אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שאלות שלכם (ירידה במשקל, תזונת ילדים, ריצה, חלב, קטניות ומשקולות)

כרגיל, בשבועות האחרונים אני נמצא בטירוף קל של נסיעות ואלף ואחד דברים (טובים) שמתרחשים ממש כעת, ועל חלקם נספר בקרוב, אבל בין לבין אני מקבל כתמיד שאלות ומיילים מכם, ולרובם אני משתדל לענות מיד, אבל יש שאני מפספס, אז עם-השואלים-שלא-קיבלו-תשובה הסליחה. גם לאחרים התשובות דומני מעט קצרות, אבל בקיצור הנה לקט מצרור השאלות האחרון, לשיפוטכם ולתוספותיכם כיד הדמיון והידע הטובים עליכם. שאלות באדום, תשובות בשחור, כרגיל.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


נפתח בספק-עדות ספק-שאלה:

אני אוכלת תזונה קדמונית כבר קרוב לחודשיים..אסכם במילה אחת - מדהים. אני בחורה די רזה, התאמנתי עד עכשיו בטי אר אקס, הפסקתי בגלל כאבי ברכיים..אז מתחילה יוגה ופילאטיס. התזונה הקדמונית עשתה לי סדר במשקל ובהרגשה הכללית  ויחד עם זאת, יש לי 2  ק"ג קטנים ומציקים  (בערך.. מורגש בבגדים וכו').  אז כן, אני ממש רוצה לשחרר אותם לחופשי. אני לא נוגעת בסוכרים ולא בממתיקים ולא אוכלת מוצרי חלב...
אני חיה לפי צום לסרוגין (לא האמנתי כמה זה קל!!) שותה קפה ותה עם קצת שמנת מתוקה ואוכלת ארוחה ראשונה בשעה 14:00 - בשר על סוגיו וסלט ענק עם שמן זית וכו, אחר כך קצת אגוזי מלך. אחרי כמה שעות פרי  עם קצת שקדים, ובדרך כלל אני לא ממש רעבה יותר, אבל אם כן, זו יכולה להיות חביתה וחמאה צהובה או אם אני ממש רעבה אולי עוד חתיכת בשר בשביל הכיף... זה משתנה.
 בקיצור, אני רוצה את עצתך- איזה בשר כדאי לי לאכול אם בא לי להוריד את הק"ג המציקים ( בכל זאת בגד הים שלי כבר קורץ לי מהארון). ובכלל אם יש לך עצה נחמדה בעניין הזה זה יהיה נחמד.
נ.ב., אני יודעת שדרך החיים של התזונה הקדמונית אינה דובקת בהתעסקות יתר במשקל, אבל לפעמים יש שאריות מדרך קודמת שצריך לסדר...

אני שמח לשמוע על ההרגשה שלך ונשמע שאת לגמרי בכוון הנכון! אמרת בצדק שקצב הירידה העדיף הוא איטי מאוד (כי הגוף האנושי שונא שינוי) אבל אם את מתעקשת אמליץ לך:
1. ביצוע אימוני התנגדות (ועדיף בבוקר, במצב צום), כלומר משקולות. אימונים קצרים יספיקו אבל הם יעילים מאוד לשריפת שומן.
2. נשים רגישות יותר מגברים לשומן ובדרך כלל קשה להן יותר לאבד את "הקילו האחרון". לא אחת יש שמוסיפות שומן  "בכל מחיר"  גם אם לא צריך. את צריכה לאכול די שומנים טובים (כמו שתיארת שאת עושה), אבל לא חייבים שומן נטו בנשנושים למשל. דווקא בשר כדאי לאכול עם שומן, אבל את החטיפים אפשר להשאיר חלבון (כמו ביצה קשה) או ירקות. אני חושב שברמות נמוכות של פחמימות כמו שאת מתארת עוד הורדה של 10% פחמימות לא בטוח תזרז את העניינים אבל החלפה של חטיפים עתירי קלוריות ושומן בחטיפים קלים יותר יכולה בהחלט לעזור.
נסי וספרי איך הולך. בהצלחה, דעאל
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

דעאל שלום. אני מתעניינת בתזונת פליאו, אך יש לי שלוש בעיות במעבר:

  1. רציתי לדעת מה לגבי תזונת הילדים בבית הספר (במקום כריכים)?
  2. מה לתת לפני בית הספר למשל במקום כל הקרונפלקסים הרעילים?
  3. מהם תחליפים לממתקים וחטיפים למרות שתמיד הם קיבלו במשורה (הבעיה גם במוסדות החינוך עם כל ימי ההולדת והבורות גם של הצוות).

