אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה שיניתי את הכותרת של הבלוג!

יש לי את הבלוג הזה כבר ארבע שנים.

ארבע שנים!
במהלכן פרסמתי 976 פוסטים (לא כולל זה). וואללה. זה זמן טוב לעצור לרגע ולהתבונן אחורה, וגם קדימה. לאן הבלוג הזה הולך, ולמה. מה הוא מייצג, מה הוא מספר, ואיך הוא מזוהה.

קרוספיט ישראל ככותרת לבלוג התחילה כדי לחבר בין עולמות שעד לפני ארבע שנים לא נפגשו: קרוספיט וארץ הקודש. התבוננות בארכיון הבלוג מראה כי התחלתי ב100% פוסטים על קרוספיט ולאורך הדרך יותר ויותר נפח ניתן לתזונה ולבריאות בכלל. במקביל נהניתי לראות את הבלוגים והאתרים החדשים שנוספו לקהילת הקרוספיט והיא הפכה לעובדה בארץ, ולאחרונה, סוף סוף גם אתרים ובלוגים על תזונה קדמונית. אז כמו שאומרים האמריקאים: "that being said", הבלוג הזה צריך להחליט מה איתו עכשיו. רבותינו אמרו "מכלל לאו אתה אומר הן", כלומר, על דרך השלילה אפשר ללמוד הרבה על החיוב, אז כדי להחליט, עשיתי קצת חושבים ובצעתי אלימינציה של האפשרויות העומדות בפני, וחשבתי לשתף אתכם בממצאים.
1. אני לא מכון קרוספיט. יש את עומרי, איאן, צבי ועוד כמה אבל לא אני. אני לא מתפרנס מהדרכת ספורט או מאימון, ולא רואה או מחשיב את עצמי כמאמן כושר. אני בכושר, זה כן, ואני אוהב את זה (אוי ואבוי), אבל כנראה שאני כבר לא צריך לקרוא לעצמי "קרוספיט ישראל", אלא מסיבות נוסטלגיות. קרוספיט הוא כבר חלק מהזהות שלי, אבל לא נכון עוד שהוא יאפיל על הזהות של שאר הבלוג הזה.
2. אני לא תזונאי. לא למדתי 4 שנים תזונה ואני לא ממליץ לאנשים לאכול לחם מלא כמו ש 99% מהתזונאים עושים. אני בהחלט פריק של תזונה בריאה, וקורא על זה הרבה המון. אני גם (*זהירות ספוילר*) אוהב לכתוב על זה. אני חושב שרוב מוחלט של כותבי התזונה הבריאה בארץ חיים עדיין בסרט שחור לבן בו השומן הוא רע, בשר הוא אויב ופחמימות מלאות סיבים יצילו את העולם. אני לא כזה.
3. אני לא רופא ולא חוקר. לעומת זאת, אני קורא מחקרים, ויש לי זכרון של פיל ואוזניים של ארנב. למרות שלא עשיתי דוקטורט בביוכמיה או ברפואה (ודווקא כן עשיתי תארים בפסיכולוגיה, בתיאטרון, ובמנהל עסקים) אני לא מרגיש שום צורך להתנצל על זה. אני לא חושב שההשכלה הפורמלית מחסנת אנשים מטעויות שיפוט או דעות קדומות. אני אחראי לחיים שלי ושל משפחתי ולבריאות שלי, ואני חושב שאני עושה עבודה די טובה, לעזאזל. יש לי דעה, וזה טוב.
4. אני לא חי על הירח. לא באמריקה של רק-מזון-מהיר ולא בחוות בודדים שמגדלת בעצמה אווזים וחסה. אני חי בישוב רגיל בגליל, עובד בחברת היי-טק, יש לי משפחה עם ילדים שגדלים מהר (מאוד), שאוהבים פיצה ושוקולד נוטלה (אבל גם סטייקים, ירקות בתנור, סלט וטחינה, תודה לאל). אני לא נותן המלצות שאי אפשר ליישם בחיים האמיתיים.
5. אני לא קיצוני. אני לא שורף פרוות וחזיות, ואני לא ממליץ על דיאטות של רק תפוחי אדמה (או "דיאטת לחם" ושאר הבלים), אני לא רץ מרתון או עושה איש ברזל, אני לא מפתח גוף או מרים משקולות בנות חצי טון, אני לא צמחוני ולא אחד שאוכל רק בשר. אני לא מחבק עצים אבל גם לא מזהם ומשתדל למחזר. אני משתדל לחיות בשלום עם העולם הזה ולאפשר לו לחיות בשלום גם איתי. משתדל לחיות בדרך האמצע הנכונה לנו כבני אדם מבחינה פיסית ותזונתית.
6. אני לא שמן, לא חולני ולא לוקח תרופות. כמו שאני גם לא אוהב יועצי נישואים גרושים, מומחי תזונה שמנים, מומחי לב מעשנים וסנדלרים יחפים. אם התזונאית שלכם שוקלת 50% יותר ממה שהיא צריכה, אולי היא לא צריכה להיות התזונאית שלכם. אני ממליץ לכם דברים שעובדים אצלי במציאות ויש להם הוכחות בפועל.
7. אני לא אתלט מקצועי. זה לא שנולדתי מחונן גנטית ואני עושה ספורט באותה הקלות שאחרים יורדים במדרגות. ממש לא. נתוני הפתיחה שלי לעולם הקרוספיט היו גרועים למדי (שריונר במילואים בעודף משקל ובחוסר מוטיבציה). בכל זאת, זה עבד ועובד ואני מרגיש בכושר מצוין. אם אני יכול, כל אחד יכול. זו לא גוזמה במילימטר.

