אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אנשים חזקים

אנחנו בקרוספיט אוהבים לחשוב על עצמנו כאנשים חזקים למדי. חזקים מנטלית וחזקים פיסית. כמובן שמבחינת האימונים, מילה נרדפת לחזק זה קשה. קשה באימונים של קרוספיט. קשה מאוד אפילו, ותמיד ישנה סוגיה עד כמה קשה אתם מוכנים ללכת עם האימון. מאידך, קרוספיט לא שמה את כל הביצים בסל של החוזק (Strength), ומשאירה גם מקום נרחב לסבולת, מהירות, כח מתפרץ ועוד. כך או אחרת, אנשים רבים רוצים להיות פשוט אנשים חזקים יותר.

יש הרבה מאוד תוכניות אימון שם בחוץ שמטרתם היחידה היא לעשות אתכם אנשים חזקים יותר. מארק ריפוטה הוא אולי המפורסם ביותר עם ה 5 כפול 5 שלו, אבל יש לא מעט אחרים, טובים יותר וטובים פחות. אני אישית אוהב לראות את אימוני הכח שלי כחלק מקשת אימונים רחבה יותר ולא כתוכן אימונים יחיד ובדיד, ו(גם) בגלל זה אני בעניין של קרוספיט. מכל מקום, ריפוטה (ריפ בשבילכם) פרסם את כתביו בספרים, והטבלה הבאה הלקוחה מתוכם, מעניינת ופשוטה להפליא - היחס בין מספר החזרות בסט לבין היעילות על פני מדדים שונים, כאשר יותר כהה = יותר יעיל:

את הטבלה מציגים בבלוג החדש common strength, שניים ששמים להם למטרה פשוט להיות חזקים יותר ואת התנסותם והגיגיהם הם מתעדים בבלוג.

איש חזק שאנחנו מעריכים מאוד הוא בלייר מוריסון שהתחרה בכבוד במשחקי 2010 ונראה שלמשחקי 2011 הוא מתאמן בשצף קצף מעורר השתאות. השבוע הוא פרסם סרטון של אימון 3 כפול 5 של back squat. הבחור פשוט חזק כמו טרקטור. לראות ולהגיד: "גם אני יכול".


גם אני יכול....
ואתם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

דעאל, תודה רבה על ההוספה של הבאנר של המוקדמות בבלוג
מקווה לראות אותך שם ;)

הוסף רשומת תגובה