ילדים הם שמחה אבל גם אתגר. לפני שנפתור את כל הבעיות בתזונה בריאה יותר עבור ילדים אני ממליץ לא להתנות את המעבר שלך לתזונה קדמונית ביכולת לפתור את כל האתגרים עם הקטנים. ברגע שאת תבצעי את המעבר בעצמך ותאכלי נכון, יהיה לך יותר ניסיון ויותר יכולת לפתור את הבעיות שציינת בעצמך. ובכל זאת, הנה מספר עצות כותיק ובעל ניסיון עם שלושה ילדים - שני מתבגרים ואחד ביסודי.
לבית הספר לילדים גדולים יותר אין שום בעיה לשלוח קופסה עם אוכל אמיתי. סלט, פירות, סלט-טונה או תוספת עם בשר בקוביות וכדומה. מה שצריך הוא קופסאות lock and lock טובות שלא נשפכות, ומצב רוח להכין זאת בבוקר. לבת הגדולה שלי יש אצלנו טכס קבוע של ירקות וירקות שורש חתוכים גס, עם המון שמן זית ולימון בקופסה ענקית. הבן אוהב יותר בשר ופסטרמה והקטן לוקח גם סנדוויצ'ים. חשוב לזרום עם הילדים ולאו דווקא ללכת נגדם אלא למצוא את הדברים שהם אוהבים, שמתאימים להם ושישאירו אותם שבעים - אבוקדו, בננה, תפוז, תפוח וכדומה יכולים גם הם לתת יופי של מענה. גביע שמנת. ועוד ועוד. תשאלי אותם, הם ידעו לענות.
בבוקר אפשר לתת שפע של מאכלים אחרים, ובעיקר לצאת מהקונספט של "לשפוך את ארוחת הבוקר מתוך קופסת קרטון" אלא להכין ארוחת בוקר. זו יכולה להיות חביתה, זה יכול להיות "קורנפלקס" שמכינים לבד מקוקוס טחון ואגוזים (להיט אצלנו, בריא ומאוד דומה), וזה יכול להיות פרי עם שמנת או יוגורט ועוד.
תחליפים לממתקים הם בעיקר פירות כמו תמרים או חטיפים בריאים עשירי שומן ומעוטי סוכר. פרסמתי כמה מתכונים על הנושא ויש עוד שפע רב.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

האם אתה מכיר אותם?  www.gillis.co.il? יכול להיות שהם מוכרים בשר אוכל עשב?

כן ידידי, אני מכיר את גיליס היטב כבר 40 שנה. יוסי גיליס הוא...דוד שלי! והם באמת מוכרים את הבשר הכי טוב בארץ. השנה לראשונה הם ניסו (והצליחו) לגדל גם בקר על מרעה בלבד, אבל זה לא היה ברמה מסחרית משמעותית, לכן לא פרסמו על זה כמעט בכלל וגם אני לא פירסמתי זאת - אבל בשנה הבאה כולנו תקווה שתהיה כמות משמעותית יותר (דרוש חורף).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


שלום דעאל, הבנתי מהפוסטים שלך שיש יתרונות רבים בדילוג על ארוחת הבוקר. השאלה היא מה דעתך על מצב בו אני לרוב מתאמן בשעות הערב המאוחרות ומפני שמטרתי היא פיתוח שריר אני חייב להזין את הגוף לאחר אימון ויוצא שאני אוכל ארוחה נוספת בסביבות 23:00 ולא מקבל 16-20 שעות צום אלא יותר קרוב ל12 האם האפקטים החיוביים נשארים חזקים במידה דומה גם בצום קצר יותר?

ברור שצום קצר יותר אפקטיבי פחות אבל לא צריך להשתגע ואם מטרתך היא מסה אז בהחלט צום הוא לא אידיאלי (אלא אם כן אתה מוסיף חומצות אמינו חופשיות כמו BCAA) כלומר אין שום בעיה עם 12 השעות שלך. צום ארוך של 24 שעות פעם בשבוע לא יפגע גם אם אתה רוצה להוסיף מסה ויכול לתרום לעצירה של צבירת שומן (שזה קורה הרבה בשלב "מסה" כי יש לאכול אז הרבה יותר קלוריות מהרגיל). למיטב ידיעתי הצום לא תורם ספציפית לגדילה אלא לאוטופגיה כלומר להתליכי ניקוי וחידוש של כלל התאים בגוף כמו גם לתהליכים אחרים כמו יתר רגישות לאינסולין (שאת זה אנחנו כמובן רוצים).


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


היי דעאל, שמי תום ונתקלתי באתר שלך וממש אהבתי, ניתן להרגיש את התשוקה שלך דרך המילים :). אני בחורה בת 32 בריאה בכושר יחסית סביר, הורדתי כמעט 20 ק"ג ואני שומרת על אורח חיים ספורטיבי. אני רצה כמעט כל יום 8 ק"מ ועושה גם אימוני כוח לחיזוק השרירים פעם ביומיים. ניסיתי אימון אחד של קרוספיט ונהניתי מאוד אבל ארבעה ימים אחרי סבלתי מכאבי שרירים בעיקר בירכיים ברמה כזו שהיה לי קשה אפילו לרדת במדרגות וביום שניסיתי לרוץ ראיתי כי הזמנים שלי הורעו ולא השתפרו. חשוב לציין כי עשיתי אימון של מתחילים ולא השתתפתי בכל התרגילים כי אני עדיין לא מסוגלת להרים משקולות :(
האם זה טבעי לחוש כאלו כאבים? האם זו לא דרכו של הגוף לומר לי שאימון קרוספיט הוא לא בשבילי ?
מאחר ואני נהנית מאוד גם לרוץ האם אני יכולה לשלב בין השניים ? ריצה (מקצועית תחרותית) ואימוני קרוספיט בלי השפעות שליליות האחד על השני ? האם זו לא מעמסה גדולה מדיי שתביא בסופו של דבר לפציעה ?
ולבסוף, מעבר למטרה של חיים בריאים וכו' אני גם מחפשת דרך לעצב ולחטב את הגוף (לא לנפח שרירים) במיוחד את הבטן (רוצה ריבועים) וכמובן יד אחורית וכל שיעורי הפילאטיס/יוגה למיניהם לא ממש מדברים אלי האם לאור מטרות אלו קרוספיט יתאים יותר מריצה?

הי תום ותודה על המייל. כאבי שרירים בירכיים כפי שאת מתארת אופייניים מאוד אחרי האימונים הראשונים בקרוספיט. מכיוון שכמעט כל תנועות הגוף המלא כוללות סקוואטים ועומס על הארבע ראשי, הירכיים צועקות. אבל בלי לחץ, זו בדרך כלל תגובה בפעם הראשונה ואחר כך גם לומדים להתאים את העומס וגם הגוף מתרגל מהר מאוד.
לגבי ריצה, אישית אני מאמין מאוד בהוליסטיות של הגוף והאימונים, אבל חשוב לזכור שקרוספיט היא תכנית שאינה-מתמחה כלומר מטרתה היא כושר כללי ונרחב ולא ספציפי (ריצה), לכן אם מטרתך היחידה היא לרוץ מהר יותר, תשארי עם תכנית ריצה. אני חושב שזה עלול להיות לא בריא, לעודד פציעות ולא נכון אבל אם מטרתך היא לרוץ טוב לא פחות, ועדיין לבנות מעט מסת שריר, להראות מעוצבת ובעיקר להיות חזקה וחיונית, קרוספיט או שילוב של אימונים פונקציונאליים מאוד יעזרו.
קוביות בבטן יושגו רק על ידי ירידה משמעותית באחוזי השומן. זהו אתגר קשה מאוד לנשים שאחוזי השומן הטבעיים אצלן גבוהים יותר.
כדי להמנע מפציעה חשוב לשלב מנוחה ולבנות את התכנית בהדרגה. אם תשמרי את האימונים קצרים ועצימים, ולא תשתגעי עם אימוני נפח בריצה (אלא תתמקדי גם באימוני אנטרווליים), הכושר וניצולת החמצן שלך ישתפרו ללא ספק ותרגישי אחרת לגמרי. אני מציע לך לנסות חודש ימים ולראות.
ספרי איך הולך, דעאל