בסוף בסוף, זה רק אני כאן. זה מה שאני מציע. זה מה שאני יודע לתת. זה מה שאני מקווה שאתם רוצים לקחת.
אני אוהב אתכם, את הקוראים של הבלוג הזה.
התגובות שלכם משמחות אותי ועושות לי את היום,
גם המיילים שאני מקבל עם שאלות או מחשבות,
כך גם ה"חבר מביא חבר".
אני תמיד מתגאה בסיפורי ההצלחה שלכם ובעובדה שהצלחתי במשהו קטן לשפר את איכות החיים של מישהו או מישהי.
כזה אני.
אז בסופו של יום נשארו כאן רק שניים שמשפיעים על התוכן של הבלוג הזה: אני והאדם הקדמון. אני בהווה והוא מהעבר. ביחד אנו מנסים לתרום לבריאות האישית של הקוראים כאן (כבר אמרתי שאני אוהב אתכם?).
ולכן, הדעאל הקדמון היא כותרת שהצחיקה אותי ונראה לי שמשקפת לא רע את מה שאני כותב כאן. על עצמי, מעצמי, ובגיבוי של החבריקו מהעבר - מר קדמוני.

תשארו בסביבה, אני לא הולך לשום מקום.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

תודה דעאל, שפתחת לי את הראש לנושא התזונה ולתחום הקרוספיט.
כיף לקרוא את הפוסטים שלך.
אני מקווה שתמשיך עוד שנים רבות לעדכן את הבלוג הזה.
אלון.

מזל טוב על השם(הבלוג) החדש בנינו לא משנה השם העיקר תמשיך לכתוב תמיד כיף לקרוא בבלוג שלך אז בהצלחה.

השם החדש מוצלח בהרבה מהקודם. מה גם שבקרוב אולי תצטרך לשלם לריבוק תמלוגים על שימוש במותג שלהם (;

אתה אחלה לא משנה תחת איזה שם, רק תמשיך!
בהזדמנות זו אני אספר לך שעשיתי בדיקות דם, ובסקלה של 70-100 הגלוקוז שלי יצא 77, שזה נהדר (אבל לא מספיק נהדר בשביל שהמשפחה הסוכרתית שלי תתחיל להקשיב לי). בכל מקרה, זה הרבה בזכות הקריאה פה

תודה רבה לך דעאל בתור אנונמי שקורא כבר איזה שנה את הבלוג שלך יום יום נכנס אליו ומתבאס פעם ב3 חודשים שאתה מחליט שאתה יוצא לחופש ושלאחרונה שולח לך דברים מגפרים שאומרים בYNET אז תודה ותודה שאתה עונה לי גם ויש לך כוח אליי. אני מאוד מציע לך לעשות פייסבוק ואם לא אני אבוא אליך לגליל והוציא לך את הכבלים מהמחשב.

