אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אורגני, חופש, מקומי ושאר ירקות


יש מותגים מצליחים שנולדו מהברקה של גאון (סטיב ג'ובס ייצר לא מעט מותגים כאלה), אבל יש מותגים שנולדים לא כתוצאה מהברקה של מישהו אלא דווקא מהטפשות של המוצר המתחרה. זה בדיוק מה שקרה למזון האורגני בדרך להפיכתו למותג. לא בגלל שזה איזה גליק, אלא בגלל טיפשותם של המרססים. ככל שריססו יותר, עיבדו יותר ו"כיסחו" למוצרי המזון הבסיסיים את הצורה יותר ויותר, כך בתנועת בומרנג סיבובית, התחזקה התנועה שקוראת לצריכת מזון אורגני בלבד.

האמת, שעל פניו יש בגידול האורגני הרבה היגיון והרבה טעם. הרי לא נועדנו לאכול למזון מרוסס ולכן אם אפשר, אין סיבה לאכול חומרי ריסוס. השאלה היא מה בדיוק הנזק, ומה בדיוק התועלת, והאם אנו יכולים להעריך זאת (לטוב ולרע).
אז כמו כל דבר בחיים, לטעמי האישי התשובה אינה חד משמעית והיא נתונה לשיקולי כיס, זמינות וסיכון או רווח פוטנציאלי. כמו "חותמת כשרות" גם תווית האורגני מנוצלת עד תום אך ללא כל תום. בדיוק כמו שניתן למצוא חותמת כשרות על אקונומיקה, ניתן גם למצוא חותמת אורגני על דברים הזויים כמו קרם פנים או תחתונים מכותנה אורגנית. בשני המקרים (כשרות ותווית אורגניות) אתם עלולים להתקל בתוויות שמעידות אך ורק על קידום מכירות ותאוות בצע בלבד אך ללא שום צידוק דתי, מוסרי או בריאותי. ובכל זאת, לפעמים קצת אורגני (או קצת כשר), צריך.
אז כדי לעזור לנו להתמקד מה כדאי ומה מיותר, אני מציע את כללי האצבע הבאים (אפשר כמובן להתווכח עליהם, אבל בעיני, בעולם אידאלי הכל היה אורגני והמזון היה קופץ לצלחת. בעולם האמיתי יש לתוויות הכשרות והאורגניות מחיר. מחיר של ממש בכסף. ואני ממליץ כאן על הקו שבין שפיות לבין התלהבות, ובסוף, איש הישר בעיניו יעשה והמחמיר יחמיר על עצמו, אם כך בא לו).
  • ירקות ופירות עם קליפה שלא אוכלים (תפוז, קוקוס, מלון ועוד): אין הצדקה לקניית אורגני. קלפו ותהנו.
  • ירקות ופירות עם קליפה אכילה: ראוי לצרוך אורגני, אבל זה לא תמיד מעשי (יש לי דוד שאומר שההבדל בין אורגני ללא-אורגני הוא שאת האורגני מרססים רק בלילה). גם עבור מוצרים מרוססים, אחרי יומיים השהייה במקרר יתפרקו כל שאריות חומרי ריסוס. אני גם לא קונה פירות או ירקות אורגניים אם הם עולים יותר מעשרה ש"ח לקילו, וגם זה עלול להיות גבוה מדי לירקות בסיס.
  • עלים אכילים (פטרוזיליה, חסה, בצל ירוק ודומיהם): כדאי מאוד מאוד לקנות אורגני.
  • ביצים: אין משמעות רבה, אם בכלל , לאורגניות. זה רק אומר שהתרנגולות מקבלות תערובות תירס לא מרוססות, כלומר עדיין תקבלו ביצים עם רמות גבוהות במיוחד של אומגה 6, אבל "אורגני". לעומת זאת, ביצים מועשרות באומגה 3, יתנו לכם תועלת בריאותית ללא ספק. לגבי ביצי חופש אין סטנדרט והמגדלים מאכילים אותן בדר"כ באוכל רגיל ולכן אין בהם שום יתרון תזונתי, ואולי יתרון מוסרי. בעיני השילוב המנצח יהיה ביצי חופש מועשרות באומגה 3, אבל לך תמצא...
    אותו הדוד שלי אומר גם שמי שרוצה ביצי חופש, שילך בלי תחתונים.
  • בשר (עוף, בקר): כבר כתבתי בעבר על נושא האנטיביוטיקה בעוף. בקר בדר"כ אינו מקבל אנטיביוטיקה ונראה לי שתווית אורגני כאן היא בעיקר דרך לגבות הרבה כסף. שוב, כמו בביצים, חשוב בהרבה מה אוכלת הפרה ולא כמה חיסונים היא קיבלה או לא קיבלה. אוכלי עשב הם הטובים ביותר, אבל אין בארץ בקר Grass fed בגידול מסחרי. מה גם שתווית האוגני לבשר נוגעת הרבה פעמים בעיקר לאוכל של הפטם, שהוא לא עבר ריסוס...
  • לגבי עופות, יש הרבה מאוד משמעות ורוב העופות מפוצצים באנטיביוטיקה ומזון רע מאוד. העופות האורגניים של זוגלובק, כדאי שתדעו, מקבלים את האנטיביוטיקה גם הם, אבל היא מוחדרת כזריקה ישירות לביצה לפני הבקיעה, ואז הם באמת לא מקבלים אנטיביוטיקה כתרנגולות... ובכל זאת, נראה לי שהם עדיפים, וגם יותר טעימים, באחריות!
  • חלב ומוצאי חלב. אורגני כאן הוא קשקוש למדי. זה אומר שהתירס והתחמיץ שאוכלות הפרות לא עבר ריסוס בשלב הגידול. אני לא מוצא כאן שום הצדקה. לעומת זאת, גבינות עשויות ביד, ממחלבות קטנות ובלתי תעשיייתיות, יהיו נפלאות ובריאות.
  • דברים שלא אוכלים (גרביים, קומסטיקה, כותנה): אין הגיון בריאותי בצריכת אורגני כאן.
זה המדריך המקוצרר שלי לצריכת מזון אורגני. אמנם לא כתבתי על זה ספר שלם, אבל דחילאק, העיקר הוא העיקר.
הנושא הבא הוא מזון מקומי, אבל על זה בפעם אחרת.

