אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שאלות שלכם (קרוהן, גבינה מותכת, זוגיות, קלוריות, לב, ועוד)

כמיטב המסורת, הנה פוסט המרכז חלק מהשאלות שקבלתי מכם לאחרונה במייל (וגם חלק מהתשובות) וכרגיל, אני אשמח מאוד אם תוסיפו ותרחיבו, תתווכחו או תסכימו, או סתם תשתפו...
לעסק - השאלות באדום והתשובות בשחור:

כל הכבוד על הבלוג אני נהנה לקרוא אותו, בייחוד בימים אלו בהם כל ערב רואים בטלוויזיה תעמולה טבעונית נודניקית. למרות שבכל זאת אני מוכרח לשאול אותך, האם אתה ממש בטוח במאה אחוזים ללא סדק של אפשרות, שהתזונה הקדמונית היא אכן באופן יחסי הכי בריאה והכי כדאית?
לשאלתך: כן, אני בטוח שאכילת מזון טבעי, בסיסי וטרי ממגוון רחב של חיות וצמחים תעשה נפלא ואין לה תחליף. מאידך אני לא חושב שכל האמת נמצאת בידי, ממש לא. אני חושב שהדרך היא אישית ויש טווח נרחב מאוד של אפשרויות תזונה והתאמות אישיות, אבל כללי היסוד זהים. אני לכן ממליץ מאוד על ניסוי אישי, ובעיקר על התאמה של התפריט לאדם. יש שזקוקים ליותר פחמימות, ויש לפחות. יש נשים שנרתעות משומן ויש שנרתעים מבשר, וכו. תבדוק, תתנסה, תמצא, תצליח.

אני כבר חודשיים מנסה איזו תזונה הזויה שהתזונאית של חבר שלי (שהוא בדיוק אותו גובה ומשקל שלי) ניסה והוריד כמה ק"ג. בתזונה הזו אוכלים 4 פרוסות לחם מלא עם גבינה וחביתה בבוקר, בצהריים כמות בלתי מוגבלת של פחמימות (אורז או פסטה), בערב אך ורק חזה עוף/סינטה ובלילה אפשר לנשנש פופקורן בלי חמאה ללא הגבלה וגם לאכול 2 גלידל. אני יודע שזה מנוגד לכל חוקי התזונה הקדמונית אבל זה כן השיל לי איזה שלושה קילו בחודשיים. מה שכן, זה מרגיש לי לא טוב להמשיך ככה. 
אתה מרגיש נכון. כל דיאטה תצליח בטווח הקצר: דיאטת אבטיחים, דיאטת לחם, דיאטת כרוב וגם דיאטת בורקסים. הם טובות באותה המידה והדיאטניות הממליצות עליהן עולות תשלום כפול: פעם אחת כשהן לוקחות את הכסף, פעם שניה על התרופות שבאות בעקבות הנזק שהן מייצרות.

אני קצין קרבי, אוכל פליאו כבר כמה חודשים, מתאמן הרבה מאוד בקרוספיט, אקרובטיקה, קצת ירדתי בנפח הריצות אבל יחסית שומר עליו. בהתחלת התהליך התוצאות היו טובות, הורדתי משקל באופן מהיר, וגם קצת באחוזי השומן וגם ראיתי בעיניים תוצאות, בזמן האחרון אני מרגיש תקוע. התחלתי על 79.9 קג 19.5 אחוזי שומן ולפני חודשיים התייצבתי על 76 ו17 אחוזים וזה עולה ויורד המטרה היא להוריד באחוזי שומן לכיוון ה12 ולהגיע לאזור 73-4 קג
אני לא אוכל כמעט סוכר, נמנע לחלוטין מלחם, מתוקים, וכל הרעה החולה שיש בצבא... אני מתאמן הרבה, גם בסופי שבוע, האם להגדיל את נפח הפעילות האירובית יעזור?או להוריד באכילת השומנים?
קודם כל זה 12% זה די נמוך אבל בהחלט אפשרי. אני מציע לעשות שינוי הדרגתי ולנסות. הדרך היעילה ביותר לאיבוד "עוד קצת" משקל תהיה בשילוב של צום לסירוגין. דלג על א בוקר או א צהרים או ערב (מה שנח לך), נסה לעשות זאת כמה פעמים. ועוד יותר - בצע אימונים אחרי צום (אל תבוא תשוש אבל רעב זה בסדר). יעיל להפליא.
אם לא הולך, נסה לשנות מרכיב אחד. למשל להוריד מוצרי חלב ולהחליף במוצרים אחרים (דגים, בשר, וכו') ולראות מה ההשפעה. יש אנשים שחלב מקשה עליהם לרדת. אבל גם טוב שתמשיך לקחת את הזמן ולא לעשות דברים בלחץ. לאט לאט.

מזה כמה שבועות שאני קורא ומעיין אצלך באתר. הדברים הנאמרים שם "עושים לי שכל" ולאחרונה התחלתי לעבור לתזונת פליאו. עד כה ההרגשה טובה ולמרות שאני עושה די הרבה ספורט (ריצה) אני לא נתקל בקשיים ודווקא משפר תוצאות. שאלה לי: הנושא של תזונה קדמונית מבוסס על ההתאמה שלנו לסוגי מזון מסויימים במשך מיליוני שנים, להבדיל מפרק הזמן הקצר יחסית, בו התחלנו לצרוך דגנים. איך העובדה הזו מסתדרת עם ההמלצה לאכול מוצרים כמו עגבניות, תפו"א, בטטות וכד' שהגיעו לפה מהעולם החדש לפני לא יותר מחמש מאות שנים ?
התזונה הקדמונית אומרת שמזונות ותיקים מאוד הם בהכרח בטוחים אבל הכוון שההפוך אינו נכון. מזון אינו גרוע בגלל שהוא חדש (תיאורטית, יכול להיות מזון חדש ונפלא מכל קודמיו), אלא בגלל שהמציאות מוכיחה שמזונות אלה גרועים. כך למשל בככל השמנים התעשייתיים, וכך ברוב הדגנים, שרוב בני האדם לא הסתגלו אליהם באופן מלא. שורשים לסוגם הם מזון קדמוני בהחלט. נכון שבטטה ותפו"א הם חדשים מאוד במערב, אבל הם אינם רעילים. הם עמילנים בטוחים ומקור לקלוריות רבות. בקיצור, לא אכפת לי כל כך הותק, אכפת לי התועלת או הנזק, ומזונות ותיקים מאוד יהיו הימור הבטוח ביותר עבורנו

יש קבוצה של קרוספיט שאתה יכול להמליץ עליה באזור ר"ג/גבעתיים ?
יש קבוצות קרוספיט היום בכל פינה, לפחות 15 מועדונים בארץ, מהצפון ועד אילת. יש מפה שאני משתדל לעדכן פה בבלוג ועוד מפה תמצא כאן.


האם גבינה מותכת ניר היא טובה?  היא 26 % שומן אבל אני תוהה אם זה מעובד מדי ובעצם שומן לא טוב. סימון תזונתי: 294 קלוריות, 15 גרם חלבון , 0.1 פחמימות, 15.6 חומצות שומן רוויות, 0.9 שומן טראנס, כולסטרול 78 מג, נתרן 1270, סידן 350. תודה, זה פשוט בצבא בכמויות.
בא נגיד ככה: הביתה אני לא קונה אותה, זה סופר מעובד. בצבא זה פתרון סביר בהחלט (אם אתה לא רגיש ללקטוז). אני עושה אותו דבר במילואים (כבר 19 שנים)!