אהבתי את השינוי שרכשת לעצמך,
עכשיו הכל מסתדר לי, זה לא אותו הבלוג הקודם תחת השם קרוספיט זה לא היה רק קרוספיט וראו את הנגיעות העצמאיות שלך, זה תמיד היה הבלוג של דעאל הקדמון. (חוץ מההתחלה)
לפחות אתה כנה.


אני מרוצה.

אלהד

מזל-טוב על השינוי, הוא מאפשר חופש מלא ולא מחייב לצורת חשיבה מסויימת המקושרת עם השם הקודם. קרוספיט-ישראל ישאר תמיד שלך ובצדק, אתה עזרת לכולנו להחשף לתכנים המצויינים האלה בכך שהפכת אותם לנגישים.

בהצלחה בחינוך דור חדש של קדמונים :)

קודם כל מברוק על העיצוב החדש של הבלוג - הרבה יותר יפה.
לגביי השם, אז לדעתי זו טעות!
ואני מתייחס מההיבט של קידום אתרים בגוגל (שזה גם תחום העיסוק שלי).
שינוי השם עשוי לפגום ברלוונטיות של האתר שלך לביטוי קרוספיט. ואם תרצה או לא תרצה - אתה עדיין "האוטוריטה" בתחום הזה. וזה יהיה חבל שגוגל יחשוב קצת אחרת (מה לעשות גוגל לא מושלם).
מבחינת קידום אתרים אז כדאי שתוסיף את המילה קרוספיט לשם -הבלוג. משהו כמו "הדעאל הקדמון - קרוספיט ישראל"
אני חייב לומר לך שהבלוג שלך הוא הבלוג היחידי שאני קורא בעיקביות (יחי גוגל באזזז...) ואני נהנה מהקריאה גם אם אני לא תמיד מסכים איתך.

976 פוסטים?
כל כבוד, בגלל האיכות והכמות!

דעאל
הגרפיקה פשוט מקסימה.
אם השם קדמון תפוס והשם "ראשוני" לא ממש מקביל ל- "Primal" לא נותר לי אלא לשים דגל על השם "פרימיטיבי".
מיקי הפרימיטיבי

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

לאחר שכבר השארתי לך הודעה על השם החדש שאני מאוד מחבב, ברצוני לחזק את ידו של יורם בן אבו שהוא מקדם אתרים בגוגל-(לפי מה שציין) ואני בטוח שהוא צודק מכיוון שלא הרבה אנשים שעוסקים בבריאות וכושר מחפשים מילים כמו "דעאל" ו"קדמון" ואילו קרוספיט זה שם שלדעתי תמיד ימשוך קוראים חדשים.
השם "דעאל הקדמון" לא יסלק את הקוראים הותיקים אבל...לך תדע.
אציין שאני נכנס לבלוג כל פעם מחדש דרך חיפוש בגוגל כאשר אני רושם קרוספיט בלבד ולא שום דבר אחר.

תהיה קצת תחמן...
ביי

תודה לכל המגיבים ולכל המפרגנים והמפרגנות!
לגבי החיפוש וה"יעילות" של השם (1) אני נוטה לקבל את הרעיון של פייסבוק (2) אני חושב שעדיין גוגל יציג אותי כשמישהו מחפש קרוספיט (3) אני שומר לעצמי את הזכות לשנות את שם הבלוג גם בהמשך... (כבר אמרתי פעם שגמישות זה חשוב?) ו(4) בסוף הכי הרבה אנשים מגיעים בשיטת "חבר מביא חבר", כלומר פרסום הבלוג הזה בבלוגים/אתרים/מקומות שלכם הוא כנראה הדרך הטובה ביותר להגדיל את הקהילה לאורך זמן.

אוריאל, סורי, אבל הסרתי את התגובה שלך מסיבה טכנית. הלינק לוויקי ששלחת (תודה) היה כנראה ארוך מדי וגרם לעוות בתצוגת התגובות (כנראה באג, אז עד שאפתור אותו, הסרתי). מה שכתבת היה:
"אכן פרימיטיבי מתאים... " ואת הלינק הבא:
http://bit.ly/f0buUD

הוסף רשומת תגובה