אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

שאלות שלכם (סוכרת נעורים, שינוי בגיל 80, תינוקות ופחמימות, ואנשים רזים)

אחד הדברים שאני שמח עליהם מאוד, הוא העובדה שבפרק הפתיחה של הספר פרסמתי את המייל שלי. מאז אני מקבל מדי יום מיילים שונים ומשונים, משמחים ומשעשעים, רציניים ומחוייכים, עם שאלות ותגובות ומשוב של הקוראים.
וזה כיף גדול כי כמעט תמיד המיילים מאוד שמחים וחיוביים, וכמעט תמיד כוללים גם שאלה או שתיים, ופעמים רבות גם סיפור הצלחה אישי קצר, וכדאי לקרוא. אז במקום לענות רק אישית, שלפתי מספר תכתובות מהשבועות האחרונים ואני מפרסם אותם, בקיצורים קלים ובשינוי פרטים אישיים. אני מצטער מראש (וגם בדיעבד) שהתשובות קצרות ולא ממצות אבל זה כרגע ההספק. אתם מוזמנים מאוד להוסיף בתגובות את התשובות והמחשבות שלכם כמובן ואז יהיו תשובות טובות ומקיפות יותר. כמובן.
זהירות: חלק מהמיילים לא פשוטים. ואיתם נתחיל מיד. הנה אחד מהיום ממש.

הי דעאל. רציתי לעניין אותך בפרוייקט שאני רוצה לעשות: MY LITTLE BABY ON ZC. (הבהרה לקוראים: Zero Carbs היינו אפס פחמימות - ד.ש) אני מגדל את התינוקת שלי על ZC וממש מעניין אותי אילו מדדים אפשר לבדוק, ולכתוב איזשהו בלוג  על זה, כי עד היום מי שנכנס לתזונה הזאת זה בעיקר מבוגרים ואני רוצה שהורים לילדים קטנים יתחילו איתם מאפס.

הי. אני לא בטוח בכלל שזה רעיון טוב, ולא יודע למה אתה רוצה לגדל כך את התינוקת שלך ומה אתה מבקש להוכיח בזה, ולמי. אישית, אני לא ZC ולא מעודד זאת אלא למצבים מסוימים מאוד (כמו בעיות נוירולוגיות או סרטן). אל תשתגע ואל תעשה ניסויים על הילדים שלך. זו לפחות המלצתי החד משמעית. בריאות, דעאל

תסביר למה? אני חושב שזה בריא יותר. מה גם שבשנים הראשונות מפתחים חיבה לטעמים .. ומתוק לא נמצא בתמונה וזה חשוב  מבחינתי שלא תהיה מורגלת  שאוכל צריך להיות מתוק כמו רוב התינוקות... אני גם לא רואה בזה שום חיסרון בריאותי. יש לה הכל במזון שאני נותן לה. היא אוכלת דגים. בקר. ביצים. כבד. אתה יכול להגיד שמי שלא מכניס סיבים לגוף יסבול ממשהו? ואני לא עושה ניסויי על התינוקת שלי אני מגדל אותה נקי מחומרים לא טובים.

ידידי, נשמע לי שבעיקר נעלבת וזו לא היתה כוונתי. חלב אם למשל מכיל לא מעט פחמימות. מעבר לזה, בכל מקום, בכל תרבות, לאורך כל ההיסטוריה האדם היה אוכל כל. אין שום סיבה אבולוציונית או ביולוגית למנוע בכלל פחמימות מתינוקת, ואני באמת שלא יודע מה עשוי או עלול להיות האפקט של זה. אנו לא יותר חכמים מהאבולוציה, וזו בנתה את חלב האם באופן מסוים מסיבה כלשהי. ירקות שורשים ופירות יחד עם מזון מהחי יהיו כל מה שאנו צריכים. איני מבין מדוע אתה רואה את הירקות השורשים והפירות כבעיה עבורה. מעבר לזה, שים לב שכמויות כבד משמעותיות לתינוקת עלולות להכיל יותר מדי מינרליים וויטמינים וגם זה אינו מוצלח כלל וכלל! מקווה שהסברתי. בריאות ואושר, דעאל