ואתם, קונים אורגני? ספרו לנו למה!

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 26 comments

26 הערות קוראים:

בקשר לריסוסי לילה: בחקלאות רגילה מרססים בלילה מאותה סיבה שמשקים בלילה כדי שהחומר ישאר יותר זמן חשוף לצמח ולא יתאדה\יתקלקל(תלוי איזה רעל) בשמש. וישנם ריסוסים שמותרים על פי התקן בחקלאות אורגנית, שהם ריסוסים פחות אכזריים ויותר עדינים שלרוב לא עוברים תהליכים כימיים מרחיקי לכת ממצבם הטבעי, דרך אגב אם תשקה את הדשא שלך קבוע בלילה אולי יתאדו פחות מים אבל יווצרו יותר "מזיקים" אז צריך לשחק עם זה ולא לעשות משהו קבוע.
הכי אורגני זה ליקוט מהרבע בר שיש לנו בארץ, בחודש הבא אערוך סיור ליקוט (אמצא דצמבר כנראה ביום שישי) ואנסה לחבר אנשים לאורגניזם הגדול (:

אוי דעאל, זה ממש לא מדוייק. ריסוס הוא רק חלק מההרעלה. מה שצומח ניזון גם מדשנים כימיים ומריסוסים שספוגים באדמה ומזינים את הפרי הגדל ברעל רב. בארץ התקנים מזעזעים ולמשל פירות ליצוא פעמים רבות מושהים עד שחלק מהריסוס החיצוני יתנדף ורק אזיקבלו אותם באירופה למשל.
אם אגוזי הקשיו שאתה אוכלמגיעים מהודו יש סיכוי רב שהם מרוססים בddt.
גם לאחר הקטיף ישנם פירות שעוברים כל מיני שטיפות בחומרים והבחלות בגז.
בנוסף ישנם שיקולים אחרים הנוגעים לנזק שנעשה לאשמה ולכדור הארץ מהחומרים הללו וזה נוגע לדוגמא שנתת לדברים שלא אוכלים כמו בגדים. כותנה היא גידול רגיש ומרוסס מאין כמוהו. מי שמשתמש בכותנה אורגנית תורם לא רק לעצמו אלא גם לכדור.
שני
קוסמטיקה מלאה ברעלים מסרטנים שחודרים גם דרך העור ובאורגנית נמנעים מלהשתמש בהם.
שרלטנים ורמאים תמיד יהיו ולכן כדאי ללמוד על מקור המוצרים.
בעניין החיות התקן האורגני מחייב תנאי גידול יותר נאותים כך שגם החיות פחות יסבלו כל עוד הן חיות.
ישנם עוד אבל אני מקווה שהרוח הכללית מובנת.

דעאל ערב טוב, אחלה פוסט כרגיל.

הצעה - מה דעתך על חלב לא מפוסטר? אולי תוכל לעשות פוסט בנושא?
למיטב הבנתי באירופה רבים צורכים חלב כזה raw milk
והבנתי שיש לו תועלות בריאותיות ענקיות לצד הסיכון (הלא גדול) שיש בחוסר הפיסטור.

הפעם הבאת אותה בפוסט חובבני, שטחי ולא מדויק. ואף פופוליסטי.
