אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חזרתי רעב מסן פרנסיסקו, אז הכנתי קצת אוכל לשבת




הי חברים וחברות,
מצטער שהיה קצת שקט כאן לאחרונה. הייתי זקוק לחופש וקליפורניה, על נופיה ואנשיה, הפליאה לפנק אותי. אבל כבר חזרתי וכבר אין לי ג'ט לג, וכבר נעשתי שוב רעב, אז הנה כמה מתכון נחמד שאילתרתי היום.

וייסבראטן אסיאתי
נתח וייסבראטן, טרי, יפה ומבריק (זה נתח קצת גדול כ2 ק"ג אבל גם נתח של קילו -קילו וחצי יעשה עבודה מצוינת)
בצל גדול
חמש שיני שום
חצי צרור עלי סלרי
חצי צרור כוסברה קצוצה
קצת פלפל חריף אדום
סנטימטר וחצי של שורש ג'ינג'ר טרי
שתי פטריות פורטבלו

במחבת ממיסים שומן בקר (או שמן זית, או שמן קוקוס), ומטגנים את הבצל. מוסיפים את השום, ואח"כ את הפטריות והסלרי ומאדים יחד כעשרים דקות. מוסיפים כוסברה ואת הפלפל החריף וכוס מים (או ציר בקר או עוף, אם יש). מתבלים בפלפל שחור ומלח.
את נתח הבקר חורצים לעומק, בסכין חדה, לכל אורכו. מורחים את הנתח מבחוץ ומבפנים בשמן זית, וממלאים את הנתח בחצי מהתערובת. קושרים היטב בחוט קשירה.
את שאר התערובת מורחים היטב על הנתח מכל צדדיו ומכניסים בתבנית לתנור חם (220 מעלות) לרבע שעה. מנמיכים את האש ל 180 מעלות ואופים עוד כארבעים דקות. משתמשים במדחום  בשר כדי לוודא שהחום בפנים הנתח לא עולה על 70 מעלות. מוציאים ונותנים לו לנוח לפחות רבע שעה לפני שיורדים עליו ולא משאירים ממנו זכר.

ובתמונות, לעצלנים:




נו, איך העדשה החדשה של המצלמה?


עוף במנגולד וחומוס
מתכון שפעם ראיתי באינטרנט ועשיתי מהזכרון (אמש היה מבצע של 25% הנחה בעדן טבע מרקט על הבשר והעופות ללא אנטיביוטיקה, אז היתה הזדמנות לקנות עוף שאפשר לאכול, כי עופות "רגילים" אנו לא קונים). וכך עשיתי:

ארבע כרעיים מפורקים לשניים
בצל
ארבע שיני שום
צרור עלי מנגולד
חצי צרור כוסברה
כוס חומוס (מבושל או קפוא או מקופסא)

קוצצים ומאדים את הבצל עם השום היטב. מוסיפים את הכרעיים ומטגנים כעשר דקות, שיקבלו קצת צבע. מוסיפים את המנגולד הקצוץ, את הכוסברה ואת החומוס. מוסיפים שפע פלפל שחור, כורכום, מלח, מכסים ומבשלים שעה. פשוטטטט. אפשר לסחוט פנימה לימון לפני הסוף שנותן קיק קטן לעסק.


והעמדתי גם סיר מרק, כי בכל זאת, חורף...

שתהיה שבת שלום ומנוחה, ובתיאבון!


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 3 comments

3 הערות קוראים:

היי
תודה על המתכונים הנהדרים.

שאלה על החומוס, האם חומוס הוא כמו טחינה\שומשום? ניתן לאכול ממנו מדי פעם במידה? או שניתן להכניס אותו לתפריט באופן קבוע?

תודה!

באופן כללי עדיף להימנע מצריכה מרובה של קטניות. חומוס ודומיו נוטים להיות עתירים ברעלנים צמחיים שאנחנו מנסים להימנע מהם. אבל, במידה ומתחשק לך מפעם לפעם לאכול קטנית כלשהי, אז ההמלצה היא להשרות אותה במים לכ-24 שעות ואולי אף יותר כדי להוריד מרמת הרעלנים של הצמח.

הוסף רשומת תגובה