אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

תבלינים לשדרוג האוכל

מתחילים, הדיוטות, חדשים ומקובעים למיניהם אומרים לי: "אם אתה לא אוכל קמח וסוכר, אתה לא יכול להנות מהאוכל". בטוח שגם אתם כבר שמעתם אמירה כזו או דומה לא פעם. אני חושב דווקא את ההיפך הגמור, ושלמעשה התחלתי להנות באמת (והרבה יותר) מאוכל מאז שעברתי לתזונה קדמונית.

ובכל זאת, לאלו מביניכם שמחפשים רעיונות איך לשדרג את האוכל באמצעים טבעיים ופשוטים, הנה מספר תבלינים שיקפיצו לכם את המטבח, וישדרגו כל ארוחה + כמה רעיונות למתכונים או כוונים בעניין. ולא, אני לא הולך לטחון לכם בשכל כמה כל תבלין כזה בריא ומזין ואנטי-אוקסידנטי והשד יודע מה. בפשטות, אלו מוצרים קרובים לטבע, שנצרכים בכמות זניחה (יחסית למזון האמיתי) ומטרתם אחת: לשפר, לרענן ולהקפיץ את האוכל לרמות חדשות. אז כן, הכל כאן בריא אבל בעיקר - טעים!

קארי ומשחת קארי אדומה. קארי הוא התבלין הצהוב ההודי, חריף וזמין. הקארי עושה נפלאות ומשתדך נהדר עם מאכלי קוקוס. למשל מרק פטריות בקארי: טגנו בצל ופטריות בשמן קוקוס, הוסיפו פחית או שתיים של חלב קוקוס. הוסיפו הרבה מאוד קארי, וזרקו פנימה כוסברה ו/או לימונית והופל'ה מרק קל ומעולה. אבקת הקארי מצוינת גם בסלט ביצים (הכי פשוט: ביצים קשות, בצל ירוק, שמן זית וקארי). משחת הקארי לעומת זאת מתאחסנת במקרר ומחזיקה שם מעמד לנצח. היא הרבה יותר חריפה ופיקנטית והיא טובה לתת טוויסט לירקות מוקפצים, למרקים ולתבשילי עוף. יגידו לכם התיאלנדים שכל אורז יהיה טעים יותר עם משחת קארי.

זרעי כוסברה. בכל חנות תבלינים תמצאו אותם. זרעי הכוסברה הם הנשק הסודי אם רוצים קציצות בשר ליגה לאומית. פשוט מוסיפים לתערובת וזהו. הם הולכים טוב בכלל בתבשילי קדירה ובתבשילי בשר. אני אוהב את ההתפצחות שלהם בפה אח"כ.

שורש כורכום טרי. כולם מכירים את הכורכום הצהוב שיש בכל בית. אבל מעטים מכירים את שורש הכורכום הטרי. הוא נראה בדיוק כמו שורש ג'ינג'ר או חזרת, רק קצת יותר ג'ינג'י. ההפתעה מגיעה כשמגרדים אותו בפומפיה מעל כל מאכל (ירקות, קדירה ועוד) - או אז מתגלה הפנים בצבע כתום זרחני והאוכל נצבע בצבע משגע ובטעם עדין ונעים הרבה יותר מהכורכום היבש שמתגלה כבן דוד רחוק של הדבר האמיתי. כורכום טרי קונים בדר"כ בחנויות טבע אבל לפני שבוע ראיתי אותו גם ברמי לוי!

מלח גס עם מטחנה. דא. ברור כאילו, ובכל זאת, אני די משתגע כשאני מגיע למטבח אחר ואין בו מלח גס שאפשר לטחון או פלפל גרוס. חברים, זה פשוט לא אותו טעם. להכין בשר במחבת בלי פלפל שחור גרוס טרי ובלי מלח גס שנבזק מעל - הרי זה כאילו לא אכלתם. אז תקנו ושיהיה תמיד זמין בבקשה.

פלפל ירוק חריף. אמנם טריוואלי אבל הולך טוב ומהר עם כל דבר ואצלי גם הילדים למדו לאהוב את הצריבה הקלה בלשון. הפלפל הירוק ישמש לכל סלט טרי, ובעיקר סלט עגבניות הכי פשוט זה רק המון עגבניות קצוצות גס וקצת פלפל חריף חתוך לחצאי טבעות דקיקות . אפשר גם להוסיף שום ויש חגיגה. אני גם עושה לפעמים סלט כבד בקר קר עם פלפל חריף ירוק חתוך לקוביות זערוריות, עם שמיר ועם פלפל אדום.

