אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שתי הערות על קומיקס

היום מנוחה, אז אספר על קומיקס.

1. אמש ראיתי את X-men החדש, המתמקד בעלילות חייו המוקדמים של וולברין. אחלה סרט. מצוין, קצבי, אסטטי, דינמי. כל מה שסרט צריך להיות. יחסית לשלושת הסרטים הקודמים בסדרה (המתרחשים, על פני ציר הזמן, מיד לאחר סיומו של הסרט הזה), זהו הסרט המוצלח ביותר, לטעמי. אולי כי הוא הכי פחות "קומיקס" והכי הרבה "אנושי". (זאת למעט קטע אחד, מאכזב של קרב איגרוף נגד שמן גרוטסקי. הייתי משאיר את זה בחדר העריכה. השאר, ובייחוד קרב ההמלטות על האופנוע, סוף). 



2. אתמול ("שבת בבוקר, יום יפה") סיימתי לקרוא את Watchmen. בתיאום מופלא, גם הקומיקס ההיסטורי הזה (יצא לאור ב 86), רץ עכשיו בבתי הקולנוע (לא ראיתי). זהו ספר עבה, גדול, ומצוין. הוא אפל, קודר, מלא אלימות, אבל להבדיל מדמויות קומיקס אחרות, הדמויות כאן הן, יחסית, מורכבות, עמוקות, עם עבר ועם הווה. מה שמדהים הוא שיחסית לעושר העצום של ספרי קומיקס שיש בארצות הברית, בארץ אנו שנות דור מאחור. יש כמה התחלות חביבות למבוגרים בשנים האחרונות (למשל, הספר של רותו מודן: קרוב-רחוק), אבל עדיין, המורכבות הגראפית והמגוון העצום - בשביל זה אנחנו מחזיקים את אמריקה. בקיצור,  watchmen הוא על גיבורי על, שהם למעשה אנשים רגילים שמתחפשים (כן, קצת כמו באטמן), ועל הסיבוכיות של החיים שלהם בגלל זה (האמא שרוצה שגם הבת שלה תגדל להיות גיבורת-על, הגיבור ההומלס והגיבור האימפוטנט בלי התחפושת). לא יודע איך זה יצא בסרט, אבל כספר, זוהי הנאה אמיתית, אחרת. לחובבי הז'אנר בלבד. 
לא יודע אם מוכרים אותו הארץ, ולמיטב ידיעתי, זה טרם תורגם (וכנראה שגם לעולם לא יתורגם).


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

גם אני ראיתי אתמול את וולברין. לטעמי הוא דווקא הסרט החלש מבין סרטי אקסמן עד כה. הוא עמד בציפיות, אבל היה רחוק מלהפתיע לטובה. נהנתי אבל לא נפלתי מהכיסא.
לגבי ווצ'מן, טוב עשית שקראת קודם את הקומיקס לפני שראית את הסרט. עכשיו רוץ לראות את הסרט, הוא מעולה מעולה מעולה ואתה תהנה ממנו שבעתיים.

הוסף רשומת תגובה