אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מתכון אורגינל של האדם הקדמון


יש לי כמה ידידות שאמרו לי לאחרונה: "אולי הדיאטה שלך זה רעיון נחמד, אבל בתכל'ס זה מה זה דורש לבשל כל הזמן"

יש בזה משהו. לאורך השנים כאן בבלוג ניסיתי לשלב מתכונים מדי פעם, אבל אף פעם לא החזקתי מעצמי טבח או שף. היכולת שלי מסתכמת בלהנות מאוכל טעים ולעשות ניסיונות קולינריים בחומרי גלם איכותיים. העניין הוא שרוב האנשים ששומעים על תזונת פליאו לראשונה מדמיינים חיים קולינריים משעממים וחד-גוניים, ולא מאמינים לי כשאני טוען שהאוכל הופך להרבה יותר טעים וכיפי ככה - כי לא אוכלים אוכל מעובד, ולא משומר, ולא מסוכר אלא את הטבע, וכמה שיותר ישירות. מה יותר כיף מדג טרי בעשבי תיבול? מבשר איכותי עם ירקות טריים?

וכך, במסורת הפשטות והאיכות, אחלוק "מתכון". אתמול, אחרי אימון, החלטתי לעשות את המתכון הפשוט ביותר שאפשר לעשות. בטטה אפויה. זה ההולך ככה:
  • קנו לכם בטטות יפות וקטנות (שכל אחת תספיק למנה אישית ולא יותר). חפשו בטטות בלי חורים ופגעים. רחצו אותן והותירו אותן שלמות, עם הקליפה.
  • הכניסו את הבטטות לתנור, ישר על הרשת. חום 200 מעלות. (שום שמן ושום תיבול ושום כלום).
  • אחרי חצי שעה בערך הבטטות מוכנות.
  • מוציאים ונותנים 5 דקות להתקרר מעט (שישאר חם בפנים)
  • מקלפים - הקליפה פשוט קופצת החוצה כי הבטטה מאבדת קצת נפח באפיה. שימו לב שהבטטה עדיין נשארה שלמה.
  • שמים בצלחת.
  • חוצים.
  • שמים מעט חמאה במרכז החתך, מעט מלח, סוגרים חזרה.
  • סופרים עד שלושים.
  • אוכלים.
זה יוצא טעם גן עדן. באמת. חייבים לנסות. הכי פשוט שאפשר, הכי לא-מתכון שאפשר, הכי מהיר שיש וכל טמבל יצליח. באחריות (עובדה, אני הצלחתי). בתמונה הבטטות שלי לפני שהן יכנסו מחר לתנור לחצי שעה של אש גיהנום, שהופכת אותן לגן עדן (זה מה שהאורחים שלי יאכלו בשבת). יש יסוד סביר לסברה שגם מר קדמוני המקורי, במערה לפני 50 אלף שנה, אכל מתכון דומה.

מכירים עוד מתכוני בטטות?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 10 comments

10 הערות קוראים:

הייתי רוצה לפגוש את מר קדמוני המקורי והאורגינל פנים אל מול פנים ולשאול אותו מספר שאלות על בריאות האדם וגופו ומהי הרפואה האמיתי שפותרת כל הבעיות, לדוגמא: 1) איך משפרים מראה שיער ומצמיחים אותו מחדש 2) איך מסננים את המים מפלואוריד וכל שאר רעלי "משפחות העושר והפשע" 3) כיצד להתאמן לריצות קצרות, כדי להיות הכי מהיר 4) על אור וקרינת השמש, מה מסוכן ומה להפ, בריא לגוף ומשפרו 5) איך מחממים את הגוף בחורף.

אז זהו,
אני יודע שאפגוש אותו בקרוב, אולי הוא הגיע כבר בחזרה לכדוה"א...?
בכל מקרה הידע שלו לא מתקרב את האור שיש לי באינטרנט.

ואני לא אוהב בטטות.

א. צריך להבחין בין טעים לבריא אבל חשוב לדעת שאין קשר בהרבה מקרים בין השניים. ניתן למצוא אוכל טעים ולא בריא (ולא חסרות הדוגמאות) אבל גם טעים ובריא.

