אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שיר לאשתי

אימוני קיץ
מזיעים ברוח
מרימים משקולות
מעודדים יבלות
אימוני קיץ
באים בעצלתיים
ורומזים איזה טייץ
את הולכת ללבוש

(אני מקווה שמאיר אריאל יסלח לי)

היה מי ששאל אותי למה אני לא כותב על האימונים שלי לאחרונה. האמת היא שהוא (או היא) צודקים למדי. הבלוג הזה נע במהלך שש השנים האחרונות על הציר מכיוון של בלוג כושר לבלוג של בריאות ותזונה. אלו ואלו חשובים, אבל המשקל ניתן יותר למקומות בהם אני מרגיש שאני (1) יכול לעזור יותר (2) מבין יותר (3) מקבל יותר דרישה מהקהל, שזה אתם. ובכל זאת, הנה כמה עדכונים ומחשבות על אימוני הקיץ הנוכחי וקיץ בכלל:

1. לחיות הבוקר שביננו קל יותר. הכי טוב בקיץ זה לעשות את האימונים בחמש-שש בבוקר, כשהאויר עוד קריר (יחסית, יחסית). אח"כ כבר חם והביל וגם הערב לא מבשר עמו בשורות הקלה עד השעות הממש קטנות של הלילה. אישית, אני לא אוהב להתאמן מוקדם בבוקר אבל מי שקל לו, קדימה!
2. בפנים ולא רק בחוץ. אני כמעט תמיד מאתמן רק בחוץ, ואני שונא ריצות על הליכון. אבל בכל זאת, בהתחשב בנתוני מזג האויר, יש מקום להקלה ולשקול זאת מחדש. יש לא מעט אימונים שאפשר לעשות בבית, במזגן, ולא בחוץ. קפיצות חבל, kettlebell swings, שכיבות שמיכה, בורפיז, חתירה (ראו בהמשך), עמידת ידיים, ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם. תעבירו חלק מהציוד ופנו לכם מקום, ותתחילו להזיע גם בתוך הבית ולא רק בחצר. הרבה יותר פשוט לעשות את זה כך בקיץ.
3. תפעילו את השכל. כשחם מדי ולח מדי, שווה להזהר לפני שקופצים לאימונים עצימים וארוכים מאוד. הסיכוי לטעות  ולפציעה עולה, הסיכוי להתייבשות, לחוסר תשומת לב, לפגיעה בטכניקה עולה במהירות. חם חם, אבל תמשיכו לחשוב.
4. תשמרו את זה קצר. קרוספיט מתלבש כמו כפפה לצורך הקיצי לעשות דברים מהר וקצר. פראן זה כמה דקות. 
5. פנקו את עצמכם במשקפי שמש וכובע חדשים. זה יעשה לכם חשק להתאמן גם בקיץ.

ולטובת השלמת התשובה והחשיפה, הנה כמה אימונים לדוגמא מהאימונים שעשיתי במהלך השבועיים האחרונים:
1. אימון טבעות: 20 עליות muscle up. בעבודת טבעות אני ממליץ לשים משהו על המפרק כי כל פעם אני שוכח וכל פעם אני מקבל שלפוחיות במקומות מעצבנים שזה הבסיס של שורש כף היד. חוץ מזה שאימוני טבעות צריך תמיד לעשות עם חולצה ולא גופיה, כי אחרת הצדדי הידיים משתפשפות כהוגן מהרצועות של הטבעות. לא מדדתי זמן אבל השלמתי 20 עליות מלאות שכאלה בערך ב 10 דקות. לאט כמובן אבל אחרי שעייפים הקצב יורד לאחד בדקה... בין עליה לעליה אני יורד מהטבעות ועומד על הרצפה.
2. אימון חמישה ק"מ חתירה. 21:10. השינוי הכי מובהק שערכתי בגלל הקיץ הוא הכנסת הConcept 2 rower לתוך חדר השינה. מזגן. לחתור בקיץ הזה בחוץ היא משימה בלתי אפשרית בעליל, ואילו במזגן היא מצוינת. למזלי גם אשתי אוהבת לחתור ולא מתנגדת למפלצת שבחדר השינה. היא אוהבת אימונים של 500 מטר חתירה ו 20 kettlebell swing כפול 4 או 5 (היא משתמשת בקט'לבל קטן של 12 ק"ג).
3. אימון של יומיים בצאלים (אתמול ושלשום). לא קרוספיט אבל חם, דביק, פונקציונאלי ואינטנסיבי....
4. אימון כח פשוט: שלושה תרגילים: דדליפט, פוש פרס ומתח עם משקל. לאחר חימום, סטים של 7-8 חזרות במשקל מקס' ואז שני סטים נוספים ב10% פחות מהמשקל הזה. סט הדדליפט בקצת פחות מפעמיים משקל גוף.
5. ריצת 7 ק"מ בשטח.
6. בערך לינדה, ומוקטנת: 10-9-8-7-6 של השלישיה: דדליפט 100 ק"ג, 24 ק"ג ק'טלבל סווינג וקלין 45 ק"ג. היה חם מדי אבל כיף למדי ולא הרג אותי כמו לינדה שלמה ואמיתית (שמי שעוד לא עשה, זה האימון הקשה ביותר בקרוספיט. אולי אווה קשה יותר).

נכון, אני מוצא את עצמי לאחרונה עושה פחות אימונים "קלאסיים" (הלן, פראן, סינדי) ויותר אימונים שמתאימים לי למזג האויר ולאנרגיות הספיציפיות של היום והשעה. לאחרונה אני בכלל עושה פחות אימונים מאשר באביב או בחורף, אבל זה רק תקופה כזו וזה יעבור, אני הרי מכור.

ומה איתכם?
איך עובר הקיץ אצלכם?

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

שלום בזמן האחרון יש לי כאבים במרפק שאני עושה מתח מה אני יכול לעשות ? אולי נתקלת בזה

שלום יוני. יכולות להיות סיבות רבות. אם אתה אחרי אימונים רבים ומאומצים, אולי יש לך פשוט דלקת. במקרה זה הדרך הטובה ביותר היא פשוט מנוחה. במרפק, אעפס, לא קל לדלקת לעבור כי אנו נוטים להשתמש בו הרבה. אני מציע לך לבדוק האם זו תנועה ספציפית או בכלל טווח תנועה במרפק, ואם זה לא עובר, לבדוק עם אורתופד.

הוסף רשומת תגובה