אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה הממשל האמריקאי צריך להתנצל ומיד מול נתניהו ?!


בחלומי, ואני בחדר העיתונאים בבית הלבן.
התאורה נדלקת. דוברת הבית הלבן מסמנת באצבעה לכתבים האחרונים שיתיישבו. סדרנים אחרונים רצים מאחור.
אובמה נכנס לחדר. פניו רציניות.
רגע לפני שמתחילים הוא מסדר את הדפים מולו, מאוורר את הז'קט, ומרים מעט את המיקרופון.
אובמה מרים את עיניו ומעניק למצלמה את המבט הישיר והנוקב, זה שהוא יודע לעשות טוב מכולם.
הס מושלך בקהל. כולם עוצרים את נשימתם.
אובמה מכווץ מעט את שפתיו, כמו לפני אמירת בשורה קשה, ומתחיל לדבר:

חברי, אנשי האומה האמריקאית הגדולה, אזרחי אמריקה היקרים, כמו גם ידידי הקרובים שמעבר לים, בישראל ובמדינות אירופה, אורחים יקרים. אנו ניצבים היום על ספו של רגע היסטורי. רגע כזה שאנו יכולים לחוש את משק כנפי ההיסטוריה מרפרף על פנינו. אנו עומדים בפתחה של דרך חדשה.

והבמאי מעביר את המצלמה אל פני הקהל וכולם מרותקים ודרוכים. בצילום חי ממשרדו בארץ נתניהו נראה אומלל ומתוח.
התמונה חוזרת לקלוז אפ על פניו של אובמה.

מכובדי, הוא ממשיך, באתי היום להביא לכם בשורה חדשה, וגם להתנצל על טעות גורלית שעשינו אנחנו. אין זה דבר פשוט לממשל לחזור בו מהצהרותיו, ולא בכל יום אתם שומעים את נשיא ארצות הברית מכה על חטא בגלל טעויות העבר. אבל אני מוכן לקחת על כתפי את העול הזה, כי יחד עם ההתנצלות, אני מביא לכם גם בשורה חדשה, ותקווה, ועתיד טוב יותר.

אובמה מפסיק בשטף הדיבור ומתבונן בקהל בתשומת לב. ולוקח אוויר.

אני מתנצל בפניכם, אזרחים יקרים, כי הממשל שלי, כמו כל הממשלים הקודמים בארבעים השנים האחרונות, הטעו אתכם במידע כוזב ושגוי. במדיניות ממשל שאינה אחראית והמסתמכת על נתונים חלקיים ועל פרשנות אופטימית ומרחיקת לכת, גרמנו לכם, אזרחים יקרים, כמו גם לרבות מידידותינו שמעבר לים, לפחד שלא לצורך. גרמנו למתח, לבלבול, להוצאות אדירות ומיותרות, ובעיקר, לבעיות קשות. כל זאת כי לא זיהינו נכונה את הסכנה האמיתית ולכן הכרזנו מלחמה על האויב הלא נכון, וגרמנו גם לכם להלחם ברוחות רפאים במקום באויבים אמיתיים.

והבמאי המוכשר מעביר שידור ישיר מקביל מטהרן ורואים שם את רוחאני מחייך מאוזן לאוזן ומנפוף לקהל.
ושוב חוזרת המצלמה אל אובמה שנראה רציני ומתוח יותר מתמיד.

רבותי, הוא אומר. אני רוצה להתנצל.
אמרנו לכם שכולסטרול זה מסוכן ושאסור לכם לצרוך כולסטרול ואמרנו לכם ששומן משמין ושצריך לצמצם בצריכת השומן ולהחליף אותו בפחמימות. לא סתם אמרנו לכם אלא הבאנו את מיטב המומחים שיאמרו זאת, ופרסמנו את זה כהמלצות חד משמעיות במשרדי הבריאות, והחקלאות והאוצר, והכשרנו כך את הרופאים, והקמנו מקצוע חדש: תזונאיות, וכולם עשו זאת היטב משך ארבעים שנה רצופות. אני בטוח שכולכם מכירים את הסיפור שסיפרנו לכם על בוריו: שומן ישמין אתכם והכולסטרול יהרוג אתכם. כך אמרנו.
כתוצאה מכך הפסקנו כאומה לאכול חמאה, צמצמנו מאוד את אכילת המזון מהחי, הפכנו למכורים לדגנים ולסוכר, והגדלנו את צריכת מוצרי אפס אחוז שומן ו"דיאט" למינהם באלפי אחוזים. ובעיקר, רבותי, אנו כיום אומה חולה ושמנה. שני שלישים מאזרחי אמריקה נמצאים בעודף משקל, לעומת רבע מהאזרחים רק לפני ארבעים שנים. אנו חולים יותר במחלות ניווניות, מערכת הבריאות שלנו קורסת תחת העומס. אבל עכשיו אנו יודעים שנלחמנו בטחנות רוח, באויב הלא נכון. לימדנו אתכם שיעור שגוי בביולוגיה, וכתוצאה מכך למדתם על בשרכם, לצערי, שיעור בבריאות ותחלואה.
אני מצטט לכם מדברי הוועדה:
About half of all American adults—117 million individuals—have one or more preventable, chronic diseases that are related to poor quality dietary patterns and physical inactivity, including cardiovascular disease, hypertension, type 2 diabetes and dietrelated cancers. More than two-thirds of adults and nearly one-third of children and youth are overweight or obese...

