אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שאלות והמלצות שלכם (נעלים, שומנים, קפיר, קפיצה משולשת ועוד)


כבר מזמן לא כתבתי על המיילים שאני מקבל מכם, והם מתחילים להצטבר, אז זה הזמן להזכיר לשלוח שאלות, סיפורים, הצלחות ותהיות ישירות אלי.
להבדיל מהמבנה הרגיל, הפעם נשלב גם המלצות שאני מקבל מכם, ואולי עוד אנשים ישמחו ויגילו. 


ראיתי ממש במקרה את האתר שלך, ומצאתי את עצמי במשך שלוש שעות גומע את כל מה שניתן לקרוא באתר, בבלוגים ובכתבות הנלוות... מה צריך לעשות כדי לצאת לדרך ולהכיר את הנושא של קרוספיט מקרוב?

הי נ'. שמחתי לשמוע שאתה מתחבר לזה ונהנה.
על מנת להצטרף לקרוספיט לא צריך הרבה - רק להתחיל להתאמן. אני עצמי לא מדריך או מנהל מועדון ומתאמן לבד.
אני חושש שבצפון הרחוק אין עוד מועדונים אבל אני לא אתפלא אם בקרוב יקום משהו. כדי להתחיל ראה פוסטים שלי על איך להתחיל עם קרוספיט וציוד למתחילים ועוד. כדי ללמוד הנפות אולימפיות ובכלל עבודת משקולות כדאי מאוד מאוד לקבל הדרכה טובה. אני יכול להמליץ על סדנאות ואימונים שעושה עומרי פלד בקרספיט הרצליה או כל אחד מהמועדונים המוסמכים האחרים - ראה מפה ורשימה אצלי, אבל אפשר אימוני גוף ומשקולות סבירים אנטרולים ועוד גם לבד בלי שום בעיה - רק תפעיל היטב את השכל לפני שתפעיל את הגוף.


מצאתי משהו שניקרא  גרגירי קפיר אפשר למצוא את זה גם בשמות פטרייה טיבטית  ופטרייה יוגית.
זה מין אוסף של בקטריות  שניראים כמו קוטג' ביחד. שמים את זה בצינצנת ביחד עם כמות מסויימת של חלב והם מייצרים לך יורגוט טבעי. עשיר בחיידקים פרוביוטים ובנוסף לכל החגיגה אין לקטוז. מצאתי כל מיניי מקורות מפוקפקים שטוענים שזה מרפא המון מחלות , ושזה עשיר בויטמינים E ו B. נשמע מאוד מעניין - במיוחד לאור העובדה שזה גדל בלי סוף ומכפיל את הגודל שלו. את הגרגירים לא קונים בארץ ( אין גם מי שמוכר ). יש איזה שהיא אידיאולוגיה כזאת של לקבל ולתת...
נשמע מעולה. יוגורט ומאכלים תוססים אחרים טובים מאוד לבריאות המעיים ולכן טובים למי שסובל מחיידקי מעים או בעיות עיכול - ניסיתם גם אתם? ספרו לנו?

אתה יודע שאני חובב אתלטים ישראלים והאימונים המשלימים שלהם. מצאתי סרט ישן שהעלה רוגל נחום (שיאן ישראל בקפיצה משולשת), לטעמי אחד הדברים היותר מדהימים שראיתי.

ד' צודק וזהו סרטון מעולה. נחום רוגל רץ מקפץ כאן עם 105 ק"ג על הגב. זהו אימון שאין לנסות אותו בבית (!). קפיצה משולשת בכלל היא ספורט עתיר פציעות קרסול, וכשרואים את האימון הזה, מבינים למה. העומס על המפרק הוא עצום וזה חוזק שיש לבנות בהדרגה ולאורך זמן. ועדיין, יכולתו של רוגל, אחד האתלטים המצטיינים שהיו כאן אי פעם, היא פנומנלית.

