אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

למה אני שמח שהרב לווינשטיין אמר את מה שאמר?


הרב לווינשטיין לא "מעד בלשונו" או "לא הובן כהלכה". הוא פשוט שיתף את החלקים הנסתרים של החזון שלו, כי לא היתה לו ברירה יותר. אולי הכריחו אותו. וכעת, המסכה נושרת.
לפני עשרים ושבע שנים, הרב לווינשטיין היה הרב שלי. לזכותו ולזכותי יאמר, שכבר אז לא סבלנו זה את זה.

לרבנים אלי סדן ויגאל לווינשטיין יש חזון ענק ומלא תפארת והוד קדומים, אך מתחת לפני השטח חזונם מפעפע ארס ומנוקד במורסות שנאה. פעם פעם, לפני כמעט שלושים שנה הם הצליחו לשטות גם בי. היתה זו מכינה שזה עתה הוקמה, עלי, ואליה התקבצו מאה וכמה בחורים. כולם מלח הארץ. הטובים שבטובים.
בעיניים בורקות ובלשון מעדנות סיפרו לנו סדן ולווינשטיין על דוד המלך שהיה "אדמוני עם יפה עיניים" וכמה עם ישראל צריך שנהפוך להיות גם אנו דוידי מלך קטנים. כמוהו נהיה "עדינו העצני" כלומר עדינים כמשי וקשים כעץ. רגישים אבל לוחמים. נשרת ביחידות הכי טובות. הם אמרו שנוכל להיות קצינים בסיירת מטכ"ל, בשייטת, בצוללות. שיהיו טייסים דתיים! מי חלם אז?הם הציעו חזון של הגשמה עצמית תוך כדי עזרה לזולת ולכלל. חזון של יופי, רכות ועוצמה.
ואנחנו הלכנו אחר חליל הקסם.
כמו שעונים שוויצרים, אני וכל חברי הפכנו לקצינים. אני נחשבתי לג'ובניק של המחזור, כי הייתי רק קצין שריון ולא קצין במטכ"ל כמו עמנואל או בגולני כמו יוסי.
אבל יצירת קצינים סטייל דוד המלך היתה רק מהלך הפתיחה במשחק השח האלוהי הגדול שלהם. לסדן וללווינשטיין יש תכנית משחק שלמה, סדורה, ברורה. משחק בו העם מתקדש והארץ מתרוממת והשכינה יורדת וכל המהלך המשיחי העצום הזה נטוע עמוק במציאות סביבנו. ועל הלוח ישנם חיילים, ופרשים וצריחים ומלך אחד שעדיין בשמים אבל עוד כמה מהלכים ירד ארצה אל בית מקדשו וראשו יגיע השמיימה.
אבל אחרי שלושים שנה על המגרש, הם קולטים שהמשחק לא מצליח. שהם מפסידים.
במקום מט מהיר וגמביט בכמה מסעים, המציאות מרימה ראש גלוי. ההתנתקות מגוש קטיף עמדה בסתירה מוחלטת לחזונם. תהליכים מואצים של הורדת הכיפה בקרב בוגרי המכינה, התרחבות והתקבלות של הקהילה ההומוסקסואלית בציבור, וגם הנשים במקום לשרת את הדוידים שלהם, הופכות לפמיניסטיות דתיות, בתרבות, בצבא ואפילו בבתי הכנסת. כל זה מתרחש בחברה ישראלית שעוברת תהליכי מודרניזציה, התפכחות וחילון מעמיקים. העם לא מתרומם ומתקדש לפי תכנית, אלא מתחלן ומתחלחל מדברי המשיחיות והבלע שלהם. ויש פער עצום בין גודל החזון לעומק שברו, בין הדגל העצום שהם מוכרים לבין המציאות שטופחת בפניהם.
יגאל לווינשטיין אמר את מה שאמר כעת כי לא היתה לו ברירה. כי כשאתה עומד עם הגב לקיר, ומפסיד במשחק, אתה חייב להמר על מהלכים יותר דרמטיים. הוא חייב לנער את הספינה. הוא צריך להזיז את הדיון על דמותה של המדינה למרכז המפה, כי המהלך הזה כבר מזמן היה צריך לקרות במשחק שלהם. אבל דוידי המלך שלו נשארו בצבא, או שעזבו, הקימו סטרטאפ ועשו אקזיט, אבל איש מהאלפים שהכשירו לא הפך לרב, למוביל תרבות או למגנט רוחני שיזיז את הספינה אל הייעוד האלוהי שהכווינו לה. 
יגאל לווינשטיין אמר את מה שאמר והרב אלי סדן, זוכה פרס ישראל ומנהל המכינה במשותף איתו מזה כמעט שלושים שנה, הוא היחיד מבין ראשי המכינות שלא גינה את דבריו, וכמובן שלא פיטר אותו מיד. לא אתפלא אם גם הכתיב לו מה לומר. הוא הרי תמיד היה האחראי על האסטרטגיה, על תכנית המשחק האלוהית.
דווקא היה לי הרבה כבוד לשניהם, כאנשי חינוך שחזרו על ססמאות של חיבור ולא של פירוד. אבל זה היה כשהדברים עבדו. עכשיו זה כבר כמה שנים שהמציאות חורקת והחיבור הוחלף בניתוק, בהבדלות, בזלזול, באדנות.
רבים מידידיי מרגישים עצובים היום בגלל הרב לווינשטיין. יש לנו קבוצת ווטסאפ של בוגרי המחזור וכולם שם אומרים: זה לא אנחנו. מה זה. אנחנו עצובים.
אבל אני לא עצוב, אני דווקא שמח.
אני שמח שאני יכול לראות את האיוולת, את הרוע, את היהירות, את ההתנשאות, את האמת המוחלטת. (ובו בזמן עצוב לי על הרב סדן, שחשבתי או שרציתי לחשוב ולהאמין שהוא אינו כזה, והוא מוכיח אותי על טעותי. שוב).
דוידי המלך של המחזור שלי, ושל השלושים המחזורים הבאים, לא ממלאים את התפקיד אותו הועידו להם, וכמו נשותיו של גואל רצון, הם מפתחים תודעה משלהם, למירב האימה של המעצבים. יש כמה שעדיין שבויים בחלום החלילן אולם גם הם כבר אינם יכולים לסבול זאת עוד.
אז תודה יגאל. תודה שעזרת לי לראות מי אתה באמת, ותודה שחידדת לי שוב, מי אני באמת.
כי אני וחברי לא כמוך.

