אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

להיות גדול או להשאר קטן?

היום, פורמלית, מנוחה. בפועל, אפשר לפעול. 


אחד הדברים שיוצא לי לראות בקרב אנשי קרוספיט, היא שרובם אינם גדולים במיוחד (אוקיי, ג'ייסון קליפה, אלוף משחקי קרוספיט 2008, הוא בהחלט יוצא דופן בעניין הזה. הוא לא גדול, הוא גדול מאוד).
השאלות המתבקשות הן האם זה מעניין אותנו או חשוב לנו ולמה זה קורה.
טוב, אז מזוית אישית לגמרי, כשאני התחלתי עם קרוספיט, לפני כשלוש שנים וחצי, היעדים שלי היו צנועים ופשוטים מאוד: להיות מסוגל לעשות עליית מתח אחת (!), להיות מסוגל לרוץ 2 ק"מ רצוף ולהעלים את כרס הבירה הנחמדה שהחלה לבצבץ לה.  מאז נטפו הרבה אגלי זיעה, קפיצות, ניעות, הליכות וריצות למיניהן והיעדים השתנו, ואיתם גם תפיסת הגוף. פתאום יעד של 30 עליות מתח רצופות נראה יותר רלוונטי, וגם ריצת 10 ק"מ לא מפחידה במיוחד. כן, ואין כרס. 
אז כשמסתכלים בראי רואים בבירור שמשהו השתנה לנו פה. קצת התיישרתי וקצת התחזקתי וקצת התעגלו לי הידיים, אבל לא נעשיתי "גדול" (וגם לא ניסיתי להיות כזה), בטח בהשוואה לאחרים שטוחנים ברזל בלבד. 
גדול, כנראה, הוא עניין של פרופורציה ובעיקר של פרספקטיבה. כשאתה מתחיל, אתה רק מבקש יעדים קטנים וברי-השגה, אבל "עם האוכל בא התיאבון" וכך כשהגוף משתנה, פתאום דברים שבעבר היו לא רלוונטים, הופכים להיות ברי מימוש. עם זאת, תפיסת הכושר ופילוסופיית החיים של קרוספיט (אם יש דבר כזה), מדברת בזכותה של הפונקציונאליות והשרידות. אנו פועלים כדי לנצל את המירב והמיטב מהגוף שלנו, כמכונה אחת, ולא כדי לעצב או לשנות את הגוף שלנו לתוך תבנית של אידיאל יופי הלניסטי (תשאלו פעם מפתח גוף והוא ירצה לכם על הפרופורציות המדויקות הנדרשות בין היקף הירך לקבורת הזרוע. הזוי, אבל תכנית האימונים שלהם נבנית באמת ככה). אז מתאמן הקרוספיט מבקש להיות טוב, מעולה, בביצוע כל מטלה או משימה אתלטית, הדורשת תנועתיות, מהירות, כח או שילוב שלהם. לעומתו, השרירן המבקש להיות רק גדול, מתעלם מכל מה שלא משרת את התבנית אליה הוא מנסה לצקת את גופו מחדש.
תבנית הפעילות הקרוספיטרית, העובדת שלושה ימים רצופים, לא נותנת לשריר מנוחה. לעולם לא תראו מפתח גוף עובד יומיים ברציפות. לעולם לא. הקרוספיטר מבקש אתגר והשרירן מבקש מנוחה. 
אז נכון שאם אתה רק רוצה להיות גדול, כנראה שאפשר לגדול יותר בפרוטוקולים של כח בלבד. לעומת זאת, אם אתה רוצה להיות בנוי לפי הפוטנציאל הטבעי והבריא שלך, בפרופורציות אותן חנן אותך הטבע/האל (כל אחד והעדפותיו), ולשמור על רמה גבוהה של יכולת גופנית כוללת, אז תמשיך לעבוד שלושה ימים כן, אחד לא, כל יום על אימון אחר, ותרגיש נהדר.
מה אתם חושבים?


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 10 comments

10 הערות קוראים:

במשפט אחד של סיכום
dont be bigger, be stronger
במהלך הנסיון שיש לי בלחימה, אתה מבין עד כמה הגודל יכול להיות גורם מגביל. לא רק על כוח בלבד יקבע קרב, אלא גם על פי יכולת התנועה.
פירסמתי בבלוג שלי בפוסט אחרון, לינקים של אלבומים מהסמינר עם סקוט סונון כנסו ותראו.
betterthenyesterday.blogspot.com
בנוסף לגבי אימון היום הולדת, יום חמישי ה 12/11 ספורטק הרצליה שעה תפורסם בהמשך. כנסו לבלוג שלי והירשמו או שלחו לי מייל, נעשה אישור הגעה לפני האימון כדי שנראה כמה ציוד צריך לפי מי שמגיע.