הסיבות לצרוך מזון אורגני הן רבות, ולא כולן מתחילות ונגמרות בנזק בריאותי. פעם באתי לחנות אורגנית ומצאתי שם פלפלים ארוזים בפלסטיק. הרמתי גבה והמוכר רק הרגיע אותי שהפלסטיק הזה לא משחרר רעלים לתוך המון. רוצה לומר, הרעלים שהוא ישחרר אחרי שהוא ייזרק ולא יתפרק עניינו אותו כקליפת הפלפל.
ראשית, אתה יכול לקרוא אצל עמיתך מיקי בן דור על יתרונות המזון האורגני מבחינת הוויטמינים והמינרלים שהוא מכיל, על כך שהוא גדל יותר לאט ולכן מפיק מהאדמה יותר.
שנית, לאחרונה נודע לי למשל שתפוחי אדמה לא אורגניים נמרחים בחומר למניעת נביטה. יש המון דברים כאלה ואנחנו לא תמיד יודעים, אז אם אתה נחשב לאוטוריטה אל תטעה את הקוראים. לא הכול זה קומון סנס.
שלישית, גידולים לא אורגניים שגדלים במונוקולטורות עצומות מרוששים את האדמה, ואילו גידולים אורגניים הרבה פעמים מעשירים אותה.
רביעית, גידולים אורגניים אמנם מרוססים, אבל בחומרים "מותרים". זה לא תמיד שמחה גדולה, אבל זה בטח לא כמו חומרי ההדברה הרגילים, שאני לא יודעת מאין אתה שואב את האינפורמציה שהם מתפרקים לגמרי אחרי כמה ימים.
חמישית, לגבי מוצרי חלב, תנאי הניצול המחריד של פרות ברפת אורגני הם טיפ-טיפה פחות גרועים, אם זה חשוב למישהו. למשל, לא מפרידים את העגלים מהאמא כל כך מהר. לגבי גבינות קשות זה משמעותי מאוד כי הגבינות התעשייתיות עשויות מחלבון חלב, שזה איזה רכיב מבודד ומתועב שהיה פעם חלב והופרד ממנו בתהליך כימי, עם עוד כל מיני E526 וחבריו, וגם צבע צהוב ליתר ביטחון והרבה משמרים ומתחלבים.
בבשר ובעוף יש גם אנטיביוטיקה וגם הורמונים, והאוכל מהונדס. לפני כמה שנים אפילו מבקר המדינה, שהוא לא איזה פריק לובש שרוואלים, כתב על כמויות הארסן (הורמון גדילה) בעוף, ומתברר שזה ממש לא מתפרק, גם לא בגוף שלנו.
קוסמטיקה: רוב התכשירים הקוסמטיים הקונבנציונליים מכילים פטרו-כימיקלים. למרוח אותם על העור משמע להכניס אותם אל תוך הגוף - אחרת בשביל מה אנחנו משתמשים בהם? אנחנו מצפים שהם יזינו את העור שלנו! אז מי שרוצה למרוח על עצמו נפט שיהיה לו לבריאות - אני לא. בנוסף, חיתולים ו"מוצרי היגיינה" שונים מכילים מלבינים, אז כדאי לחשוב פעמיים לפני שמכניסים אקונומיקה לתחתונים או עוטפים בה טוסיק חמוד. שלא לדבר על העובדה שהם לא מתכלים. כנ"ל מגבונים, שמכילים פורמלדהיד ועוד כל מיני דברים לחיטוי קיצוני שממש לא נחוצים (אגב, הורים טריים יכולים לקחת מגבונים, להשרות אותם בדלי, לשטוף אותם ולייבש, ואז לטבול אותם במים בעת הצורך).

