אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

הגיגי תזונה

שלום חברים. היום, אחרי סדרת המשקלים הלא סבירה שנחתה עלינו, ניתן לגוף ולנפש קצת לנוח ולהתאושש. 

מכיוון שמזה זמן לא פרסמתי כאן בקורת ספרים (למרות שקראתי), אני קצת בהתלבטות לגבי ההמשך עם הספרים באכסניה זו, ואולי להתמקד בימי המנוחה יותר בנושא תזונה בריאה, נושא שמעסיק אותי לא מעט.  

כושר והרגלי אכילה הולכים זה עם זה דרך ארוכה, והאחד משפיע על האחר. כך, אני רואה קשר הדוק בין הבחירה שלנו (המתאמנים) שלא לרבוץ מול הטלויזיה בערב לבין הבחירות שאנו עושים כשמעמיסים את הצלחת. בשני המקרים (בערב ובצלחת) אפשר לבחור באופציה קלה, הנותנת סיפוק מיידי, אבל תחושת כבדות אחר כך, לבין הבחירה הנכונה, המאוזנת, שמביאה בעקבותיה אנרגיה ותחושת בריאות. אם נחשוב על זה קצת, נגלה שאכן ארוחת מוטת פחמימות פשוטות (סוכרים, קמח לבן, וקרוביהם) דומה מאוד לחווית הצפיה בטלויזיה. תחושת נעימות זורמת מיד בגוף, האברים נעשים מעט כבדים מעט אחר כך, ולאורך הזמן כמו כל סם אחר, זה משתלט עליך. הדרך היחידה שאני מכיר היא להסתכל לעצמך בלבן של העיניים ולשאול - מה אתה מאחל לעצמך?
האם חיים של כורסה-לחמניה-בירה-וכרס או חיים של מסלול-כושר-ירקות-וזרימה?
בני האדם מתמכרים בקלות. פשוט מאוד להתמכר לקלות של ההתמלאות ולנוחות של הרביצה. קשה מאוד להתמכר לזיעה, למאמץ, להתנשמות ולמזון המלא. מצד שני, אם כבר עשית דרך ובחרת באופציה הבריאה אך היותר מאתגרת, צפוי רווח גדול אותו חשים במימד הפיסי ומימד הנפשי. אתה מרגיש טוב יותר, מלא יותר, קפיצי יותר, נינוח יותר. הגוף שלך ואתה פועלים יחדיו, זה עם זה ולא האחד כנגד האחר. 
האם זה פשוט? כנראה שלא.
האם זה אפשרי? כנראה שכן.
האם זה "תחליף דיאטה"? לגמרי לא. זהו תחליף לאורח חיים עצל ומתנוון. זה לא "זבנג וגמרנו" או "סלט והבראנו". זה תהליך, וכמו כל תהליך אחר הוא לא נולד בן לילה ולא מסתיים אחרי הצלחה ראשונה. יש כאן סדרת פסגות אותן צריך לכבוש אחת אחת. בהתחלה אתה מצליח רק לקום מהכורסה ולרוץ 200 מטר. זה אולי אימון קטן, אבל כבר השגת נצחון ענק. אחרי חצי שנה אתה מגלה את עצמך עושה 10 עליות מתח, רת 3000 מטר, קופץ 4 דקות בחבל, מתיישב ל100 כפיפות בטן ו 50 מרפקים. דברים שנראו לך דמיוניים גם כשהיית בצבא, והנה, באמצע החיים, אתה שם, ואתה מרוצה. 

