אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חזרנו בשלום

שבוע חדש, אימונים חדשים.

אחרי שחזרתי הביתה, דקה לפני שבת, ואחרי שהתאוששתי במהלכה והתאמתי שוב את השעון הפנימי לאיזור הזמן של מדינת ישראל, אני מרגיש שהיום אני יכול שוב לחזור ולהתאמן.
נסיעות, וודאי שנסיעות טרנס-אטלנטיות, משבשות את מנגנוני האנרגיה, המנוחה והעירות של הגוף כך שהאימונים שעשיתי (ריצה, קרוספיט, ריצה), בשילוב עם אינסוף שעות ישיבה במטוסים, פירקו אותי לגורמים. הייתי חייב את המנוחה הזו בסוף השבוע.
למרבה העניין, שלושת הימים האחרונים היו כולם אימונים חדשים, וכולם בסגנון "בא נהרוג אותך, באלף חזרות של מיליון תרגילים". האימון של היום, למשל, נראה אכזרי ברמות על. שבעה סיבובים של שבעה תרגילים, שבכל תרגיל שבע חזרות. נכון, זה יוצא 343 תרגילים בודדים סה"כ, וכולם בעומס גבוה. לעומת זאת, התרגיל הרשמי של אמש היה גם הוא חדש וקשה, ומשלב Turkish getup, תרגיל שעובד מכף רגל ועד ראש, פשוטו כמשמעו.
ספרו לנו: האם עשיתם מי מהאימונים האלו?
האם אתם יותר אוהבים אימונים מרובי תרגילים או אימונים מרובי משקל/עומס (פחות חזרות אך במשקל גבוה)?

ולא קשור לכלום, אי אפשר שלא להתלהב מהרובוט הקטן הזה, ומאיכות התנועה שלו.


כדי להגיע ליציבות מרשימה, אנחנו נאלצים לעבוד על הגוף שלנו, אבל יש כמה חוכמולוגים אי שם שבמקום להתאמן פשוט מחווטים אחרת כמה צ'יפים, והופ, הם יציבים.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

ברוך השב לארץ ולשגרה :)
הגדרת במדויק את מה שפורסם בשלושה ימים האחרונים באתר הראשי, אני מנסה להבין למה הם חשפו את האימונים של הקרוספיט גיימס כבר עכשיו.. באמת אני לא חושב שרבים מסוגלים לאימונים האלה עם המשקלים ומספר החזרות כנדרש.

ואיזה מגניב הסרטון!

עשיתי הערב חצי מחצי. כלומר, עם 16.5 ק"ג (במקום 33), עשיתי 21 טורקיש גט-אפ (6 יד ימין, 5 יד שמאל, 5 יד שמאל, 5 יד ימין), 50 SWING, ואז עוד סיבוב כזה של 21 טורקישים ו 50 SWING. (למעשה הייתי צריך 4 סיבובים, ובמשקל כפול. דמיוני לגמרי). זהו.
גם שני סיבובים כאלו הרגו אותי. בעיקר הטורקיש.
לקח 21:19. לאט מאוד, נראה לי, אבל כל הגוף חזק בעסק. הטורקישים האלה, מפרקים פצצות.

כמי שהגיע מתחום הכוח, אני מעדיף משקל גבוה למעט חזרות, אבל מנסה להתמודד עם האימונים שעומרי זורק עלינו, שכוללים מספר גבוה של חזרות, בסבבים :).

איזה סרטון מדליק

דאעל, מעניין שאתה ורבים אחרים בקהילת קרוספיט כל כך מתלהבים מאיכות תנועה - כמו של הרובוט בקליפ. איכות תנועה היא מדד בו בני אדם וחיות משתמשים בשביל להעריך תכונות רבות באורגניזם שנמצא מולם, (או רובוט בדוגמא שפרסמת) כמו אינטיליגנציה, יכולת הישרדות, וכו.. ולכן זה נתפס בעיננו כ-'יפה'.

