אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

האם השמנה היא מחלה? (רמז: לא)


נפל דבר בישראל.
ההסתדרות הרפואית בשיתוף החברה לחקר וטיפול בהשמנה (יש גוף כזה) הודיעו השבוע כי השמנה היא מחלה
כולנו יודעים כי השמנת יתר קיצונית obesity קשורה מאוד לתחלואה. לסכרת, לבעיות לבביות, למחלות כרוניות אחרות, לסרטן ועוד. אבל מעתה גם ההשמנה עצמה היא מחלה. 
לא מספיק שלשמנים יש סיכוי גבוה מאוד לפתח סכרת, מעכשיו הם חולים כבר קודם. 
עוד הכריזה ההסדרות הרפואית כי 25% מהאוכלוסיה במדינה נופלת בקטגוריית ההשמנה. כולם מעתה חולים. גם חלק ניכר מהילדים ומהנוער. גם הם כעת חולים. לא סתם מתחלים, אלא חולים ממש, בגלל גזירת גורל שאינה תלויה בהם כלל. לפי ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה לחקר וטיפול בהשמנה: "מדובר במחלה כרונית ולא בכשל התנהגותי... היא איננה אשמת האדם השמן". 
אם אתם תוהים מה זה משנה בכלל, ולמה ההודעה של ההסתדרות הרפואית מסוכנת דווקא, אז הנה כמה נקודות לשיקולכם:
(הבהרה: להלן אני מתייחס להשמנת יתר קיצונית, ולא משקל עודף קל, שכלל אינו נחשב לגורם סיכון בריאותי)
  1. הכחשת האחריות האישית. המחקרים גילו, אומרים לנו בהסתדרות הרפואי, שרוב מוחלט של הדיאטות לא מצליחות, ולכן אין סיכוי להבריא לבד, ולכן זו מחלה. האמירה הזו מעקרת את המוטיבציה של הפרט ובעיקר את תחושת האוטונומיה והאחריות האישית לסגנון החיים. פאק, אז מה אם אני אוכל בורקסים? זה לא קשור למשקל שלי. אני פשוט חולה. וברור שהדיאטות נכשלו: דיאטה היא רעיון רע ובלתי אפשרי. לא צריך להיות בדיאטה לעולם: צריך לאכול נכון, טעים ומשביע, ללא הגבלה ומתי שרעבים. זה הכל. אם זה יהיה מאוכל אמיתי, המשקל העודף יעלם מעצמו. תמיד. 
  2. גנטיקה זה תירוץ חלש. מאוד. מי שקורא את ההודעה של ההסתדרות יכול להבין כי כל האנשים השמנים הם בעלי גנטיקה דפוקה. הם לא. עד לפני חמישים שנה לא היו כמעט שמנים בכלל. הגנטיקה של המין האנושי לא השתנתה בין לילה. היא נותרה זהה לחלוטין. סגנון החיים השתנה, והתערבות "מדעית" שאמרה לנו ששומן זה מסוכן ולכן החלפנו אותו באינספור פחמימות. (למשל, מה אתם חושבים שיש בגבינה 1% שומן שלכם? ניחשתם נכון - סוכר). זה הכל. 
  3. הזדמנות למכור תרופות. הודות לתווית החדשה, מעתה, לא צריך שינוי סגנון חיים. צריך רק תרופה. משהו שידכא את התיאבון. משהו ש"ישרוף שומן". איזו גלולה אדומה או כחולה. חברות התרופות עובדות על זה מסביב לשעון. ועכשיו הרופא מאבחן אתכם ורושם תרופה. אתה מבין ד"ר, זו לא הפיצה, זה לא הקוקה קולה, זה רק שאני חולה. אולי יש לך איזה כדור בשבילי? בטח שיש. אל תדאג. 
  4. הזדמנות למכור פרוצדורות רפואיות ומסוכנות. ניתוח לקיצור קיבה, בצורותיו השונות (שרוול, בלון ועוד), הם ביזנס ענק. הם מפרנסים הרבה מאות רופאים, עשרות אלפי ימי אישפוז, ובעיקר, מעמידים על חוד הסכין אלפי אנשים שמאמינים שזוהי דרכם היחידה להבראה (כי הם חולים, וכי אין להם שליטה). במרוצת השנים קיבלתי בלי סוף סיפורים של מנותחים שעברו מדורי גיהינום והיו על סף מוות בגלל הניתוח "הפשוט" הזה.  זה לא. אני ממליץ לכם לקרוא את הסיפור של נרי לוי, כדי להבין מהי האלטרנטיבה, גם למי שכבר היה שם. 
