אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מסרים סמויים ושקרים גלויים בפרסומת תנובה למשקה GO

סלח לי אבי כי חטאתי: לפני כמה ימים ראיתי טלויזיה.
בין היתר ראיתי פרסומת של תנובה למשקה חלבון חדש שלהם בשם GO. לא הייתי מספר על העניין כי מוצרים מיותרים המופיעים על מסך הטלויזיה במסווה בריאות אינם המצאה חדשה. יש הרי את "דגני פיטנס", חטיפי בריאות "Nature valley", "קראינצ'ים" לסלט ושאר חטיפים, נוטלה ועוד ועוד המצאות המספרות לכם נפלאות אבל מוסיפות סוכר ומפחיתות את הבריאות. ובכל זאת, ההמצאה החדשה של תנובה צדה את עיני כי היא מיועדת לספורטאים וכי היא משקרת ועושה מניפולציה רגשית של ממש.

למי שהחמיץ את הפרסומת הנה תקציר העלילה:
הסרטון נפתח בסדרת תמונות בהן רואים גברים (שהם כמובן קהל המטרה למשקאות חלבון) עושים פעילות ספורטיבית. רוכב אופני הרים מיוזע במעלה ההר, גבר מתעורר מוקדם ורץ בגשם שוטף, היפסטר מתנשף בהרמת משקולות מול מאמנת חיננית. כולם מתאמצים. החלק השני הוא סדרת תמונות שלהם אוכלים לאחר האימון. האחד אוכל לבדו מטבח שימורי טונה היישר מהקופסה (מסכן), האחר מוציא קופסת אוכל מהמקרר (לא בטוח שהיא טרייה) והשלישי אוכל ירקות וביצה בסוף הרכיבה. ואז יורד מהשמיים, משתלשל ממסוק, הקריין מלאכי חזקיה, לבוש לבן וזוהר בנוגה רך (התלוצצות של התסריטאי שהפך את מלאכי למלאך של ממש), והוא נוזף ברוכב: "מה, אתה אוכל ביצה?! למה בעולב? קח תנובה GO!". מלאכי זורק לו את הבקבוקון המושלם ועף לדרכו. כולם מחייכים. והכתובית המנצחת "חלבון מושלם לסוף האימון".



כמו בקורס פרסומאים שנה א', בואו נלמד ביחד שיעור במניפולציה וננתח מסרים סמויים, גלויים ושקרים בקמפיין של תנובה:

אוכל אמיתי זה "עולב"
גם טונה וגם ביצה קשה הם מזונות מדהימים. הביצה היא בין מזונות העל שלי והיא אוצרת בחובה את כל מה שנדרש לגדל חיים. הטונה גדלה חופשיה במים קרים ועמוקים, ניזונה מהמיטב שיש לעולם הים להציע, ועשירה בחלבון ושומנים טובים. אבל מה, שניהם מזונות פשוטים מאוד. מהירים מאוד. בלי זוהר, יוקרה או ברק. אלו מזונות שרווקים (וגם נשואים) אוכלים קר ומהר כדי לשבוע, לקבל אנרגיה ולחייך. אבל פרסומאי תנובה לא בעניין של הבריאות שלכם והשובע שלכם אלא בעניין הדימוי שלכם, ואולי גם בעניין של להעליב אתכם. אכלת ביצה? זה מגעיל, זה עלוב. אכלת טונה? זה מסריח, זה פטתי. אבל אם שתית כוס סוכר קטנה ויקרה? הו, זה כבר יוקרתי, נוצץ ועדכני. ובדרך נס כלשהי אולי גם יעזור לך להשיג את מטרותיך. אז הם לא מתביישים לעלוב בצופים ולומר "מי שאוכל אוכל אמיתי הוא פתטי". אבל לא. משקה ה GO של תנובה לא יעזור לכם להשיג מאומה. הוא לא אוכל אמיתי, אלא ריכוז של סוכר, תוספי טעם והנדסת מזון כדי לשכנע אתכם שכדאי לכם לשתות את זה. סליחה, אבל בעיני דווקא לשתות GO זה העולב האמיתי...  אבל אני לא פרסומאי.

