אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מה עבר עלי השבוע, ומה למדתי מזה

הי חברים וחברות. מאז יום שישי לא פרסמתי פוסט, אבל זה לא אומר ששכחתי אתכם, חלילה. ההיפך הוא הנכון.
 You are always on my mind, כך אמר פרסלי ז"ל. 
אז למרות שלא עצרתי לכתוב פוסטים, כל דבר שקרה לי, הזכיר לי אתכם. הנה כך:
  1. ביום ראשון בערב התקשרתי לפרופסור אחר, שאני בכלל לא מכיר, רק כדי לשאול אותו מה דעתו על טקסט שכתבתי ושעבדתי עליו לא מעט (אל דאגה הטקסט הזה ישותף כאן בקרוב).  הפרופסור ההוא נחשב לאחד מחמשת המובילים בארץ בתחומו. קליבר. אנחנו לא מכירים. הצגתי את עצמי וביקשתי את זמנו - לקרוא ולחוות דעה על התלבטויות שיש לי. הוא חשב שנייה ואמר לי "בכיף". למחרת אחר הצהרים הוא שלח לי עשרה עמודים כתובים צפוף של מחשבות והערות שכתב במיוחד על השאלות שלי. מסקנה: יש אנשים נפלאים שם בחוץ שמוכנים להעניק מהידע שלהם ללא תמורה וללא תנאי. העולם הוא מקום יפה יותר בזכותם. 
  2. ביום שני בבוקר, בדרך לעבודה, מישהו שמיהר יותר ממני, נכנס בי מאחור. חתיכת נזק. חייכנו והחלפנו פרטים. למחרת בבוקר קמתי כולי תפוס, כואב ודואב. הגב, הצוואר, הפק"ל הרגיל. מסקנה: אנחנו יכולים להתאמן, לשמור על כושר, לאכול טוב ועדיין מספיק רגע כדי לפרק אותנו לרסיסים. ניזהר. שטות של רגע יכולה להרוס חיים. בואו נחייה את החיים בינתיים, במלוא העוצמה אם אפשר. אפשר.
  3. ביום שלישי הזמנתי מהקצב לשון. בטלפון. הוא עושה גם משלוחים. במקרה לא היתה לו טרייה אז התפשרתי על קפואה. הוא הבטיח: מצוין, כמו טרי בדיוק, רק קפוא. אמרתי, נו מילא, שיהיה השבוע. למירב החרדה כשהגיע המשלוח גילתי שחוץ מבשר לשון יש שם עוד שלל מרכיבים, פוספטים, מייצבים, עמילנים, E-ים ומונוסודיום. מסקנה: אל תקנו בעיניים עצומות, ואם כבר עשיתם זאת, תפקחו אותן כדי להחזיר או להתמודד. לא סתם הצרפתים בוחרים פרי פרי בשוק ומשקיעים זמן בקניות. אנו קונים מהר והרבה ומגלים שחלק גדול מהדברים לא ראויים. כבדו את הקניות שלכם, כבדו את עצמכם.
  4. ביום רביעי, אתמול, ראיתי כותרת ב ynet על התזונה של ברוס ספרינגטין. בן 64 ונראה עדיין אחד שנולד באמריקה. הכותרת הבטיחה: הסוד - תזונה בעיקר צמחונית. קראתי. בכתבה דווקא כתוב שהוא אוכל גם נקניקים ובשר ו"לפחות מנה אחת מתוך 3 היא צמחונית". וואו. ממש צמחוני קלאסי. אז חשבתי למה העורך טרח להוסיף סופרלטיביים צמחוניים למרות שאינם רלוונטיים. מסקנה (עתיקה): העיתונות לא עוסקת בבירור האמת אלא ביצירת כותרות ודפוסי חשיבה. עכשיו בדיוק היא מנסה לרכוב על הגל הצמחוני- טבעוני, גם אם הוא לא קשור או עוזר, לא לברוס לפחות. 
  5. היום הגיע אלי הביתה בעל מקצוע עליו קבלתי המלצות, לשיפוץ קטן. חשבתי יגיע פועל. הגיע אדם מבוגר מאוד, בן למעלה מ 70.  הוא התגלה כדק, זריז ושרירי מאוד. כמו מסמר ישן וקשוח. היו לו ידי פועל מיובלות ושחורות, עיניים צוחקות, כחולות בהירות, ומבטא רומני בקצוות. הוא בעל מקצוע שכבר לא פוגשים הרבה. אחד עם תיק כלי עבודה שנראה כמו בית מרקחת, עם סבלנות של פיל וניסיון של קרנף. אני מבין קצת בשיפוצים ורציתי שיפתח את הקיר כדי לסדר נזילה. אבל הוא הביא ציוד ומדד ורשם ואמר: חביבי, לא צריך. מסקנה: בכל תחום יש טובים ויש גרועים. החכמה זה לזהות את המקצוענים ולהתרחק כמו מאש מהשרלטנים. וכדאי לשאול הרבה חברים כדי לגלות מי באמת מקצוען אחרת תפקירו את הבית שלכם, או גרוע יותר, את הגוף שלכם, בידיו של בעל מקצוע סוג ב'.

ומה הקשר לתמונה? כי גם זה קרה השבוע: כנפיים עוף אורגני (כדאי. כלכלי. טעים מאוד) צלויות בגריל עם כרובית ומעט תפוחי אדמה (לילדים). 

ומה קרה לכם השבוע? ספרו לנו על אירוע אחד מהשבוע ומסקנה אחת ממנו.
בריאות,
דעאל

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 13 comments

13 הערות קוראים:

נהניתי מאוד לקרוא. תודה. אגב מי זה השיפוצניק, תמיד כדאי שיש שם של מומלץ אחד.

נהניתי מאוד לקרוא. תודה. אגב מי זה השיפוצניק, תמיד כדאי שיש שם של מומלץ אחד.

למה בכל פעם שאתה מספר על מנה שאתה מכין בבית, ובמקרה יש בה גם תפוחי אדמה, אתה כותב בסוגריים "לילדים". מה אתה מתבייש בזה שאתה אוכל תפוח אדמה מדי פעם?

סורי לאכזב, אבל אני לא אוכל תפוחי אדמה (אבל כן אוכל אורז). ואם כבר אנחנו מדברים, אז למה קוראים לך אנונימי, אתה מתבייש?
:-)

טוב אז הנה, רועי זה שמי נעים מאוד
סתם מפריע בעיין שאתה מזכיר את זה כאילו זה חטא לאכול תפוחי אדמה, או שיש בזה משו ילודתי ;)

1. תהיה בריא.
2. נראה שנשרפה לך קצת הכרובית...(כדאי להוסיף רק לקראת הסוף).
3. השבוע אילתרתי את מתכון הכרוב בחלב קוקוס שלך, עם תוספת של רצועות חזה עוף ואיטריות שעועית, כולם ליקקו את האצבעות....גם הכבד עם פטריות ביין יצא לא רע.

אני חושב שכדאי שתפרסם את האיש שהזמנת לשיפוץ, אנשים כאלה שווה לפרסם!

דעאל, זה אני או שאי אפשר לעשות מנוי לבלוג ורק להרשם לניוזלטר?

היי לך, כתבת שכשקיבלת את הלשון הקפואה ביום שלישי, גילית שלל מרכיבים נוספים פרט ללשון. האם נראה לך שבלשון הטריה אותה אתה קונה בד"כ, אותם מרכיבים או לפחות חלקם, אינם בנמצא???!!! זה שאין אריזה שמחוייבת ציון רכיבים אין פירושו שהם לא נמצאים. אגב, שכחו לרשום גם את ההורמונים, האנטיביוטיקות ועוד קוקטיילים טעימים שניתנו לבקר בעודו בחיים - בתיאבון!!!

כמה התייחסויות:
1. יורם הוא מכרכור אז לא מתאים לכל מקום בארץ. מי שמעוניין לבדוק עמו, מוזמן לשלוח לי מייל ואשלח לו פרטים.
2. ברור שאפשר להרשם - אתה יכול לעשות subscribe ל RSS ואז תקבל כל עדכון ישירות למייל, או הצטרפות דרך גוגל, או חברים בפייסבוק או ניוזלטר. או כולם...

לגבי האנונימי המוטרד מהלשון. אם אתה טרול צמחוני שמשוטט פה בחוסר מעש, אז פשוט לך הלאה. אם אתה שואל באמת אז אענה לך:
א. בבשר טרי אין שום חומר מוסף כלשהו. אין אריזה. אין מאומה. יש בשר ישר מהמשחטה. מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל בדיוק.
ב. לעומת זאת, בשר "מיושן" שהוא למעשה בשר מופשר, אכן חשוב מאוד לבקש לראות את האריזה. בדר"כ זה בסדר אבל אני מעדיף רק טרי.
ג. הורמונים וזרזי גדילה לא ניתנים בארץ לבקר מאכל. בכלל. נקודה. לפי חוק. לעומת זאת, המצג פרוץ ועגום בתחום העופות ולכן אני ממליץ לקנות עופות אורגניים/טבע עוף בלבד.
ד. אנטיביוקטיה היא בכמויות עצומות בעופות (בגלל הצפיפות), וזו סיבה נוספת לקנות עופות טבע בלבד. לגבי בקר, הרוב לא מקבלים כלל אנטיביוטיקה, ואם כן, ישנה תקופת מיני עד לשחיטה (לפי פקודת הרוקחות).
ה. זה כמובן לא אומר שאתה חייב לאכול בקר בכלל או לשון בפרט. אבל כדאי שתדע מה אתה המציאות לפני שאתה כותב סיפורים וממציא "קוקטיילים".

יש גם עוף של משק ארצי- אומנם לא אורגני,אבל מגודל ללא אנטיביוטיקה וכו'. ובכל זאת יותר זול מהאורגני.למי שחשוב -יש לו הכשר של הרב שמואל אליהו מצפת.

רחלי - איפה רוכשים את עוף של משק ארצי?
איימי

הוסף רשומת תגובה