אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

האגוז הכי בריא שאתם לא מכירים ועוד לא אכלתם

ידידתי ורד הניחה על שולחני שקית בד לבנה, קוף חייכן ועליז מצויר עליה, וידית מתכת מוזרה תלויה על צידה.

"תטעם, תטעם. תגיד לי מה שאתה חושב", כך אמרה.
פתחתי סקרן וגיליתי אגוזים שהזכירו לי את מעשה בשלושה אגוזים של לאה גולדברג: שמנמנים ויפים למראה, ועל כל אחד ואחד מהם מוטבע משפט "מיוצר על ידי הטבע באיי הפיליפינים".
מפתיע.
מדובר ב Phili Nuts, אגוזי פילי, שזהו קיצור של אגוזי הפיליפינים. אגוז מוארך ושומני, הנתון בקליפה קשה, ואחד האגוזים המזינים ביותר בטבע. ומעכשיו הוא גם זמין בארץ.
כמו כל מוצר, נתחיל באריזה. היא משהו משהו. חוץ משקית הבד החמודה, פיצוח האגוזים הוא תענוג גדול וכל בני הבית נהנו ממנו. וכל זאת למה? כי כל אגוז נוסר קלות בשלוש פאותיו (מישהו השקיע לאללה), כך שנוצרו בקליפה חריצים קטנים, המתאימים בדיוק למפצח האגוזים המצורף לשקית. זהו מפצח המזכיר כף נעליים קטנה ומתכתית. מכניסים את הקצה לחריץ, ומפעילים את כח המנוף, והופ, הקליפה נפתחת לשניים בקלות ואגוז מוארך ושמנמן נחשף מולנו. קצת דומה לאגוז ברזיל מעורבב בשקד. אין ספק שבגזרת הנאת הפיצוח האגוז הזה מקבל ניקוד גבוה מאוד.

איך הטעם? האגוז לא רק נראה אלא גם מזכיר שילוב של שקד ואגוז ברזיל, רק מעט מתקתק יותר. גם כאן, חשובה הטריות ואגוזים ישנים יצטמקו ויתעפשו. היתרון הוא שהם נשמרים בקליפה שלהם ולכן פחות חשופים לפגעי הסביבה.
אבל למה כל הטרחה, תשאלו. מה מיוחד באגוזי הפיליפינים, והאם הם בריאים בכלל?
מעבר לעובדה שמדובר בגידול אורגני, הרי שהאגוז עצמו משופע בערכים תזונתיים שאנחנו בפליאו אוהבים מאוד. הוא האגוז בעל שיעור השומן הרווי הגבוה ביותר, כ 30% שומן רווי, ועוד 38% שומן חד בלתי רווי, שגם הוא מעולה (בדומה לאבוקדו ולאגוז מקדמיה). יש בו מעט מאוד שמנים רב בלתי רווים כמו אומגה 6 – כ 8% בלבד.
חוץ מזה יש בו המון ויטמין E והמון המון מגנזיום. שוב, יותר מכל אגוז אחר שאני מכיר.
מייבאת אותם ורד מוצפי ואפשר לקנות אצלה ישירות בחנות בשוק לוינסקי. לפרטים: foodspirit@gmail.com

החל מ 22 ש"ח לשקית של 300 גרם ובקרוב, כך היא אומרת, גם בחנויות טבע ברחבי הארץ.

וזו הזדמנות גם לאחל לכולנו חתימה טובה ושנה טובה ובריאה.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

הוסף רשומת תגובה