אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מקצועני הטור דה פרנס התקדמו יפה בענייני תזונה

בעוד שכל* הרופאים, כל הדיאטניות, כל שוחרי הבריאות, הצמחונים, העיתונאים, הרצים ומאמני הכושר יגידו לכם שמי שעושה פעילות אירובית חייב לחם ופסטה, ושדגנים מלאים זה טוב וסבבה, הנה מה שאומר המנהל המקצועי של  קבוצת גרמין-שארפ לאתר שוונג על התזונה של הקבוצה במהלך הטור דה פראנס האחרון.
(* כמעט כל)

שווה לקרוא. הנה כמה מחשבות ו reflections משלי:
1. הרוכבים המקצוענים הללו לא אוכלים בכלל לחם או פסטה. בכלל לא. לא אוכלים דגנים. גם לא מלאים. לא ביום ולא בלילה. לא בבוקר לא בצהרים. העובדה הזו כשלעצמה עומדת בניגוד מוחלט לכל פרקטיקה ו"חגיגת פסטה" של ידידי רצי המרתון וגם של כותבת הכתבה, שמופתעת כמובן (וזאת למרות שיש לה תואר שני במדעי התזונה. מה לומדים שם חמש שנים תגידו??)
2. הם אוכלים הרבה אורז. אורז כפי שאנחנו יודעים, הוא פחמימה בטוחה.
3. הם אוכלים הרבה ביצים, בשר/דגים וירקות משובחים. אוכל אמיתי. מבשלים להם טרי וטוב.
4. הם מוציאים כמויות אנרגיות בלתי אנושיות כמובן, ובהתאם הצורך לתדלק כמויות אדירות.

מה שמעניין זה שבכתבה שמו דווקא תמונה הבאה של ארוחת בוקר בטור דה פראנס מלפני 11 שנים. אז באמת רואים שולחן עמוס רוגלך ולחמניות, אבל לא רואים מה לאנס אכל. לשמחתנו ולשמחת הרוכבים, היום הרעל הזה כבר נעלם מהתפריט.
צילום: יאיר בן עמי שוונג

אז מה אתם אומרים, הקבוצות היקרות ביותר בעולם פשוט נסחפו אחרי ההגיגים הלא-מוסמכים-מחקרית בבלוג שלי, או שבאמת אנחנו צודקים ודגנים זה רע?
(ולא, זה לא שקבוצת גרמין כוללת עשרה רוכבים מקצועניים שלכולם יש צלייאק)

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

חברים יקרים,

יואב קמין, מנהל מותג גארמין בארץ, הוא המקור לכתבה. יואב שהה עם הקבוצה במהלך הטור דה פרנס. כשחזר, הרים אלי טלפון וביקש להיפגש בדחיפות: "הקבוצה אוכלת מזון ללא גלוטן ודגנים אני חייב לשבת איתך כדי שתגיד לי מה לעשות...."

כמובן ששמחתי לשמוע. ממקורות שלי יכול לומר שגם קבוצת סקסו בנק ניזונה מתזונת פליאו. אני מניח שאפגש עם יואב בשבוע הבא ואז "אחקור" אותו לעומק.

הכיוון ברור, וכמו שאומרת דר' טרי וואלס בסרטון שלה : I am the canary in the coal mine waving the flag.....

הצדק איתכם וגם אני

הרוכבים אוכלים דייסת שיבולת שועל. זה שונה מחיטה?

הוסף רשומת תגובה