****
הערה: זה פוסט חריג ושונה אצלי, ולא קשור לענייני תזונה, כושר, בריאות ואורח חיים. הוא כנראה כן קשור לבריאות הנפשית שלי, ולכן שיתפתי אותו, מקווה שזה מקובל עליכם.

Share/Bookmark

By Dael with 5 comments

5 הערות קוראים:

דעאל, אני מעריך את הכנות שלך. תודה. באופן אישי גם אני התחנכתי באחד מהמוסדות המובילים של הציונות הדתית. וכמוך גם, אני מאמין שפער בינם לבין המציאות היותר שלמה והפחות מנותקת שאני חי. אבל בעצמי אני מנסה להפנים דבר אחד - לא יעזור לי או לאף אחד אחר אם נרבה שנאה או מריבה. אני לא הייתי קורא לזה "רוע" כמוך. לא חושב שהם בעלי כוונות זדוניות אלא אטומים נפשית ורוחנית, כמו הרבה אנשים אחרים שאני פוגש ביומיום, פוליטיקאים ועוד. מה שיעזור באמת לאחרים זה שאנחנו נראה לכולם אהבה, ונקבל את הפמיניסטיות, ההומואים וכל מי שהחברה דחקה החוצה ברבות השנים. אני מאמין שזאת התרופה הרוחנית (לצד פליאו - התרופה הגופנית :) )...
אלעד

ואם הזכרנו דת, -- האם התורה דוגלת בצמחונות או באכילת בשר??
הרי כתוב בבריאת העולם ביום השישי:
"ויאמר אלהים: נעשה אדם בצלמנו כדמותנו,
וירדו בדגת הים ובעוף השמים ובבהמה ובכל הארץ ובכל הרמש הרמש על הארץ...זכר ונקבה...ויברך אתם אלהים ויאמר להם...ומלאו את הארץ וכבשה, ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרמשת על הארץ"
אבל מיד אח"כ כתוב:
"ויאמר אלהים הנה נתתי לכם:
את כל עשב זרע זרע אשר על פני כל הארץ ואת כל העץ אשר בו פרי עץ זרע זרע, לכם יהיה לאכלה...ויהי כן."
אז קודם ברכה לבשר ואח"כ אמירה (לא ברכה) לצמחונות??
מה דעתכם?

מאנונימי לאנונימי,
דעתי היא שמן הראוי להתייחס לתנ"ך בכבוד הראוי לו אבל כדאי גם לקרוא את הספר: "קיצור תולדות האנושות". ברגע שתעבור את הפרק הראשון תבין כבר...
קריאה מהנה.

מכינת עלי תמיד ידעה לשווק עצמה כמשהו יוצא דופן.
חכמה קטנה מאוד להתהדר בחינוך הנוער כאשר אתה מקבל את כל השמנא וסלתא של הציבור הדתי ומסנן את כל הנחשלים והמתקשים החוצה.
אתיופים ורוסים לא תיראו שם אלא רק בני טובים מגבעת שמואל ופתח תקווה.
או כמו שאמר לי חבר שף:"מה הבעיה לעשות המבורגר טוב מאנטריקוט. ."

אמן יסגרו כל המוסדות בללו וכל אוכלי החינם הללו יצאו לעבוד בעבודה אמיתית. אין כמו אור השמש ועבודת כפיים לניקוי תודעה מקולקלת

ברשותך..אני דווקא מתחבר לדבריו של הרב לוינשטיין, הוא אמיתי, ישיר ולא מתחנף. יש תורה וכאשר מעמיקים את לימוד התורה והופכים אותו לחזון ולדרך חיים אין חזק ועוצמתי מזה.. ומעבר לזה, יותר מכובד שבמה שלא קשורה לעניינים אישיים לא תשרת אותם ודי לחכימא..

הוסף רשומת תגובה