ארתור דה ויני ודעת ההמון

שוחרי הפריימל, אוהבי הפליאו, וחסידי הכושר הפונקציונאלי מכירים את ארתור דה-ויני.
הוא הראשון שפיתח את השיטה שאותה מאוחר יותר שכלל והרחיב מארק סיסון, ובפשטות - חיים בסגנון האדם הקדמון - כושר פונקציונאלי, רנדומלי, מזון מהטבע, ללא דגנים או סוכרים וללא מזון מעובד. נשמע טוב!
האתר של דה ויני כבר שלוש שנים הוא בתשלום בלבד, אבל כולם מכירים בו כ"גורו" הראשון והרציני ביותר בתחום.
למרבה השמחה, כלכליסט כתבו עליו השבוע כתבה נרחבת, ואולי זה עוד סממן של הכנסת סגנון החיים "שלנו" תוך הmainstream ולדעת הקהל הרחבה. פחות ופחות חברים אומרים שאני משוגע כי אני לא אוכל לחם, איכשהו זה כבר נשמע להם הגיוני, ויותר אנשים כבר מכירים את הויבראם שלי, כשאני צועד איתם ברחוב.
האם גם אתם מרגישים (או מריחים) את ההתפכחות של ההמון מחזיונות השווא של "שומן=מחלות", "לחם=בריאות", "בולמי זעזועים=הגנה לכף הרגל" או "ריצה כרונית=כושר". כל המיתוסים האלו סופם להתפרק, ואנחנו, לשמחתי, היינו שם קודם...
מסכימים?

5 תגובות:

  1. אכן האנשים מקבלים שכל,מי שחוקר לעומק רואה את הדברים בצורה שונה,אך אם יש את מי להאשים זה בעיקר את התעשיות הגדולות שמנסות לקדם את האינטרסים הכלכלים שלהם,לדוגמא תעשיות החלב,שיוסי אבני הוציא את הספר שוטי החלב,תנובה בהתחלה לא הרשתה שהספר יצא לאור,אך בסוף הוא יצא והיום אנשים באמת יודעים את האמת על החלב,כנ"ל לגבי הממתיקים המלאכותים שגורמים לנזק מתמשך,במקום להשתמש בסטיוויה-שזה אחלה דבר ונטול תופעות לוואי,והרשימה עוד ארוכה..בקיצור תשתשמו בשכל ובאינטואיצייה,ושלא יעבדו עליכם..
    דרך אגב יש אפשרות לרוץ עם הויבראם על כורכר?

    השבמחק
  2. אין בעיה לרוץ עם ויבראם בכל שטח, למעט שטח ממש חד או קשה (כבישי עפר של רמת הגולן למשל) או שטח מאוד סלעי - עבור אלו יש את מודל TREK של VVF.
    סתם שבילי כורכר אני אוכל לארוחת בוקר.
    הכי כיף זה על אדמה של ממש (למשל בשדה חרוש), ובמיוחד בחורף, בבוץ קל. וגם כביש סתם זה בסדר.

    השבמחק
  3. אני ממש לא מרוצה מהמצב, ניראה שיותר ויותר אנשים נהיו מודעים וזה אומר שהזן שלנו (אלו שכבר חפרו ומצאו את המידע הזה לפני) כבר לא ייחודי כמו פעם :)

    השבמחק
  4. מה ההגיון בכפיפות בטן לפי הקרוספיט?שהרגליים פתוחות הצידה ועולים עד למעלה?מעבר לזה שלא מרגישים את הבטןיש עבודה על האדוקטורים ועל המותן כסל. ויש עומס דחיסה על החוליות המותניות,אז למה לא לעבוד בטן בצורה אפקטיבית ולעלות עד 30 מעלות?

    השבמחק
  5. התעייפנו אלעד, התעייפנו.
    בקצרה ולמען הנימוס: תעשה כפיפות מלאות כי זו תנועה טבעית, יש יותר טווח תנועה ויש יותר עבודה ליחידת זמן.
    (והערה: אני מניח שכל בוקר, כשאתה מתעורר ומתיישב במיטה, אתה משתמש בשרירי הבטן שלך ועולה עד למעלה ולא נעצר אחרי 30 מעלות, אפילו שזה "דוחס לך את החוליות התחתונות"...)
    ובפעם האחרונה אזכיר: אתה לא חייב לעשות כלום אם לא מתאים לך. אני מציע כאן רעיונות וכמו שכתוב בתחתית עמוד זה, השימוש במידע הוא על אחריות המשתמש. אלטרנטיבה עבורך היא פשוט להשאר לשכב במיטה, ולא לקום. זה ודאי יותר בטוח לגב ולחוליות.

    השבמחק