בנינו לך חלבון מושלם
השורה התחתונה של הסרטון חושפת את השקר היסודי. "חלבון מושלם". ישבו המהנדסים והתאימו לכם את הפתרון המושלם. אז זהו, שלא. אין דבר כזה חלבון מושלם, ובטח שהחלבון שמציעה לכם תנובה בבקבוקון אינו כזה. ראשית, כבר אמרנו שהוא עשיר בסוכר. בקבוקון של 250 מ"ל, שזה לא יותר מכוס וטיפה, יש שווה ערך לשלוש -ארבע כפיות סוכר. זה המון. השומן לעומת זאת, מדוד בקפידה ל 2%, כדי שתשאר רזה כביכול, והחלבון הוא אכן כמו בפרסום, רב. 16 ג' לבקבוק. הקומבינה הזו לא מביאה לכם שום ישועות. היא עשירה בחלב, שאינו מוצלח לרבים מהאוכלוסיה הרגישים ללקטוז או קזאין. היא עשירה מאוד בסוכר, שרע לכולם באותה המידה, והיא לא כוללת עוד חומצות אמינו שאפשר לקבל למי שכבר מתעקש להוסיף חלבון משקית. אבל כן כוללת טעמים כמו וניל או קפה, כדי שבכל זאת נחשוב שמדובר באבקת חלבון כלשהי... [הערה: אבקות חלבון אינן רע מוחלט. הן כמובן אינן בגדר מזון קדמוני, אולם עשויות להיות פתרון זמני למי שרוצה להשיג מטרות ספיצפיות. יש אבקות טובות יותר ויש טובות פחות (מלאות סוכר וכו'), וקצרה כאן היריעה מלפרט את היתרונות והחסרונות של כל סוג ומין, אבל אין ספק שגם אם נשים בחדר אחד את כל מאות סוגי אבקות החלבון הקיימות בשוק, משקה תנובה יהיה מועמד רציני להתחרות עם הגרועות שבהן].

אתה הרי מתאמץ, אז מגיע לך להתפנק
הסרטון הזה מדבר לגברים בשנות השלושים-ארבעים ולהם בלבד. הם המתאמצים. הם אלו שרוצים חלבון. עבורם הכניסו לסרטון את השוט של הבלונדינית המתכופפת מעל מרים המשקולות, אליהם מדברים בלשון זכר, והם האומללים שאוכלים את ארוחתם לאחר האימון לבד, במטבח ריק, בעמידה, בלי צלחת. הם חייבים אישה שתושיע אותם, או איזה מלאך. מזל שאלוהי הרייטניג והקופירייטינג רואה אותך גם כשאתה לבד ודואג להזכיר לך ש"אסור לך להיות בעולב". תהיה בפוזה של גבר גבר ותרגיש גבר גבר.  אבל היי, בסוף תשאר לבד במטבח, דרך אגב, רק עם בקבוק של GO. כמו כל הפרסומאים מאז ומעולם הם מוכרים דימוי ותחושה. התחושה שמגיע לך פינוק, שנולדת כדי לעופף בהליקופטר מתנדנד על כבל, ולא נולדת כדי לאכול "רק" ביצה בסוף העליה. כדי להיות גבר אתה חייב לרכוש משהו עם אריזה נוצצת והבטחות סרק ולא מוצר יסוד בלי אריזה כלל ובלי שום הבטחות, אבל עם היסטוריה של מיליוני שנים.

אז אם יש לכם חברים שהחליטו לשתות את משקה החלבון החדש של תנובה, אולי תשאלו אותם בעדינות "למה בעולב?"

צילום: סטודיו ברוך נאה. הדבר היחיד שמוצלח כאן?


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

ובכל זאת, מתקופה קצרה של הרמת משקולות וקריאת מאמרי בודיבילדינג, הבנתי שיש עדיפות לצרוך חלבון מיד לאחר האימון ללא שומן בגלל שהוא מעכב את הספיגה שלו. אז טונה אחרי אימון זה טוב או שעדיף משהו אחר? או טונה במים שזה ממש רע...

בטבע ובעיקר במזון מהחי, כמעט תמיד חלבון מופיע יחד עם שומן. ההפרדה היא מלאכותית ומיותרת ואישית אינני עוסק בטכניקות של בודיבילדרים לקבל מקסימום מסה במינימום זמן אלא פשוט: לחיות טוב, להיות בריא ולהרגיש נפלא.
טונה אחרי אימון זה מצוין. טונה בשמן צמחי אינני ממליץ לאכול אלא טונה בשמן זית או, עדיף, טונה במים מסוננת היטב ושהוספת לה אח"כ שפע שמן זית כדי שהיא תהיה גם טעימה ולא רק מזינה.

אם אתה אוכל בריא, נקי, ללא ג'אנק, אין מה להסתער על חלבון לאחר אימון, מיותר גם למי שעוסק בפיתוח גוף

הוסף רשומת תגובה