אני מחפשת מחקרים וחומר על פליאו  לטיפול באלצהיימר אולי תוכל  בטובך להפנות אותי לרציניים ולמנומקים ביניהם אפשר באנגלית תודה מראש. 
במחלות נווניות של המוח כמו פרקינסון ואלצהיימר יש הרבה מאוד מחקר בשנים האחרונות בתחום של השפעת דיאטה קטוגנית ("אפס פחמימות") וכן של השפעת שומן קוקוס (גם הוא, לטובה). אני לא רוצה להצביע על מחקרים "חד משמעיים" כי אין כאלה בתזונה אבל יש לא מעט. כמו זה. חפשי ב Google Scholar

חברה שלי מגיעה מבית עיראקי-טריפוליטאי שבו מקפיצים שוטים של קנולה וחוגגים יום ביומו על עוגות שמרים, סוכר לבן ושאר רעלים. הם משפחה די רזה ועוד אחת שמתיימרת להיות בעלת "מודעות" מסוימת לתזונה... משפחה די מסורתית (תהום אדירה פעורה ביני לבין חברה שלי בנושא הדת). האם לדעתך יש אפשרות לקיים ביחד משפחה אם אני מבחינתי רוצה לשמור על הבריאות שלי ושל הילדים (שאני מקווה שיהיו לי) באופן שאני חושב לנכון בעוד שלה חשוב להמשיך את המסורת של אמא שלה?
בענייני יעוץ זוגי אישתי היא המומחית, לא אני... ובכל זאת, הנה שני הסנט שלי:
1. מסורת זה דבר חשוב ויפה ואני בעדו ואני מאחל לך שתראה את היתרונות שבו ולא את החסרונות. אל תכניס את אלוהים לעניין ויהיה יותר פשוט: מסורת זה משפחה, חגים ועוד ויש בה הרבה תועלת ובריאות.
2. גם "מסורת תזונתית" טריפולטאית היא משהו ששווה לשמר. כן לאכול תבשילי מפרום, חריימה ובטטה מחשי, אבל אפשר להכין אותם משמנים בריאים (בלוב אף אחד לא השתמש בשמן קנולה או סויה, אני מבטיח לך). הם יכולים להיות מסורתיים, טעימים וגם בריאים. כך הם היו במקור כנראה.
3. כלל, אני לא מאמין בלקבוע לאחר אלא בלהציף ערך. תדגים לה שמזון בריא יכול להיות טעים מתגמל ומסורתי וסבבה. היא תרצה להכין עוגה פעם בשבוע, סבבה. בסוף היא לא תכין אינסוף עוגות אם לא יהיה מי שיאכל.

הבנתי מהפוסט הזה שלך שיש למעט בפחמימות ולהרבות בשומן וחלבון. האם אתה מתכוון שיש להמעיט גם בפחמימות בעל ערך גליקמי נמוך, או שכוונתך הייתה לפחמימות עם ערך גלקימי גבוהה שמקפיצות את האינסולין בדווקא?
רוב האנשים אוכלים פשוט הרבה יותר מדי פחמימות. נקודה. הערך הגליקמי בא אחר כך ופחות משנה. אז ככלל עדיף למעט בפחמימות (לא לגמרי, 100-150ג ביום זה סבבה), ומתוכן ודאי שעדיפות אלו הטבעיות וממילא הערך הגליקמי שלהן נוטה להיות נמוך יחסית לסוכר.

אני מתאמן וכרגע אני במסה... עד היום הייתי בתקופות מסה אוכל כרגיל, חלבון פחמימה שומן ובכדי להשלים את סך הקלוריות (בשלב המסה) הייתי משלים ממתוקים ובעיקר חלווה שעמוסה בקלוריות ומגוונת. הבנתי שייתכן ואני עושה טעות, וחשבתי להמיר את הקלוריות שמהחלווה מדברים בריאים יותר. חשבתי על חמאה. יש לך רעיון איך ניתן לאכול את זה בצורה פשוטה שלא דורשת זמן הכנה ארוך? אשמת לשמוע ממך עוד רעיון למאכלים עתירי קלויריות וכמובן בריאים שלא דורשים הרבה זמן הכנה
אני חושב שטוב מאוד תעשה אם תפסיק עם החלווה (שזה בעיקר סוכר), ותעבור לפחמימות בריאות יותר. חמאה היא נטו שומן, ולא תחליף מתאים לחלווה. אני מניח שאתה כבר יודע כמה פחמימות מתאימות לך כדי לעמוד ביעדים המסה/חיטוב שלך (אני משתמש כאן בז'רגון של הפאורליפטרים. אישית אני לא עסוק בזה אז אין לי "תקופות"). ככלל, המנע מסוכר ועבור לפחמימות בטוחות: הרבה בטטות ואורז יעשו יופי של עבודה. גם פירות כמו בננה.