*************************
מר  שלו   שלום. שמי חיים  אני  בן  80. קניתי את   ספרך "הסוד  הקדמוני"  וקראתי  אותו. למרות שאני  סובל מהפרעת קצב קלה. אסתמא  חסימתית (COPD), ולחץ  דם  קל. כל בדיקות הדם מצויינות ולאחר בדיקות  מקיפות במכון הלב קבעו שאני בכושר מצויין.  בתחילת הספר כתבת להתייעץ ברופא טוב  לפני תחילת שינוי התזונה. איני חושב שישנו רופא שיקח  אחריות  ,לכן  התחלתי  לאכל לפי הספר לפני כחודש וחצי. התוצאות : שיפור בלחץ הדם וירידה במשקל. אבל אין שיפור   ב  copd  האסתמא, אלא המצב החמיר קצת. שאלתי האם ידוע לך על אנשים שנרפאו  או  שהיתה הטבה משמעותית   ב  copd  שלהם? בברכה, חיים.

שלום רב לך חיים ותודה רבה על המכתב ועל כך שקראת את הספר. ראשית, כיף לראות שבכל גיל ובכל מצב אדם יכול להמשיך לנסות ולהתנסות ולשפר את בריאותו! כל הכבוד לך. אני שמח לשמוע על השיפור במשקל ובמדדי הדם.
תזונה קדמונית עשויה לשפר גם סימפטומים של מחלות כרוניות נשימתיות ויש ברשת אנשים רבים שמדווחים על שיפור גדול, אבל לא תמיד כמובן זה אפשרי. ועדיין, אני מאוד ממליץ לך לנסות להרחיק גם את כל מוצרי החלב מהתפריט שלך. יש לקשיי נשימה ומוצרי חלב קשר במקרים רבים וכדאי לנסות ולראות מה ההשפעה. בנוסף, לבדוק אם יש מחסור בויטמין D ואם יש- את לתסף והרבה, זה עשוי מאוד לעזור. כנראה שגם מגנזיום - ורבים מדווחים על שיפור לאחר תיסוף.
קח עוד זמן כדי לראות מה ההרגשה ובכל מקרה, כמובן כמובן, שמור על הבריאות שלך!

*************************
היי דעאל, לפני כחודש הצטרפתי למועדון קרוספיט, שם שמעתי בפעם הראשונה על התזונה הקדמוני. אני בן 27 וסכרתי מגיל 9, מאז שאני זוכר את עצמי אני עוסק בספורט וערכי הסוכר שלי מאוזנים באופן יחסי. החלטתי לפני כשבועיים להתחיל בתזונת פלאו, ואני מוכרח להודות כרגע שאני פשוט המום בקטע הכי חיובי שאפשר לתאר.
בתור סכרתי הזרקתי למעלה מ-10 פעמים ביום כ-60 יח' בממוצע במשך שנים, אחרי 3 ימים מהרגע שהחלטתי על התזונה הקדמונית כל זה כאילו לא היה, ירדתי ל-2 עד 3 זריקות ביום וסה"כ 20-25 יח' (שרובן אם ניתנות בזריקה אחת שאמורה להספיק ל-24 שעות). אני מרגיש מעולה ונכון לעכשיו זה גם לא פוגע לי באימונים (חוסר כוח וכו'). אמרתי לרופא שלי שאני נכנס לתזונה כזאת והוא אמר לי שזה שיגעון – והאמת שהיה לי קשה לא להסכים איתו לפני שהתחלתי.

  • האם ידוע לך על מקרים שבהם שכתוצאה מהתזונה הקדמונית נוצרה פגיעה לטווח ארוך בכלי דם או תפקודים אחרים של הגוף (לב, כליות כבד וכו')?
  • האם כסכרתי אני אמור להיזהר ממשהו ספציפי בתזונה הזאת (כרגע הכל בסדר ומבחינת מינונים אני מווסת בצורה מבוקרת ועד כה בהצלחה רבה)?
  • אני שוקל 90 ק"ג, האם אני יכול לצפות שכתוצאה מהתזונה הקדמונית אני ארד מעט במשקל (או לפחות אוריד באחוזי השומן – אני מזכיר שאני הולך ל-5 אימוני קרוספיט בשבוע)?

כיף לקרוא כזה מייל ולשמוע שכך אתה מרגיש!
לשאלותיך: לא, לא וכן.
וברצינות: אנו אנשים שונים במצבים בריאותיים שונים. כסוכרתי אתה יודע שללא אינסולין יש איבוד מהיר מאוד של שומן (ככה מגלים את המחלה הרבה פעמים כשהיא מתפרצת אצל מבוגרים). העובדה שלך יש משקל עודף קשורה מאוד לאיזון רמות הסוכר הקבועות בדם ואני שמח שהצורך בהזרקה יורד (כי יש פחות סוכר לפנות מהדם), וממילא הצפי שלי הוא שתוריד משקל עודף - אבל לאט ובזהירות.  זכור שזהו מסע ובמיוחד שאתה במצב הדורש מעקב צמוד ובחינה מדוקדקת מה טוב ומה לא טוב לך. אנו אנשים שונים.
למשל השפעה של מוצרי חלב שמנים ועוד. נסה. התנסה. תמשיך להנות מהדרך ואל תתרגש מהפחדות. במקרה שלך רואים מיד מה עובד ומה לא, ונשמע לי שבינתיים לפחות, אתה "על הסוס"!!


*************************
ספר נפלא. גם כתוב טוב וגם מעניין‎, אבל חסר לי מידע על חומוס, טחינה, פלאפל, לבנה, שווארמה וכדומה. מומלץ/לא מומלץ?דברים שיש ברחוב, לא הכנה בבית. אולי יש פוסט בנושא, ואם לא, שווה לכתוב כזה.

אהלן רון, פורים שמייח ותודה על הפידבק! אני שמח שאתה נהנה מהספר. על טחינה, כתבתי פעם בהרחבה, לגבי חומוס - אם אתה מכין בבית בעצמך עם טחינה טובה ועם השרייה ארוכה (עדיף של יומיים, להנבטה) של הגרגירים - לא נראה לי בעייתי במיוחד. לבנה - כמו כל מוצרי החלב. אני ממליץ להתנזר לשבועיים לראות איך התגובה. אח"כ לבנה שמנה ולא מעובדת יכולה להיות תוספת נחמדה. שווארמה - לא רואה שום בעיה (כל זמן שזה לא בא בפיתה... ), ורשמתי לפני - להרחיב על הנושא!

*************************
היי מר קדמוני, בחודש האחרון הצטרפנו כול המשפחה לתזונה קדמונית.  בעלי אני + 4 ילדינו, 16,14,13,9  בנינו הקטן בן 9 חולה סכרת נעורים מאז גיל  שנה ולכן החלטנו שאולי זה כדאי בשבילו. סהכ הולך מצויין מאחר וגם קודם אכלנו בעיקר אוכל טרי.  הורדנו את כל הקמח הלבן + סוכרים שמנים מתועשים וחטיפי אנרגיה מהדיאטה שלנו ואנחנו מסתגלים ואפילו נהנים מהארוחות המשותפות.  קראתי בעיון רב את הספר שלך שכתוב מצויין וקל לקרוא. ערכי הסוכר של הקטן מעולם לא היו טובים יותר ואנחנו מקווים שנמשיך. בעלי מאושר ומרגיש מצויין!! בעבר סבל מבעיות עיכול והכול נעלם ללא הלחם.    

הבעיה היחידה שלי היא שאני לא יורדת במשקל ולצערי עליתי עוד קילו.  אני יודעת שזו לא המהות אבל אני בת 46 בעיצומו של גיל המעבר ולוקחת הורמונים ומאוד מאוד רעבה בשנה האחרונה.  
שבועיים הראשונים אכלנו מלא ובהתלהבות בשר חמאה גבינות שמנות - סוף סוף הרגשתי שבעה אחרי שנים של תזונה 1300 קלוריות - וירדתי קילו וחצי ובשבועיים הנוספים אני אוכלת קצת פחות אבל עליתי בחזרה 2 קילו ??? בשנה האחרונה הוספתי למשקלי בערך 3 קילוגרמים אני מאוד חוששת להמשיך לעלות במשקל.  אני מקפידה כבר שנים לעשות אימוני משקולות 3 פעמים בשבוע + 2-3 הליכות בשבוע של 5-7 קילומטר.  אני מקווה שאולי אתה תתן לי עצה לפני שאני מתייאשת ותאיר את עיניי איפה אני טועה בתפריט. ההצלחה של כל המשפחה מונחת על הצלחת שלי,  אחרי הכול אני השף פה בבית  (: help.    
בין הארוחות אם אני רעבה אז מנשנשת קצת אגוזים למיניהם או שוקולד מריר. אני כמעט ולא אוכלת פירות, אורז או ירקות פחממים. אשמח מאוד לקבל ממך עצה איך לעצור את העליה במשקל. לצמצם כמויות? להוריד שומנים?  
ותודה רבה על הספר הנפלא, דרך אגב אנחנו קנינו את הספר שלך כמתנה לכול חברינו הקרובים וחלקם הצטרפו גם הם למסע. תודה.

תודה על המייל. משמח ומרגש לשמוע על משפחה שלמה שמאמצת שינוי. זה אמיץ, זה מרשים ואני שמח שזה גם עובד. לרובכם לפחות :-)
לגבייך, אני יכול רק לשער ולהציע. ראשית, ההורמונים שאת לוקחת סביר מאוד להניח שהם הגורם העקרי המשבש את תחושת השובע הטבעית. רוב האנשים והנשים מדווחים על רוגע ברעב ועל קלות גדולה לצום. את מתארת תחושת רעב גדולה כל הזמן, וזה כאמור לא מסתדר כ"כ. כדי לעודד ירידה במשקל עבורך אני יכול להציע ארבעה דברים ואפשר לנסות אותם בנפרד כדי לראות למה יש הכי הרבה השפעה:
המנעות ממוצרי חלב. יש אנשים שיותר רגישים למוצרי חלב מבחינת "שימור שומן" והפרדות מהם מקלה מאוד על ירידה במשקל.
הפחתת החטיפים עתירי הקלוריות. האגוזים, השוקולד או השמנת. בד"כ אין בעיה לצרוך חופשי אבל אם תחושת הרעב שלך מוטה ו"משקרת" את צורכת בפוסו של יום יותר אנרגיה ממה שאת צריכה. החליפי את הנשנושים הללו בקלים כמו ירקות או כל דבר אחר. תשאירי את הארוחות אותו דבר. ככלל, צמצמי מאוד באכילה בין הארוחות
שלישית, נסי צום לסירוגין. אולי אצלך יהיה קשה יותר בגלל תחושת הרעב שהזכרת. רוב האנשים מדווחים כי לאחר כמה שבועות דלוג על ארוחת בוקר או צהרים או ערב הופכת למשימה קלה מאוד. נסי. צום לסירוגין בריא מאוד ומאוד מעודד ירידה במשקל
אחרונה, נסי לעשות את האימוני משקולות לאחר צום ולא לאחר ארוחה
זהו תהליך של ניסוי וגילוי מה מתאים ומה נח, מה מעשיר ומה מתגמל, ואני משוכנע כי תצליחי. סיפורכם פשוט טוב מכדי לוותר עליו! בהצלחה ובבריאות, דעאל

*************************
לא תאמין אבל היום שמעתי עליך בפעם הראשונה. נכנסתי לחנות ספרים ועיניי נחו על ספרך. קראתי בו כחצי שעה בחנות ובשעתיים האחרונות אני יושב מול המחשב וקורא בפעם הראשונה על שיטת התזונה שעליה אתה מדבר. משהו בתוכי זז. אני עוסק הרבה בנושאי בריאות גופנית ונפשית, אבל על השיטה הזו טרם שמעתי. התרשמתי שאנשים שסוחבים עודף משקל רציני יכולים להרוויח מתזונה זו רבות. 
תרשה לי לשאול אותך שאלה. איך היא משפיעה על הרזים?  גובהי 1.85 ומשקלי 70 ק"ג. אני תופס את עצמי כאדם בריא. זז הרבה מתנייד באופניים . עובד עם הגוף ומודה לבורא עולם על בריאותי, אבל לפעמים עייף ולעיתים קרובות אני מרגיש לא מסופק מהמזון שאני אוכל ומחפש השלמות (עוגיות, שוקולד מריר, בוטנים ועוד). לא חשוב כמה אני אוכל, אני לא מעלה במשקל... האם אתה מכיר מנסיונך רזים, שהעלו במשקל (באופן בריא , כמובן ) כתוצאה מהתזונה הקדמונית?