בקיצור, אם אתה מנסה לקדם פה איזו ראייה קצת אחרת של כל מה שמוכרים לנו, אל תמהר לפסול כבולשיט דברים שבאופן אישי לא חשובים לך.

90% מההייפ האורגני מקורו בשיווק טוב (מצליחים להוציא יותר כסף מאנשים שיש להם יותר ועל בדיוק על אותו המוצר).

וארסן זה רעל (בעיקר לשימושי הדברה) - זה לא הורמון גדילה.

תודה תמר.
אני מודה, יש בעייתיות רבה בפוסט הזה. הוא היה מהיר ו"תפסת מרובה לא תפסת", אז אולי נחליף אותו בסדרה של פוסטים על נושאים ספציפיים כמו עוף ועוד.
ועדיין אני חושב שיש יותר "הייפ" מסביב למותג האורגני מאשר אמת. כאמור, אנשים רבים מתייחסים לאורגני כחותמת כשרות לבריאות ואין בכך ולא כלום. סוכר אורגני או לחם אורגני אינם טובים לאדם או בריאים יותר ובכך יש Abuse למטרת התווית. ככזו, המונח אורגני אינו מעיד דבר וחצי דבר על התועלת הבריאותית, אם בכלל, במוצר. גם לא בקוסמטיקה. אתה יכול לייצר חומרים רעילים ומזיקים לעור במוצרים טבעיים בלבד. אין שום בעיה, ואין שום ערובה שהתערובת/תחתונים/קרם יהיו טובים לצריכה!
מעבר לכך, יש גם שיטות "לא אורגניות" שאיני מוצא בהן כל בעיה. למשל הבחלה בגז. גם בבית, פרי רקוב אחד בקערת פירות ירקיב את כל הקערה, בגלל שהוא משחרר גז. אז הגז הזה משחררים במחסני הבננות/אפרסמונים/מנגו וכו' כדי לשלוט טוב יותר בהבשלה. אני לא מצאתי (ודווקא קראתי) בעייתיות עם זה.
גם נושא האדמה והריסוס והשימוש בדשנים כימיים הוא פרדוקס. החקלאות, כל חקלאות, מחייבת דישון של הקרקע (כי אין שם חיות מתות המתפרקות ומזינות את הקרקע בחנקן ועוד. העובדה שזה אורגני או לא אורגני אינה מעלה ואינה מורידה, וכל חקלאות מנצלת את משאבי הקרקע). המתנגדים לניצול חיות מתנגדים לזבל פרות (כי בשבילו חייבים רפתות) אבל גם דשן כימי הוא בעייתי, כי הוא לא אורגני...
נושא השמירה על הסביבה, מאגרי המים, וכדור הארץ בכלל, הוא נושא אחר אם כי קרוב, וגם בו, רק הבלבול על הסדר. גידולים זללני מים באיזור יבש כמו אצלנו מזיקים הרבה יותר ליכולת הסביבה לשרוד. ראי הפוסט על תפוחים ומשאבי המים בגולן.
גם נושא האורגניות כתו תקן לאיכות היחס לבעלי החיים מוטל בספק רב, פשוט כי אין על כך שום פיקוח או סטנדרט ואם הרדוף גאים ברפת רחבת ידיים, זה מצוין, השאלה אם זה מצדיק מחיר כפול לחלב, למשל.
אז שורה תחתונה, כן, אני חושב שאורגניות זה הרבה מאוד מותג, וכן, כדי להתייחס לזה ברצינות הראויה, צריך לחפור יותר לעומק.