אני מתאמן פאוורליפטינג... האם יש לך רעיון איך 'לשתות' שמן זית בקלות (הכוונה, שיזרום בגרון), או חמאה וכדומה? אני ממש מחפש פיתרון יומי שיספק לי כ 600-700 קלו' בקלות מירבית ויהיה זול, וכמובן בריא?
אם אתה רוצה לצרוך הרבה קלוריות ולהגדיל את צריכת השומן הבריא, אתה יכול לצרוך "חטיפי בריאת" שתכין לבד מקוקוס ושמן קוקוס ואגוזים. למשל ראה אצלי מתכון ל"גרנולה" מקוקוס ואגוזים. המון קלוריות מעולות, חטיף מצוין לאחרי אימון וקל לקחת לכל מקום בלי כאב ראש. אם אתה רוצה לאכול הרבה קלוריות ופשוט "להאביס" את עצמך, אז התיידד עם הבלנדר שלך. מזון בגרסתו הנוזלית אפשר להכניס הרבה יותר קלוריות לעומת אכילה רגילה. תמצא שפע "מתכונים" מסוג זה באתרים של חבר'ה שמבקשים לעלות במסה. (שמן + פחמימה והופ' למיקסר). אני לא זקוק לזה ולא משתגע על זה, אבל בהחלט זו שיטה יעילה למי שרוצה עודף קלורי משמעותי.


איפה אפשר לקנות קטלבל?
מחירים טובים למדי יש בסאל ספורט ויש חנות חדשה בשם sparta combat וגם שם מחירי מבצע אבל בדוק בעוד מקומות ברשת (ואני בכלל קניתי פעמיים ביד2 !)

רציתי לשאול כמה שאלות בקשר ללב בקר. לאחר שקראתי את הפוסט הזה, הלכתי אל הקצב וקניתי חצי קילו לב בקר. שמתי לב (חה-חה) שהלב היה גדול במיוחד, כמעט בגודל של כדור-רגל. האם זה בסדר או שישנה עדיפות (מבחינת טעם או בריאות) ללב קטן יותר, משמע של עגל צעיר יותר?
כל החלקים לעולם יהיו טעימים יותר ובריאים יותר בעגל לעומת פרה בוגרת. אני לא חושב שיש הבדל מהותי לגבי הלב ולב פרה זה סבבה.

קניתי גריל חשמלי מתוצרת "סלמור" הספק 2200W. למרות שכיוונתי אותו לmax, נראה היה שהוא לא הפיק מספיק חום בשביל לצלות את הנתחים כראוי - הם התקשו לקבל את הגוון החרוך, כפי שרואים בתמונות בפוסט שלך, וצליל ה"תסססס" האופייני לגריל פחמים היה חלש מאד. האם כך זה אמור להיות או שיש צורך להשיג גריל חזק יותר? אם כן, באיזה גריל אתה משתמש.
לי היה גריל חשמל שניתך זה מכבר ואכן העוצמה שלו לא היתה מספקת. אין מה לעשות - פחמים או גז עושים עבודה הרבה יותר טוב... לי יש גריל גז גדול - ראה פוסט על איך לקנות גריל גז.