דעאל: בודיבילדרים מתאמנים 5 או 6 פעמים בשבוע, אז זה יוצא כמעט כל יום.
לגבי גודל או כוח:
לי חשוב יותר להיות חזק, אבל אני רוצה שגם יראו את זה עלי :). לכן עבדתי חזק בחודש-חודשיים האחרונים ב- Starting Strength" אכלתי הכל ואכן גדלתי ב- 4-5 ק"ג. המכנסיים כבר לא עולים עלי...
נראה לי שאני עוצר כאן ומתחיל בשבוע הבא CFSB של MARTIN ו- WHITE. אני רוצה להוציא קצת מהנוזלים שיושבים במקומות האסטרטגיים.
אני אחליף היום את אימון SS ב- FRAN, שיהיה לי ייחוס לסיום התוכנית.

צביקה:
אני שמח שאתה מארגן את האימון בהרצליה. אני מקווה שלא יהיה בשעה מאוחרת, יש משחק של מכבי D: . אני אגיע בכל מקרה.

צביקה אני מקווה להפיע עם השותף שלי ננסה לפנות בלו"ז,דעאל לפי דעתי גודל זה פשוט פונקציה של גמות וסוג אוכל מאז שעברתי לPLEAO אין ספק שקטנתי במידות פשוט פחות פחמימות ובלי עמילן הגוף לא יכול לספוג מים בצורה משמעותית,כשאתה יורד במשקל אז גם המשקל היחסי של תרגילי הכוח ךמסת גוף הופך למשמעותי יותר.אבל ללא ספק אפשר להתחזק אבל הגבול העליון של המשקלים שלך יקטן עם לא תעלה במסה.בכל מקרה היום אנג'י 20:30 דקות ואתמול אימון קורע 15 KG כל יד CLEAN&JERK(כל יד לחוד)ובורפיז 21-15-9
בזמן של 15:41 קשה יותר ממה שנשמע המשקל מתחיל לקבל משמעות

עדכון לגבי אימון היום:
Fran as Rxd: 13:40
טוב, מפה אפשר רק לעלות או, בעצם, לרדת :)

למרות ששיטות אימון אחרות לוקות בחסר באופן יחסי להשקפת העולם של קרוספיט ,כל סוג אימון ושאיפה להצטיין בו הוא התקדמות של אותו אדם ,גם אם המטרה היא ויזואלית בלבד,הדרך לשם מלווה בהרבה משמעת עצמית ועבודה קשה...

במילים אחרות ,כל אחד והמטרה שלו והדרך שלו והכבוד הראוי לה .
אנחנו יודעים מה קרוספיט שווה ומזמינים את כל השאר לבוא ולהגיע למסקנה הזאת בעצמם :)

אומרת המשנה: "כשם שפרצופיהן אינם שווים, כך דעותיהן אינן שוות". בקיצור, לכל שני יהודים שלוש דעות, ובוודאי כשזה נוגע לאורח חיים. אז אכן, כל אחד מוצא את הדרך שלו, וסבבה.
לגבי האימון ב 12 לנובמבר: GO GO GO !!!

tommy v
על זמן:

115 pound Thruster, 21 reps
15 ft Rope Climb, 12 ascents
115 pound Thruster, 15 reps
15 ft Rope Climb, 9 ascents
115 pound Thruster, 9 reps
15 ft Rope Climb, 6 ascents

24:30
אני חושב שבכל הטירונות שלי ביחד ,לא טיפסתי כ"כ הרבה פעמים בחבל :)

בצעתי
3 * 30 שניות HS

FS
5 * 20 ק"ג
4 * 30 ק"ג
3 * 40 ק"ג
2 * 50 ק"ג
3 * (5 * 55 ק"ג)

1/2 tabata
4 סיבובים של 20 שניות עבודה 10 שניות מנוחה
pull-ups 12 13 10 9
push ups 22 18 15 10
sit ups 17 17 17 16
squat 17 15 13 16

Tommy הזה נראה אכזרי, יותר אכזרי מ- Fran אפילו!

עומרי, זה נראה זמן טוב.

tommy רחוק מפראן,הידיעה שהאימון ארוךגורמת לך להוריד טיפה הילוך כדי לא לשרוף את עצמך מוקדם...
בכל מקרה היה מעניין :)

הוסף רשומת תגובה