אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מכתב קוראים: אבל אבא שלי והרופא אומרים אחרת?!

שלום חברים, הנה מייל שקיבלתי היום מאחד מקוראי בלוג זה. קודם השאלה, ואח"כ התשובה שלי:


אהלן דעאל ושבוע טוב
אשמח לשתף אותך בכמה דברים שקראתי בספר שאבי המבוהל הביא לי ואשמח מאוד אם תוכל להתייחס לדברים שאכתוב.
אני כבר חודש אוכל רק פליאו ( רק עוף, בקר, הודו, קצת דגים ירקות , פירות ,ביצים, אגוזי מקדמיה , שקדים וזיתים + לוקח אומגה 3 פעם ביום - מרגיש מצוין, לא עייף , אנרגטי, ירדתי במשקל מעט והעלמתי לא מעט שומן)
אני מצטט לך מהספר "הכל על הלב" של פרופ' ארדון רובינשטיין
* אכילת חומצות שומן רוויות היא הגורם החיצוני העיקרי המשפיע על רמת הכולסטרול בדם.
רמת השומן הרווי הרצויה לצירכה היא פחות מ10 אחוזים מסך הקלוריות הנצרך ביום.
כיצד להפחית את רמת הכולסטרול בדם:
* איכלו פחות שומן רווי , שומן מקבוצת הטראנס ומזון המכיל כולסטרול
* אכלו סוגים שונים של פירות וירקות - כ5 ביום לפחות
* אכלו דגנים מלאים ותוצרי דגן - כ 6 מנות ביום (מנה - 30 גרם)
* איכלו תוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך וללא שומן
* אכלו בשר רזה והרבה קטניות
*העדיפו המכילים מעט שומן רווי - שומנים נוזליים, מרגרינה רכה, טחינה. השתמשו בשמן זית , תירס, קנולה, חמניות וסויה.
ועוד ועוד ועוד...

שאלה: הספר הזה של נשיא החברה לחקר , מניעה וטיפול בטרשת עורקים בישראל ועומד בראש המכון לחקר השפעת המזון הטבעי על איכות חייו וביראותו של האדם עש" אדוארדה וד"ר משה ישי... בלבלבלבה.... מזכיר האגודה הישראלית לסוכרת וכ'ו...
בקיצור הבן אדם מנוסה ומאותר להפליא...
אין אני בא, אני הפישר הקטן, ופשוט סותר את רוב מה שכתוב בספר?
תודה רבה! ע'.

המייל הזה אינו חריג ואני מקבל כאלה מפעם לפעם. בכל פעם הסיפור חוזר על עצמו. אנשים הבוחרים לאכול תזונה קדמונית מופתעים עד כמה הם מרגישים טוב, נפטרים ממשקל עודף ומשתפרים במדדי הדם והבריאות, ובו בזמן הרופאים אומרים להם שהם עושים טעות איומה ונוראה ושבריאותם בסכנה. אוטוטו והם מתפגרים על המקום. ועומד האדם נבוך: האם להאמין לרופאים או להאמין לעצמו ולמראה - ראי ראי שעל הקיר, מי צודק? אני או הרופא שלי?"
באופן דומה מאוד ולגמרי במקרה פגשתי אתמול במסגרת מדורות ל"ג בעומר חבר שנתגלתה אצלו לא מזמן סוכרת רמה 1 (כלומר, הלבלב שלו חדל מלייצר אינסולין. מחלה קשה מאוד). אני והוא כבר דיברנו על כך כמה פעמים והוא החליט לוותר על כל הסוכרים ועל הקמח, למרות ההמלצות החד משמעיות ההפוכות של הדיאטנית המומחית לנושא במרפאת הסוכרת. אמש הוא סיפר לי שהוא מרגיש נפלא, שהוא ירד דרמטית בכמות המנות שהוא נדרש להזריק, הוא עכשיו במשקל תקין, עושה ספורט ומרגיש נהדר. הדיאטנית שלו סופקת כפיה בייאוש כי הוא ממשיך לעשות ההיפך מההמלצות ואפילו הרופא שלו אומר שההתאוששות שלו פשוט מדהימה ולא תואמת את הספרים.

אז הנה התשובה שלי לע': יקירי, הרופא המכובד שכתב את הספר הזה או אחר, כבודו במקומו מונח. אני הקטן לא מתיימר להיות עם הידע או הניסיון שלו אבל אני יודע מה שעיני מראות לי ומה שהגוף שלי אומר: שומן רווי מהחי עושה לי טוב. טוב מאוד. הדם שלי מעולם לא היה במצב תקין יותר ואני בריא וחזק יותר היום משהייתי בגיל 18. אני לא ממלא כמעט אף אחת מההמלצות של כבוד הד"ר ולמעשה נוקט באסטרטגיה נגדית בדיוק (אוכל הרבה בשר שמן, שומן רווי, ללא דגנים ומוצרי חלב שמנים בלבד), וטוב לי טוב לי. עד כאן אני. עכשיו אתה, ע' היקר, תעשה בדיקות דם. תבדוק את עצמך. תשקל, תבדוק את עצמך. תסתכל בראי, תבדוק את עצמך. תשאל איך אתה מרגיש. תבדוק את עצמך. אם בכל הסעיפים האלה אתה יותר טוב על תזונה קדמונית, אז לעזאזל הרופא הזה ודעתו.

מה אתם חושבים?
האם גם לכם היתה התלבטות דומה מול בני משפחה?
האם גם נפשכם קצה בשרלטנות הממסד הרפואי? (ושווה לקרוא את הפוסט של מיקי על דעתה של אחת מכותבות המלצות משרד הבריאות האמריקאית המודה כי אין להמלצותיהם בסיס מחקרי!)

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

אוי כמה אני מכירה את ההתלבתות :-)

הרי אני קוראת על פורומים בחו"ל ורואה אותו סיפור שוב ושוב: אנשים חולים בסוכרת או עם השמנת יתר (הרבה פעמים גם וגם) שעשו בדיוק כמו הרופיאם והתזונאים המליצו ורק נעשו חולים יותר ויותר. בסוף הם עושים הפוך הכל העצות והופ! מתחילים להבריא ולרדת במשקל.
מה הם עושים? אוכלים כמה שפחות פחמימות (סוכר ועמילן) ויותר שומן רווי (בשר, דגים, חמאה...)

מר קדמוני, אני אתך - העצה הכי טובה לכל אחד הינו 'תלמד איך הגוף עובד, תרגיש מה טוב לך, ותחליט בהתאם למי להקשיב'

דינה

לפני כמה ימים נתקלתי בסרטון ההרצאה של גלי פלד על פליאו. בדקות הראשונות היא מסבירה כמובן מאליו שהיא לא יכולה להמליץ על העקרונות הללו למטופלים שלה כי זה נגד הספרות הרפואית, אף על פי שהיא משוכנעת לגמרי שהספרות הרפואית טועה בגדול.
לדעתי זה תשובת המחץ לכל מי שמצטט דיאטניות ואנשי רפואה בכלל שמדברים על תזונה.
https://www.youtube.com/watch?v=wkdw_JIQ4NI

אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי ​​והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744

הוסף רשומת תגובה