הרדוף למשל זה של תנובה, אז אני לא ששה לקנות מהם כך או כך, והם גם מוכרים הרבה תוצרת התנחלויות, ששם יש הרבה תקנים לחקלאות אורגנית. כדאי להיות מודעים לזה.

אם לא גרים בתל אביב אפשר למצוא בכל מיני מקומות מגדלים שונים, להכיר אותם ואת שיטות הגידול שלהם ולהחליט. אני למשל קונה ביצים מתימני זקן אחד שיש לו איזה 70 תרנגולות בחצר. הן לא אוכלות אוכל אורגני אלא סתם שאריות מזון שהוא נותן להן, לחם וירקות וכאלה, אבל הן חיות בצורה פשוטה וטבעית יחסית והביצים הן בדרך כלל מהיום או לכל היותר משלשום, טריות וטעימות. אם אני קונה במקרה ביצים רגילות הילדים בקושי נוגעים בהן - ואין להם מושג אילו ביצים אלה.
ועוד - יש חקלאות ויש חקלאות. כשמגדלים בקנה מידה קטן, גידולים מעורבים, לא הופכים את האדמה ונותנים לה לנוח - לא מרוששים אותה. אפשר להעשיר אותה בקומפוסט מעשה בית עם קצת זבל פרות, וכדי להעשיר את האדמה בחנקן לא חייבים חיות מתות. אפשר למשל לזרוע קטניות - הן עושות את העבודה יופי.

לגבי ההייפ, אין ספק שצריכה מרובה ואופנתית מנוגדת לתפיסת עולם "אורגנית". זה דבר ראשון וגם אחרון - פשוט לקנות פחות ולהיזכר יותר במה שבאמת צריך.
יש עוד הרבה מה לומר על זה. יש מחקרים שאומרים שטלפון סלולרי לא מזיק לבריאות, וכולם ששים לצטט אותם, אבל מה אנחנו יודעים? מה הם בכלל בדקו? לאורך כמה זמן? אני מאמינה שצריך להפחית את כמויות הקרינה והריסוס שאנחנו נושמים ואוכלים וסופגים, ובכלל את ההתערבות הדורסנית שלנו בסביבה, כולל לנסוע קצת פחות. אוכל זה רק חלק מכל זה.

יש לי כמה תוספות...



מה שאמור להסתתר מאחורי האורגני זו בעצם דרך חיים הקוראת לפקיחת עיניים. זה שבאו ולקחו על זה טרמפ כל מיני מניאקים (סליחה על המילה) ועושים על זה כסף בלסבן את הלקוחות זה כבר משהו אחר שאפילו המציאו לו מילה מיוחדת "גרין ווש" (משמע=ירוק בחארטה). בכל מקרה, דרך חיים אמרנו, שקוראת לשמור על האדמה שלנו, על המים והאויר נקי מחומרים כימיים ודרך כך לשמור גם על הבריאות שלנו ושל מה שנכנס אלינו לגוף

לכן, מה שחשוב הוא לצרוך ירקות ופירות ממישהו שמכירים - קשר ישיר עם חקלאי למשל. לשאול אותו מה שלומו ואיך הוא מגדל את הירקות שלו...באהבה או בריסוסים. גם אם אין לו חותמת של אורגני - יש הרבה מגדלים שלא משתמשים בריסוסים אך לא רצים אחרי החותמת. אם רוצים שם אשמח לתת.