שבת שלום

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 8 comments

8 הערות קוראים:

מצחיק, בדיוק אישתי שאלה אותי אם החברה בבלוג גם אובססיבים כמוני לגבי הרגלי התזונה שלהם. כרגע אני משתדל להקפיד על 90% Paleo + מוצרי חלב. כלומר לא קמח, לא לחם, לא תפוחי אדמה, לא פסטה. אני חוטא במעט אורז וקורנפלקס. אני רושם הכל בקפדנות באתר fitday.com.
אני כבר מעל חודש מאוד מקפיד וכרגע לא עושה רושם שאני חוזר להרגלים הישנים בקרוב.
למי שלא יצא לו לראות ויש לו שעה פנויה אני ממליץ בחום על הרצאות של גארי טאובס.
הרצאה

אהלן לכולם ובהצלחה לליאור החדש
מלא זמן לא כתבתי מכיוון שהתחלתי ביום ראשון את היום הראשון במכינה שאני הולך אליה לשנה הקרובה (בקיבוץ בית גוברין) במהלך השבוע היה לנו מד"ס אחד בשם שלומי שכנראה היה או עדיין מד"ס בגולני שלאחר אימון מפרך הבטיח! שכולנו בסוף השנה נרוץ 10 קילומטר בפחות מ-50 דקות נראה לי שאלך לפי האימון שלו למשך השנה ולאחר מכן (אולי אחרי הצבא,נראה כבר...) אחזור לקרוספיט בגלל הגדרתה את מאפייני הכושר ושילובם באימון ובגלל שנראה לי שעיקר האימון במכינה יתרכז באימון לצבא ולא דווקא באימון לעצמנו
אז ביי ובהצלחה לכולם
אוריאל

לפני שסיימתי לקרוא את המאמר שלך דעאל
הייתי מוכרח לומר שאני דווקא מכור לזיעה ולספורט.
וכמו אוכל חשוב לדעת - הגבול הוא עד שעייפים. אני יודע מה זה לסחוט את הגוף זה עושה נזק לשרירים ומתיש את האברים החשובים -הפנימיים -עליהם חשוב לשמור.
אני הספרינטר.
אני עושה ספורט בבית לרובבבב
כשמשעמם לי ממתי שאני קם בבוקר עד הלילה.
חבל על הזמן אין יום לי שאינני מעיז לא להזיע בו. חבל על הזמן באמת...
(מזגנים אני מתעב)
תודה רבה על האתר
ולדעאל תמשיך לכתוב מעניין.
ואחלה חיים.
אלעד.

ביצעתי "Linda"
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps of the triplet:
Deadlift: 1 1/2 body
weightBench press: body weight
Clean: 3/4 body weight
ביצעתי ב 80%
דדליפט 87.5 ק"ג
בנץ פרס 57.5 ק"ג
קליין 42.5 ק"ג
לקח 29:56 דקות
היה קשה בטירוף המון זמן לקח על החלפת המשקולות, הקלין היה לי מאוד קשה באחרונים עשיתי יותר פאוור קלין במקום סקוואט קלין, זרקתי את המשקולת פעמים בקלין כי לא ירדתי מתחת מקווה לא לראות דדליפט הרבה זמן דוקא הבנץ פרס היה הכי קל למרות שאני אף פעם לא מתאמן עליו, ממש לא הרגשתי מאמץ בתרגיל. אני חושב שעדיין צריך לסווג את האימון ככח.

עשיתי גם אני את לינדה, בחורה אכזרית במיוחד. מכיוון שאין לי ספסל לבנץ' עשיתי במקומו כפיפות מרפקים כשהרגליים מוגבהות.
את הדדליפט בצעתי עם משקל גוף - 75 ק"ג, את הקלין עם 37.5 ק"ג. היה קשה מאוד ולקח 23:50.

לינדה לא ממש ריאלי בשבילי לוגיסטית. בחדר כושר שאני מתאמן יש מעט מקום, מעט משקל, ושלושה מוטות.
במקום עשיתי סינדי 7 סיבובים מלאים.

ראיתם את Gillian Does Linda
בעמוד הראשי של crossfit
זה אחד הסירטונים המדהימים אני פשוט מעריץ

לדעתי אתה סנוב
וגם החברים שלך
אתם לא עונים לאף אחד יותר משני שניות
תעשו טובה תבואו רק בבוקר.

אלע
ביי

הוסף רשומת תגובה