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


שלום דעאל. מה עמדת התזונה הקדמונית למוצרי חלב, בקר ו\או צאן? חלב ניגר, גבינות רכות, גבינות קשות, יוגורט, משקה חלב, לבן, לאבנה וכו'
ועוד שאלה שקיבלתי באותו העניין מקורא אחר:

אנחנו מדברים כל הזמן על תזונה קדמונית וחלב הוא לא קדמוני בעליל ובעיקר לא אבולוציוני בעליל


ככלל ממוצרי חלב אפשר כמובן להמנע והם לא "חיוניים" בשום מובן. שווה לעשות ניסוי עצמי משך חודש לראות אם יש רגישות או לא. אתה עשוי להיות מופתע. חלקים גדולים באוכלוסיה הסתגלו אבולוציונית היטב לעיכול קזאין ולקטוז (בעיקר יוצאי אירופה) ועבורם מוצרי חלב שמנים יהיו תוספת טובה. חלב ניגר ממש הוא פחות מומלץ (ואם כבר אז מלא, שלא עבר פירוק והאחדה של השומן). יוגורט שמן ייכול להיות מצוין למערכת העיכול ומלא בחיידקים טובים. חמאה ושמנת הם כמעט רק שומן רווי מהחי ולכן מצויינים, ואם יש רגישות אז חמאה מזוקקת (ג'הי) היא פתרון מעולה המתאים לכל. גבינות רכות דינם כדין חלב ועדיף לצמצם.
כלל אצבע - גבינות בוטיק שמנות ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל (כמו שיש בגבינת עמק למשל) יכולות להיות יופי של תוספת למי שאין רגישות ללקטוז וקזאין.

לגבי קדמוניות החלב: העובדה כי מזון לא היה בעבר אינו פוסל אותו מלהיות אופציונלי למזון טוב. בטטות למשל הגיעו מדרום אמריקה רק לא מזמן. הסכנה הבריאותית העקרית היא במזון מעובד, מתועש או רעיל.
לחלב נוצרה בפועל הסתגלות גנטית אצל חלקים נרחבים מהאוכלוסיה, ושומן המופק מחלב (חמאה, שמנת) הוא למעשה כמעט זהה לשומן אחר מן החי, כך שזה עשוי להיות מקור טוב מאוד לתזונה. עם זאת, חלב נטו אינו מציאה גדולה, זה נכון, והוא עשוי להיות שלילי בהחלט למי שיש לו רגישות (וכדי לדעת, אני מאוד ממליץ להתנזר לכמה שבועות ממוצרי חלב בכלל ולראות איך ההרגשה).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
אני חושב לנסות את דיאטת הפלאו\פרימל למשך 3-4 חודשים. איך להתחיל? 


יש אצלי בבלוג שפע עצות וטיפים קונקרטיים לגבי "איך להתחיל". תראה אם יש לך שאלות ספציפיות ושאל חופשי.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


מבירור קטן שעשיתי בקרב תזונאית, נאמר לי, כי רוב הקטניות הן בעצם במהותם חלבון מן הצומח. התזונה הפליאוליטית, ברמת העיקרון, מעודדת צריכת חלבון (אתה יודע את זה כמובן, הרבה יותר טוב ממני). אם כך, האם מומלץ לשלב בתזונה גם שעועית מש למשל, או קטניות מונבטות כאלו ואחרות?

בקטניות יש לקטינים המונעים ספיגה של מינרלים וויטמינים מהמזון, וניתן להפחית מאוד את רעילותם על ידי השרייה ארוכה (לפחות 24 שעות) והחלפת המים, ובעיקר על ידי הנבטה, שכן אז תכולת החלבון משתנה.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


לאחרונה עברנו לתזונת פלאו במשפחה שמונה את בעלי אותי ושלושה ילדים... הבן הקטן בן 10, אינו אכלן גדול מטבעו ומידות גופו נורמליות לחלוטין לכיוון הרזה. גם הוא כבר הבין את הנזק שבסוכרים ובגלוטן. החשש שלי הוא שבתקופת הגדילה שלו הוא יהיה בחסר, כי איני בטוחה שיגיע לכמות הקלוריות שהוא צריך מתוך התזונה שאנחנו מציעים לו כרגע, שמבוססת על חלבונים ירקות פירות ומאכלי חלב ללא סוכר. הוא משתף פעולה ודבר אינו נכפה עליו, ועדיין אני לא סומכת על הקבולת שלו. אשמח להתיחסותך לגבי תזונה קדמונית בילדים.