שאלה לי... איך אנחנו עם שיבולת שועל ?
בקצרה: אני לא אוכל. בפירוט: אפשר במידה, ותלוי בפעילות שלך. זה אולי יכולה להיות תוספת לספורטאי סבולת רציניים כמו רצי מרתונים ורוכבי איש ברזל, אבל ככה סתם הייתי נמנע ובוודאי נזהר.
שבולת שועל הוא דגן (אחד מ"חמשת מני דגן" המפורסמים) הזוכה ליחסי ציבור טובים מאוד. הוא לא נאכל בצורתו הטבעית אלא לאחר עיבוד, בדר"כ עיבוד קל מאוד לעומת דגנים אחרים: קיצוץ או קלייה (קוואקר, בקורנפלקס, וכו'). הבעיה המרכזית בשבולת שועל, למעט העובדה שהיא מאכל לא-קדמוני (מה שמחשיד אותו אך לא פוסל אותו), היא חומצה פאסית (Phytic Acid) הנמצאת ברמה יחסית גבוה (כמו בחיטה אך פחות מתירס, כך ע"י מארק) וחסרונה העקרי הוא במניעתה לספיגת מינרלים. אוונין (avenin) הוא חלבון ממשפחת הגלוטן הנמצא גם בשבולת השועל אם כי מחקרים עם חולי צלייק מראים כי רק למיעוטם רגישות אליו.
היתרונות הבריאותיים של שבולת סועל נובעת כי יש בה הרבה סיבים מסיסים, ונוכחותם של אלה מסייעת בהורדת כולסטרול ובשיפור העיכול בגלל תסיסה במעי. לעומת זאת, יש סיבים מסיסים בשפע גם בחצילים, בכרובית, בברוקולי, בסלרי, בעלים ירוקים, בכרוב ובבצל, כך שאין כאן קסמים או משהו מיוחד דווקא.
יש לזכור כי גם שבולת שועל תלויה ביצרן ובמותג ורבים גם מעובדים ומתווספים להם סוכרים וכו'. בקיצור - לא משהו בכלל אבל בעתות מצוקה, אפשר.

בעקבות המעבר לתזונה קדמונית, אחותי ואני חשנו ירידה משמעותית בתאבון. פשוט לא היינו רעבות. אולי זה החום ואולי שילוב ואולי באמת השינוי בתזונה. אחותי אומרת שהיא מרגישה הרבה יותר טוב נפשית. האנרגיות החיוביות חזרו והיא מרגישה טוב עם עצמה בתחושה שבאה ממש מבפנים. אני סתם גרועה בלשים לב להבדלים אז ממני לא תצא הישועה (גם הקולגה שלי שהתחיל שבוע לפני אומר שהוא חש הרבה יותר אנרגטי). אני כן מרוצה שמצאתי תזונה שנח לי איתו
אחלה. תמשיכו כך.

תגיד יש לך מושג איפה ניתן לרכוש בארץ קאטבל במחיר שווה לכול נפש?
שווה לכל נפש זה מושג חמקמק, ודפני ליף עלולה לכעוס עלי ולטעון שכל מה שאציע אינו שווה לכל נפש. נו מילא.
המחירים של הקטלבל ירדו מאוד בשנה האחרונה ועכשיו 16 ק"ג בסיסי והכי זול ללא מותג או ציפוי עולה 200 ש"ח
מכאן המחירים עולים בהתאם לרמה ולמותג למשל כאן. אצל אורי הירש יש ציוד טוב ולא תמיד זול. גם אנרג'ים וספורט מיכלין מביאים ואני יודע שיש שם גמישות בהנחות. יש גם חנות חדשה יחסית לציוד פונקציואלי עם ציוד איכותי ומחירים סבירים.
ספרו לנו מה מצאתם אתם והיכן!

