אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חדשות האדם הקדמון

החבר'ה בתמונה גרים ביערות העד של ברזיל, וזו הפעם הראשונה שהשבט הזה נפגש עם האדם המודרני. זהו אחד מ"השבטים האבודים" האחרונים שעוד נותרו שם בחוץ, המקיימים אורח חיים מלא של ציידים-לקטים, ללא כל קשר סדיר עם העולם המערבי-מודרני. התמונה מעניינת, ואפשר ללמוד ממנה לא מעט על אורח החיים שלהם, ובאתר יש הגדלה וגם כמה מילים על דברים שרואים ושווה לשים אליהם לב, שווה לקרוא. והנה כמה הערות נוספות שלי.

1. הם לא בתת תזונה. הם נראים בריאים ובמסת גוף אמיתית וטובה.
2. הגברים אוחזים קשתות גדולות והילדה אוחזת חיצים נוספים. הם ציידים. גם הנער מאחור מחזיק מה שנראה לי כחנית קלה או כלי צייד אחר. זהו המקור היחידי שלהם לשומנים ולחלבון - בשר הצייד.
3. יש ערימה גדולה ומקולפת של קאסווה, שורש עמילני שיש להשרות אותו כדי להפיק ממנו מאכל מזין. גם ערימה של פאפיות. הבלוגרית מליסה צוחקת שצריך מיד ליצור איתם קשר כדי שלא ישמינו חלילה מיותר מדי פירות ושורשים... וברצינות לרגע, שורשים עמילניים פראיים וודאי שהם חלק מהתפריט שלנו (בטטות, ארטישוק ירושלמי ושורשים עמילניים אחרים שאינם תעשייתיים ומרובים בסוכר), וכך גם פירות. אשרינו שאנו יכולים לבצע בחירות בתזונה שלנו.
4. מאוד מעניין להתבונן בכפות הרגליים שלהם. אלו רגליים שלא ראו מעולם צורת נעל. הם רחבות והאצבעות פסוקות. זוהי כף רגל בריאה וטבעית שלא התעוותה בשנים של "אילוף" לסד הנעל. הם לא צריכים מדרסים ולא נעלי Air עם שיכוך.
5. נחמד שיש להם אופנה (הכתום שולט).
6. זהו שבט, משפחה, ובאמצע היום הם ביחד. אבא לא הלך לעבודה, והילדים לא בפעוטון. הם סוחבים את החיצים לאבא, ומקלפים את הפאפיות שאחד המבוגרים סחב למחנה בסל שילד אחר קלע. חיים קדמוניים הם חיים של קשרים אישיים ומשפחתיים חזקים ומשמעותיים יותר, אך ברשת חברתית קטנה מאוד.

זוהי תמונת רגע של חיים בסיסיים ופשוטים, טבעיים וקדמוניים לחלוטין: ללא רכוש, ללא מבנה מגורים, ללא סופר מרקט, ללא כסף, ללא נעליים וביגוד, ללא חשמל, ללא התקפי לב, ללא סרטן וללא הבלוג שלי (איך אפשר לחיות ככה?). חיים של תנועה ושל שרידות. של משפחתיות ושל קיום. אני בטוח שזה נשמע הרבה יותר רומנטי ממה שזה במציאות.

מה אתם חושבים: כמה פשטות בסיסית יכולה להיות בחיים שלנו?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

אוף כבר מזמן המלצתי לך על טיול לקטים- http://lakatim.tvuna.org/
אז הנה מישהו שהלך לטיול אחד לא מזמן (בהמלצתי!) וכתב על כך-
http://hartogsohn.com/2011/01/30/lakatim/#comments
והנה בלוג ואדם שקצת הזכיר לי אותך-
http://dannys-simple-living.blogspot.com/

קסאווה אפשר להכין כמו תפוחי אדמה.
יצא לנו גם לחפור קסאווה (חתכ'ת עבודה) וגם לאכול אפויה בתנור. טעים מאוד!

נעמה

תודה נעמה.
איפה חפרת אותן? בארץ?
לפי דעתי העובדה שכל הקאסוות מקולפות מעידה על כך שמכינים אותן לטחינה או כתישה+ השריה, לא לאפיה, אבל אני מאמין לך שזה גם טעים. כנראה המצב ה"בצקי" יותר יעיל כדי לקחת כצידה לדרך או לשמר כ"לחם" יבש. מישהו יודע?

בלי קשר לקדמונים, אביתר חזר היום מביה"ס וסיפר שהמורה לספורט (רוסי עם מבטא כבד) הסביר להם שהיום השיעור יהיה אימון של שיטה שנקראת קרוספיט. הם התחילו עם (מבטא...)"סמוכקום" (הייתי צריכה לראות אותו מדגים כדי להבין שזה בורפיז- פשוט סמוך, קום)ואחר כך "ספיידרמן" ועוד שלל תרגילים עם שמות מעוברתים.
מי אמר עידוד עליה לקרוספיט ולא קיבל?

סחתיין אחותי האנונימית.
עכשיו סוף סוף אני מרגיש באמת שאני יכול לפרוש.
mission accomplished

מאיפה הבטחון שאין להם סרטן?

הם אף פעם לא עוברים הבחנה אצל רופא כך שלא ניתן מאיזה מחלות הם מתים

לא מדויק אנונימי. תרבויות ילידיות רבות מאוד נחקרו אורך שנים על ידי רופאים מערביים שחיו במקום. העדויות עקביות מאפריקה, מהאוקיינוס השקט ועוד - בכל מקום בו היו קולוניות או הגיעו חוקרים בריטים נמרצים, וכדומה, העדויות עקביות: אין סרטן, אין מחלות אוטואימוניות, אין בעיות לבביות.

הוסף רשומת תגובה