אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

משהו (קטן וטוב) מהאיראנים

חוץ מלשנוא את ישראל, יש לאיראנים עוד כמה תחביבים. אחד מהם הוא הרמת משקולות.

בשבוע שעבר, באליפות העולם שנערכה בפריז, שבר איראני אחד כזה ששמו בחדד סלימי, את שיא העולם בהנפה (snatch) וקבע אותו על 214 ק"ג, בדיוק 1 ק"ג יותר מהשיא הקודם, של איראני אחר (חוסיין ראזאדדה)...
שניהם חסרי צואר, בעלי כתפיים רחבות בצורה לא הגיונית, והם עצומי כח ועגולים כחביות. למען הסר ספק: זה לא המודל שלי לאיך נראה אתלט, אבל המהירות של התנועה והאנרגיה הנדרשת כדי להניף בתנועה אחת 214 ק"ג אל מעל לראש היא מדהימה, ואפשר לפרגן (אפילו שגם אחמדיניג'אד אוהב את זה, כנראה).



כריס, מ conditioning research, מציין שלפני ההנפה, בחדד עושה הרמה קטנה של המוט, מעין "משיכה" למעלה לגובה כמה סנטימטרים. כל זמן שהמוט לא עובר את גובה הברכיים, זו תנועה חוקית, גם אם מניחים את המוט חזרה. נראה שזה עוזר לגוף להכנס למעט סטרס ומגביר את האגרסיביות הנדרשת להנפה. מעניין אם זה יהפוך לתופעה.

אבל לעניין של אתלטיות, מרשימים אותי הרבה יותר מהפרסים העגולים, החבר'ה הרוסים עד משקל 105 ק"ג, שמניפים 195 ק"ג כאילו אין מחר. וואו! הם פשוט אתלטי-על (הצעקות והרקיעות לפני ההנפות הן עוד דרכים ליצור את האגרסיה החיונית להנפה מוצלחת).


ואללה, אני קצת מתגעגע לתקופה שלמדתי (מעט) הרמת משקולות אולימפית בהפועל פראדיס. היה כיף.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

קדמוני, איפה יש קבוצה של הרמת משקולות באיזור הצפון ?
אני גר בראש פינה

אני מקווה שזה מעודכן:
http://www.otzma-sport.com/clubs.asp?searchCriteria=a&anafId=48

נראה שיש עומס עצום על מפרק שורש כף היד בזמן הרמת המוט,יש עוד מישהו שחושב כמוני?

העומס העקרי הוא על הכתפייםדווקא ופריקת כתף בקרב מניפים צעירים וטפשים אינה נדירה. בכל ענף ספורט מתמחה יש פציעות "ייחודיות" כמו פריקת קרסול בקפיצה משולשת, מרפק בטניס וכיו"ב.

הוסף רשומת תגובה