אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

אני מאשים


מיקי חיימוביץ' היא מותג על בביצת העיתונאות הישראלית. היא אינטליגנטית, מנוסה, קורנת אור וחן, ובעיקר: מייצרת כותרות סדרתית ולוחמת להשפעה על מדיניות הממסד. לפני כמעט עשור נמאס לה להקריא את כותרות החדשות שכתבו אחרים ומאז היא עברה להיות עיתונאית חוקרת, המפיקה מרגליות וכתבות עם צבעים חזקים של אדום ושחור, השתתפות בדיוני ועדות הכנסת בנושאי בריאות וקיפוח הדלים, והכל בחיוך מקסים ועטיפה סכרנית של "אני באה בטוב. אני באה לעזור לכם, להציל אתכם". 
גולת הכותרת של פעילותה בעשור האחרון היא Meatless Monday. היא יו"ר העמותה בישראל, הפרזנטורית ודף הבית. היא נפגשת עם ראשי ערים, מוסדות חינוך, בתי חולים וחברות היי טק ומשכנעת אותם לעבור לתזונה צמחונית ועוד יותר טוב: לטבעונית. מי יגיד לא למיקי חיימוביץ'? היא המאמי הלאומית של החסה והקטניות.
עד כאן הכל לגיטימי וטוב, לא חייבים להסכים.
הצצה באתרים שלה, ובחומר שהיא מפיקה מדגימים את טענות השילוש הקדוש מבית מדרשה:
  • בשר, במיוחד אדום, מסוכן לבריאות בגלל שומן רווי וכולסטרול.
  • בשר, במיוחד אדום, הורס את כדור הארץ
  • בשר גורם להשמנה.
אלו טענות שאין להם שום רגליים וסימוכין במדע אלא שקרים והונאות, אבל, יאמר הקורא לעצמו, חפיף.
עד היום לא אמרתי מאומה על חיימוביץ', אפילו שהיא קראה לי רוצח (כן, לומר "בשר זה רצח" זה לכנות את האוכלים אותו, 99% מאוכלוסיית העולם, רוצחים, זאת לעומת שבט הנאורים המוארים. חייבים לדבר עלהאלימות הטבעונית, כתבתי לפני שנים אבל זה כבר נושא אחר). כדי שלא יהיה ספק היא גם משחררת ציוצי תמיכה וחשיבות של מסעות הצלב הטבעונים (אמבוש מפורסם לאראל סגל מול גארי יורופסקי, אותו היא מעריצה), אבל חאלס, עכשיו נמאס לי.
כעת נפל דבר. מישהו כנראה אמר לה: "פסס, מיקי, זה לא הבשר, זה בכלל הסוכר". (קוראי בלוג זה יודעים זאת כבר עשור. אולי מישהו מכם גילה את אוזנה?)
לא משנה מה היתה הסיבה, מיקי הלכה ועשתה תחקיר. "ללא סוכר" פורסם בצבעי אדום ושחור וכותרות, כולל ראיונות עם רופאים ומומחים שכולם אמרו: שומן זה טוב, סוכר זה רע. וליתר דיוק: פחמימות מרובות זה רע מאוד וגורם לכבד שומני, לשומנים בדם, להתקפי לב, לסכרת ולמוות. צריך לצמצם בכמות הפחמימות ולחזור ולאכול אוכל אמיתי מהחי ומהצומח, בדגש על שומנים טובים וחלבונים.
זה מה שאמרו לה. זה מה שהיא יודעת. אבל זה לא מה שמיקיל'ה סיפרה לצופים.
מי שראה את התחקיר אמש, ומי שראה את תכנית ההמשך, לא יכל שלא לראות את הפיל שבחדר. 
מה פיל? ממותה!
במשך שעתיים מדברים על מה נכון לאכול, מה מסוכן ומה לא מסוכן, מה בריא ומה מזיק ואיך נראה תפריט. מראיינים עשרות אנשים, חלקם באולפן, חלקם תזונאים ורופאים וחוקרים, ורק מילה אחת נעדרת. המילה שאין לנקוב בשמה. המילה המפחידה מכולן:
בשר.
נשגב מבינתי איך אפשר לדבר שעתיים על תזונה ולא לומר מאומה על בשר. לא לחיוב ולא לשלילה. הוא לא קיים. הוא לא אופציה. הוא אוויר.
כן, צריך לאכול פחות סוכר. ודאי שצריך לאכול פחות פחמימות. "כל הפחמימות הן בעצם סוכר" אפילו אומרת אחת המרואיינות. אז מה אוכלים במקום הסוכר שאלתם את עצמכם? לא תקבלו תשובה.
כיצד קרה שאכלנו יותר שומן והרגנו את עצמנו בסוכרת  - כי הפסקנו לאכול שומן, חמאה ובשר והתחלנו במקום זה לאכול קורנפלקס ולחם ופסטה ופתיתים, גם את זה מיקי לא אמרה לנו.
היא רק מאשימה את הקולה ואת הסוכריות. ואת המדינה שלא מתערבת מספיק... (אוי ואבוי לנו מעוד מעורבות ממשלתית).
כדי לרמוז על התפריט הנכון ולא לומר בשר אלא ההיפך, היא הביאה למוטיבציה קשיש נחמד וספורטיבי על אופניים, "עשיתי שינוי ובחרתי בירקות וקטניות" הוא אומר ומיקי מביטה בו בהערצה: איזה צמחוני חמוד.
תכנית ההמשך שהפיקה חיימוביץ' היתה עוד יותר מייאשת. נציגה חמוצה ממשרד הבריאות הסבירה כמה חשוב לאכול בריא: "בעיקר ירקות וקטניות". שוב הבשר נעדר. הוא לא בשיח. הוא לא אפשרי.
הפנאל הסביר גם: "הנאה אפשר לקבל ממוסיקה, לא צריך לקבל אותה מאוכל". איזה ייאוש. הם דנים אותנו לחיים אומללים ורעים, לאכילת אוכל רע ולא מתגמל כי זה בריא. כל השאר רע.
הדיון עבר לכוח רצון, וכמה חשוב להחזיק מעמד. וואו. איזה גיבורים היו שם באולפן. מצליחים לאכול משהו (אף אחד לא אומר מה) אבל המשהו הזה בריא, כי אין בו סוכר.
התזונאית הנוצצת שהביאו בהמשך התכנית כדי לתרגם את ההמלצות של מיקי לתפריט התעלתה על כולם: היא הסבירה למה חשוב לאכול כל יום פירות, ולמה חשוב מאוד לאכול כל יום לחם מלא ושבולת שועל, וקורנפלקס "מדי פעם". ההבל הזה מקודם בדף הפייסבוק של התכנית כמובןגם בתפריט כאן לא היה יחס אל מאומה מהחי (לא שאסור לאכול בשר ולא שכדאי לאכול, אלא המילה לא הוצגה ולא נאמרה כלל), רק שוב אותם המלצות עתירות סוכר, שאיכשהו הפכו לתימה המרכזית בתחקיר שכותרתו "ללא סוכר". אה, כן, בלחם מלא יש בדיוק אותה כמות סוכר כמו בלחם לבן, רקאומר. 
מייאש.
אני מפרגן לחיימוביץ' שסוף סוף עשתה מה שכל עיתונאי בתחום הבריאות היה צריך לעשות מזמן: לספר לכולם על השקר העצום של תעשיית הפחמימות. אבל אני גם מאשים את מיקי חיימוביץ' בצביעות וקבעון מוחין ובעיקר ביצירת שקרים לבנים בתחפושת של אמת גדולה. היא ממשיכה בכל הכוח לקדם אג'נדה רוחנית גם כשהאמת כבר מובנת לה ושקופה: אי אפשר לקדם תפריט טבעוני ולקדם תפריט דל פחמימה בו זמנית. מספיק לראות את חוברת המתכונים שהיא חתומה עליה, שהיא אות ומופת לתועפות פחמימות (קוסקוס, לזניה, פסטה ומה לא).
תחליטי גברת.
אבל לא, מיקי לא תתנצל ולא תאמר טעיתי ולא תשנה מאומה ממשנתה או מהאתר עליו היא חתומה.
אני עוד לא למדתי את הפטנט הזה: לומר משהו אחד ולעשות משהו אחר. למדי אותי מיקי.