כיום אני גרה בעמק הירדן ומתאמנת עצמאית בבית - פשוט כי אין לי עם מי. הייתי מאוד שמחה אם היית יכול לקשר אותי לקבוצה/אנשים בסביבתי שמתאמנים בסגנון קרוספיט. אפילו נסיעה חד שבועית לאזור מרוחק יותר לשמור על מסגרת כלשהי. האם אתה מקיים קבוצות אימונים באזורך? אם כן אשמח לפרטים!!
מצטער אבל לא. מישהו מכם מכיר משהו בעמק הירדן, אנשים?

ראיתי פוסט שלך מן העבר המדבר על תרגילים לשיפור הליבה תרגיל שנקרא ישיבת L, הייתי שמח לדעת איך עושים את התרגיל הזה. האם זה התרגיל המדובר?, והאם תרגילים כמו מתח,מקבילים, בטן סטטי עובדים על הליבה?
כן.
אפשר לבצע את זה גם בתליה על מתח (פחות קשה כי הרגליים יכולות לרדת בלי לגעת ברצפה, או יותר קשה ע"י הרמת התחת מהרצפה בלי הגבהה (פשוט לשבת על הרצפה על הרגליים לפנים ולהרים גם את התחת וגם את הרגליים שלא יגעו ברצפה). כמה שמחזיקים יותר זמן= יותר חוזק ליבה. כפיפות בטן עמוקות עובדות גם הן, וכן overhead squat שהוא תרגיל מעולה לחיזוק הליבה. בהצלחה


הי דעאל בלוג נחמד בשם הציידת – הוא עורך השוואה בין סוגי נעליים מינימליות חשבתי שיעניין אותך
אחלה, ותודה.


קיצרתי את השאלה הבאה, מטעמים מובנים. והנה העיקר שהגיע אחרי פירגונים לרוב:

... אני סובל מהיפוגליקמיה ריאקטיבית שללא תזונה נכונה עלולה להוביל לסכרת. וזהו דבר משמעותי בהרכבת התפריט שלי
  • האם תזונה קדמונית תשפר את מצבי ותמנע הגעה למצב עמידות לאינסולין יותר מאשר תזונה לפי אינדקס גליקמי לאור הפרשת האינסולין המוגברת כיום?  זה הדבר החשוב ביותר בעיניי בבחירת תזונה
  • אני מקפיד על תזונה טובה מאוד ללא מזון מעובד ומקפיד שאינדקס גליקמי של ארוחה לא יהיה גבוה מלבד אכילה של 4-5 פרוסות ביום (לחם חיטה מלאה עם פשתן + טחינה או אבוקדו) ואורז - האם בעייתי בייחוד לאור ההיפוגליקמיה הריאקטיבית?
  • מה דעתך על תזונה לפי אינדקס גליקמי? תזונה לפי אינדקס אינסוליני? - קראתי שיוגורט ובשר גורמים להפרשת אינסולין מוגברת..
  • האם כדאי זמנית להשתמש באבקת חלבון ועלייה במסה טובה יחסית - (שתי סוגי הפחמימות העיקריות במוצר הן טריהלוז ופלטינוז)
  • לפני כשנה וחצי אכלתי במשך כחודשיים מספר פעמים בשבוע המבורגר טוב יחסית (מבראסרי) - התוצאה היתה עלייה משמעותית בכולסטרול שהסתדרה מיד לאחר הפסקת אכילת ההמבורגר (יש לציין שלפני כן שנים לא אכלתי המבורגר)- איך זה מסתדר עם הבשר האדום המומלץ? האם השומן היה בעייתי ואנטריקוט לא יגרום לבעייה דומה?
  • האם כאדם בעל נטייה לירידה במשקל ורצון לשמור על מסה במיוחד לאור חזרה לאימונים עדיין מומלץ לרדת מפחמימות ואם כן איך שומרים על המשקל?
  • שנים קראתי ופעלתי לאור העובדה שאורז עדיף על תפו"א עקב האינדקס הגליקמי ולכן צורך הרבה ארוז ואפס תפו"א, מה דעתך?
  • מוצרי חלב בעלי אחוז שומן גבוה לא בעייתיים לאנשים עם נטייה לכולסטרול גבוה?
  • היכן אוכל למצוא תפריטים מומלצים בדרך הקדמונית באופן כללי ובפרט לפני ואחרי אימון?