פלפל צ'ילי יבש גרוס. תתפלאו אבל גם בסלטים חיים הצ'ילי יבש הולך חזק. מתכון מפתיע לסלט משגע הולך ככה: חבילת לבבות דקל חתוכים לפרוסות, תפוז חתוך לקוביות, נבטים סינים עבים, עירית קצוצה, פלפל צ'ילי חריף, שום, שמן זית ולימון. כמה מוזר, ככה נהדר. הצ'ילי הולך כמובן נהדר עם כל תבשילי העוף והפרגיות. חזק במרינדות.

ספרו לנו: באיזה עוד תבלינים אתם משתמשים? (אוקיי, גם כמון. בסדר)
ותביאו גם כמה מתכונים על הדרך!
בתיאבון!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

אני משתמש בשום טחון ... יכול לבוא במקום מלח ומוסיף אחלה ארומה לכל דבר , מחביתות ועד בשרים וסלטים , מן הסתם למי שאוהב שום...
צריך לחפש תערובת שהיא ללא מלח וללא מונוסודיום וזבלים מלאכותיים אחרים

מתכון הכי פשוט בעולם לקציצות בתנור:
כל סוג בשר - בקר/עגל/עוף/הודו טחון
חותכים ביד או במיקסר (לא קצוץ מידי שלא יצא מימי) - גזרים , בצלים, קישואים ושום - מוסיפים איזה תבלינים שרוצים
מוסיפים מעט שמן זית ו2 ביצים ומערבבים הכל
עושים כדורים (לא גדולים מידי) ושמים בתנור על 180 מעלות על נייר אפיה בערך 45 - 50 דקות - הופכים צד ואז שמים עוד בערך רבע שעה (למי שאין מצב טורבו בתנור שמבשל את הקציצות יותר מפנים - שיחכה עוד קצת ואז יוציא)

כמובן אין סוכר,קמח,תירס וכו'... ופשוט טעים לאכול - אני מוסיף לזה רסק עגבניות עם שעועית ירוקה בד"כ
שמים על נייר

התפלק לי הקופי פייסט - לא צריך לאכול עם נייר למרות שמי שאוהב נייר- גם אפשר :)

+1 לשום טחון.

זאת ועוד - רוצים לתת זץ לכל קציצה? קצת גראם-מסאלה ואתם מסודרים.

איזה סיפור נהדר ומעורר השראה! הייתי נשואה שבע שנים ללא ילד, ובגלל זה בעלי התחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה לאחרונה וכבר לא מבלה איתי ומתגרש. אז נעשיתי מאוד עצוב ואבוד בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון זה באמת ממרר לי את החיים. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על ד"ר ALABA מהאינטרנט, איך הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שעברתי אז פניתי אליו בכתובת: (dralaba3000@gmail.com) והסברתי לו, הוא סיפר לי הכל צריך לספק לפני שהוא יכול להטיל את הכישוף על המפגש כדי להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריך לומר באמצע הלילה כשהטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 24 שעות מאוחר יותר בעלי היחיד חזר אליי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לתמוך בי בכל מה שאני רוצה, התקשר מהר לד"ר אלאבה ותגיד לו מה קורה בזה רגע והוא גם הכין ושלח לי תרופה צמחית שלדבריו תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויים שמנעו ממני להרות ואז הנחה אותי איך להשתמש בה לפני הפגישה עם בעלי. כאן לאחר השימוש בצמח ובשורש המקומיים האלה, כמה שבועות לאחר מכן התחלתי להרגיש סימני הריון על כל הגוף, הייתי ממש בהריון ורק ילדתי ​​בן תינוק בגיל חודש. אני נשבע שכל העולם יגלה על ד"ר אלאבה שהציל את מערכת היחסים שלי וזה גם נותן לי ילדים שאני בגאווה יכול לקרוא להם שלי היום. לכל אישה שחושבת שזה בלתי אפשרי, הנה הזדמנות לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צור קשר עם DR ALABA במייל בכתובת: (dralaba3000@gmail.com). או WhatsApp/Viber אותו באמצעות +1(425) 477-2744, אכן, הוא אלוהים שנשלח להביא מאהבים אבודים ולהביא לך אושר ...

הוסף רשומת תגובה