אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

פשוט ודי קל - ריצת 3 ק"מ


אחרי ההפצצות הכבדות של השבוע האחרון - היום פק"ל מתחשב: ריצת 3 ק"מ.

פרסמו זמנים בהערות.
אמש אני וחגי (שעשה אולי אימון קרוספיט אחד בכל חייו), עשינו יחד את FGB. היה כיף מאוד. אני בצעתי עם 30 ק"ג וחגי עם 16 ק"ג. בסופו של חשבון סיימנו עם 276 נקודות לחגי ו 288 נקודות לי (שזה 12 נקודות פחות מהתוצאה הקודמת שלי, אבל איכשהו שעובדים בשניים יש קצת זמן מעבר, וגם התחנה האחרונה שלי כל מחזור היתה הקפיצות קופסה, כך שהגעתי אליה בלי אויר, לעומת קופסה כתחנה ראשונה שלי בעבר, שמאפשר "צבירת נקודות" רצינית. אבל, כל זה לא ממש משנה את השורה התחתונה שהיה כיף. זהו האימון, לטעמי, של קרוספיט, בעיקר כי הוא מתאים לגמרי למתחילים של ממש ולמנוסים כאחד).
ובתמונה: זוכרים את רוקי עושה כפיפות מרפקים על יד אחת? (ברור, איך נשכח). 
עכשיו גם אתם יכולים עם הדרכה מפורטת לנושא. ספרו חוויות. 
ושאלה לסיום: מה אתם חושבים על האתר הזה?


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 13 comments

13 הערות קוראים:

אתמול בערב בהשראת צבי חזרתי להתאמן בהתגוננות רחוב, הייתה שעה וחצי של אימון אינטנסיבי שכלל כושר, שילובי אגרופים ובעיטות ללאפות אגורף תאילנדי, קרוב איגרוף וקיקבוקסינג היה קשה במיוחד שבבוקר עשיתי את WOD
אבל היה ממש כיף, בבוקר קמתי בקושי מסוגל להזיז איבר כלשהו, למרות שבאימון היה בסדר גמור להפתעתי הכושר שלי היה אחלה והחזקתי כל האימון בלי לעצור, החלטתי לדחות את האימון לערב מזל שיש אימון קל אחרת בטח הייתי עושה הפחתה משמעותית של הפק"ל.

צבי מה זה Squat push press זה כמו Thruster או push press?

הי קובי, שמח שהחיידק כירסם בך וחזרת לאימונים. אכן קשה באימונים קל בקרב, אצלי מה שקשה הוא הרנדורי קרקע האינטנסיבי שם אני נשפך. מדובר במאמץ אנאירובי מטורף שנמשך קרוב ל 15 דקות, עם הפסקות אמנם אבל עדיין מתיש. בנקודות הללו מבינים איפה נגמר הכוח והכושר ומתחילה הטכניקה, טכניקה תצוץ תמיד בנקודות בהן הכי עייפים.
לעניינו squat push press הוא סקוואט רגיל שמסתיים ב PP, אותו עניין אם תכניס סקוואט קדמי ותסיים ב PP.
חזור לפוסט שלי שבו נתתי לינק לאימון הזה, פוסט מסוף שבוע שעבר.

תודה צבי כרגע צפיתי בו זה back squat עם push press מאחורי הראש, שמתה לב שהוא לא מבצע תנועות מלאות רק חלקי יש סיבה לזה? קראתי פעם שכאלה שמתאמנים לתחרויות האיש החזק בעולם מבצעים partials על מנת לשמור על גיוון ולא להיות מקובע אבל לא לגבי מתאבקים עם משקלים נמוכים.

כל הכבוד על האימון דעאל, להתקרב לשיא האישי ולשבור אותו, במיוחד אחריי תקופה ארוכה של אימונים זה דבר קשה מאוד. כל הכבוד על ההתמדה!
בגלל שאין לי מכונת חתירה מעניין אותי לראות את הספיליטים שלך בכל סיבוב... אשמח אם תפרט :)
סטרונגליפט הוא אחד האתרים שאני אוהב, יש בו המון מידע מקצועי בנושא בודי ופאור בילדינג, וכן אימוני כוח והנפות אולימפיות. הכותב באמת מוכשר ומציג את המידע באופן קליל וכיפי, אניחושב שגם פרסמתי כמה מאמרים מתוך האתר בלינקים המומלצים בצד הבלוג.

Stronglifts היה האתר הראשון שנתקלתי בו (בדיוק בתקופה שבו הוא הוקם) כשהתחלתי להתאמן. במשך כשלושה חודשים עבדתי לפי התבנית שלו שהיא מאוד דומה ל- SS ואז עברתי לקרוספיט. הבחור שמפעיל את האתר יודע על מה הוא מדבר ומקפיד מאוד על טכניקה, תמציתיות ועבודה קשה. בזמן האחרון הוא קצת הפסיק לכתוב ומתעסק יותר באימון אישי דרך האינטרנט וטיפוח הפורומים שלו. היה מאוד כיף לראות איך הבלוג שלו צמח מקהילה קטנה של 10 אנשים למפלצת קטנה עם מעל 25K קוראים.

נו, הלוואי שגם אצלנו תגדל כך הקהילה. אשמח לקבל כתמיד עוד רעיונות לשיפור השירות והגדלת החשיפה.

