אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מתח עם משקולות בקלי קלות

(טוב, לא ממש בקלי קלות, אבל בערך).

עליות מתח הן תרגיל כח בסיסי בעולם הכושר של קרוספיט. תנסו לדמיין את קרוספיט בלי עליות המתח... תנסו לדמיין חזק.... נכון, אי אפשר. כי בלי עליות מתח, איך נעשה את פראן או סינדי, איך נעשה butterfly kip ואיך אחרת נייצר לעצמנו יבלות בידיים? טוב, אז סיכמנו עליות מתח הן בסיס. ועליות מתח עם משקל, זו כבר עליית מדרגה ודרך נהדרת לפתח כח.
העניין הוא שתמיד היה לי קשה לבצע עליות מתח עם משקל. יש שלוש שיטות מרכזיות לבצע מתח בהוספת משקל:
הדרך המקובלת היא להחזיק משקולת יד בין שתי כפות הרגלים. ועל זה אני אומר: נו באמת. זה עובד יופי במשקלים נמוכים, אבל אם המשקולת כבר חוצה את קו ה 10 ק"ג, וודאי שב 20 "קג וצפונה, להחזיק את המשקולת רק ע"י שיכול והצלבת הרגליים נעשה אתגר. הן נוטות להחליק וליפול, וכך בדיוק שברתי את השלב התחתון בסולם השוודי שלי. נפלה לי המשקולת על השלב, ובום, טראח, מה קרה? השלב נשבר, השלב נקרע (את המשפט האחרון יש לקרוא בניגון הספר "מעשה בחמישה בלונים"). באסה.
אחרי שנחמץ ליבי על הסולם שלי, עברתי להשתמש בתיק גב ישן. העמסתי לתוך התיק פלטות של משקולות, לפי הצורך, והופ, למתח. זו שיטה די טובה, אבל יש לה חסרונות: זה לוחץ מעט על הכתפיים, ודווקא הכתפיים חשוב שיהיו ב 100% יכולת בזמן עליות מתח. חוץ מזה, מעצבן גם להעלאות ולהוריד את התיק בסוף. הפלטות גם עלולות להצליף לכם בגב במשקל גבוה.
שיטה שלישית היא חגורת-משקולות תוצרת בית. בלי פאניקה. קוראים אדוקים בעלי זכרון טוב אולי זוכרים כי לפני מספר שבועות הוצאתי לאימון שק אימון אגרוף ישן. השק הזה היה תלוי בעבר באמצעות שרשרת ברזל מהתקרה. עכשיו, כשהוצאתי אותו מהמחסן, גיליתי לפתע שיש לי שרשרת חלודה, שבכל אחד מקצותיה יש שאקל קטן וחזק. וואללה. לקחתי את השרשרת, הקפתי מסביב למותניים, חיברתי עם השאקל מלפנים וקיבלתי "חגורה" עם זנב ארוך של מטר לפנים. בקצה ה"זנב" יש עוד שאקל! עכשיו זה פשוט: לוקחים את קצה ה"זנב" וכורכים מסביב למשקולת יד במשקל שאתם בוחרים, והופ'לה, אתם מחוברים מהמותנים למשקולת.
בהתאמה נכונה של אורך המשקולת אתם יכולים גם לדאוג שהיא תשאר על הרצפה בדיוק עד שאתם תלויים על המתח, וכך אתם לא מתעייפים עוד לפני שהתחלתם לבצע את העליות אל המתח (וואו, אין לי דרך פשוטה להסביר את זה. אני מקווה שעקבתם). למי שמתקשה הנה צמד תמונות (שנראות, אני מצטער, כמו במרתף עינויים, אבל זה עובד בובה, תאמינו לי).

טיפ לאלופים לשדרוג: כדי שהשרשרת (חגורת הצניעות הזו) לא תציק לכם במותניים, פשוט קחו מגבת ישנה, גלגלו אותה מעט, שימו על המותניים, ומעליה כרכו את השרשרת כמו חגורה. המגבת תתן לכם את הריפוד הנדרש במותניים ושרשרת הברזל לא תציק. באחריות.
שורה תחתונה: בכל חנות לחומרי בניין אפשר לקנות שרשרת ברזל פשוטה באורך 2 מטר ועוד שני שאקלים. הסיפור הזה יעלה לכם משהו כמו 20 ש"ח, והנה רכשתם לעצמכם אביזר אימון מהמעלה הראשונה לפיתוח כח.
חמוד, לא?
וקטנה לסיום: הערב עשיתי אימון שהשאיר אותי מותש ושלקח לי הרבה יותר זמן (ואנרגיה) ממה שציפיתי. 21-15-9 של עליות מתח גבוהות - עד שהחזה נוגע במתח, כפיפות מרפקים על טבעות (טבעות בגובה 10 ס"מ) וגולת הכותרת: פרונט סקוואט עם 58 ק"ג. הכל לקח 19:38.

האם גם אתם מתאמנים לפעמים עם עליות מתח עם משקל? איך?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

אני רואה שלא רק אני זה שבונה מכשירי עינויים, רק אל תבצע קיפ או בטרפליי עם זה ! : )

אני משתמש בחגורה של חברת חשמל עם שרשרת בשביל המתח
תמונה בלינק
http://kobigym.blogspot.com/2010/12/blog-post.html
לפני כן השתמשתי בחגורה של הרמת משקולות מעור קניתי ב יד2 ב 40 ש"ח. לגבי תיק גו בדרך כלל ממליצים לשים את התיק מקדימה בגלל הבעיות שהעלתה במשקלים "גדולים" תמיד יש פחד שהוא יקרע.

האמת היא שמהנסיון שלי גם פתרון כמו משקל במותניים הוא לא משהו.
אני זוכר שכאשר ביצעתי מתח עם משקל במתניים ועוד עם אביזר נוח כמו חגורת משקולות רחבה שאליה מחוברת שרשת, אז הרגשתי לחץ לא בריא על חוליות הגב התחתונות.
אני אומר למה משקל?
כשאפשר פשוט לעשות מתח ביד אחת.
וזה לא משנה אם אתם לא יכולים לעשות כרגע מתח ביד אחת.
תעשו ב2 ידיים, בצעו לפחות 2 סטים ובכל סט שימו דגש על יד אחרת כך שהיא תעבוד מול התנגדות רבה יותר.

האמת, אף פעם לא ניסיתי לעשות מתח ביד אחת! מה הסיכוי שאצליח? נראה לי שננסה הערב. (ויורם - משקולות בכל זאת מאפשרות התקדמות שתרגילים מול משקל גוף לא יעשו).

דעאל אתה לא צריך להיות מסוגל(גם אני לא מסוגל) לעשות מתח ביד אחת
פשוט תעשה עם 2 ידיים ותן דגש על יד אחת
עם הזמן הגבר את ההתנגדות שמול היד הדומיננטית בכל סט
ואז אולי תוכל להגיע למצב של מתח ביד אחת

ואין ספק שמשקולות מאפשרות עליה הדרגתית יותר בעצימות.
אבל במקרה של מתח עם או בלי משקל, אני אישית מעדיף בלי משקל
יורם

הוסף רשומת תגובה