בשנה האחרונה אובחנתי כחולה קרוהן באופן סופי. את הפליאו התחלתי עוד לפני, כשהבנתי שקיימת בעיה אצלי במערכת העיכול שדרושה תיקון. יש לי את כל התנאים לקיים תזונת פליאו בצבא (אני משרת בחיל האוויר)... הבעיה שלי היא לא בעיה טכנית, אלא מנטאלית: אני מאוד רוצה לשפר את בעית הקרוהן שלי ואני יודע בוודאות שתזונה נכונה תשפר את מצבי בצורה משמעותית , אך יחד עם זאת לעיתים אני נאלץ לחרוג ממנהגי. המשפחה תומכת ומנסה לבוא לקראתי בכל הנושא של ארוחות שישי כשאני חוזר הביתה, אבל עדיין לדוגמה היום- חג החנוכה, אמא מתעקשת שאוכל סופגנייה, או שניים. אז אני אוכל, כמובן נהנה, ואחר כך מתחרט וחושב שזה מיותר. בצבא גם קיים אותו סיפור, כל המחלקה מזזמינה לערב גיובש פיצה, מה אני יבאס את כולם ולא יאכל? מה אני אהיה החריג הזה ששונה מכולם? איך מתמודדים עם הלחץ החברתי שכל הזמן קורא לי לחזור אחורנה, אפילו אם זה לשניה.
אני חושב שהשאלה האמיתית המסתתרת מאחורי שאלתך היא: כיצד לא לפגוע בעצמך. אתה מתאר מצב בו לא רק קושי להתמודד אלא קושי פיסי של ממש לאחר שאתה "נשבר". זה כמובן מקשה על הדברים.
אני חושב  שמודעות היא חצי הדרך להצלחה. באופן ספציפי אציע לך לא לוותר על הבריאות שלך ולהפוך את סגנון האכילה הקדמוני ליתרון.
ראשית, הסביבה שלך תכבד אותך אם תבין את הגישה שלך. זה לוקח מעט זמן, אבל כשאצלי מהמילואים הזמינו פיצה לכולם אכלתי רק את הלמעלה, בלי הבצק, בלי להתנצל ובלי לגמגם, כי אני לא אוכל בצק. אל תפחד להיות חריג. תהיה גאה בסגנון שלך - אנשים יעריכו את זה וישאלו "אפשר גם לנסות". תתבונן על עצמך כמוביל ולא כנגרר. תוביל את הסיטואציה. תנסה להיות זה היוזם (מה לבשל, מה לקנות, מה להזמין, מה לאכול) או זה שמביא את האוכל, או זה שמארגן, וכך תוכל יותר בקלות להבטיח שיהיה לך אופציה לאכול ראוי
דבר עם אמא שלך. תסביר לה שלשכנע אותך לאכול סופגניה זה נחמד לה, אבל אחר כך אתה משלם מחיר בריאותי ממש. תציע לה דרכים אחרות כיצד היא כן יכולה לפנק אותך. אולי לבשל לך משהו שאתה אוהב ועושה לך גם טוב בבטן? אולי להכין משהו מיוחד שגילית שלא מפריע לעיכול שלך? תעזור לה לעזור לך.
ואחרונה לגבי הלחץ החברתי. אני לא מכיר כזה לחץ. החברה בדר"כ לא תלחץ אותך לאכול מה שאתה לא רוצה אלא פשוט עשויה להיות סיטואציה בה אין ואז אתה רעב, ואז אוכל ואח"כ מצטער וכו'. הפתרון הוא להתארגן מראש. לתכנן. או להוביל ולהיות זה שמתקשר ומזמין...

טבעוף - זה אמיתי?
עוף ללא אנטיביוטיקה ודאי שהוא בריא יותר. בעוף תעשיתי אני מאוד משתדל לא לגעת.

בשר מיובש - יש כזה כשר בארץ? (בתור ילד זה היה אחד הדברים שנשמעו לי נורא מגרים בסיפורי ההרפתקאות - ולפיכך ברור שגם לא כשרים...) אם לא, אפשר לייצר?
בשר מיובש אפשר להכין לבד וזה מצוין. לא בעיה גדולה. או עם מייבש מזון או עם תנור שיכול לייצר חום נמוך (בד"כ צריך דלת פתוחה). יש שלל מתכונים. צריך נתח ללא שומן בכלל עדיף חלקים אחוריים אבל אפשר גם עם כתף בשעת הדחק. חותכים דקיק ולרצועות ומיייבשים עד שנעשה פריך. זהירות: לא כולם אוהבים את זה, טעם נרכש...


עד כאן להפעם,
תגובות, תוספות ומחשבות - בתגובות!
בריאות וטוב,
דעאל

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 14 comments

14 הערות קוראים:

לבחור ששאל על קרוספיט באיזור רמת גן/ גבעתיים

www.crossfitpanda.com
מועדון מעולה
אני הולך לשם גם כן
ממליץ בחום
סירקין 19

וגם יש בפייסבוק

אהלן!

קודם כל, אני עוקבת אחרי הבלוג שלך כבר הרבה הרבה זמן. מאוד אוהבת אותו..
רציתי לשאול - איזה משקל קטלבל אתה ממליץ לנשים? ואיזה לגברים ספורטייבים גבוהים, בני 38 שלא מתאמנים הרבה במשקולות (אבל כן רצים הרבה (-:)

תודה!

הי אנונימית. נשים: הבת שלי היא בת 16 ועובדת קבוע עם קט'לבל של 12 ק"ג. זה משקל טוב להתחיל איתו עבור נשים. אשתי עברה כבר מזמן ל 16 ק"ג (הערה: תמיד, אבל תמיד, קט'לבל מרגיש "כבד מדי" בהתחלה, אז בלי חשש). גבר לא מאומן יתחיל עם 16 או 20 ק"ג, כאשר 24 ק"ג זה משקל טוב ומאתגר דיו לרוב הגברים אחרי קצת אימון.
בהצלחה.

"צום לסירוגין": במשך תקופה אכן דילגתי מדי פעם על הארוחה הראשונה ביום, ומסתפקת בצהרים-ערב, ואכן ירדתי יפה מאוד!
אבל אז התרגלתי לדלג על הראשונה, והתחלתי לאכול רק שתיים ביום באופן קבוע, מקסימום ביניהן אני חוטפת משהו. מה שאומר שאני "צמה" מדי יממה 16 שעות ואילו האכילה שלי לא חורגת מ8 שעות רצוף ביממה. הגוף שלי רגיל בכל יום לאכול צהריים בשתיים, חטיף פליאו אחה"צ, וארוחת ערב סופית בתשע עד עשר בערב.
והירידה הפסיקה בהדרגה.
האם צום לסירוגין, על פי נסיונך, יעיל יותר כשהוא נעשה "מדי פעם", בהפתעה לגוף, ולא על בסיס קבוע? כלומר, אם אחזור לשיטה שבה רוב השבוע אני אוכלת מספר מסוים של ארוחות ואז בימי שלישי ושבת אני פתאום מדלגת על אחת הארוחות, האם זה משיג טוב יותר את האפקט של הירידה במשקל?

הי אנונימית. אם הבנתי נכון את מתארת מצב של שווי משקל חדש. כלומר, לא עלית למשקלך הקודם כמו שקורה בדיאטות רבות אחרות, אלא ירדת במשקל, מצאת את פרוטוקול האכילה נח ואת מתמידה בו, אבל את מעוניינת להמשיך לאבד משקל.
אם זה כך, כנראה שהגוף שלך מרגיש נח במצב העניינים הנוכחי. כדי לעודד עוד ירידה את יכולה לעשות כמה דברים: לשנות או להוסיף פעילות גופנית (ועדיף אחרי הצום, ועדיף פעילות "כבדה" או אינטנסיית שתעודד שריפת שומן), או לשנות חלק ממרכיבי התזונה כדי לזהות מה יעודד את הגוף לאבד עוד שומן.
אם את מרגישה נח כמו שאת היום בדילוג על ארוחת בוקר, אני לא רואה טעם בלחזור לאכול 3 פעמים ביום רק כדי לצום אח"כ... מאידך, את יכולה לנסות לעשות צום אחד ארוך יותר מדי פעם ולראות איך זה מגיב לך (למשל, פעם בשבוע לאכול בערב).
ספרי איך הולך, ובהצלחה

אנונימית:
לעיתים נשים מגיבות פחות טוב לצום לסירוגין.
קודם כל, אני מקווה שאת מתכוונת לשריפת שומן ולא נשקלת כי משקל לכשעצמו הוא לא אינדיקציה טובה.
שנית, יתכן והעצירה בירידה במשקל נובעת משינויים הורמונליים שהתרחשו בעקבות הצום לסירוגין שביצעת עד עכשיו.

לגבי קניית קטלבל ממליצה לבדוק בסטודיו איתנים בהרצליה . מועדון ייעודי לקטלבלס. גם לאימונים :)

אני רצה שלוש פעמים בשבוע ומתאמנת לחצי מרתון.
ההנחיה היא לצרוך פחממות פשוטות לפני ריצות. מאיפה יהיה לי כוח בלי זה ?

אם את מתאמנת כרגע למרוץ ספציפי בשבועות הקרובים שחשובה לך התוצאה בו, אז אל תשני את התזונה שלך זמן מועט לפני כן. בהסתכלות קדימה, הגוף לומד די מהר לכייל את עצמו מחדש ולצרוך יותר אנרגיה משומן במקום מפחמימות. כמובן שמתאמני סבולת עדיין צריכים יחסית יותר פחמימות, אבל אין שום סיבה שאלו לא יגיעו ממקורות בטוחים וטובים (כמו שורשים ופקעות, בטטות, שפע ירקות, אורז וכדומה). רוצי בשלום ואל תחששי לנסות.

היי. מספר שאלות:
א. אני ממחלקת הקוליטיס ולכן לא יכולה לאכול יותר מדי ירקות ופירות חיים. זה משאיר אותי עם אפויים/מאודים. אותו האפקט?
ב. בגלל הקוליטיס אני חופרת וחוקרת המון בנושא תזונה ואני די מבולבלת...כמה דוגמאות ברשותך:
יש הרבה מחקרים שטוענים שעגבניה, תפוחי אדמה וחציל - הם רעילים לגוף..מה עמדתך בנושא?
*לגבי טחינה אגב כבר גיליתי שלא עושה לי טוב (כשמשהו נכנס לי לגוף והגוף לא מרוצה אני מרגישה מיד צריבה בלשון. קטע כזה. זה קורה לי באמת בעיקר עם חצילים, עגבניות וטחינה).

הי אנונימית. אני מניח שאת שואלת לגבי האפקט התזונתי/ויטמינים/מינרליים (האפקט על העיכול יודעת בעצמך: ירקות מבושלים לעולם יהיו קלים יותר לעיכול!). נראה שכל ירק זה אחרת, יש המעדיפים בישול ויש שלא, אבל בגדול, ממעוף הציפור, אין באמת הבדל משמעותי.
לגבי חצילים ועגבניות (ופלפלים) הם ממשפחת הסולניים, וככל הנראה יש מקום בהחלט להמעיט בהם וגם בתפו"א במצב של מחלות אוטואימוניות. גם ביצים. זה מצמצם מאוד את התפריט אבל יש הרבה מאוד המלצות ברשת בדיוק בכוון זה, אז שווה מאוד לנסות במצבך.
צריבה בלשון או בחיך היא פונקציה של חומציות (טחינה גולמית היא בסיס ולא חומצית אז זה קצת מפתיע אותי - אולי שמת טחינה עם לימון או קנויה?)

שלום, חדשה כאן ובפילאו. מה בקשר לטחינה? האם היא לא נחשבת לשומן בריא? ועוד שאלה, רק התחתלי ואוכלת הרבה חמאה, שמנת, שמן קוקוס, ביצים, גבינות עזים שמנות ושומרת לא לאכול מה שאסור. אבל מלאה חששות שאשמין מזה. מה בעצם גורם לירידה במשקל עם כמות כזאת גדולה של קלוריות ושומנים? תודה

הי אנונימית חדשה. חפשי פוסטים בנושא: יש גם על טחינה והרבה על שומנים. אל דאגה, הכל יהיה טעים ובסדר גמור!

הוסף רשומת תגובה