ולעניין החלוקה של FGB, אור, השארתי את דפי הרשימות בבית, אבל זה משהו כמו (מהזכרון המעורפל מאדי זיעה):
קופסה - בין 25 ל 30
PP - בין 23 ל 20
BALL - בין 30 ל 20
SDHP - משהו כמו 16
RAW - בין 10 ל 15 (מה לעשות, זה מה שמראה מונה הקלוריות. לא זז המנוול).

לא יזיקו לנו עוד כמה אנשים פה, במיוחד איזה פדלאה או שניים שיתנו לי הרגשה טובה :)
אבל מניסיוני ברגע שכמות האנשים גדולה מדי הקהילה מאבדת את המגע האישי והולכת לאיבוד. אני לא מודאג מדי, קרוספיט זה קשה מדי בשביל להיות אופנתי.

בשביל לגדול לקהילה בגודל 25000 איש המינימום שצריך זה להיות באנגלית.
אבל לא היה מזיק עוד כמה אנשים פה במיוחד באיזור מבשרת היה נחמד לארגן אימונים משותפים.

אני חושב שאנחנו מפספסים כמה דברים חשובים שגורמים לקהילה שלנו לגדול באופן איטי מאוד.
הראשון וכנראה המצער מכולם הוא שאנחנו לא מקצועיים. למרות שיש כאן כמה תותחים כבדים בכל מה שקשור בפיזיולוגיה, אנטומיה, ושיטות עבודה שונות בסופו של דבר אף אחד מאיתנו לא מוסמך, ואף אחד לא יכול לספק תשובות מקצועיות מעבר לניסיונו האישי ולידע שהוא צבר.
סיבה נוספת היא נגזרת של הראשונה - הפוסטים לא מקצועיים דיים, לפעמים קורה שפוסטים מאחרים לבוא או לא מגיעים כלל. עוד בעניין הפוסטים: באתרים הרציניים של קרוספיט (פיירפאקס, הראשי, ועוד..) אפשר לראות דפוס בהודעות: הם מתומצתות ומעבירות בדיוק את הנדרש, האימון היומי ועוד המלצה שתיים לאתר מעניין או סרטון חדש.
מה אפשר לעשות בנידון? אולי לתמצת את ההודעה לפורמט המקובל של קרוספיט ואת שאר הכתיבה (המעניינת יש לציין) של דעאל אפשר לכתוב כתגובה לאותו פוסט. אני חושב שזה ישווה לבלוג מראה מקצועי יותר, מראה שאומר אני כאן כדי לעשות את העבודה.

בנוסף למה שכתבתי קודם, למי שלא מעוניין לקרוא את הדיונים אין מה לחפש כאן. אנחנו לא מפרסמים כתבות חדשות, לא מעלים סרטונים שלנו ובכלל לא מחדשים שום דבר בעולם הספורט, שוב, כי אף אחד מאיתנו לא מוסמך וזו בעיה שקשה להתגבר עליה...
אפשר להתחיל לתרגם מאמרים אבל זה דורש זמן ומאגר של מאמרים מעניינים לתרגם, אם מישהו מרים את הכפפה ומוצא מאמרים ראויים אני מוכן לנסות לתרגם. זה יהיה אחלה תרגול במקום שיעורי הבית הרגילים והמשעממים של שיעורי אנגלית.

רעיון נוסף הוא לפתוח פורום, זה יכול להיות רעיון מצויין. בפורום הרבה יותר קל לפתח דיונים ואני בטוח שנוכל לשמור עליו רץ עם כמה פוסטים חדשים לשבוע (עד שיצטרפו 25K אנשים נוספים...).
בגלל שפורום נותן הרגשה קלילה יותר אני חושב ששאר האנונימיים שקוראים כאן יהנו לכתוב שם הודעות.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

האמת לאחר שקראתי את ההודעה של אור אני מסכים איתו. כדאי אולי לעבור למצב של הודעות מתומצתות ותגובות שמדווחות על זמנים ואת הדיונים שלנו להעביר לתצורה של פורומים. למרות שאין לנו חברה מוסמכים פה, עדיין יש פה מאגר של ידע אוטודידקטי שמגיע ממספר מישורים.
התגובות שלנו פרט לרישום תוצאות, ברובן גולשות לעוד דברים (לא שזה רע זה גם מציג על קהילתיות). לא נראה לי בעייתי לפתוח פורמט של פורום עם אשכולות נושאים כמו בקרוספיט של תזונה, תרגילים, MMA וכו'.
צריך גם למצוא דרך של שיווק הרעיון, פרט לפורומים קיימים של כושר ועוד.

רצתי בין 3 ל 4 ק"מ לקח 21:05 דקות זו היתה ריצת הרפייה לא כמו בדרך כלל שאני רץ 5 ק"מ.

דעאל אולי שווה לבדוק אם google groups מתמודד יפה עם עברית.
אישית אין לי בעיה עם האופי של הבלוג. אני גם לא חושב שצריך לפעול יותר מדי חזק בשביל להגדיל את הקהילה. דברים כאלה צריכים לקרות בצורה אורגנית, כלומר אנשים ימצאו את קרוספיט ברשת ואז הם יגיעו לפה.

הוסף רשומת תגובה