אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

חמש סיבות להגיע לכנס רפואת יתר (ביום שישי זה! + לינק הנחה)

כשאנחנו עוצמים את העינים לעת ערב וכשאנו פוקחים אותן בבוקר, אנו רוצים לדעת שהכל מסביב יישאר איתן ויציב. גם כשנישן, גם כשנקיץ. שהעולם יהיה תמיד כמו שלימדו אותנו: מסודר וצודק ואמיתי. שהנכון יהיה נכון ושהטוב הוא תמיד טוב. אם לא כך יהיה, לא נצליח להירדם או שנבלה את ימינו בחרדות ובפחדים. כל כך אנו רוצים עולם מסודר ותקין. המשאלה הופכת לציווי על הנפש. לא לבדוק. לא לשאול. לא לראות את הסדקים הנוצרים במרקם במציאות.
בפועל המציאות אינה טהורה וזכה. היא אינה יפה כמו שמספרים לנו. היא מסובכת ומורכבת ולפעמים מפחידה ומאתגרת. 
לכן אנו בוחרים לעצום עיניים, לא לראות את השאלות, לא לתת לעצמנו את הספק או להיחשף לאי הידיעה. ההמון דומם ואוטם את האוזניים מלשמוע.
אבל אחת לכמה זמן נולדים הילדים הצועקים "המלך הוא עירום" והניסיון האנושי מלמד שכדאי מאוד להקשיב בדיוק לילדים הללו, או שנישאר עוורים.
כנס רפואת יתר שיתקיים ב 6 ליולי בתל אביב, ושמארגן גיא בן צבי, הוא בדיוק כזה: כנס חשוב שבא להראות לנו את הנקודה העיוורת, המתה. את הדברים שאנו אולפנו להאמין שהם תורה מסיני ואמת, ולקבל עליהם עוד זוית התבוננות.
לפתוח את הראש.
אז הנה הסיבות בגללן אני מגיע לכנס שיתקיים ביום שישי הזה בתל אביב:
1. ירצה בכנס  ד"ר מלקולם מקנדריק. רופא בריטי, חד וחריף (ומצחיק), שכתב כמה ספרים והאחרון שבהם, Doctoring Data תורגם לשם "רפואת יתר" ויצא בעברית. לפני כחצי שנה כתבתי על הספר הזה ביקורת וכתבתי אז (ואני חושב כך עדיין) שזה הספר הבריאות הכי חשוב שיצא בשנה שעברה, ושכל אחד צריך לקרוא אותו. הזדמנות נדירה לשמוע את הדברים ישירות מפי האתון. 
2. הכנס הזה מעביר מסר לממונים על בריאות הציבור, כמו ד"ר איתמר גרוטו, הממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, שאיתו יש לי חשבון ארוך... אנחנו כאן, ואנחנו לא עבדים של הנחיות וחוזרים ויש לנו ראש על הכתפיים, לשאול שאלות ולבדוק בעצמנו. אנחנו רוצים רופאים מעורבים, סקרנים, אכפתיים וספקנים. לא כאלו שיודעים את הכל מראש ומאמינים בלא לשאול שאלות. רופאים מהסוג האחרון קבעו את המדיניות יותר מדי זמן. 
3. הכנס הוא הזדמנות לפגוש את הקהילה. אנחנו לא לבדנו. יש רבים שרוצים לקחת אחריות על גורלם ובריאותם. לשאול, לבדוק ולא להאמין בעיניים עצומות, כדי לא להתעורר בבעתה. לא כולם פליאו. לא כולם קטוגנים או צמחונים או טבעונים או אוכלי כל. זו פשוט קהילה של אנשים שאכפת להם מהבריאות, ומוכנים לבדוק ולשאול בעצמם.
4. רפואת יתר אינה אמירה נגד הממסד או נגד רפואה מערבית, חלילה. בלי רופאים ורפואה היינו עדיין מתים בהמוננו מדלקת ריאות, ממחלות זיהומיות והמשריטות של החתול. יש לנו רופאים מעולים שיודעים לתקן גם את הלב השבור ביותר. אבל חטא הגאווה, ההיבריס, לא פסח על חלקם, ולא החמיץ את האינטרסים הזרים של יצרני התרופות. אנחנו מעודדים רפואה טובה לא פחות, ואחראית יותר. לתת את התרופה הנכונה הוא רק חלק מהמקצוע. לא לתת תרופה שאינה נדרשת, הוא חלק חשוב לא פחות, והכנס קורא לכך. רופאים מלב הממסד ירצו בו. 
5. מתי למדתם משהו חדש בפעם האחרונה? פתחתם את הראש לדברים שאולי קשים לשמוע. שמערערים חלק מהנחות היסוד של היקום המוגן? הכנס ביום שישי הזה הוא הזדמנות ללמידה. להקשבה. יש הרצאה של ד"ר דני קרת על כולסטרול (טוב או רע?), יש הרצאה של רופאה פנימאית על אבחון יתר בישראל, הרצאה של רופאת משפחה, דוכני מזון ועוד. 
6. זה בתל אביב. בילוי איכותי יותר ליום שישי בבוקר, קשה למצוא (הבטחתי חמש סיבות אבל נתתי אחת, שיהיה ספייר).

עכשיו נותר רק להירשם, ולהגיע. 
לרישום: http://eatwell.co.il/events/doctoring/
קוד הנחה: OMG3 

אפשר גם להירשם באתר הכנס בפייסבוק:
https://www.facebook.com/eatwell.portal/videos/2228389613843170/?fref=gs&dti=886489568048219&hc_location=group

רק תהיו לי בריאים.
דעאל

Share/Bookmark

By Dael with 3 comments

3 הערות קוראים:

הי דעאל
אם כבר העלת את הנושא של רפואת יתר אשמח מאוד לשמוע מה דעתך על נושא החיסונים, בתור אחד שבאמת עושה עבודת קודש בקידום אורח חיים בריא, מאוזן ומטיל ספק בהנחות רווחות ושגויות, אשמח לדעת מה דעתך בנושא שכל כך משפיע על הבריאות, אך עם זאת כל כך שנוי במחלוקת.
האם ישנה רפואת ועודף חיסונים? האם תופעות הלוואי הן יותר חמורות ממה שמספרים לנו? האם התועלת עולה על הנזק הפוטנציאלי?

שלום רב לכם.
אני יושב לי בליל מוצ"ש, תשעה באב. מעט נוגה ומהורהר.
ומוצא כתבה בYNET על רוחמה רז. על המחלה שלה, ועל החלמתה.
לפחות סיפור עם סוף טוב.
הנה:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5312917,00.html#autoplay
אבל משהו דגדג לי והתחשק לי לחפש קצת בגוגל עליה. ומצאתי "מפורסמים נוספים ממליצים על ההרצאה הטובה ביותר שתראו אי פעם" ושם רוחמה רז אומרת: "אין צורך לשכנע את המשוכנעות... כבר מגיל צעיר מאד, תחושת הבטן שלי הובילה אותי להימנע ממאכלים מן החי."
הנה:
http://www.gary-tv.com/garymain/celebs-comments/עוד-מפורסמים/מפורסמים-נוספים/
הבנתם?
עוד סיפור עצוב שבו הולכים יד ביד צמחונות וסרטן.

This sport was very popular, leading to a surge in digital gaming. Mr Green's app, which is out there for Android and iOS, can also be|can be} an 점보카지노 option if you prefer to play in your smartphone. The app features intuitive and easy-to-use navigation with tons of features that may ensure may have} an outstanding gaming experience.

הוסף רשומת תגובה