אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

סלט דגים

סלט של סוף הקיץ
לאכול דג טרי טרי זה הכי קל בעולם. לקנות סלמון ולהכין אותו עם שמן זית או חמאה בתנור זה תמיד נפלא ולא חכמה גדולה.
אבל אם הכנתם מנה גדולה במיוחד, מה עושים עם החצי דג שנשאר והוחזר למקרר? הרי אין משבית שמחות יותר מדג מחומם שיצא מקירור. הוא היה נפלא וטעים ונהדר כשרק יצא מהתנור, אבל יום לאחר מכן הוא כבר מדכא וקר (אפילו אם הוא חם), ואין שום חשק בכלל לאכול אותו.
הפתרון הפשוט והטעים הוא להכין ממנו סלט קר וחמצמץ. מצרכים:

  • סלמון מבושל ומקורר שנשאר מהדג של אתמול 
  • שלושה מלפפונים חמוצים 
  • רבע צרור שמיר
  • כף גדושה חרדל דיז'ון איכותי
  • פלפל שחור גרוס טרי
  • מלח
  • שמן זית.

מפרקים עם מזלג את הדג לחתיכות, קוצצים את המלפפונים, את השמיר ומוסיפים חרדל שמן ופלפל ומערבבים. יוצקים שפע שמן זית, ומתקבל סלט מדהים כשהוא קר. פתרון מעולה לקחת בקופסה לבית הספר או לעבודה, מעולה לטיולים. אפשר גם לגוון ולהוסיף ביצה קשה פנימה או קצת צלפים בחומץ - תמיד הולך טוב.
עצלנים יכולים לעשות מתכון דומה עם טונה או עם שאריות של כל דג אחר.

אמש (בתמונה) הכנתי משאריות סלמון והילדים טרפו את הסלט הקר בהרבה יותר מרץ מאשר כשטרפו את הדג המקורי והחם.
בתיאבון!

(וזה גם הזמן להזכיר לכם לשלוח לי את המתכונים שלכם, כדי שנוכל להכין ספר אלקטרוני של מתכונים בריאים לטובת הקהילה כולה)/

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

היי,
יש לי תהיה לגבי המלפפון החמוץ, ולמעשה לגבי חמוצים בכלל...
האם ברעיון של התזונה הקדמונית זה נכון עבורנו לאכול ירקות מוחמצים?
או שאולי אפשר להציע שהאדם הקדמון לא אכל ירקות כאלה בגלל שנחשבו מקולקלים?

אשמח לשמוע דעתך (ודעת קוראים אחרים כמובן) :)
רותם.

דעאל היקר! שמחתי מאד להגיע לבלוג שלך ולקרוא בו את המאמרים, בימים האחרונים ממש חרשתי עליו והוא מאד מעניין. אפשר להגיד שבאופן אישי, בשנתיים האחרונות אימצתי פחות או יותר את העקרונות שהבלוג דוגל בהם (תזונה טבעית ואימונים טבעיים) בלי לדעת שיש לדבר הזה שם וקהילה מאחוריו. אצלי זה הגיע ממחשבה שכדי לעשות טוב לגוף שלי כדאי שאתחיל לאכול רק דברים טבעיים ולא מעובדים וכך ברגע אחד חתכתי בכל המשקאות המתוקים לגמרי, יותר מאוחר בחטיפים, לאט לאט הפחתתי בפחמימות ועכשיו אני אוכל כמעט ורק דברים טבעיים. בכל מקרה, אישית לא הגעתי לשלב שאני לא אוכל בו דגנים, זה בעייתי מבחינת היצע מזון (אוכל צבאי...) וכנראה שגם אחרי זה יהיה לי קשה לעשות את זה עד שאגור לבדי (סביבה לא תומכת), זה באמת כזה נורא? במיוחד אם הדגנים שאני אוכל הם כן מלאים בדרך כלל ומלבד זה אני לא אוכל כמעט מזון תעשייתי...

הי רותם: החמצה והתססה של ירקות וצמחים היא שיטת עיבוד מזון עתיקה, קדמונית ומאוד בריאה. היא נפוצה למשל בכל חלקי אפריקה (כל הזרעים נאכלים כמחמצת) ובמזרח (קימצ'י למיניו). התססה והחמצה מנטרלת רעלים ומעודדת בקטריות המסייעות לעיכול. נכתוב על זה פעם, אבל בקצרה: ירקות מוחמצים תוססים הם יופי של מזון!
ולאנונימי, נשמע שאתה לגמרי בכוון הנכון. כל הכבוד. ראה פוסטים על מזון בצבא, אבל זה בהחלט מאתגר. נסה לא לאכול דגנים כשאתה יכול (סופ"ש), ובכלל, נשמע שאתה מתנסה ונהנה אז תמשיך כך!

תודה על התשובה!! זה ממש משמח לשמוע שירקות מוחמצים זה בסדר:) אני מתה על מחלמונים בהחמצה ביתית והיה ממש חבל לוותר עליהם...:)

רותם

יצא טוב, מתאים לעונה.
שדרוג שלי במקום חרדל ושמיר מיונז ביתי ובצל ירוק.
וכמובן כוסית קאווה בצד..

הוסף רשומת תגובה