אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

כמה בישולים קלים וטעימים לאמצע השבוע (או לשבת)



אמש הבת שלי נזפה בי: כבר מזמן לא כתבת פוסט על מה אנחנו מבשלים לשבת, ודווקא עשינו כמה דברים טעימים.
צודקת.
אז האמת שלשבת עוד לא בישלנו, אבל במשך השבוע לא התעצלנו, אבל שמרנו על המתכונים הכי קלים שיש. היי, אני בעד פשטות.ומעשה שהיה כך היה.
ביום רביעי ירד גשם זלעפות כאן בצפון, אני היתי בבית, אז יצא שבלי תכנון נותרתי אחראי על בישולי הצהרים. רק מה, לא היה בבית כלום (כלומר שום בשר או דג). ללכת לקניות היה גדול עלי, אז החלטתי שלא אכפת לי מה, אני אוציא לילדים איכשהו ארוחת מלכים מכל מיני דברים שתמיד יש בבית. אם מחפשים מספיק טוב. אז התחלתי לחפור בפריזר ואכן מצאתי מציאות.
בתחתית מאחור מימין מצאתי בפריזר כמה גרונות הודו קפואים. תמיד טוב שיהיו כאלה במקפיא שלכם. בסיר גדול טיגנתי (בהרבה שומן אווז) שני בצלים קטנים ושומר אחד גדול פרוס, הוספתי תפוח אדמה חתוך לקוביות, שני גזרים חתוכים גס, שני קישואים חתוכים גס, שניים שלושה גבעולי סלרי, רבע צרור שמיר קצוץ, כוס גרגירי חומוס (במקפיא גם מצאתי שארית שקית חומוס סנפרוסט), כיסיתי במים והבאתי לרתיחה. הטבעתי שם ארבע גרונות הודו (קפואים), תיבלתי בפלפל, מלח, חוואיג' למרק וקצת קארי. ונתתי לזה לבעבע שעתיים שלוש.
יצא הכי טוב בעולם. (אוייקטיבית, הילדים שלי העידו).

בגלל שלא היה כאמור כלום בבית, שברתי את הראש מה לעשות עוד. במקרר היו כמה פטריות פורטובלו נהדרות (שימו לב שעכשיו הן הכי טובות, שמנות, מוצקות, גדולות וטעימות לאללה). בשמן קוקוס טיגנתי בצל אדום, הוספתי שתי פטריות פורטבלו קצוצות, ונתתי לזה להשרף מעט על אש גדולה. שפכתי למחבת חצי קופסת חלב קוקוס, הרבה אבקת קארי ונתתי לזה להצטמצם מעט.
במקביל מצאתי עוד בפריזר שקית עם תרד קפוא. מה עושים עם זה? אידיתי עוד בצל אדום בשמן קוקוס, הוספתי את התרד הקפוא + חצי כוס מים רותחים ונתתי לזה להתבשל קצת. כשהתרד נראה מוכן, הוצאתי חצי ממנו למחבת, שפכתי פנימה את החצי השני של קופסת חלב הקוקוס, והופ, נעשה לנו רוטב ירוק-קרמי מלא שומן בריא וטעים ברמות.
עכשיו, שכבר היו שני רטבים, נותר רק להכין סיר עם כוס אורז בסמטי. הכי קל.
הילדים הגיעו רטובים עם אף אדום וחייכו חיוך גדול שהריחו את המרק, וטחנו מעט אורז עם המון רוטב צהוב או ירוק (כל ילד וההעדפה שלו).
מה אגיד לכם, איזה כיף שחורף בא.
שבת שלום.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

איזה בת חמודה. בישולים יפים מאוד! אני קצת מקנא..
מר קדמוני היקר, נתת לי השראה להוריד (לפחות לחודש כהתחלה) גלוטן מהמזון שלי לחלוטין (רוב הרעלים האחרים מחוץ לדיאטה כבר מזמן).
לא החלטה קלה, להשאיר את המקרוני, הפתיתים והקוסקוס בחוץ.
פחדים כמו "איך אני אשבע?!" "אני אהיה תמיד רעב", "לא יהיה לי כוח להתאמן" ו"אני הולך להרזות נורא" חלחלו אלי.
ירקות, דגים ובשר ממלאים לי את הצלחת משבוע שעבר.
גיליתי שהמקרר מסוגל לספק אותי גם בלי לאכול דברים עם לחם.
אין על קצת אגוזים כשאני חוזר הביתה בערב - נותן לי אנרגיה ומחליף לי יופי את הירידת סוכר הזאת שחוויתי שגרמה לי לעצבנות כזאת של "חייב להכניס משהו לפה ועכשיו!"..
מישהו אמר התמכרות? ואני עוד רזה. לחשוב שלקח להרגלים האלה להיבנות רק מכמה חודשים מהחלטה לעלות במשקל בלדחוף כמה שיותר פחמימות לפה (הגיוני, לא?)

אני עדיין קצת חושש להרזות, אבל ההרגשות החדשות מחזקות אותי. אפילו שרק עברו כמה ימים, הבטן מרגישה מלאה ושבעה באופן רגוע, בלי הכבדות הזאת שאפיינה אותה אחרי לחם/חיטה. באופן כללי אני חושב שאני רגוע יותר (אם זה ההתרגשות שבהחלטה לשנות את הדיאטה או הגוף לומד לחיות בלי כל כך הרבה סוכר).

עדכונים בהמשך.

תודה אנונימי על השיתוף, ובהחלט ספר גם בהמשך איך הולך!

הוסף רשומת תגובה