אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אביב הגיע כושר בא

הבוקר בחוץ עוד נעים וקריר, וריח מדורות נישא באויר.
זוהי תקופה שכזו, שהקיץ עוד לא הרים ראש, והחורף כבר מזמן לא כאן.
אביב מאוחר.
זרעי קיץ.
רעננות.
עכשיו זה בדיוק הזמן להתבונן במראה ולנתח את סך התירוצים שיש לנו למה אנחנו לא יוצאים החוצים, זזים ועושים ספורט. אם אתם כבר עושים ספורט באופן קבוע, דלגו הלאה.

  • למי יש זמן: תירוץ קלאסי, משומש ויעיל כשכנוע עצמי, אבל שקרי כמובן. זמן הוא המשאב הנדיר והיקר ביותר, זה נכון, אבל לעשות פעולות פיסיות שיתנו לכם תגמול של הנאה ושל בריאות, לא לוקח הרבה זמן. ממש מעט אפילו. זה יכול להיות אימון משקולות כבד, עם שניים שלושה סטים של 5 חזרות (וזהו). זה יכול להיות אימון אנטרוולים של שמונה חזרות על ריצת ספרינט של 30 שניות, זה יכול להיות אלף ואחד אימונים, שאף אחד מהם לא חייב לקחת יותר מ 20 דקות. 20 דקות שלוש פעמים שבוע אין לכם? ספרו למישהו אחר. 
  • קר מדי או חם מדי: אז זהו, שכבר לא. או עוד לא. בחוץ נעים מאוד בערבים ובבקרים ובכל הבתים יש מזגנים אם פספסתם את השעות האלה. 
  • אני צריכה קודם לקנות לי ביגוד ספורט נורמלי: נו באמת. את יכולה להתחיל בבית, וחוץ מהחתול אף אחד לא יראה. ביגוד ספורט זה כיף נהנתני אבל זה לא ב"נתיב הקריטי" של שום אימון. תודה לאל שאנחנו לא בעניין של ללבוש פרוות נמר כחלק מאימון הריצה שלנו. ולעניין הנעליים, כבר אמרתי שיחף זה סבבה, ואם לא יחף ממש, אז כל נעל מספיק מכוערת תעשה את העבודה.
  • אני לא מספיק בכושר כדי להתחיל לעשות כושר: קלאסי (2). לעולם לא מאוחר מדי כדי לאכול נכון ולעולם לא מאוחר מדי כדי לזוז. אימון למתחילים צריך ויכול להיות קשה באותה המידה כמו אימון למתאמני עילית, מבחינה סובייקטיבית או חוויית המשתמש (המתאמן). לא עשית כלום כבר 15 שנה? תתחיל בהליכה. תתחיל בלקום ולהתיישב מכסא עוד לפני שאתה עובד לסקוואטים. תתחיל במשקולות מתאימות. אבל לעולם, לעולם אל תאמין או תאמיני שמאוחר מדי להתחיל.
  • אני אוהב להתאמן רק בבוקר/רק בערב, ואז בדיוק אין לי זמן. איזה יופי שיש לנו עונות שנה, ועכשיו חושך רק בשבע בערב ואור מוקדם, והשנה מתאימה את עצמה להעדפות שלך. אז זהו. יש יותר יום ואפשר לזנוח תירוצים חלשים.
  • אין לי ציוד מתאים בבית/אין לי מקום למשקולות/אין לי איפה לרוץ. חלש. כדי לעשות שכיבות שמיכה, סקוואטים, כפיפות בטן, צעדי ענק, בורפיז ועוד לא צריך שום דבר חוץ ממוטיבציה. גם לא צריך "מקום". אם תצרפו חבל קפיצה ומשקולות יד אחת כבדה, כבר יש לכם ציוד ספורט לאימונים של שנה. כל השאר זה כבר "לאקשרי"...
  • אני מפחד להתאמן לבד בלי מדריך צמוד. קודם כל, מי אמר שאתה לא יכול להשיג מדריך? בכל חדר כושר או (עדיף) קופסת קרוספיט (ראו מפה, יש כבר הרבה חברים מצוינים בארץ!! נסו אותם) ישמחו ללמד אתכם וללוות אתכם. אבל גם בלי זה, לפחות כדי להתחיל ולזוז, אתם פשוט צריכים לעשות את זה. אל תעשו הנפות אולימפיות בלי הדרכה ואל תעשו שטויות, אבל העדר מדריך או חדר כושר זמין אינו סיבה שלא לבצע פעילות גופנית (אוי אוי אוי, אני נשמע כמו המורה שלי להתעמלות מכיתה ז').

אז אם אתם רוצים להתחיל עם קרוספיט אבל עדיין חוששים איך ולמה, קראו רעיונות כאן ורשימת קניות כאן ואת ארבעת תרגילי הכח הכי בסיסיים שיש כאן.

אז מה אמרנו כאן?
שבסוף בסוף בסוף זה הכל אצלנו בראש.
תרצו, תעשו.
לא תרצו, תספרו לנו למה.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

תשמע בתכל'ס זה הכל עניין של סדר עדיפויות ומוטיבציה.
אבל גם אימון של 20 דקות נטו, מגיע להרבה יותר זמן ברוטו (זמן התארגנות, חימום וכו' וכו').
אבל כמו שאתה אומר, זה הכל תירוצים.

מי שבאמת רוצה- מתאמן בסופו של דבר.
תירוצים זה למי שרוצה להרגיש טוב עם עצמו בזמן שהוא טוחן במבה מול מרתון של "חברים" בטלוויזיה.

תשמע, לראות מרתון של "חברים" זה לגיטימי, אפילו עם במבה.

בדרך חזרה עצרתי ליד בית הספר הישן, הנחתי את התיק ליד המתח והרבצתי.. גם נוסטלגיה וגם זכרונות במחיר של 25 עליות!

הוסף רשומת תגובה