תודה דוד על העניין ועל המייל.
אנשים נוטים אכן לאבד משקל בתזונה קדמונית, בעיקר כי הם מוותרים על פחמימות מיותרות. מאידך לעלות במשקל הוא שילוב של לאכול יותר אוכל מעשיר ומזין, וזה אומר לאכול אוכל אמיתי.מאידך, אני מכיר אנשים שירדו "בלי שרצו" על תזונה קדמונית, בעיקר כי מרגישים פחות רעב ואז אוכלים פחות! אני חושב שכדאי שתנסה זאת לחודש ותראה איך תרגיש. אתה מתאר גם עייפות וחולשה ולזה ודאי שיעזור לך אוכל אמיתי. לפני שתעברו לזה משפחתית, נסה על עצמך ותראה מה התחושה וכמה זה קל או קשה וכו'. אני בטוח שתמצא דרך מתגמלת ומעשירה ובריאה. בהצלחה

*************************
(ובאותו עניין)
אני בחורה בת 23 ואימצתי את הגישה הקדמונית כדרך חיים (כבר חודש וחצי בהצלחה מרובה). הבעיה שלי היא - שירדתי במשקל. אני גם ככה בתת משקל, וכרגע רק ממשיכה לרדת בעקבות זה שהפסקתי לאכול פחמימות.ירדתי כבר 3 וחצי קילו (אני לא עושה פעילות גופנית כך שזה מהתזונה נטו). אני נורא רזה ואני דואגת. לפעמים אני מדלגת על ארוחת הצהרים ובערב אוכלת דייסת דוחן.. תוכל לתת לי המלצות מה לאכול כדי לעלות/לשמור על המשקל? 

שלום! נשמע שאת זקוקה ליותר אנרגיה! בעקבות המעבר לתזונה קדמונית את יורדת במשקל כי את בעצם לא אוכלת מספיק כי את פחות רעבה (בתזונה קדמונית רבים חשים פחות רעב), ואז את מדלגת בקלות רבה יותר על ארוחות ומוותרת על ארוחות ביניים. הקלוריות שהיית מקבלת הפסיקו ואת יורדת במשקל. אני מציע שתאכלי יותר בארוחות. פשוט יותר. נסי להוסיף עוד שומן במה שאת אוכלת ותפסיקי לצום לסירוגין.  נשנשי חטיפים עתירי קלוריות כמו שוקולד מריר עם אגוז, וספרי איך הולך.

*************************
היי ושבת שלום, רכשתי את הספר שלך ותודה! בשבוע אחד השלתי 3.5.קג" כיף...
מתחברת לכתוב אבל שאלה האם ניתן לחיות כך כל הזמן או שזו דיאטה קצרת מועד?אני מוותרת על עול הפחמימות למעט 2 פריכיות קוסמת ביום. האם אפשר לוותר על פחמימות לנצח בינתיים מסתדרת בלי? 

הי ותודה על המייל. אני שמח לשמוע שאת נהנית מהתפריט ומהספר. אישית, אני חי כך כבר הרבה שנים. תרבויות לקטיות וקדמונינו חיו כך כל חייהם.  אין שום קושי ויש לעומת זאת, הרבה הנאה (ורק למען הדיוק - לא צריך לוותר על כל הפחמימות, רק על המיותרות).  את מוזמנת לשלוח תמיד ואני עונה כמיטב יכולתי, וממליץ מאוד לכתוב שאלות בתגובות בבלוג ובפורום הגדל: http://forum.kadmoni.com

*************************
הי דעאל. אני בעיצומו של הספר, ואני קוראת אותו בשקיקה ולא מפסיקה לדבר על זה. אתמול קיבלתי את הכינוי הנפלא "כוהנת הפליאו" :) אני ממש מרגישה אחריות להעביר את הדברים הלאה, ואחד האנשים שיותר חשוב לי שיקראו את הספר זאת אמא שלי. או. עניין לא פשוט, היא עקשנית, כבר שנים סובלת מהשמנה ולא מצליחה להוריד במשקל למרות שהיא אוכלת לחם קל(!!!) ויוגורט 0 אחוז שומן (עם אוכמניות או מה שנשאר מהן אחרי המפעל). לאמא שלי יש אנטי לשומנים, היא גם טוענת שהיא לא אוהבת לאכול אותם והם לא עושים לה טוב. ביקשתי ממנה שרק תקרא את הספר, אבל היא פיתחה אנטי (כנראה כתגובה להתלהבות האולי קצת מרגיזה שלי). בשורה התחתונה, היא אמרה לי משפט כזה: "אם תקראי את כל המאמרים שסותרים את התיאוריה הזאת, אני מוכנה לקרוא את הספר הזה שלך". אז הבקשה שלי אליך - האם תוכל להפנות אותי למאמרים מהימנים שסותרים כביכול את התזונה הפאליאוליטית? מה לגבי רפואה סינית או תזונה יפנית?
מה לגבי כל השטויות של אוכל נא וטבעונות? האם יש מחקרים שאשכרה עלולים לסתור את התיאוריות שהסתמכת עליהן בספר שלך? לעזרתך אודה!!