ומי שממש רוצה חוויה משנת חיים מוזמן לגדל גם חלק מהאוכל שלו. זה תענוג צרוף - ואפשר בכל מקום - מטבח עם פינה מוארת, גינה, חצר, גג, או עדנית. מספיק להתחיל בעלים - חסות, עלי בייבי לסלט - אחר כך כבר נתפס הג'וק ואפשר להמשיך עם כרובים, קייל וכל מיני ירקות שלא מוצאים בסוםר הממוצע. מה גם שאפשר לחגוג ולגדל זנים שונים של אותו הירק - גאונות!

יש גם תרנגולות שמסתובבות בישראל ואוכלות אורגני - נדמה לי שקוראים להן "אורגני טרי" - טעמתי והתמכרתי. אפשר למצוא בכל מיני סופרים ומעדניות ברחבי ארץ הקודש

ואחרון אחרון חביב וכן בשבחי האורגני - החותמת הזו אמנם איננה מופלאה אך היא נותנת אינדיקציה גם לגבי נושא מאד חשוב שאינו מדובר כל כך והוא המזון המהונדס גנטית. זהו מזון שנכנסו לו לצורה ושינו בו דברים. לא משהו, בקיצולר, אם מישהו רוצה על זה חומר אשמח לספק. כולנו אוכלים מזון מהונדס גנטית - כל אם עברייה מאכילה את בניה בתירס מהונדס לפני הגן ובית הספר עם הקורנפלקס. מה שאורגני מבטיח הוא שלא נעשה שימוש במזון מהונדס ולכן זה די חשוב



שיהיה בתיאבון





דפי

ביצים מתימני זקן בחצר??? איפה אפשר לקנות ביצים בחצר? (ברצינות)

אז על פניו עדיף לצרוך ביצים לא אורגניות מועשרות באומגה 3 מאשר ביצים אורגניות?

אם לא מצויין במפורש שהביצים האורגניות מקורן בתרנגולות אשר אוכלות עשב/ירקות/תולעים וכו', תניח שהן אוכלות תירס (אורגני...).

אזי ברור שעדיף ביצי אומגה 3 (אני קונה 30 מדיום - מאוד משתלם)

תודה על התשובה.
ובכל זאת, האם אתה נתקלת אי פעם בביצים אורגניות שרשום במפורש "מקורן בתרנגולות אשר אוכלות עשב/ירקות..." כי אני לא, חחחחח.

אריזה של 30 ביצים? לא נתקלתי באחת כזו, היכן אתה קונה אותן?

לא נתקלתי במשהו מסחרי, אבל יצא לי לקנות בארץ אצל חקלאים מזדמנים ובארה"ב כמובן בכל סופר-עילי.

אריזות של 30 ביצי-אומגה 3 יש בכל סופר למיטב ידיעתי. יצא לי לעשות קניות ב-7 סופרים שונים באזור (אני גר ברחובות) והיה בכולם, חלק מחזיקים תנובה וחלק מחזיקים גליקסמן.

האמת שעכשיו שמתי לב:

ביצים המוטלות על ידי תרנגולות המשוטטות בחופשיות בשטחי מרעה טבעיים, ללא אנטיביוטיקה וללא חומרים כימיים. (משהו כזה).

מה זה אומר בתכל'ס? שהם אשכרה אוכלות "טבעי"?

