אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

לידיעת קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל - העובדים שלך בסכנה!!!

זה שהתלוננתי בפני שרת הבריאות, זה ידוע מזמן. זה שהתלוננתי פעם לרמטכ"ל על התזונה בצבא, גם אולי ידוע (ודווקא שם נראה שיש שיפור משמעותי), זה שהתלוננתי על רופאה שרלטנית, גם כבר היסטוריה. אז מה עכשיו נזכרתי להתלונן גם בפני נגידת בנק ישראל??
מעשה שהיה כך היה:
השבוע, במסגרת עבודתי, הזדמנתי שוב לחדר האוכל שבקומת הקפיטריה בבנק ישראל. כבוד הנגידה, אזכיר לך שתמיד יש אצלכם די הרבה מבחר ואין לי טענות בעניין, אבל השבוע גיליתי משהו חדש על השולחנות: מעמדים קטנים מפלסטיק שקוף ובתוכם מושחלים דפיות מידע בנושא תזונה ובריאות, כנראה מתוך מטרה לשפר את איכות החיים ובריאותם של עובדי בנק ישראל. 
במקרה לגמרי בשולחן בו אני ישבתי היתה דפית מספר שבע. הנה היא לעיונך, ואולי כבר קראת אותה בעצמך:
אם זה לא היה אמיתי, זה היה יכול להיות מצחיק לאללה
קראתי גם אני. כי מה כבר יש לעשות בחדר האוכל?
קראתי ונחרדתי. 
תחת כסות "מדעית", מאחורי איצטלה של מילים גבוהות ומפי "מומחים", בשפה חד משמעית ובוטחת, מספרים לקוראים התמימים הבלים גמורים ושקרים של ממש. לזה ש LDL מכונה בשם המבטיח "כולסטרול רע" כבר התרגלנו, אבל לזה שלשומן רווי קוראים "שומנים רעים" - זה כבר חדש. 
למעשה, זה עצוב ברמות חדשות, ואפילו מסוכן. מסוכן ממש.
הטקסט הזה לא מלמד את העובדים איך לקבוע את שער הריבית, איך לפקח על הבנקים, או איך להחליט על המדיניות המוניטרית, אלא איך להחליט על המדיניות שלהם בצלחת. והוא אומר להם פשוט "תאכלו מזון מהחי ותהיה לכם סתימה בלב; תאכלו שמנים צמחיים ויהיה לכם טוב". קצר וגרוע. זוהי דפית אומללה ורעה, המותירה את הקורא נבוך וחסר יכולת להחליט מה לשים בצלחת. בטוח שהוא לא ישים ביצים או בשר או חמאה או גבינות שמנות. הדפית הזו היא ההמלצה התזונתית הרעה ביותר שניתן לתת לעובדי בנק ישראל (ולבן אנוש כלשהו, במובן זה). שומנים צמחיים מזרעים מגבירים מאוד את הדלקתיות ואת הסיכוי והסיכון לתחלואה בכלל ותחלואה לבבית בפרט - אבל התזונאית החרוצה בבנק ישראל לא טורחת לספר, או שאפילו אינה יודעת, ששמן צמחי עשיר בעיקר באומגה 6 ואומגה 3 לא יקבלו ממנו כלל ועיקר.
לעומת זאת תזונה עשירה בשמנים רווים ומועטת בסוכרים בפחמימות לא רק תוריד משקל מיותר אלא גם תהיה מעולה ללב שלכם. שומן רווי הוא בריא, אומרים עוד ועוד מחקרים. המחקר המדעי כבר יודע חזור ואמור שתזונה עתירת שומן (איכותי) טובה לכם ללב.
אבל בבנק ישראל נמצאים עדיין בשנות השבעים - לא רק בעיצוב של המשרדים והשטיחים מקיר לקיר, אלא גם בתכנים האומללים שמטפטפים לעובדים. בנק ישראל, כך אמרו לי ידידיי בבנק, גייס דיאטנית מומחית והיא מלאת יוזמה והתלהבות. לרוע המזל, עובדי בנק ישראל שאינם קוראים את הבלוג הזה, או שהם סתם נוטים להאמין למילה המודפסת, עלולים לקחת אותה ברצינות.
אני לא נביא ולא בן נביא, אבל רזים ובריאים הם לא יהיו מההמלצות שלה. שמנים וחולים, חלילה, בהחלט יתכן.
אז נגיד שוב: נמאס לנו.
נמאס לנו מהטמטום.
נמאס לנו שהמערכת אומרת לנו מה לאכול, ובעיקר שהמערכת אומרת לנו המלצות שרעות לנו מא' ועד ת'.
אם זה מה שקורה כשהממסד מנסה להציל אותנו, רק תחשבו מה היה קורה אם הוא היה אשכרה מנסה להרוג אותנו?

מוגש כחומר למחשבה על ידי אזרח מודאג

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 4 comments

4 הערות קוראים:

מה אתה מדבר. זה משיקול כלכלי.
תחשוב שמישהו בא, מעביר כרטיס, ואוכל ארוחה. לא עדיף שהוא יאכל צ'יפס שטוגן בשמן קנולה ע"פ סטייק? אני מתכוונת כלכלית, למעסיק שלו.

ראה שער אחורי מהארץ,היום 19.3.14

http://www.haaretz.co.il/news/health/.premium-1.2273156

חחחח אנונימי אתה משוגע . קשה לי לדמיין שבוחרים את הדיאנטית שמציע את תפריט הכי זול.

זה מוזם

הוסף רשומת תגובה