ב. עברתי ללאכול פליאו לאחרונה (4 שבועות בערך) ואני אכן מוצא את עצמי הרבה במטבח (אי אפשר לקפוץ לקנות מנה שווארמה באחד מבתי המזון האיכותיים המכונים "שווארמיות"). החסרון הוא אכן זמן אבל לפחות בשבילי היתרון הוא שזה גורם לך ללמוד לבשל (רווח ענק).

ג. אני לרוב הולך על לקלף את הבטטה, לחתוך לפלחים, לבזוק מלח גס+טימין+רוזמרין+שמן זית ולתנור. יוצא מדהים (ובאותו אופן אפשר להכין גם כרובית ושאר ירקות).

"יש יסוד סביר לסברה שגם מר קדמוני המקורי, במערה לפני 50 אלף שנה, אכל מתכון דומה" - האומנם? אולי אם תנור=אש אבל גם אז לא סביר.
רעיונות למתכונים נאים וחביבים - http://www.tvuna.org/recipes
הכנתי משמה כמה דברים ועכשיו אני מכין גבינת קשיו.
אבל אין לי מה לכתוב במקרים אלא רק הטעם מדבר...
ורון- זה גם מה שאני עושה לרוב עם בטטה

תודה רון ואוריאל! אניפסטי עם שמן זית זה אחלה, אבל ממליץ לנסות פעם את הבטטות השלמות. יוצא פשוט מעולה (ועם החמאה זה בכלל עשר).

ולאנונימי מהתגובה הראשונה, לא יודע מאיפה נחתת, אבל בכל מקרה, תודה על השאלות. נראה לי שאתה מעט צעיר אז הנה תשובות בקיצור נמרץ:
1. אין דרך. תסתגל.
2. אין דרך, תסתגל.
3. רצים ריצות קצרות.
4. ראה פוסטים בנושא ויטמין D
5. תשיג חברה.

באמת...דעאל הפסדת משתמש אחד להיום . (זה אני מלמעלה אנונימי)
אז למה אתה דווקא מכולם חייב להיות כמו כל הישראלים שחושבים שהם חכמים מדי וטוענים בלי סוף שאם להם אין את התשובות, אז לאף אחד אין אותם והם טועים בגדול! זה כבר מוכח פי אלף פעם בחיים שלי.

ולי דווקא יש את ההתחלה וזאת אומרת שיש לזה סוף ומכאן גם שיש לזה המשך מהרגע הזה, אני יודע עם מה אני מנצח ולא מוותר לאף אחד לעולם, אפילו אם אני רואה משהו בצדדים אני לא מסתנוור מזה אף פעם רק לומד מזה ואכן כן שכך רק מי שלא מוותר אפילו לרגע יחיד בלבד הוא זה שמנצח בגדול והניצחון הוא מעבר לכל דמיון!

בכל מקרה, אולי הייתי פעם בכוכב אחר.

לסיום סופשבוע מעניין וחכם לכולם.

אנונימי אתה חפרן רציני, ועוד עם הדעות המפגרות האלה על העולם, ועל עצמך בעיקר! אני שונא אנשים שמתפלספים !

דעאל, ניסינו היום את המתכון, ויצא לא מי יודע מה.
הבטטות היו סיביות כאלה מבפנים, ולא כמו שציפינו (ההבדל היחיד במתכון זה שהשתמשנו בשמן זית במקום חמאה. אנחנו הולכים לנסות לשים את התנור על 250 מעלות הפעם, אולי גם לעטוף בנייר כסף (כדי לדמות את החוויה של תפוח אדמה בל"ג בעומר), והפעם לחתוך באמצע ולשים חמאה כמו שהמלצת או שמן קוקוס.

מה דעתך?

ניסיתי לפני שקראתי את הפוסט. הכי טוב לדעתי, לתת לבטטות שעה בחום גבוה על גבי נייר אפייה או רדיד אלומיניום. הבטטות מפרישות נוזלים שמתקרמלים ולא הייתי רוצה את זה על תחתית התנור שלי.

אגב, היום הכנתי בטטות ותפוחי אדמה בשיטה הזו. המבוגרים חיסלו את הבטטות והילדים את תפוחי האדמה. בסוף אני מקווה שגם הם יראו את האור...

זה המתכון שהיינו אוכלים בילדות. תודה רבה על התזכורת, אנסה את זה עכשיו כאבא

הוסף רשומת תגובה