אני שמח לשמוע על השינוי שאתם עברתם ועוד יותר אשמח לשמוע על התוצאות שלו מבחינתכם. אני לא חושב שישנה בעיה כלשהי של סכנה באכילה מופחתת מדי בגלל שלא אוכלים פחמימות מעובדות. אני כן חושב שכדאי מאוד להציע לילדים פחמימות בטוחות, יותר מאשר למבוגרים. כלומר, אורז, בטטות ושורשים אחרים יכולים לספק את כל הצרכים בלי שום חשש מחוסר. אבל גם בלי זה, אין בעיה קלורית כי יש שפע של שומן ברוב הארוחות. חביתה עם הרבה חמאה למשל, או דג בשמנת או בשר שמן נותנים יותר קלוריות (והרבה יותר בריאות) מפיתה עם ממרח.
בשורה התחתונה אני חושב שאין מקום לדאגה. אם יש לו שפע אוכל שהוא אוהב, הוא יאכל בכיף. תמיד אפשר להוסיף עכשיו בקיץ גם גלידת שמנת תוצרת בית אם את דואגת - המון שומן ומעט סוכר...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


מזה כ-9 חודשים אני אוכלת על בסיס עקרונות התזונה הקדמונית, כאשר אני אוכלת יותר גבינות ודגים חיים מאשר בשר. כמעט ולא אוכלת לחם ודגנים אלא רק לעתים כשנשברת, מרבה באכילת שקדים, תמרים ועוד כאלה ללא סוכר. ירדתי במשקל 8 ק"ג (!!!) וכעת - נתקעתי. מה עושים כשנתקעים ומפסיקים לרדת במשקל? יש לך איזה טיפ? (הקיץ עוד שניה פה...)
אני שמח לשמוע! "נתקעתי" לפעמים זה דבר טוב. אם את בכל זאת רוצה להמשיך לרדת אשאל:האם את ישנה מספיק?האם את מתנסה בצום לסירוגין? האם את משלבת פעילות גופנית? משקולות? אם לא - נסי.
צום - לא יותר מ - 16 שעות ברצף. אולי אני צריכה יותר מזה? פעילות ספורטיבית - פעמיים ספינינג בשבוע בשיעור של 45 דק' כל פעם. משקולות - הפסקתי מזמן. לחזור לזה?
לגבי הצום תמשיכי כך, אין צורך להשתגע, אלא אם כן ממש דחוף לך.
הרבה שינה והרבה משקולות (גם אם זה במעט זמן) יעשו יופי של עבודה.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


כמה פעמים בשבוע את ממליץ לי להתאמן בבית עם משקולות? והאם התנגדות כנגד משקל הגוף היא גם טובה בעינייך למטרה זו בכלל? וקפיצה על חבל כחלק אירובי..ממליץ או מעדיף ספרינטים..?

שלוש פעמים בשבוע. משקולות עדיף כי אפשר לייצר יותר התנגדות, אבל גם מתח, שכיבות שמיכה וסקוואטים יעשו עבודה טובה. נסי ותהני. את הקפיצה על חבל קשה להפוך למאמץ אירובי של ממש אלא אם כן את מתאמנת על "כפולים" (וסופרת רק קפיצות כפולות, זה אימון חזק). עבודה רצינית בחבל היא מה שהביא למתאגרפי על את הסבולת המדהימה שלהם, אז וודאי שאפשר, השאלה אם יש לך את המשמעת העצמית לכך. לאנשים רבים פשוט יותר לרוץ...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


רציתי לשאול אותך לגבי בקבוק שמן דגים (תיסוף אומגה3 מרוכז) שקניתי. מכיוון שאני מאוד מאוד אוהבת עוף, טחינה וביצים (ואין לי כסף לביצים/עוף אורגניים על בסיס קבוע). אני משתדלת לצמצם את אכילת אלה בגלל האומגה6 אבל בימים שבהם אני בכל זאת אוכלת מהם בכמות נאה, האם הבקבוק שקניתי הוא יעיל לשם האיזון בין האומגה 6 ל3? האם לקיחת כפית-שתיים עם ארוחה שכזו תסייע למאזן הרצוי או שהוא סתם בזבוז כסף ולא מועיל כלל לאיזון בין "האומגות"?