לצערי בקהילת קרוספיט זה נושא מוזנח ביותר - משהו שהושמט מחוץ למשוואה בשביל מדדים מדויקים ומדידים יותר. כשאני צופה בסרטונים של החברה אותם אתם מעריצים מבצעים אימונים מרשימים ביותר מבחינה מספרית, זה בעיקר מה שבולט בעיני. אותו היופי של הנפה מקסימלית של מרים משקולות, איכות הריצה של אצן או מתעמל שמבצע תרגיל כח בסיסי בעזרת משקל גופו הם מצרך נדיר בקהילה שלכם. חשוב לציין, נדיר אבל עדיין קיים. (איכות תנועה לא צריכה להיות שמורה רק לטובים והמוכשרים ביותר - יש לעדד אותה מההתחלה)

מיותר לציין שאותו היופי הולך יד ביד עם ביצועים מקסימליים (לכן תראו אותו באולימפידה - בכל הענפים) ואולי חשוב מזאת - עבודה בטוחה עם פחות פציעות ותקלות.

אינני מפרסם זאת בשביל להביע עליונות, אלא בשביל להצביע על נקודת חולשה במערכת - שהיא כמפורסם 'פתוחה למשתמש'. בקרוב אפרסם טור על הנושא בבלוג שלי.

שלום עידו ותודה על התגובה. אכן, יש משהו מרתק בתנועה הרמונית, חלקה, רציפה ובעיקר תנועה הניראית כ"חסרת מאמץ". ככל שיש פער גדול יותר בין הקושי האוביקטיבי של התנועה לבין האופן בו היא נראית כקלה יותר, כך אנחנו יותר מתרשמים.
קל לראות זאת בתחרויות התעמלות הקרקע והמכשירים, שם יופי התנועה הוא המפתח, ושם ככל שהתרגיל קשה יותר, אבל הספורטאי עדיין מחייך ומרחף לו, כך אנו יותר מתלהבים.
קרוספיט אינה ספורט מתמחה, אלא גישה שמטרתה לייצר כושר כללי ונרחב, פשוט, בסיסי ויעיל. תנועתיות היא אחד ממרכיבי ה"כושר" אך אינה חזות הכל. נכון שמשחקי קרוספיט לא ממש בודקים חינניות אלא יעילות, אבל זה לא אומר שאנחנו לא אוהבים, מעריכים ומתרשמים מאתלטים שיודעים לנוע, כי זה פשוט מצביע על שימוש מושכל והרמוני יותר בגוף שלהם. מכיוון שאתה, עידו, מומחה בעניין, קל לראות איך הרמוניה ותנועתיות משרתים השגת כושר נרחב וכללי, בעוד שההיפך לא תמיד נכון.
ואכן קרוספיט "פתוחה למשתמש" וככזו, הוספה של אלמנטים או החלפה של אימונים באחרים על מנת לשפר מרכיב מסוים (למשל, תנועה), היא חלק בסיסי ומהותי בתפיסת העולם של קרוספיט.

עידו אני לא יודע לגבי כל קהילת קרוספיט, אבל אני אישית שבה מרקע של אומנויות לחימה דוקא הרבה יותר מעריך את היופי בתנועה מאשר רק התוצאה בסוף, בעבר עשינו סקר מה הספורט האולימפי שהכי אוהבים התשובות התחלקו בין אטלטיקה להתעמלות מכשירים אני התאהבתי בקרוספיט בגלל השילוב של הרמת משקולות אולימפית והתעמלות שאלו שני ענפי ספורט שאני מאוד אוהב, הבעיה היא למצוא מאמנים מקצועיים בענפיים שדורשים המון טכניקה ועוד לאוכלוסיה מבוגרת אני מקווה שזה יתפתח.
אני מאוד אוהב את הפוסטים שלך באתר http://www.gymnasticbodies.com/
אני חושב שאני ואתה בין הראשונים שנרשמנו שאתר וכמובן הספר שלו מומלץ לכל מי שמתעניין בתחום.
כתבתה שאתה כותב ספר על Balancing Training אני אשמח לקבל מידע בנושא.

הוסף רשומת תגובה