אהלן יקירתי. אני חייב לשאול אם בתור כהנת גדולה יש לך גם תלבושת מיוחדת, שרביט או משהו? אולי עור נמר? אולי אאמץ גם...
אני כמובן כמובן שמח מאוד לשמוע שאת אוהבת ומתחברת ומקדמת. זה נפלא ולגמרי מה שאני רוצה שיקרה (שאנשים ידברו על הספר זה עם זה ויתלבטו ויתווכחו וישכנעו).  12 נקודות.
לגבי ההורים, זה קשה ואת לא הראשונה בעניין. רוב וולף המפורסם ששכתב ספרים בנושא והוא מאמן ותיק וחומד של איש, מספר על איך הוא נכשל עם אבא שלו, למרות שנים של מומחיות רצינית בתחום. אפשר להראות לאנשים את השוקת, אבל אי אפשר להכריח לשתות.
לגבי "מאמרים מיהמנים שסותרים" זוהי דרישה קשה, כמובן, כי אם הם היו כ"כ מהמנים, הייתי שוקל לאמץ אותם בעצמי...
מחקרי תזונה הם קרקע רעועה ביותר מראש כי הם תצפיתיים בלבד ולא קליניים. "התנ"ך" של הצמחונים מבחינת מחקר הוא "מחקר סין" שכתב קולין קמפבל. ביקורת עליו תמצאי בקצרה אצלי בבלוג ובהרחבה בבלוג של דניס מינגר שעכשיו הוציאה ספר "death by the food pyramid". מרתק לקרוא. יש מחקרים כמובן שעשויים לסתור כל דבר ובמובן זה אמא שלך צודקת ב 100% !! המחקר האחרון שקיבל המון המון כותרות בארץ ובעולם הוא "למה אכילת בשר מסוכנת יותר מסגריות". דוגמא קלאסית ממש להבל גמור. הנה ביקורת בעברית , והנה מעמיקה יותר באנגלית, אבל השאלה היא לא מחקרים בכלל. למה משנה לנו מה אומרים המחקרים? משנה לנו מה אומר הלב, המשקל, מדדי הדם וההרגשה. אם הכל נהיה טוב לך, גם אם לכל העולם זה איום ונורא, אז סבבה לגמרי. בקיצור, המלצה חמה היא לא לקרוא מחקרים (אלא אם מישהו ממש ממש בעניין של עיתואני חוקר, קצת כמוני) אלא לעשות ניסוי עצמי. בהצלחה, ותמשיכי לכהן בהצלחה, דעאל

*************************
Shalom Dael. I am in the middle of reading your fantastic book. Does it exist in English?

Thank you! Happy to hear you like it! Translating is not as yet in my immediate planning. I guess that after it becomes real big hit best seller in Israel (therefore any feedback review and recommendation is important...), maybe there'll be interest in translating it from foreign publishers.I sure hope so...

*************************
תודה רבה דעאל!  אני ממש בהלם מהיכולת של הגוף שלי להמתין בין הארוחות, בדרך כלל אני חייבת לחטוף משהו בין הארוחות, ואם יש עיכוב בארוחה אני מרגישה ממש לא טוב, (עצבנות, חולשה, כאב ראש, ודחף חזק לאכול אפילו אם זה אומר ויתור על איכות המזון) ובימים האחרונים אני בהלם מהיכולת שלי לחכות לארוחה הבאה בלי להרגיש רעב, וגם כשהרעב בא, הוא ממתין רגוע ונינוח שיספקו אותו, בלי להפריע לי בתחושות או ברגשות. ועוד דבר, כשאני צריכה לעשות משהו "לימודי", להקשיב להרצאה, לקרוא, לעבוד על המחשב וכו', אני מרגישה הרבה פעמים עייפות וחוסר ריכוז (לא עייפות של "בא לי לישון" אלא של קושי בביצוע המטלה שגורם לנימנום, כמו ערפל שמטשטש את המחשבה)
ובימים האחרונים אני מרגישה הרבה יותר ערנית ומרוכזת. איזה כיף!