אתה שואל הרבה שאלות ועיקרן אחת: האם אכילת שומן אינה מסוכנת, כי דומני שאינך מאמין לזה. התשובה היא לא. שומן בריא הוא בריא ושמן רעיל הוא רעיל. אם אתה רוצה לשלוט בכמות האינסולין שגופך מייצר אני ממליץ לך לעשות מספר שינויים מהותיים:
קודם כל, תפסיק לשכנע את עצמך ששומן זה רע או לא בריא. שומן מהחי או ממקורות טובים (חיות, חמאה, זית, אבוקדו וכו) הוא טוב. אם בעבר עלה לך הכולסטרול (1) לא יודע לאיזו רמה הוא עלה ואם זה בעייתי בכלל ו (2) רוב הסיכויים שזה מהלחמניה של ההמבורגר ולא מהקציצה... ועכשיו אני ממליץ לעשות את הבאים:
1. להפסיק לצרוך בכלל דגנים וסוכרים ושמנים תעשייתיים.
2. נסה להפסיק עם מוצרי חלב שמעודדים אינסולין.
3. תפסיק לקחת תוספי חלבון ונסה לעבור לאכול טבעי פשוט ואמיתי.
4. אינדקס גליקמי זה מונח שיש עליו הרבה ויכוח ואני חושב שהדיון בו מעט מיותר. אל תאכל סוכר לחם ושמנים תעשייתיים (חשוב ביותר), וכל השאר פחות משנה. אורז אכן נראה עדיף על תפו"א.
שא ברכה, ובהצלחה.


אני אשמח לעצתך בעניין סוג השמן שניתן להשתמש בו לטיגון. אני אוהב מאוד לטגן בשמן זית, אבל מבין שמעל טמפרטורה מסוימת זה לא בריא. העניין הוא שיש תבשילים שטיגון בחמאה לא מתאים להם, ושמן קוקוס הוא לא אופציה לטיגון אצלנו אם זה תבשיל משפחתי (האישה לא חובבת שלו בלשון המעטה). בקיצור, ממשפחת השמנים הבריאים זה משאיר לי את שמן הזית. השאלה היא, האם אתה יודע באילו טמפרטורות הוא מתחמצן/נשרף והופך להיות לא בריא ? והאם אתה מכיר שמן אחר מלבד אלו שהוזכרו כאן יהיה בריא יותר לטגן איתו? תודה
האשה שלי התרגלה לקוקוס... אפשר גם בג'הי (חמאה מותכת, שהטעם שלה מעט שונה). אפשר גם בשומן כבש או שומן אווז שאפשר לקנות בכל קצב (קונים קפוא). שמן זית אני לא יודע מה הטמפ המדוייקת אבל טיגון ממש עדיף שלא. בתיאבון.