אנשים שמנים אינם חולים, למרות שהם עלולים להפוך בקלות לכאלה.
רוב האנשים הם שמנים בגלל שחסר להם ידע ורק מיעוטם שמנים מבחירה. ההסתדרות הרפואית והחברה לחקר וטיפול בהשמנה לא מעניקים לציבור ידע אלא תוויות. הם מחליפים תווית אחת באחרת. עד היום התווית היתה "שמנים" וכעת התווי היא "חולים". הרבה יותר סיפטי. הרבה יותר פוליטיקלי קורקט. אבל האמת היא שהשמנה אינה גזירת גורל, ואינה מחלה גנטית (עבור 99.99% מהאוכלוסיה), ואינה מחלה כלל. השמנה היא תוצאה של מזון גרוע. לא של עצלנות. לא של חוסר בספורט. לא של משהו ששמו לנו במים. 
השמנה היא תוצאה של מה שאנחנו אוכלים.
לצערנו, בארבעים השנים האחרונות, המדינה לימדה אותנו לאכול גרוע. היא אמרה לנו לאכול לחם בכל ארוחה, להחליף את החמאה בשמן סויה או קנולה, לא לאכול שומן ולאכול פחמימות מורכבות וחטיפי אנרגיה מלאים. היא מילאה לנו את הראש בשטויות, ובתמורה, אנו מילאנו את הבטן בזבל. 
אחוזי ההשמנה עולים משנה לשנה למרות שהרפואה מתקדמת יותר, ולמרות שכולם עושים הרבה יותר ספורט, יותר מאי פעם, ולמרות שאוכלים הרבה יותר דגנים מלאים מאי פעם (כי זה מה שמספרים לנו שבריא), ולמרות שכולם מדברים בריאות ורוצים ורודפים בריאות, אבל אללי, תופסים רוח.
רק כאשר המדינה תתנער מהזיות "פירמידת הבריאות" ותחזור להמליץ לאנשים לאכול אוכל אמיתי, רק אז תפתרנה חלק גדול מבעיות ההשמנה "הגנטיות". השמנים לא קיבלו את זה בירושה. אין השמנה גנטית. אין. זה שטויות שמספרים לנו כדי שנרגיש טוב עם עצמנו וכדי שהמדינה תמשיך לעצום עיניים מול השטויות שהיא ממשיכה להאכיל אותנו: את פירמידת המזון מכריחים את הילדים שלכם ללמוד בגן, ביסודי ובתיכון. זה חומר חובה בתוכנית הלימודים.
ההסתדרות הרפואית אינה חלק ממערכת החינוך אבל היא דואגת לה לפציינטים לתרופות ולניתוחים החל מגיל הגן.
זהו טירוף מוחלט.

אם אתם רוצים להחלץ ממעגל ההשמנה אל תלכו לרופא.
תלכו לחנות הספרים. תלכו לשאול חברים שכבר עשו את זה. תלכו לאינטרנט לקרוא וללמוד. תלכו להאמין בעצמכם.



Share/Bookmark

By Dael with 2 comments

2 הערות קוראים:

אמן! נכון 100%, כל מילה ברזל!
המחלה היחידה היא הרצון להפיל אחריות על אחרים ולא לקחת את עצמנו בידיים!

זה מרגיש קצת כמו במטריקס. על מי אתה יכול לסמוך שיתן לך עצה טובה בנוגע לתזונה ? לדיאטנית ששבויה בספרי הלימוד של לפני 30 שנה ? על רופא המשפחה שלך שניזון (ביותר ממובן אחד) מחברות התרופות ומפרדיגמות רפואיות שהולכות ומתגלות כמופרכות ?
אני רק חושב על זה שאם היום היו מגלים מה הפיתרון למחלת הצפדינה, היו סוגרים את זה בפטנט ומשכנעים את ההסתדרות הרפואית לאסור אכילת ירקות או פירות טריים :-)

הוסף רשומת תגובה