נראה לי שהאומגה 3 מקורה בפשתן שהתרנגולות אוכלות,משם זה מומר לחומצה חיונית.
אין ביצי אווז בארץ? אמא שלי סיפרה לי שמביצה אחת אפשר לעשות חביתה ענקית,והן הרבה יותר טעימות.

להלע"נ,

תקנה ותבדוק את החלמון - כתום = אוכל עשיר יותר, צהוב = תירס.

יוסף,

אכן, ביצי אומגה 3 אלה ביצים ממטילות רגילות אשר קיבלו (יחד עם התירס, בוא לא נשלה אף אחד) מנה הגונה של פשתן. הם ממירות את ה-ALA של הפשתן ל-DHA+EPA.

מקובל, אני אבדוק ואף אצלם את צבע החלמון כך שלא אהיה "משוחד".

בנוסף, אני יודע שזה לא ממש קשור, אבל אם כבר בהקשר הבריאותי, מה לגבי מים?

אני כרגע שותה מים מבקבוקים, (ומהכדים של נביעות). והבנתי שכל הפלסטיק הזה בעייתי עד מאוד, לא רק לסביבה אלא גם (ואולי בעיקר) לגוף שלנו. האלטרנטיבות היחידות שאני מכיר הם מכשירים לסינון מים, כמו תמי 4.

למרות שניסיתי בעבר את המכשיר והוא גרם לפיצוץ איזה צינור שגרם לגבעות מכובדות בפרקט. מלבד העובדה הזו, למים היה טעם לא מי יודע מה, וכן גם יש כאלה שאומרים שהמים המסוננים בעצמם עלולים להיות גרועים ולהוות בתי גידול לחיידקים.

אם כך מה ניתן לעשות?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3418225,00.html

יש להניח שטיפלו בזה מאז פרסום המאמר, אבל בכל זאת מדאיג-בנוגע לצבע הביצים.

כמו תמיד, מה שמטריד זה עד כמה אפשר לשלוט בכל הדברים האלה.
גם לגבי אורגני גם לגבי תכולת חומרים שונים במזון או היעדרם... קשה לדעת אם מה שאומרים לנו על המוצר הוא אמת. מתסכל...

הנה, בנוגע לביצים שציינתי לעיל, החלמון שלהם היה צהוב כמו מגזין פפראצי. אורגני אורגני, אבל תירס אורגני.. לא מי יודע מה.
לפחות אין חשש שהזריקו להם צבעי מאכל חחח. (כי הן לא כתומות. לאו דווקא בגלל שהם אורגניות).

אפשר למצוא ביצי מעוף (לא בדיוק חופש, אבל לא סוללה) אורגניות (לפי החתימה על הביצה) אומגה 3 (חלמון כתום לגמרי) במשק יעקובסון-אשוש במושב תל ברוך. אני לא יודע איפה הם משווקים, אבל אצלם אפשר לקנות מגש של 30 ביצה ב-25 שקלים.

האתר שלהם לברורים:
http://www.goldeggs.info/

למה ביצים אורגניות בעלות תועלת פחותה? האם כל האנטיביוטיקה שבתרנגולות המטילות, שמשפיעה לרעה על העוף, ואכן בפוסט כתוב כי לעוף אורגני יש השפעה רבה, לא משפיעה גם על הביצים?

בנוסף, תוכל להרחיב עוד על כך על מה שכתבת, שלאחר זמן מה שהירקות במקרר יתפרקו שאריות חומרי ההדברה?
תודה

אתה חושב רק על התועלת הבריאותית שאין ספק שזה חשוב מאוד אבל מה לגבי איכות הסביבה והסבל של בעלי החיים שאתה אוכל? מזה לא איכפת לך? בתור אחד שמקדם תזונה כזאת לפחות היית מנסה לקדם גם מה שמסביב שקשור לתזונה הזאת שחשוב לא פחות...

אנונימי היקר. לפני שאתה תוקף, אני ממליץ שתקרא מה כתבתי כאן לא פעם ולא פעמיים על סביבה ואחריות צרכנית.

הוסף רשומת תגובה