אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שבע סיבות צאת לטיול משפחתי בהרי אילת, ככה סתם, באמצע החורף

אח, אילת. או יותר נכון, הרי אילת.
ארבעה ימים בהרים עם תרמילים הרגישו נפלא ונכון, והנה שבע סיבות למה גם כדאי לכם לצאת לטיול חורף פשוט וזול בהרי אילת (בינינו, גם אם זו עונת לימודים כעת, לא קריטי אם הילדים יפסידו שיעור או שניים, כי את השיעור של החיים, הם יקבלו בענק).
  • בגלל הנוף: הרי אילת נפלאים עכשיו. שמש נעימה שאינה שורפת, נופי פרא קדומים, תחושה של חזרה בזמן אל נקיקי פרא ואל החול הקדמוני. 


  • בגלל הילדים: כי אחרת, איך הם ידעו לנווט אי פעם, למה שלא יתאמצו בעלייה, למה שלא ירגישו בריזת מדבר בצל ההר, למה שלא יתנתקו מהפייסבוק ומהאייפד, למה שלא ישהו זמן זה עם זה ולא רק עם עצמם. כי אלו חוויות שנשארות ולא צעצועים או רגעים שנמוגים.

  • זה זול: ישנו במעין אוהל בדואי, אבל בתוך שכונה, בבאר אורה, אצל זוהר תמרי מ"תמר במדבר -שירות למטייל". אמנם המלונות עכשיו באילת מאוד זולים, אבל ידענו שאין תחליף לשינה משותפת משפחתית על מזרנים. תנאים מינימליים ושקי שינה עושים רק טוב לתא המשפחתי, ולכן כן, צאו גם לחופשות ״קרביות״ ולא רק מפנקות. זה גם זול הרבה יותר, וגם קדמוני יותר, וגם משפחתי יותר, וגם מוציא אתכם הרבה יותר מהשגרה. 
  • בגלל הטעם: אתם לא במשחקי השף, וטיול הוא הזדמנות נהדרת לבשל יחד, אבל באמת. שלושה ערבים הכנו שלושה סוגים שונים של פוייקה. ובכל פעם האחד קילף, השנייה שפתה, שלישי דאג לגחלים. משפחה עובדת יחד ובסוף יושבים סביב סיר אחד, על הרצפה, ואוכלים עם כפות מהסיר הרותח. כל אחד נהנה הרבה ומקטר קצת. 

  • בגלל הניתוק: אין טלוויזיה, אין הרבה תקשורת, יש הרבה זמן. פתאום משחקים כולם יחד ויש זמן לטאקי משותף וזה נפלא. פשוט כך (במיוחד כי ניצחתי). 
  • בגלל השונית: באילת המים תמיד קרים, ובחורף על אחת כמה וכמה, אבל אין שלווה אמיתית כמו זו שמתחת למים, אל השקט הקסום של הדגים והאלמוגים. בסה"כ צריך שנורקל ויש לך סאפרי מטורף מתחת לים, ובחורף גם לא צפוף והחוף הוא רק שלכם.

  • בגלל הקושי. בדרך לאילת טיפסנו על הר סהרונים ופרסת נקרות (מכתש רמון), באילת ירדנו לעין נטפים, למצפה יואש, לעמודי עמרם, לנחל שני, ולבקעת תמנע. שום דבר לא קשה במיוחד, אבל הכל יפה יפה וכולל לשים נעליים ולצאת אל הדרך, וודאי יותר מאתגר מעוד ערב מול המחשב בבית. טיול הוא תנועה ומאמץ וחוויה, וחלק מהמורשת שלנו. בל נשכח זאת.

ספרו לנו בתגובות על הטיול המשפחתי האחרון שלכם.


Share/Bookmark

By Dael with 4 comments

4 הערות קוראים:

כלכך פשוט וכלכך יפה. אני משוכנע שאלו הם הזכרונות הכי יפים בחיינו-אבל איך אשכנע את אישתי (שהיא הגיינפובית) ואת בנותי (שכנראה כלל לא מכירות את באפשרות הזו) אני מתכוון לנסות להעלות את זה לדיון לפחות:)
תודה לך על השיתוף.

לפני כשלוש שבועות חזרתי משביל ישראל (תמנע - חוף אלמוג), באמת אזור מדהים.
לצערי, כשסוחבים את כל האוכל על הגב קשה יותר לשמור על תזונה קדמונית אבל פיתות, פסטה, נקניקיות קבנוס ושימורי סרדינים בשמן הם "חטאים" שאני מוכן לעבור בשביל החוויה.
אני בטוח שכשנצא ברכב עם סיר פוייקה ושולחן עבודה קטן תהיה לנו חוויה קדמונית מופלאה.

אתה יודע, אברהם, יש חבר'ה שעושים מסעות כאלה עם מזונות קדמוניים, כמו ג'רקי ופמיקן. אולם זה בהחלט מצריך התארגנות מראש והכנות.
קוראת כל הזמן על חבר'ה שיוצאים לטיולים ארוכים של הליכות עם המזונות הפשוטים האלה שאינם תופסים הרבה מקום ואינם כבדים, אגב, הם פשוט מחפשים מזונות דחוסים בשומן ואותם לוקחים איתם.
רעיון לפעמים הבאות

ורד, תודה רבה!
לא הכרתי בכלל את המאכל הזה. חיפוש פשוט בגוגל כבר מוביל אותי למתכונים.

הכנתי גם חביתות שיכולות לצאת קדמוניות למהדרין עם גהי-סמאנה או שמן קוקוס. (אני התעצלתי והשתמשתי בשמן רגיל שחברים הביאו)

הוסף רשומת תגובה