אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

טורפים ונטרפים - הדור הבא (כזה עוד לא ראיתם)

אני מקבל הרג של בעלי חיים (כדי שנוכל לאכול אותם ולהמיר אותם לאנרגיה) באופן טבעי ומוסרי. הטורפים צריכים לטרוף ולחיות בדיוק כשם שהנטרפים צריכים להטרף, אחרת האיזון הסביבתי מופר. כולנו, טורפים ונטרפים, חוזרים לבסוף אל האדמה ומעשירים אותה בעוד מיקרו אורגניזמים שמאפשרים חיים חדשים. זה מעגל חיים נכון ומוסרי וכבר דיברנו על זה לא פעם.

העניין הוא שמעכשיו יש טורפים חדשים באיזור. רובוטים אוכלי חי, הצדים בעלי חיים ומשתמשים בהם כדי לייצר אנרגיה.
שמעתם נכון: רובוטים שצדים בעלי חיים, אוכלים אותם, ומתקיימים ופועלים מהאנרגיה המתקבלת.
באמת.
אוקיי. אתם לא מאמינים לי.
אז הנה, תמונה של שולחן סלוני הכולל מלכודת עכברים בה העכבר הקודם (הנרקב מול עיניכם מתחת למרכז השולחן) משמש כדלק לתפיסת העכבר הבא (להפעלת חיישנים ועוד). ותודה (?) לצמד המעצבים הבריטי.
והנה רובוט בעל קונספט פשוט יותר ואכזרי מעט פחות - שעון הקיר הצד זבובים וחרקים והופך אותם לאנרגיה המפעילה את השעון. השעון עובד רק על האנרגיה שבאה לו מהזבובים. אם הוא לא צד, הוא מת. איך זה עובד: טכנולוגיה עילית בה "גונבים" מבקטריות שמפרקות את הפגר חלק מהחשמל שהן מייצרות. הזוי משהו. יש סרטון הסבר כאן והנה עוד סרטון אחד:


מה זה אומר לנו?
אני חושב שהטכנולוגיה המאפשרת לנו ליצור רובוטים המשתמשים בחיות כדי לקיים את עצמם מעלה את הדיון המוסרי לרמות חדשות לגמרי. תחשבו על האפשרויות האינסופיות: אולי טרקטור שחורש שדה בכח העכברים שהוא זולל בדרך? אולי טלוויזיה שפועלת על העכבישים שהיא אוכלת מהפינה של הסלון? ואולי יש עודף חיפושיות איפשהו שרוצות לשרת איזה רובוט?
אני מודה שזה הזוי ומפחיד למדי שיסתובבו לנו בכדור הארץ רובוטים שצדים להם חיפושיות וזבובים כדי לאכול. מה יקרה שגמרו להם הזבובים? האם בסוף שולחן האוכל שלנו יאכל אותנו לארוחת ערב?

תודו, זה יכול להיות דיון מעניין ברמה הפילוסופית והמוסרית. גם אם הטכנולוגיה רק בראשיתה, אנחנו כבר יכולים לנחש שהיא לא תעצור באכילת יתושים וזבובי קיר.
מה דעתכם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

השלב הבא.. בני אדם שישמשו כדלק למכונות/רובוטים ממש כמו במטריקס. מדהים!

הוסף רשומת תגובה