...קוראים לזה בריאות. דעאל

*************************
אני כרגע עובד בעבודה של אחרי הצבא של ליווי טיולים עבודה מאוד מהנה ומעניינת אבל הבעיה שלי היא ביום הראשון של הטיול אני אמור להביא אוכל מהבית והייתי מביא סנדוויצ'ים למיניהם עד שהחלטתי לוותר עליהם ולהתחיל להכין אוכל בבית שכולל בעיקר בשר וירקות ביום השני הארוחת צהריים היא כבר לא בשליטתי מביאים בבוקר עמדה להכנת סנדוויצ'ים ואין לי כל כך אופציה להמנע מלחם..  אני באמת רוצה להתמיד בתזונה נכונה האם יש איזשהו פיתרון מתאים למצב?

יש לא מעט מזונות שיחזיקו מעמד יומיים, ואתה גם יכול לומר מראש למארגן הטיול שאתה "רגיש ללחם" ולכן תבקש פתרון אחר לארוחת בוקר למשל ביצים, או ירקות או שתיקח איתך קופסת טונה-שתיים, נקניק, ביצים קשות, אגוזים, ירקות וכדומה. אוכל אמיתי.


*************************

עד כאן להפעם
ותרגישו חופשי להפיץ, לשתף, לקטר ולהגיב בעצמכם
שבת שלום,
דעאל

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 2 comments

2 הערות קוראים:

חבל שכל כך הרבה אנשים עסוקים במשקל שלהם, זה כל כך לא משנה.
על אחד הוא מערכת שלמה ואוטונומית במיוחד במדינה מאוד לא הומוגנית מבחינה גנטית, מבחינת תזונה ואורח חיים כמו ישראל השוואה לאחרים היא מיותרת.

אם הגוף מקבל כמויות מספקות של מה שהוא צריך שומנים, חלבונים, פחמימות, חום שינה, חברה ושמש הכל מסתדר אם הזמן כן גם המשקל

אם יותר לי, אני רוצה להרחיב לטובת השואל על אוכל בטיולים.
אני מכירה מקרוב את הבעיה של אוכל בטיולים. איכשהו יש הרגל של לבסס שתי ארוחות גדולות על לחם (ולפעמים את הארוחה המבושלת על פסטה).
אני עוזרת לילדים לשפר אותו בנקודות:
- שולחת קופסה של אגוזים ותמרים. ממש קופסה לכל יום. החבירם שלהם נהנים מהחטיף שלהם, כמו שהם נהנים מהפרינגלס של החברים...
- הנמנעים מסוכר/גלוטן מקבלים (ממני או בקנית האוכל הקבוצתי) פירות פת שחרית, במקום העוגיות.
- הילדים שלי רגילים לאכול על כל פרוסת לחם שכבה עבה של ממרח וירקות. בפועל אצלם זה אומר שהקבוצה התרגלה לקנות בהדרגה יותר ירקות. בפועל אצלך זה אומר לבקש רשות, כשכולם מכינים לעצמם סנדביצ'ים, לקחת לעצמך קופסה עם ירקות, וקופסאות קטנות של ממרחים (תצטייד בפלסטיקים איכותיים). כך תוכל, כשאוכלים, לשבת לטבול מקלות מלפפון בטחינה, לאכול עגבני עם גבינה שמנה וכו' וכו'
- שיפור בנקודות: תביא מהבית לחם איכותי - עדיף שאור, עשיף מקמח מלא באמת (ולא 51%), ותשתמש בזה לסנדביצ'ים שאתה מכין בעמדה.
- אני גם משפיעה בהדרגה (ובעקיפין) על בחירת התפריט לערב, ועל מעבר מלחם אחיד לאיכותי, אבל זה כנראה לא מתאים לך, כחיצוני לאירגון.

עוד משהו הוא שבכל ארוחה שמישהו אחר מארגן, אם היא אינה מתאימה למי שלא מבסס את תזונתו על פחמימות, טוב לומר זאת. בצורה נעימה ובלי דרישות ותלונות. מידע כזה שעובר לאנשים גורם בהדרגה לשינוי.
למשל במקום שכרגיל מביאים בורקסים, התחילו להגיש גם ירקות חתוכים, אני די בטוחה שההערות שלי שנאמרו (כשאני שבעה!) בלי תביעה שיטפלו בי כרגע, השפיעו.

הוסף רשומת תגובה