אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

להיות שמנה עולה רק דולר

יש רגעים שהרשת נותנת לך סיבות לחייך. רגע כזה סיפק לי סטפן, והידד לעצלנות, אני פשוט אתרגם את הפוסט שלו אוטומטית בעזרת Google Translate (בתוספת תיקונים קלים לעברית המשובשת של המכונה האוטומטית).

FAT-TEN-U
קניתי לאחרונה הספר "מזון בארצות הברית, 1890-1820". בספר נתקלתי בפרסומת למוצר מעניין שנמכר בסוף האמה ה-19 ונקרא FAT-TEN-U. לא, זה לא אחד באפריל היום, זה אמיתי. FAT-TEN-U היה תוסף תזונה המבטיח "להפוך נשים רזות וגבעוליות לבעלות בשר שופע." מצאתי כמה מודעות פרסומת למוצר באינטרנט, והם כוללים ציורים של נשים רזות ומדוכאות וציורים של נשים שמנות ושמחות, בליווי המלצות נלהבות כגון זו:
"בזכות FAT-TEN-U עליתי במשקל 20 ק"ג שלי, והוא נתן לי מרץ ונשיות חסונה וחדשה. גם שתי האחיות שלי השתמשו במוצר ובזכות המראה החסון החדש שלנו למדנו ריקוד יווני וזכינו בתפקידים בהפקות הבמה המקומיות".

אני מת לדעת מה היה בתוך החומר הזה, אבל אני לא יכול למצוא את החומרים בשום מקום.
אני מוצא את זה מרתק, משתי סיבות:
  • הנורמות החברתיות השתנו בבירור מאז המאה ה19. כיום, רזון נשי נחשב בדרך כלל מושך יותר.
  • בסוף המאה ה19 נשים נאלצו לעשות מאמץ כדי להיות בעלות משקל עודף . בשנת 2011, כשני שלישים מהנשים בארה"ב מוגדרות במשקל עודף או השמנה, למרות העובדה כי רובן יעדיפו להיות רזות.
שאלה רטורית: האם כל הנשים ספרו קלוריות במאה ה19, או שהתזונה ואורח החיים שלהן קידם ועודד רזון באופן טבעי?

קיומו של Fat-TEN-U עולה בקנה אחד עם הרעיון כי הגוף שלנו משמר באופן טבעי מבנה גוף רזה וזה נעשה ביתר יעילות בסוף 1800, כאשר התזונה שלנו היתה פחות מתועשת. הנחה זו נתמכת גם על ידי נתונים אמינים לגבי שכיחות ההשמנה ב 1890 בארצות הברית: גובה הגוף ומדידות משקל שנעשו ללמעלה מ 35,000 יוצאי מלחמת האזרחים בגילאי 40-69 שנים. בקבוצה זו של גברים לבנים, ההשמנה היה בערך 10% לעומת שכיחותה כיום בקרב בני אותה קבוצת גיל. אולי אתם לא מאמינים כי מדגם זה היה מייצג לכלל הציבור האמריקאי, אבל אני לא יכול לדמיין שום קבוצה דמוגרפית בארצות הברית המודרנית עם שכיחות ההשמנה של 3 אחוזים בלבד (ובטח לא בקרב אנשים בני 60).

להנאתכם להלן שתי מודעות נוספות עבור FAT-TEN-U ו "מזונות Corpula":

הערה: קוראים נמרצים בבלוג של סטפן מצאו בספריית הקונגרס את תכולת החומרים המקורית כפי שהופיעה על האריזה. זה לא מלמד הרבה, ובכל זאת, הנה הציטוט:
"A combination of artificially digested fat producing elements from the choicest cereals, combined with other carbohydrates, proteids and phosphates, possessing not only the highest possible qualities as a food, but capable of aiding digestion of cereals and other foods so as to render them less liable to cause indigestion."

וכרגיל, אם זה מצא חן בעיניכם ואתם חושבים שעוד אנשים ישמחו לקרוא את האינפורמציה המאוד עדכנית הזו, אתם תמיד יכולים לשתף אותה באלף ואחת הדרכים הדיגיטליות העומדות לרשותכם כמו facebook וגם סתם מיילים או לינקים. סתם, תזכורת.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה