אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

נעליים קונים מהר, וגרביים לא חסר

הכותרת הראשית בשער העיתון USAToday הבוקר היא על נעלי ספורט.

"נעלי עיצוב הגוף" החדשות שוודאי ראיתם כבר, אלו עם הסוליה העצומה שנראית כמו כסא נדנדה, ושהיצרן טוען שמשפרות את היציבה, זרימת הדם ותורמות לירידה במשקל ומה לא.
בקיצור, המכירות שלהן גדלות בקצב עצום של 400% וצפויות לסיים את השנה בכמליארד וחצי דולר (!). לא יאומן. מצד שני, אחרי שראינו את הגידול הפנומנלי של קרוקס, כבר אי אפשר לטעון שצורה מכוערת מהווה איזהו מחסום במכירות נעליים. ואולי דווקא ככל שהן יותר מכוערות, כך אנשים מתפתים להאמין שהן יותר בריאות.
כך או כך, הטענה כי הנעליים האלו בריאות יותר היא מפוקפקת למדי, ותחושת הבטן שלי אומרת "הבל הבלים", ולא מעט מדווחים על נפילות והתרסקויות איתם, פשוט כי הן פחות יציבות. אני חושב שהטרנד מתחיל בעיקר מהפיתוי הקלאסי של לעשות כושר בלי להתאמץ בכלל. זו נוסחת קסם (בדיוק כמו הנוסחה של "קרם העלמת קמטים" או "רצועה להעלמת הבטן") והאמריקאים אוחזים אותה בשתי ידיים והדולרים מתעופפים בתקווה לעתיד טוב יותר, וכולנו יודעים שאין ארוחות חינם (גם לא אם משלמים עליהן 150 דולר לנעל מכוערת).

מעניין לעניין באותו עניין, ה VibramFiveFingers גם הן טרנד נוכחי, אבל עדיין קטן ולא ממש נפוץ (יכולת הייצור שלהם הרבה יותר מוגבלת), אך לעומת הבטחות השווא של סקצ'רס, VFF מציגות רעיון פשוט, הגיוני ובסיסי. לא נעל אלא יחפנות מוגנת. מה יותר בסיסי מזה. הסתובבתי עם ה VFF שלי כאן בקניון והתגובות מטורפות. האמריקאים הרבה יותר פתוחים וחברותיים מהישראלי הטיפוסי וברגע שאני מאיט קצת באיזו חנות, מיד מתחיל דיון עם המוכרים שלא יכולים להתעלם (מגניב; גם אני רוצה כזה; הי בואו תראו מה הוא נועל; זה נוח?, כמה זה עולה?, איפה קונים? בנאדם, זה להיט; ועוד ועוד - כל אחד והאמירה שלו). חבל ש Vibram לא נסחרת בבורסה, כי המניות שלו עומדות לעלות...
הבוקר רצתי איתם 4 ק"מ ב 20 דקות, אז אחרי חצי שנה של אימונים קבועים איתם, אני כבר יכול לומר שעכשיו הם חלק בלתי נפרד ממני.
מה איתכם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

בתור יחפן חובב אני מבין אותך. כיף להסתובב יחף ונראה לי מעניין הקונספט של הVFF, צריך למדוד פעם..

עשיתי היום טבאטה לילית, היה קשה ומאתגר. ציון כללי: 448 בלי המתח. הבטן והמרפקים הרגו אותי.

אחלה נעל, אפשר לשרוף איתה פי שתיים יותר קלוריות...

לשרוף פי שתיים קלוריות במחיר של ללכת עקום ולא טבעי? לא תודה!רוצה לאבד משקל עודף? רוץ מהר וקצר, תרים משקולות ובעיקר בעיקר תאכל נכון. תעזור אותך משטויות והמצאות חסרות שחר.

הוסף רשומת תגובה