ניסיתי לרוץ יחף..כלומר..רצתי יחף על החוף 5 ק"מ. קודם כל רציתי להזכיר לך שלצערי יש סיכונים שלא רשמת באתר כמו (מחט ברגל, כן יש הרבה כאלו בחוף..). לעניין המרכזי, בתחילת הריצה הרגשתי שאני ממש מקפץ בכדי לנחות על הכרית ברגל הקדמית וזה א. היה קשה יותר  ב.היה לא נוח.
האם זה מה שאמור לקרות? האם להמשיך לרוץ ככה והטכניקה תשתפר? זה מה שהתכוונת באתר לגבי הטכניקה? או שאני רץ לא נכון? האם לרוץ לאט יותר וצעדים קטנים יותר? או לא להשקיע על הטכניקה מחשבה והיא תבוא מעצמה? תעזור לי בבקשה לאן לכוון את הריצה היחפה..
יש מספר סרטוני הדרכה לא רעים על ריצה יחפה, אחד מהם פרסמתי בבלוג (חפש בתגית ריצה יחפה), וגם פוסט על איך להתחיל לרוץ יחף. חפש ומצא.
את הטכניקה יש לתרגל ולהתחיל ישר עם חמישה ק"מ זה רעיון לא טוב. חייבים הדרגתיות ולימוד.
הדגש צריך להיות על החלפת רגליים מהירה ומשיכת הרגל לאחור ומלעה ולא על "קיפוץ" או "דחיפה" לפנים.
רוץ לאט יותר בהתחלה ובהחלט צעדים קטנים יותר, אבל בקצב החלפת רגליים גבוה יותר (יותר פסיעות לדקה).
נסה ותהנה. ורוץ במקומות בטוחים. אם שפת הים עוד רגילה לסנדליך, זה סימן שאתה צעיר....

זהו להפעם חברים.
שלחו שאלות, הגיבו לשואלים, ושתפו אחרים.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 16 comments

16 הערות קוראים:

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

מארק כתב פוסט על שמן זית (ובישול איתו)-
http://www.marksdailyapple.com/defending-olive-oils-reputation/#axzz233DgMNNb
שורה תחתונה:
While subjecting extra virgin olive oil to high heat can alter the taste, it’s actually fairly resistant to oxidative damage from cooking.

כמובן שזה תלוי באיכות השמן ובצורה שבו שומרים עליו.
ההמלצה היא לשמור אותו בארון סגור לדוגמה ולא קרוב לכיריים או לחלון המטבח.

שלום דעאל,
בתגובה לשאלתו של נ', אני לא יודע אם חיפה נחשבת לצפון הרחוק אך ישנה קבוצת קרוספיט שנפגשת מספר פעמים בשבוע בהדרכתו של יפתח שוע, ניתן למצוא מידע נוסף בפייסבוק תחת קרוספיט צפון.

מר קדמוני המלך! שאלה לי אלייך. אני בדרך כלל נוהג לאכול יוגורט בבוקר מהסיבה שזה קל הכנה ומהיר. לוקח קערת מרק שופך את יוגורט מוסיף מעיין ריבה ללא סוכר של תות או פירות יער בנוסף לזה תפוח ובננה. האם לדעתך זה יותר מידי סוכר במידה ואני מניח שאוכל עוד איזה תפוח ואגס או שניים בהמשך היום? על אילו פירות באופן כללי אתה ממליץ? והאם תוכל לתת הצעות ייעול ליוגורט? להוסיף שוקדים אולי? מקדמיה ? אגוזים ? כל אלה יכולים להשתלב נחמד לא?

לאנונימי, שמע, השאלה שלך די כללית. מאוד תלוי מה היעדים שלך בתזונה- בריאות כללית, הורדת אחוזי שומן, העלאה במשקל...

דעתי- תזהר עם הלהוסיף שקדים וכו'. מאוד מהר זה מגיע לכמויות משמעותיתות של קלוריות ואומגה 6.

ריבה ללא סוכר נשמע חשוד, זה בטח אומר שיש שם איזשהו ממתיק אחר מלאכותי. אני אישית הייתי נמנע לחלוטין מכל הממתיקים האלה. הם אמנם לא סוכר אבל להרבה מהם יש כל מיני השפעות שליליות.
שני פירות ביום זה נראה לי קצת הרבה אלא אם אתה מתאמן המון.

וכשאתה שואל- "יכולים להשתלב נחמד" למה הכוונה? בטעם? בערך התזונתי? בהתאמה לתזונה קדמונית? סתם בצבעים היפים שלהם?

הבהר את כוונותיך.

לילה טוב.