ודאי שיהיה כדאי לקחת את השמן. זה לא רק האיזון אלא גם שאין לך מקורות אחרים כמעט לאומגה 3 וחשוב לצרוך ממנה.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אנחנו בדר"כ קונים ביצי אומגה 3, וזאת בעיקר בשביל הילדים (כי אני ובעלי לוקחים תוספי אומגה 3 של אלספה כל יום...). אם אתחיל לקנות ביצי חופש (אורגניות או לא), אני תוהה לגבי אספקת אומגה 3 לילדים. אשמח לשמוע את דעתך.

אין שום תקן או משהו ברור לגבי תזונת תרנגולות חופש. כדאי לבדוק מול היצרן הספציפי. לא הייתי דואג אבל מאידך יתכן בהחלט וזהו מקור פחות טוב (תזונתית לפחות)!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


אני פליאוליתית, בעלי פליאו למחצה (נמנע מגלוטן, קטניות וסוכר, אך לא חלב, ואוכל הרבה מאד פירות), וילדי נאלצים לאכול את מה שיש בבית (כמעט נטול גלוטן) אך מרשים לעצמם לאכול בחוץ (בבי"ס, חברים, וכו').
בני כנראה חולה במחלת קרוהנס (Cronhn's disease)... האם ידוע לך משהו על קרוהנס ופליאו? 
האינסטינקט שלי הנו, ישר להוריד את בני לאפס גלוטן. אני כמובן כבר מנסה ליישם את זה. מכיון שאין לו תאבון (מפחיד ביותר), קשה לו לאכול בשר ושומן, אף שאני מנסה להסוות את השומן (שמן קוקוס, מרק בשר) במאכלים אחרים.

האינסטינקטים שלך טובים. סלקי ממנו כל גלוטן, לחלוטין. במהלך השנים הייתי בקשר עם בחור עם קוליטיס כיבתית ועם בחורה עם קרוהן. שתיהן מחלות אוטואימוניות דומות. הבחור עבר לתזונה קדמונית אחרי כמה שנים של טיפול תרופתי. אחרי שנה +  המחלה הגיעה לרמסייה מלאה. חוץ מהמנעות מגלוטן ואכילת שפע של שומנים טובים הוא השתמש גם בקפיר וכן בפטרייה טיבטית. את שניהם כדאי להשיג ממי שיש לו ולהמשיך לגדל לבד. כדאי למאוד לנסות. כמו כן הייתי ממליץ להמנע מביצים, וסולניים (עגבניות, פלפלים וחצילים), שידועים כלא מומלצים במצבים אוטו אימוניים. כדאי מאוד גם לבדוק ויטמין D ולתסף כדי להגיע לרמה גבוהה.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



זהו, עד כאן לפעם זו.
היה זו פוסט ארוך מהרגיל, אולי כי עכשיו לקראת הקיץ זו עונת השאלות הבוערות.
אשמח שתוסיפו כאן בתגובות גם את התשובות שלכם לשואלים, ותעניקו לניסיונכם ומחכמת ההמונים, או תשתפו את הפוסט עם אנשים שנראה לכם שמתלבטים או מתקשים, או סתם, אוהבים לקרוא...
רק בריאות,
דעאל

Share/Bookmark

By Dael with 15 comments

15 הערות קוראים:

Sharing some ideas for kids' lunches here:

http://pinterest.com/jdlang/paleo-kids/

and here:

http://www.ourpaleolife.com/2013/03/kids-paleo-lunches/

lots of ideas to start from :)

אין מילים. כל הכבוד לך. חלוץ.
תודה

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

דעאל , אני מבקר מדיי פעם בבלוג שלך . ומוזר לי שאני לא מוצא שום דבר שקשור בשינה .

באמת ,כאילו בין שליש לרבע מהחיים שלנו הולכים לשינה .
למה אין שום דיבור על זה ?

