אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

יריד ההבלים - עזרתכם דרושה

דברנו כאן לא אחת על מיתוסים מופרכים ועל חצאי אמיתות, על עוותים ועל סלופים המצויים בעתונות ובמחקר בכל הנוגע לתזונה ולכושר גופני. פעם זו אמונה כי השומן אינו בריא ופעם זה שתרגילי משקולות ישאירו אותך גמד (ואז אולי תוכל להכנס לבית האח הגדול), פעם זה מיתוס שחשוב לאכול כל שלוש שעות ופעם זה אמונה שחמאה אינה בריאה או שפירמידת המזון האמריקאית מקדמת בריאות, ועוד ועוד.

נראה לי לעתים שעל כל עשר כתבות בריאות בעיתונות יש אולי אחת שבאמת מקדמת בריאות וכל השאר מקדמות אמונות טפלות, אינטרסים מסחריים או סתם בורות.
אז, אמרתי לעצמי, למה שלא ננסה לארגן את יריד ההבלים הגדול. מכיוון שקוראי בלוג זה הם אנשי דעת, קוראים, מגיבים ומעודכנים בנעשה במרחב הווירטואלי, בואו ננסה יחד לארגן רשימה של כתבות, מקורות, אתרים או מאמרים שהם באופן מובהק מדברים שטויות או מעקמים את האמת (אני נוקט במידת החסד ומניח שרובם עושים זו מאי-ידיעה ולא בזדון, אז "מסלפים את האמת" עלולה להיות אמירה חזקה מדי). עבור כל מקור כזה (שתשלחו לי במייל ו/או בתגובות לפוסט זה), אשמח אם תפרטו מהו הנושא (אוכל, תזונה, ריצה וכו'), מה "הקפיץ אתכם" בעיקר, כלומר מהו ההבל, מהי השטות, מהי האגדה או המיתוס שהמקור משבח ומפאר ולמה אתם חושבים שהוא עושה את זה.
המקורות הטובים ביותר בהבלותם (או אהבליותם) יזכו לפוסט כבוד לדראון עולם.
אתם בעניין? קדימה!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 9 comments

9 הערות קוראים:

מיתוס ושטות מספר 1: אימון פילאטיס מאריך את השרירים ויוצר שרירים רזים וארוכים כמו של רקדנים ורקדניות..

קבל
http://www.bodydesign.co.il/

לצבי שהגיב מעלי
האמת היא שגם אני זיזלתי בהתחלה בנושא האימון ברטט ולאחר תגובה פרסומית של מישהי בפורום שלי החלטתי לקרוא קצת בנושא ומהמידע שליקטתי עד עכשיו אז אימון ברטט הוא לא מה שהמשווקים החרוצים של המכשיר טוענים אבל זה בהחלט תחום מתחיל ומרתק ובעל פוטנציאל גדול
http://www.time-out.co.il/viewtopic.php?f=7&t=216

התחלה חזקה. קדימה הפועל, תנו לי עוד!

אני לא אוהב להפיל דעות של אנשים מחוץ לאתר שלהם...
אני מעדיף לקרוא אצלך את מה שנכון לך,
ואז לבדוק את זה על עצמי !

ד"א יש כאלה מכשירים רו גדולים טטים ויותר מקצועיים בהולמס פלייס-שייפ וזה ממש מרטיט זה ממש מעולה ומחזק מאוד מצריך סיבולת ויציבות, שרירי ליבה .
דומה לזה :
http://www.vibratech.co.il/vibratech-slim

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3988710,00.html
תהנה דעאל

מדבר אותו אנונימי..
מה שמצחיק גם שהם אומרים בסוף כי בשבועיים הראשונים יש 4 ריצות בשבוע ובשבועיים האחרים 5 ריצות כל שבוע(ריצות של כ30 דקות).

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3996065,00.html
רוצים להתחיל לרוץ? (לא!!!!!!!!!!!!D:)

כתבה בווינט משנת 2009:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3821184,00.html

"ה-FDA ממליץ: תרופה לכולסטרול לאנשים בריאים
פאנל מומחי מינהל התרופות האמריקני ממליץ על מתן תרופה להורדת כולסטרול למניעת התקפי לב גם לאנשים בעלי רמות כולסטרול תקינות. הסיבה: מחקר הראה כי התרופה מונעת התקפי לב גם בקרב אנשים בריאים. מומחית ישראלית: החלטה מרחיקת לכת"

הוסף רשומת תגובה