אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שנה טובה וקדמונית - מה כבר ביקשתי?

ראשית השנה החדשה היא הזדמנות טובה לעצור לרגע קל ממירוץ החיים. נרצה או לא נרצה, יש משהו חגיגי באוויר וכולנו ממלמלים "תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה" והנה אנו כבר מדמיינים את עצמנו יושבים על המרפסת  בשנה הבאה, וסופרים ציפורים נודדות. 
יצורים אופטימיים אנו.
כשאני עוצר לרגע להתבונן לאחור על השנה שחלפה, היא לעולם תהיה לי מתוקה-חמוצה. מתוקה על מה שהיה בה, וחמוצה על מה שלא היה בה. 
ברמה האישית יש לי מתיקות גדולה בלב על מהלכים גדולים רבים שקרו לי השנה: הבת שלי התגייסה, הקמתי את paleo.co.ilהעברנו את הכנס הראשון לפליאו באולם גדול ומלא מפה לפה (ות'כלס, הגיע הזמן לכנס השני!), עשיתי שינוי גדול אישי ועברתי מהכפר והגליל אל העיר והים, העברתי כבר שני מחזורים של מובילי פליאו בקהילה, הצטרפתי לעוד סטארטאפ, הקלטתי את הספר שלי (בקרוב מאוד אצלכם), גייסתי כמה עובדות ועובדים חדשים, שיפרתי מאוד את הכושר שלי, טיילתי בהוואי!, קיבלתי תעודת שחרור אחרי 25 שנים כקצין מילואים ובטח שכחתי משהו. 
אבל היו גם הרבה דברים שרציתי ולא עשיתי: לא כתבתי מספיק. החיים שאבו אותי ולא נתנו לי את הפנאי לכתוב לכם את מה שעל ליבי. לא קראתי מספיק. מאז שעמדתי על דעתי קראתי לפחות ספר בשבוע והנה השנה קראתי, אולם הרבה פחות. לא הצלחתי בכל מה שרציתי. היו דברים שניסיתי והכזיבו, והיו דברים שלא ניסיתי ודווקא כן הצליחו. לאחרים. 
אלו החיים. על הדבש ועל העוקץ. 

אז בפרוס השנה החדשה את כנפיה, אאחל לכולנו שנה טובה. 
שנה שנמצא בה את האומץ לשנות ולעשות את מה שמרגיש לנו נכון ולא רק את מה שמרגיש לנו נוח ומוכר.
שנה שנאכל טעים יותר, ונבשל דברים חדשים שמעולם לא ניסינו.
שנה שנחוש בה תמיד מלאי אנרגיה ונהיה בה תמיד בריאים ומוכנים לטרוף את העולם. 
שנה שנישן בה יותר שעות, יותר טוב ועמוק, רגוע ומחויך.
שנה שנקרא ונלמד ונשכיל בה יותר (אבל לא על חשבון שעות השינה).
שנה בה נעז וננצח: ברמה האישית, הזוגית, המשפחתית והחברתית.
שנה בה לא נשכח להתבונן על כלל החברה, וננסה לעשות טוב לכולם ולא רק לעצמנו (או בתרגום של התפילה העתיקה להלן: שלא נאחל לעולם שלא ירד גשם רק כי יצאנו לטיול, בשעה שהחקלאים משוועים לו).

וְכַךְ הָיְתָה תְּפִלָּתו שֶׁל כּהֵן גָּדול: יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ וֵאלהֵי אֲבותֵינוּ שֶׁתְּהֵא שָׁנָה זוּ הַבָּאָה עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּכָל מָקום שֶׁהֵם אִם שְׁחוּנָה, גְּשׁוּמָה. וְאַל יִכָּנֵס לְפָנֶיךָ תְּפִלַּת עובְרֵי דְרָכִים לְעִנְיַן הַגֶּשֶׁם בְּשָׁעָה שֶׁהָעולָם צָרִיךְ לו. וְשֶׁלּא יִצְטָרְכוּ עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּפַרְנָסָה זֶה לָזֶה וְלא לְעַם אַחֵר. שָׁנָה שֶׁלּא תַפִּיל אִשָּׁה פְּרִי בִטְנָהּ וְשֶׁיִּתְּנוּ עֲצֵי הַשָּׂדֶה אֶת תְּנוּבָתָם וְלָא יַעֲדֵי עֲבִיד שׁוּלְטָן מִדְּבֵית יְהוּדָה: 
ובעברית מדוברת: שתהיה שנה ברוכה ושופעת, שנה של עצמאות אישית וחברתית, שנה של בריאות, שנה של שגשוג, שנה של מדינה מתוקנת ובריאה.
חתמתי על זה!

שנה טובה יקרים,
שנה טובה.


Share/Bookmark

By מר קדמוני with No comments

0 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה