אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

כמה מהר או כמה כבד?

סוגיה נוספת שמטרידה מתאמני קרוספיט היא האיזון בין מהירות לבין משקל, או בין סבולת שריר לסבולת לב-ריאה. אותו האימון בדיוק נחווה אחרת לחלוטין אם אנחנו הולכים על משקל מלא, אבל לאט, או משקל נמוך אבל הרבה יותר מהר.

פראן היא דוגמא קלאסית: האם לעשות עם 40 ק"ג, כנדרש, ולקחת בחשבון שהעסק עלול לקחת 10-15 דקות, או לעשות עם 30 ק"ג, למשל, ולקצר את הזמן בחצי? שאלה אחרת עשויה לעלות באימון אנטרוולים - האם לרוץ מהר ובמישור או לאט יותר אך בעליה. אנחנו למעשה מתמודדים עם השאלה הזו כמעט בכל אימון שביצועו המלא "כנדרש" יהיה מעל ל 20 דקות. תמיד תהיה השאלה האם "לדחוף" מהירות עד שהלב חושב לקפוץ החוצה, או אולי "לדחוף" משקל עד שהידיים עומדות לנשור. מתי כך ומתי כך?
אני חושב שהתשובה אינה חד משמעית, ותלויה במטרות שלכם, ובנקודות החוזק לעומת נקודות השיפור האישיות שלכם. באופן כללי, אני תמיד ממליץ לצאת מאיזור הנוחות. כלומר, אם אתם "רצים טבעיים" (כאלו שרצים חמישה ק"מ ב 20 דקות בלי להתבלבל), אז אימונים שדוחפים את הסבולת יקדמו אתכם פחות מאשר אימונים שמאתגרים את הליבה. אם אתם סוסי משקולות ומפתחי גוף (לשעבר), אולי אתם עושים בלי סוף חזרות של משקלים כבדים, אבל לא באינטנסיביות הדרושה להחזיק סבולת נשימתית לאורך זמן.
אז כלל האצבע שלי הוא פשוט, אם כי לא תמיד מקובל: תעשו את האימון דווקא לכוון בו אתם חלשים. אם אתם סבירים בסבולת, עשו פראן מלא, כבד, גם אם יקח יותר זמן. אם אתם סוסים ממילא, עשו את פראן דווקא עם פחות משקל, כך שהאתגר שלכם יהיה סביב הנשימה. וכך תשליכו לכל אימון.

מה אתם חושבים? האם התלבטם פעם בסוגיה זו? כיצד החלטתם?

היום אימון כח בלבד (מהירות לא משנה), דחיקות מכתפיים 3-3-3-3-3-3-3
תמונת פליקר של adacio

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

כל אימון יש לי את הסוגיה הזו מחדש..
במיוחד כבחור עם ותק של חודש בקרוספיט.
אבל אני מנסה למצוא את עמק השווה בין המשקלים הכבדים לזמן סביר לאימון.
אני מתאים את האימון בעיקר לפי הפורומים של BrandX ובנתיים מנסה לעשות את אימוני הקרוספיט כמה שיותר לפי הספר, בעתיד נאלתר.

ובקיצור.. לקריעת היום:
יום רביעי 3 במרץ 2010

חימום: קפיצות בחבל, מרפקים, מתיחות, תרגול Thruster.
אימון: CFE 12x20 sec Sprints
Run: 12x 20sec Sprints, All out Efforts... 2min Recovery between sprints
כעבור כ-25 דקות:
Five rounds for max reps of:
Almost 1/2 (35kg) Body weight thruster
7,12,12,8,11
Pull-ups
10,8,6,7,6
כ-3 דקות מנוחה בין תרגיל לתרגיל.


לעזאזל עם המתח הזה!

שאלה ממש לא פשוטה.
מה שכתבת לדעתי נכון: צריך לעבוד על הצדדים החלשים.
לא בהכרך להוריד משקלים,אך לתת דגש (לא להפסיד) אימונים שקשים לך.
עוד כלי שעוזר: תגובות באתר הראשי.אם עשית אימון ב30 דקות ורוב האנשים דיווחו על 10-15 דקות, המסקנה ברורה.צריך להוריד משהו: חזרות,משקלים..

עוד נושא-אימונים שמשקלים בהם הם אחוזים ממשקל גופך.לאנשים כבדים אימון כזה יכול להיות ממש קשה-ארוך,במיוחד למתחילים.תורידו...לפחות בהתחלה.

הוסף רשומת תגובה