אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

צעצועים חדשים

סבתא שלי ז"ל היתה נוהגת לומר לי, במבטא ייקי: "תתפנק, מותק, תתפנק". מאז אני משתדל לשמוע בקולה ולהתפנק בכל הזדמנות. לפני כמה ימים היתה לי הזדמנות. פינקתי את עצמי (ואת אישתי) בקטלבלס. Kettlebell.

לעצמי קניתי קט'לבל ירוק, שמנמן, עם ידית שטוחה, 24 ק"ג. (וכמו שאפשר לראות, הוא מרגיש בבית בין החברים הותיקים בחצר).

לאשתי קנינו קט'לבל אדום, חביב ולבבי עם ידית גדולה ותחתית מגומי. 12 ק"ג. הוא מרגיש לה טוב כשהוא בבית.

שניהם יד שניה אבל עושים עבודה כמו חדשים.

למי שאיכשהו לא היה מחובר לבלוג הזה בשנים האחרונות (יש עוד אנשים כאלה?? לא הפצתם לכל החברים שלכם?), נספר שקט'לבל הוא משקולת פשוטה, ותיקה ויעילה בצורה בלתי רגילה. לפני המצאת מוט המשקולות האולימפי (שהוא המצאה חדשה, בקושי מאה שנה), כח ושרירים פיתחו פשוט עם קלט'בלס. אפשר לעשות איתו Swings, אפשר לעשות איתו דדליפט, אפשר press, אפשר turkish getups, ואפשר פשוט להתשתעשע. המשקל המרוכז מסייע ליציבה, לאיזון, לכח מתפרץ ולחיזוק הליבה.
אישתי עובדת על Swings, במטרה להגיע ל 50 רצופים ואח"כ כבר נראה (היא משתפרת במהירות). אני כרגע עם כתף תפוסה חזק בגלל אימון טבעות לפני כמה ימים, אבל מיד כשנשתחרר, נרד על אימון טוב עם הכדור החדש והירוק שלי.
גם אתם בעניין?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 6 comments

6 הערות קוראים:

לשם שינוי
אני רגיל להיכנס לגוגל ולחפש קרוספיט וללחוץ על התוצאה הראשונה שמגיע שהיא הבלוג שלך,
לפני יום והיום נכנסתי לגוגל וחיפשתי, קיבלתי במקום הראשון "קרוספיט ספורט עממי"...מתוך הרגל לחצתי על הקישור שהופיע ראשון ונכנסתי סתם לאתר משעמם עם הסברים על השיטה.
אני מצטער שאתה כבר אינך במקום הראשון כמו שבטחת לנו כששינת את שם הבלוג ותוכנו.
בנוסף כתוב בגוגל "מר קדמוני" במקום קרוספיט ישראל רק מהיום,
אז אני מקווה שלא תאבד גם את המקום השני היקר והמכובד...בכל מקרה אני משתמש במשקולות יד של עד 25 ק"ג במקום בקטלבלס,
קטלבלס אחת מאוד יקרה לי...אז לכן השתיים שאני הייתי רוצה להתאמן איתן הן מיותרות לגמרי ואני גם לא אוהב סווינגס בכלל לכן ממציא דברים אחרים במקום שעוזרים לי מאוד ביציבות וכח מתפרץ...ואני לא יודע כמה עלה לך אבל שיהיה
לכם בהצלחה !

אבנר

תודה אבנר.
לגבי האופן בו אנשים מוצאים את הבלוג הזה, כנראה שיש מחיר לשם "מר קדמוני" אבל אני מוכן לשלם אותו. אני עדיין לא שולט (לגמרי) על גוגל...
הבלוג הזה עוסק יותר בבריאות כוללת ואורח חיים נכון מאשר "רק" בקרוספיט, ואני גם סומך על קהילת הקוראים והמגיבים שתדע להמשיך לבקר כאן ולהפיץ קישורים (בפועל, יש המשך גידול יומי בטרפיק מאז השינוי, אז משהו כנראה בכ"ז עובד).
לגבי הקטלבל שלוש הערות:
1. גם אני עבדתי כל השנים עם משקולת יד, אבל התחושה עם קטלבל היא שונה, מאתגרת ויותר מאוזנת (ולא יד אחת יותר דומיננטית כמו היד הקידמית שאוחזים משקולת בשתי ידיים).
2. קטלבל יד שניה אתה יכול למצוא ב 15-17 ש"ח לק"ג. חדש זה בערך 25 ש"ח לק"ג. בכל מקרה זה לא זול במיוחד, אבל תראה מה שסבתא שלי היתה אומרת: אם אתה לא תפנק את עצמך, מי יפנק אותך?
3. למשקיענים עם ידיים טובות, אפשר גם לבנות לבד צינור בצורת T עם הברגה בחלק התחתון. הדרכה כאן:
http://videos.bodybuilding.com/video/75382/Tips-From-The-4-Hour-Body-Kettlebell-Replacement

תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

הי קובי: הנה ההערה שלך שוב (יש כאן איזו בעית תצוגה ברגע שהלינקים ארוכים מדי, אז הרשיתי לעצמי להדביק שוב את המודעה שלך, רק עם לינק מקוצר). להלן התגובה האיכותית של קובי:
לכל המעונין יש בבשגל קטלבל ב 8 ש"ח לק"ג
http://bit.ly/gKzZL7
בראם ספורט בירושלים קניתי ב 12 ש"ח לק"ג
אני אישית חוץ מתרגיל הסווינגס מעדיף לעבוד עם דאמבלס.
יש גם אפשרות לקנות Kettle Grips למשל
http://www.ironwoodyfitness.com/kettle-grips-USD.php

והתגובה שלי: אלו מחירים מאוד מאוד נמוכים שלא הכרתי! בכל מקרה, חשוב לדעת שיש הרבה הבדלי איכות בקלטלבס ויש כאלו שפשוט מתפרקים, כמה שזה לא נשמע סביר. אני קניתי איכותיים מאוד אבל גם אם לא הולכים להכי-טובים שיש, עדיין לקנות קטלבלס ב 8 ש"ח לקילו זו מחיר מציאה של ממש (זה מחיר של צלחות ברזל פשוטות!).

לא נוח להתאמן על הקטלבל,בגלל שהאמה(גב היד)מקבלת כל הזמן שם מכות וממש לא נעים לקבל את זה,לדעתי עשיתי את העבודה גם עם קטלבל וגם עם משקולת יד רגילה,ולדעתי המשקולת יד בהרבה יותר נוחה..לא מבין מה ההתלהבות הזאת סביב ההמצאה הרוסית הישנה הזאת..העולם התחדש ויש יותר נוחות מבחינתי להחזיק משקולת מאשר את הקטלבל

הוסף רשומת תגובה