מחזק את דברי האנונימי מעלי - הכול תלוי ביעדים שלך.
אם אתה מקווה להוריד במשקל, הגבלת פירות ואגוזים יוכלו להטיב איתך.
אם אתה רוצה לעלות במשקל, לא הייתי מגביל פירות בכלל.
בכל מקרה, הייתי מגביל אגוזים כי לפי דעתי הם אינם מזון שאנחנו אמורים לאכול בכמויות או בתדירות.
אבל תרגיש חופשי להתעלם מכל המלצות כאלה או אחרות ופשוט תנסה ותראה. זה הדבר הכי חשוב - להתנסות.

אנונימי של היוגורט...
ראשית ממליץ לך על יוגורט שמן מעיזים או כבשים. שמנת חמוצה גם לא רע - מוכרים ב"עדן" 10 אחוז של באפאלו.
לא כל כך מכיר שאפשר להכין ריבה בלי סוכר....גם אם כן, מיותר.
פירות עם היוגורט זה מצוין, נכון שיש בהם סוכר אבל יש גם הרבה מינרלים וויטמינים. הייתי ממליץ לך לגוון בפירות, בכל מקרה, בעונת הקיץ: ענבים אדומים, תאנים, שזיפים, משמשים, אפרסקים כולם פירות מצויינים. אם יש לך גישה לפירות יער זה הכי טוב שיש. ככלל, ככל שהפרי קטן וכהה, שטח החתך של הקליפה גדול יותר, תכולת אנטיאוקסידנטים גבוהה.
להוסיף אגוזים למיניהם זה מצוין והרבה....אני מאד ממליץ. גם כאן, לגוון בסוגי האגוזים. יוסיף לך הרבה חלבון ושומן איכותי, מינרלים חיוניים, תגובת אינסולין מתונה ותחושת שובע לזמן ארוך יותר.

חייב להוסיף, לא ראיתי את התגובות למעלה....

לעניות דעתי,2 פירות ביום זה רחוק מלהיות הרבה, בוודאי למי שמתאמן. פירות זה מזון טבעי שבא מהאדמה ומכיל את כל טוב הארץ. אני אישית אוכל כ 4-6 פירות ביום (לא סופר)-נותן את זה כאן רק כדוגמא נגדית, 2 פירות זה הרבה.....???? חבר'ה, גם בגזר וסלק יש הרבה מאד סוכר אבל הם מלאים כל טוב.

כנ"ל לגבי אגוזים. לא בכל האגוזים תכולת אומגה 6 גבוהה. לדוגמא, במקדמיה ומלך יש הרבה אומגה 3. אני ממליץ על הרבה אגוזים. לא משמינים מאגוזים. fat does not make you fat - קאפיש ?

והאנונימי מלמעלה...כמות קלוריות? כאן אנחנו לא סופרים קלוריות (סליחה דעאל שלקחתי בעלות...) - counting calories is for bitches. אחת מססמאות ההמונים הנדושות והגרועות ביותר היא "איזון קלורי"

ליריב,

לא טענו פה ששומן זה מה שמשמין אלא שיש מזונות שבקלות יחסית מגיעים למצב של אכילת יתר שלהם- דוגמת אגוזים- ואכילה כזו כן עלולה להוביל להשמנה. (לא צריך לספור קלוריות כדי שעודף שלהן ישמין אותך, ברור שיש גורמים הורמונלים ולא כל הקלוריות זהות, אבל ככלל, הרבה מדי קלוריות=לעלות במשקל).

לא לכל אחד יתאים לאכול 4 פירות ביום ולהשאר רזה. שוב, תלוי במטרות של הבנאדם אבל מי שמנסה להוריד באחוזי שומן למשל, 4-6 פירות זה כן הרבה ולאחר אימונים עדיף שיאכל איזו בטטה...

שאלה או שתיים, אם אפשר.
1. מה ההבדל בין תזונת/דיאטת פליאו ובין תזונת/דיאטת lchf?
2. האם יש הבדל בין סוכר לבן ובין הסוכר שנמצא בפירות א בירקות?