"ללא סוכר" הוא שם מצוין וצודק לתחקיר, אבל השם האמיתי המסתתר בו הוא "ללא בשר". זו המילה היחידה שאסור להגיד, שאסור לרמוז עליה, כי אחרת מיקי תפסיק לחייך. 


***
אני בעד תזונה קדמונית: ללא סוכר, דגנים ושמנים צמחיים ועם שפע אוכל אמיתי טעים ומתגמל. אם אתם רוצים לדעת מה כן לאכול, ואיך לעשות זאת גם טעים ומשביע, חפשו את "הסוד הקדמוני" בכל חנות ספרים, או אונליין. יש גם ספרייה. יש גם קורסים. רק תהיו לי בריאים. 

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

ענק אתה, ממשיך לכתוב מצוין כמו תמיד :)

שלום.
נודע לי עכשיו שלפני כשלושה חודשים נפטר פרופסור עובדיה עזרא. מסרטן המעי הגס.
הוא השאיר אחריו מעין "צוואה". הנה הקישור בynet:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5061030,00.html
הוא היה המרצה שלי לפילוסופיה באוניברסיטת ת"א לפני כ15 שנה. לימד אפלטון ועוד קורסים לתורת המדינה. היה נחמד ומעניין.
אני זוכר בבירור איך פעם, בחדרו, שדברנו על נושאים אקדמאים, התלונן לפני בצחוק על כמה שהוא אוהב דיאט קולה. התלונן וגמר את הבקבוק.
עזרא היה צמחוני, פעיל בנושא זכויות בע"ח, (וגם סרבן מצפון)
הנה כתבה בגלובס שבו הוא מסביר על צמחונות ופילוסופיה של המוסר.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000866834

יהי זכרו ברוך

צמחונות או לא להיות?
הנה כתבה ממעריב. אבל האם ניתן להסיק מסקנות ממקרה אחד?

http://www.maariv.co.il/news/viral/Article-631484

מה שמצחיק זה בזכות הכתבה הזו עברתי לפלאו :)(ואחר כך לקטוגנית)
לא שמתי לב לאורך כל הכתבה שהיא מקדמת צמחונות :) פשוט נדבקתי חזק למסר שסוכר זה גרוע, מזון תעשייתי זה גרוע, מבלי לשים לב למסרים סמויים בכתבה.
ידעתי ששומן מן החי הוא שומן טוב לפני כן, זה הדבר היחיד שלקחתי מבלי שהזכירו אותו.

הוסף רשומת תגובה