הקהל נד בראשו בהסכמה ובייאוש. אובמה ממשיך:

לפני שבועיים פרסמה ועדת המומחים שמיניתי דו"ח תזונה חדש לציבור האמריקאי. לצערי, גם הדו"ח הזה רחוק מלהיות מושלם, אבל לראשונה זה ארבעים שנה החלו חברי הועדה להתמודד יותר בגלוי וביושר ובראש מורם מול המדע. לראשונה זה ארבעים שנים אנו אומרים כי כולסטרול במזון אינו מסוכן כלל וכי אין טעם לצמצם את צריכתו.
“Previously the Dietary Guidelines for Americans recommended that cholesterol intake be limited to no more than 300 mg/day. The 2015 DGAC (Dietary Guidelines Advisory Committee) will not bring forward this recommendation because available evidence shows no appreciable relationship between consumption of dietary cholesterol and serum cholesterol, consistent with the conclusions of the AHA/ACC (American Heart Association/American College of Cardiology report. Cholesterol is not a nutrient of concern for overconsumption.”
רבותי, אי אפשר להפריז בחשיבות האמירה הזו.
מעבר לכך, גם עצם הדרישה ההיסטורית מהציבור להפחית את כמות השומן כדרך למניעת מחלות לב או השמנה, יסודה בטעות נוראית:
reducing total fat (replacing total fat with overall carbohydrates) does not lower CVD risk!!!

לא רק זה, אלא עצם ההחלפה של השומן בפחמימות, שזה היה המסר העקרי של הממשל שלי וממשלים קודמים, גורמת להרעה בפרופיל הדם וכמות השומנים בדם ולכן גם לתחלואה מוגברת:
Replacing Saturated Fat with carbohydrate... reduces total and LDL cholesterol, but significantly increases triglycerides and reduces HDL cholesterol

אינני יודע אם אתם מבינים את גודל הידיעה, ממשיך אובמה, הועדה אמנם לא התנצלה, זה התפקיד שלי, אבל היא אומרת לכם את ההיפך הגמור ממה שאמרנו עד היום. שומן אינו מסוכן. שומן אינו משמין. האשם הוא התוספת בסוכר, ובדגנים (שהם סוג של סוכר). החשש העקרי של חברי הועדה הוא מצריכת הסוכר של האומה האמריקאית, ועל הצורך הדחוף להפחיתו דרמטית כדרך היחידה להלחם באמת במגפת התחלואה וההשמנה.
אמנם, המומחים עדיין חוששים, ואני מתנצל גם בשמם. לכן הם עדיין ממליצים לצמצם בצריכת השומן רווי (אבל לא להחליפו בפחמימות...). למרות שבחינת הממצאים עצמם אינה מראה תועלת כלשהי בצמצום השומן הרווי. אבל אתם כבר מכירים את המדענים הללו, קצת לא נעים להם וקצת הם בלחץ להגיד את ההיפך. אוקיי, זה התפקיד שלי. אני לוקח את האחריות. 
רבותי וחברי האמריקאיים, במקום לקרוא את 600 העמודים של הדו"ח הזה, שמתפתל בין הסברים או תירוצים לבין מחקרים ובמקרים רבים נותר עמום ולא מדייק, אני ממליץ לכם פשוט לחזור ולאכול אוכל אמיתי. תתקשרו לסבתא שלכם ותשאלו אותה מתכונים. תאכלו אוכל שלא מגיע בשקיות או בקופסאות. תתרחקו ממוצרים של אפס אחוז שומן או מופחתי שומן או דיאט - הם רק מכילים יותר סוכר. תבשלו. תהנו מהאוכל. תאכלו מוצרי מזון טריים ואמיתיים. ותזמינו אותי לבוא לאכול אתכם ארוחת ערב. אני מבטיח להשתדל מאוד ולהגיע.
בואו נצא יחד לעתיד בריא וחדש יותר, כי אנחנו יכולים.
Yes we can
תודה לכם, תודה לכם.

הוא מנופף בידיו ומחייך את החיוך לבן השיניים והמבריק שלו.
הקהל קם על רגליו ומוחא כפיים בהתלהבות.
באיראן ובישראל יושבים מנהיגי המדינות ואוחזים את ראשם בידיים וחושבים, אוי ואבוי, גם אנחנו צריכים לומר את זה עכשיו לאזרחים.

בדיוק אז, התעוררתי.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 5 comments

5 הערות קוראים:

http://youtu.be/3vr-c8GeT34

בא לי להצדיע בבכי של התרגשות לפוסט המדהים הזה!
האנושות סוף סוף עושה פסיעה קטנה בכיוון הנכון.

לצערנו זה לא יקרה - לפחות לא בקדנציה של אובמה

הוסף רשומת תגובה