האם התפתחתנו אבולוציונית כאשר אנו ישנים על האדמה?
אולי זה בכלל עדיף לגוף שלנו משטח דווקא רך יותר ?
האם מה שנוח זה גם מה שבריא ?
מיטת קפיצים ? מיטת מיים ? מיטה ששוקעת ?
אולי בכלל לישון על הריצפה ?


סתם כמה שאלות שעולות כרגע לראש כשאני חושב על הנושא הזה ....

תודה על השאלה זיו אבל למה הטון הזועף?
כתבתי על שינה אך אכן מעט יחסית (ראה http://alturl.com/u25cm)
נכתוב עוד, אינשאללה.

לשואלת האחרונה, שמעתי על מקרים בהם סימפטומים של קרוהן הוקלו מאוד בעקבות הימנעות ממוצרי חלב. דר אריה אבני כותב על זה הרבה. אולי שווה לכם להימנע למשך 30 יום ולראות אם יש שיפור.

יש לי עוד כמה שאלות ואשמח להתיחסות
1.מה אתה אומר על תירס?אפשר להכניס לתפריט?
2.וההיתיחסות לגבי בירה?הרי אי עשויה מחיטה ושעורה..אז איפה היא מותרת או נכנסת בתזונה??

תירס הוא דגן, לא פליאו. תאכל אם בא לך (כמו כל דבר).

בירה (ובכללי אלכוהול) זה לא פליאו, אם בא לך תשתה, אבל אל תשלה את עצמך שזה בריא.

יין אדום זו פשרה טובה אם אתה חייב אלכוהול.

הכל בחירה שלך של כמהרחוק אתה לוקח את זה ומה המטרות שלך מבחינת בריאות, מראה, כושר וכו'.

שלום דעאל רציתי לשאול מה דעתך על שיבולת שועל ?

תתתווווודדדה
אתה ענק נקודה

שבולת שועל אינה להיט. סובין הוא לא יותר מיציקה די כבדה ואיני רואה שום תועלת משמעותית באה ממנו. עם זאת, שבולת שועל אינה אלרגנית או מועדת לרגישות כמו חיטה. אישית איני אוכל שבולת שועל או קוואקר ואני חושב שנכון לוותר, אבל איש איש והעדפותיו

אמי בת ה56 היא אישה מלאה ואחרי שנים רבות של דיאטות דלות קלוריות ודלות שומן. לאחרונה הביעה סוף סוף אומץ והתעניינות בדיאטה שומנית ודלת פחמימות, אבל היא תובעת ממני לברר ממש במדויק אם זה לא יגרום לה להשמין פי עשרים. רציתי לשאול אותך אם לדעתך האישית, אישה במצב כזה אחרי כה הרבה שנים של דיאטות דלות שומן וקלוריות, יכולה לרזות פתאום (לפחות כמה קילו) אם היא מסלקת את הפחמימות כולל רוב הירקות ומתמקדת בשומן? האם נתקלת במקרים כאלה? בבקשה ממך, כל פיסת מידע שתוכל לזרוק לי תהיה לי לעזר רב. אני ממש רוצה לעזור לה או לפחות לייעץ לה משהו. היא ממש אובדת עצות מרוב פריכיות ויוגורט 0%.

שלום אנונימית. אמא שלך לא צריכה לסלק את הירקות מהתפריט!! (איפה שמעת על זה? לא אצלי!). יש אנשים רבים מאוד בכל הגילאים, גם ילדים בני 10 וגם קשישים בני 75 שעברו לתזונה קדמונית וראו כי טוב וכי בריא. אמא שלך לא יוצאת דופן.

הרצאה מted על פליאו http://www.youtube.com/watch?v=BMOjVYgYaG8&feature=youtube_gdata_player

שלום דעאל

רציתי לשאול מה דעתך על:
1. קפיר (יש לי כבר כמה שנים).
2. קמח כוסמין מלא אורגני, כשהשתמשנו אז היה מאוד משביע מכמות קטנה ולזמן ארוך.
לפני הפליאו, רציתי לקנות אופה לחם ולעשות רק מכוסמין (אחרי שניסיתי עם תבניות ויצא מצוין).
3. אומגה 3, של איזו חברה, כמה, האם מתאים גם לילדים. האם יש כמוסות או שזה שמן דגים מגעיל.

תודה מראש

הוסף רשומת תגובה