אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

רשמים משבת בשרית (זהירות: לא לבעלי לב חלש)

השבת התארחה אחותי עם ארבעה מחמשת ילדיה, וזו היתה הזדמנות מצוינת להכין בישולים שילדים אוהבים במיוחד.
הכנתי להם מכל הלב.
תרתי משמע.
שניים וחצי קילו של בריאות


מלב הבקר העצום הזה אפשר וכדאי לעשות שפע מטעמים.
שיפודוני סוכריות לב, כמו שקראו לזה הילדים שזללו אותם בחשק רב, הן קוביות קטנות קטנות של פיסות מהלב, (שריר נטו) שבין כל כמה קוביות חתיכה של שומן לב. השיפודים הם חטיף אמיתי ונעשו בהשראתו של ז'אן, יליד אלג'יר, שסיפר לי שבילדותו על חוף הים התוניסאי היו מוכרים הרוכלים שיפודי קוביות-זעירות של לב וכבד "והייתי קונה תריסר כל פעם" המשיך בלשונו הציורית. וכך עשיתי גם אני. לב. שומן לב. כבד. וחוזר חלילה. תענוג.
סוכריות על האש


סוכריות אחרי האש

את שכבת השומן העבה שלא נוצלה לשיפודים חתכתי לקוביות ונתתי לעסק להטגן על אש קטנה כחצי שעה. קיבלתי צנצנת נחמדה של שומן טהור שמשמש אותי לכל בישול אחר (יופי של טעם ואיכות שאינה נשרפת). את שאריות השומן המצומקות והפריכות שנותרות לאחר הבישול, האשכזנים מכנים "גריוועלך" והם טעימים בטירוף. אשתי אומרת שזה סוג של ביסלי גריל. זללנו אותם לפני שהספקתי לצלם. סורי.

מחציו השני של הלב הכנתי מעורבלב ירושלמי, והפעם חתכתי את הלב לרצועות דקיקות, כמו גם את הבצל, ויחד עם הרבה הרבה כמון ופלפל שחור מקבלים יופי של מנה.
תמונה מתחילת התהליך. הלב צריך להיות עשוי היטב.
בהשראת אחת הקוראות בפייסבוק מלאתי חצאי דלוריות בתערובת של בשר טחון עם שומן כבש, ושפע עלי מנגולד שנתנו לתערובת חמיצות קלה. 40 דקות בתנור ויש חגיגה לעיניים וללשון.


וכדי שלא יצאו לי רעבים, גם שלושה קילו שפונדרה נכנסו לשלוש שעות, מונחות על מצע של בטטות ותפוחי אדמה, וכמו שאמרו לא מזמן בפורים: ליהודים היתה צהלה ושמחה וששון ויקר...

בין לבין הוגשו גם סלט חסה עם כבד בקר, אורז לבן, קציצות, פשטידת ירקות, לשון ברוטב, חצילים על האש, סיר ממולאים, אפונת שלג חלוטה, סלט סלק, מרק בשר ועוד כמה דברים שבטח שכחתי.

וביום שלישי הקרוב ב19:00 אני מתכונן להכין ולארח ארוחת ערב לזוכים ולזוכות המאושרים  בהגרלת השיתופים שנערכה על הספר שלי, אז אתם כבר יכולים לשלוח לי הצעות לבישולים עבורם. שיהיה טעים בפה ונחמד לעיניים.

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 12 comments

12 הערות קוראים:

ניסיתי לב, והטעם יצא לי יבש ):
חשבתי לערבב אותו בבשר טחון, שהטעם לא יהיה מודגש.

לגבי אורז לבן, זה פליאו? אתה אוכל או למשפחה?
אותה שאלה לגבי תפוחי אדמה.

ואו דעאל הלוואי שההורים שלי היו מבשלים ככה אפילו אם רק פעם בשבוע הייתי מרוצה .

אורז, כפי שגם כתבתי בספר, הוא פחמימה בטוחה. במובן זה מיליארד סינים אינם טועים. הוא בטוח לאכילה ולמרות שאינו מזון קדמון, המציאות מוכיחה כי הוא בטוח לנו. אצלנו בבית מכינים אורז כל שבוע בעיקר לילדים, אבל אני לא מתנזר ממנו לחלוטין. כמות האורז היא פונקציה של התזונה בכלל, המטרות (כמו ירידה במשקל) ורמת הפעילות.
לגבי תפו"א, הם הרבה פחות מוצלחים בכל מובן ובטטות עדיפות עליהם, ועדיין, תפוח אדמה אינו מזיק. הייתי ממליץ מאוד להמנע ממנו או לצמצם מאוד מאוד אם המטרה היא לאבד משקל עודף.

אני רוצה בהזדמנות הזו להודות לך שפרסמת את הפוסט ההוא על אוכל זול ובריא - לב בקר זה להיט רציני ואני אוכל אותו בכמויות.

שלום מר קדמוני,
רק עכשיו גיליתי את הבלוג שלך, אני בסיאטל והמגמה פה היא מאוד טבעונית אז אני תמיד שמחה למצוא ולקרוא קולות שפויים. בעלי ואני אוכלים בערך 90% תזונה קדמונית והילדים עוקבים אך אוכלים קצת יותר פחמימות, לרוב אורז לבן ולפעמים פסטה מחיטה מלאה. רציתי לשאול אותך לגבי קציצות בקר והודו לילדים. אם אני לא רוצה להוסיף פירורי לחם לתערובת, מה לדעתך אני יכולה להוסיף?
חוץ מזה אני הולכת לחקור את הבלוג, בטוחה שיהיה מרתק!
תודה רבה!

תודה! חפשי את הפוסט " מדריך הקציצות הגדול" בדיוק על זה

תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

קראתי עכשיו!! מעולה! נראה לי שאוותר על זרעי הפשתן ואוסיף רק שקדים טחונים. מה דעתך על טיגון בשמן אבוקדו? ובכלל על שימוש בשמן אבוקדו לבישול? פחות אוהבים אצלנו שמן קוקוס במאכלים ללא אוריינטציה אסייתית :)
תודה רבה על בלוג מעולה!

היי דעאל אפשר לקבל את המתכון לאסאדו?
שאני עושה אותו בלי נייר כסף הוא מתייבש לי ואם אני עושה אותו עם נייר אז לוקח הרבה יותר משלוש שעות

את הלב בקר בשיפודים איך אתה מתבל?

לא צריך כלום. פלפל שחור אולי.

הוסף רשומת תגובה