תודה.

1. תזונה קדמונית אינה חייבת להיות דלת פחמימות. כמות הפחמימות בתרבויות ילידיות היא פונקציה של האוכל הזמין באותו המקום, ויש תרבויות עם מעט מאוד פחמימות (אינואיטים, טוקלאו), וכאלה עם הרבה מאוד (שורשים). דיאטה דלת פחמימות היא שיטה יעילה וטובה לרדת במשקל וגם אורח חיים בריא, אבל היא אינה חיונית כדי לשמור על בריאות תזונתית. אפשר לאכול שפע פחמימות (בריאות) ועדיין להיו תלגמרי "קדמוני".
2. בפירות יש רק פרוקטוז. בסוכר לבן יש 50% פרוקטוז ו 50 לקטוז. זה ברמה הכימית. ברמה הפרקטית והפשטנית מעט, פירות מספקות הרבה יותר "שלם" מאשר רק אחוזי סוכר כזה או אחר ואילו הסוכר הלבן, לעומת זאת, מספק מאומה. רק צרות.

דעאל, אתה טועה לגבי תכולת הסוכר של פירות. פירות מכילים מגוון מינונים שונים של סוכרוז/פרוקטוז/גלוקוז. ראה כאן:

http://thepaleodiet.com/nutritional-tools/fruits-and-sugars/

היתרון של פירות ע"פ סוכר הן הסיבים - שאתה אוכל פרי בשרני למערכת העיכול לוקח הרבה יותר זמן למצות ממנו את הסוכר (מכיוון שהסיבים מתעכלים בו לאט). פריסה זו של זמן המיצוי גורמת לעליית אינסולין מתונה יותר ומורידה עומס פרוקטוז מהכבד. זו גם הסיבה שמיצי פירות (גם טבעיים) בעייתים כמו משקאות קלים - הסיבים הופרדו מהסוכרים ושוב דבר לא מונע מהם להטיס אינסולין ולהעמיס על הכבד.

בהמשך לשאלה אל פליאו-lchf, אז אם אוכלים בשפע פחמימות בריאות אפשר להיות שמן ובריא, או שהן לא משמינות כמו פחמימות לא בריאות?

אני יודע שמדברים על אורז כעל פחממה טובה יותר בהשוואה למשל דגן או תפו"א. אילו עוד פחמימות טובות יש?

תודה.

הי,
חייבת לשתף שגם אני מרגישה נפלא לאחר מעבר לתזונה קדמונית. אני כבר קצת מעל שנה בעניין. בהתחלה היה לי עדיין קצת קשה לדעת איך להיות שבעה בלי לחם או פסטה, אך כיום זה נראה ומרגיש מאד טבעי. אני חושבת וגם ממליצה על כך לאחרים, שצריך לעשות את המעבר בהדרגתיות. לדוגמה, בארוחת ערב, לקחת פחות לחם, ולהוסיף עוד ביצה במקום. לשים יותר שמן זית בסלט וכו'. בשורה התחתונה, המעבר לתשונה הקדמונית השפיע עליי ועל בעלי מאד. בעלי הפסיק לסבול ממיחושים בבטן. לגבי, ההבדל המאד משמעותי הוא שאני יכולה לא להרגיש רעב במשך שעות, ואני בנאדם רזה מטבעי שלפני המעבר לתזונה הזו הייתי צריכה לאכול לעיתים קרובות הרבה יותר! אחרת לא הייתי מרגישה טוב. כשאני אוכלת, אז גודל הארוחה גדול יותר מפעם כמובן.

הי נעה ותודה על השיתוף!! אני בטוח שעוד אחרים ימצאו בכך השראה ועידוד בהתנסות בתזונה קדמונית!
זה המקום לעודד אתכם לשתף אותנו בהצלחות שלכם.

אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:(+66 81 302 8552)

הוסף רשומת תגובה