אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

צרור טיפים לשמירת בריאות טובה גם בחורף

Winter in ZevenHuizen.
האמת, בסוף בסוף, שכבר מגיע החורף, אנחנו מופתעים. איך זה שיורד גשם? כמעט וכבר התרגלנו למחשבה שהגשם נעלם מהנוף לנצח. מזל שטעינו.

עם החורף מתרחשים שני תהליכים. האחד, יותר אנשים חולים (מצוננים, שפעות, שיעול), ומאידך, אנשים פחות מתאמנים (כי קר, רטוב או כי סתם, חושך מוקדם). שאתגר הוא לשמור על בריאות טובה, והרגשה של נמרצות וחיוניות גם בחורף. אז הנה כמה עצות ידידותיות בתקווה לעזור לכם לצלוח את החורף בשלום:
1. תיכנסו למיטה מוקדם יותר. השינה היא מנגנון קסמים של חידוש הגוף (והנפש), וצערנו, רוב האנשים מתפקדים לאורך שנים במחסור קבוע של שינה. העדר השינה מחליש את המערכת החיסונית וחושף אותנו למחלות ולהתקררויות, למצבי רוח ולחוסר ריכוז. כדי לעזור לכם לישון טוב, תוודאו שאתם ישנים בחושך מוחלט, זה עוזר לשינה עמוקה.
2. תרגיעו. פגשתי שלשום בת דודה שלי, פסיכולוגית חרוצה ופעלתנית, שדווחה לי שהיא פשוט מתפרקת מרוב עייפות ולחץ, עד שהיא נדמה כשהיא אוחזת כוס (והתעוררה כשהמים בסוף נשפכו עליה). כל אחד נרגע אחרת. תמצאו את הדרך שלכם להרגע, אולי זה יוגה, אולי מדיטציה, אולי לצאת מהעבודה שעה קודם, אולי לקחת כמה ימי חופש, אולי לצאת למוזיאון - לא משנה איך, אבל לחץ רע מאוד למערכת החיסונית שלנו.
3. אל תוותרו על הספורט שלכם. לא צריך להשתגע ולרוץ יחפים בגשם, אבל פעילות סדירה (ומגוונת) תעשה טוב לגוף ולנפש, תמריץ ותחזק אתכם, ותקטין את הסיכוי לשפעת. נתתי בעבר כמה עצות לאימונים גם בימי חורף.
4. נצלו את שעות השמש. בארצנו האביבית-תמיד, חשוב לנצל את החורף גם לייצור ויטמין D. אם יש שמש, תשבו בחוץ ונסו לקבל כמה שיותר קרניים. רמת ויטמין D מקושרת לתחלואה בכלל ולהצטננויות בפרט. זה גם זמן טוב להמליץ לכם לבדוק את רמת ויטמין ה D שלכם בבדיקת דם פשוטה.
5. ותרו על הסוכר. בחורף קר, וכאשר קר, הגוף "דורש" יותר אנרגיה מהירה, ולכן אנשים אומרים לי שבחורף הם לא יכולים להשתלט עם התזונה שלהם, ומפתחים נטיה לפירוק חבילות שוקולד או עוגות שמרים חמות. העניין הוא שהסוכר הוא בן הברית של השפעת. רמת הדלקתיות עולה והגוף שלכם מוכן לקבל כל צינון חולף. תאכלו יותר נכון, והמערכת החיסונית תאמר לכם תודה.
6. צאו לחופש. צימר בגליל מעולם לא רומנטי יותר מאשר בליל חורף קר. זה יהיה טוב לכם, באחריות.
7. תפסו קצת טבע. תיכף מתחילה פריחה (אצלי בגינה כבר יצאו הרקפות), ואויר הרים קר, נקי וצלול תמיד מרגיש לי בריא. אני לא יודע איך בדיוק זה עובד, אבל זה טוב לבריאות. ממש ממש טוב.
8. שתו תה. ירוק, אם אפשר. הולך חזק מאוד בלילות חורף.

טוב, האמת שכל אחד יודע שצריך לישון יותר, לאכול יותר טוב, להיות יותר רגוע ולצאת לחופש. החכמה היא לעשות את זה ולתכנן את זה אל תוך החיים האמיתיים שלכם. שאלו את עצמכם: מה אעשה השבוע אחרת כדי לשפר את הבריאות שלי?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

זה עתה עשיתי אימון טבאטה וחצי עם כפפות אגרוף על שק האגרוף. הידיים שלי רועדות as I type
כיף ברמות.

תוספת קטנה לכל החולים בשפעת
1.להימנע מצרית סוכרים פשוטים כמו שנאמר,הואיל וזה מפריע למע' החיסון,כולל סוכר חום,מהסיבה שסוכר גורם להאטה בתנועתיות הכדוריות דם הלבנות,ובנוסף יש תחרות בין הסוכר לויטמין C
2.צריכת מזונות מכילי ויטמין C-ככל שריכוז ויטמין C בכדוריות הדם הלבנות גבוה יותר תשתפר יכולת ותפקוד הכדוריות דם הלבנות(מזונות לדוגמא פלפל אדום,פירות הדר)
3.צריכת מזונות מכילי בטא קרוטן- מרק דלעת,פטרוזיליה,
4.לצרוך מזונות לבנים-מחזקי מע' חיסון-שום ובצל בעיקר
5.לתבלן את המזון בגינגר וקינמון-בעלת פעילות תרמוגנית=מחממ,מעלה טמפרטורת הגוף.ועליית חום הגוף תורמת לתפקוד החיסוני
6.צמחים טובים למצבי חולי הם אכינצאה(מומלץ אכינצאה של ראן צמחים)מרווה,נענע,שוש קירח,וגם אבץ למציצה במיוחד בכאבי גרון
ועוד תבלין אחרון להפעם קצח-ממריץ את פעילות הT-KILLERS שהם הכדריות הלבנות.את הקצח יש לטחון קודם,ואפשר להוסיפו לסלט וחביתה..
רק בריאות..ויש לך אחלה בלוג..
יישר כח המשך כך

הוסף רשומת תגובה