אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

נייק פרי 3.0 Nike Free - סקירה



אחרי שאתמול ירדתי על שעוני הדופק, היום אני מתייצב בצד של הרצים ונותן סקירה על הנעליים החדשות דנדשות שלי, נייק פרי 3.0. קוראיו הותיקים של הבלוג הזה יודעים שאני בדרך כלל מתאמן עם ה VFF שלי או עם נייק פרי 7.0 שיש לי כבר ארבע שנים. שתיהן מתאימות מאוד כדי לרוץ נכון יותר, ובכלל, הכי טוב לרוץ יחף וריצה נכונה וללא פציעות היא בעיקר עניין של טכניקה נרכשת, וכדאי עם נעליים מתאימות. מי שעוד לא ניסה, לעולם לא מאוחר מדי.
מילה של פירגון לנייקי פני שמתחילים: הפרי 7.0 הם הנעליים העמידות ביותר שהיו לי אי פעם. אני משתמש בהם בלי סוף, ובדרך כלל תוך התעללות קשה, והן לא נקרעו, לא נגמרו, לא צייצו ולא קיטרו כל השנים, גם אחרי עשרות כביסות במכונה ואינסוף אימונים. לא יודע איך תפרו אותן וממה, אבל שאפו ראשון לנייקי על נעל מעולה שמשרתת אותי נאמנה כבר שנים ולא מראה שום סימנים של התעייפות החומר למעט בחיבור השרוכים. די מדהים בעיני.
אז למה בכלל קניתי לי נעליים חדשות?
אחד, גם מגיע לי להתפנק לפעמים.
שתיים, קיבלתי מתנה 500 ש"ח תלושי קנייה בנייקי (תודה חברים).
שלוש, חיבור השרוכים בנעליים הנוכחיות נתחיל לגמגם (השרוכים מחוברים בטבעות בד ולא בהשחלה כמו בדרך כלל, וחלק מהטבעות מתחילות להתפרק).
ארבע, הVFF טובות אבל לא לכל דבר, וצריך גם נעליים. למשל לקפיצות בחבל, למשל לריצות בשטח קשה יותר או כשרטוב בחוץ וגם לאימוני מטקון מרובי תחנות לפעמים עדיף נעל מאשר ויבראם. ועבור מי שלא בטוח במה לבחור, כתבתי פעם פוסט בדיוק על זה: איזה נעליים לאיזה אימון.
בקיצור, רציתי נעליים חדשות.

אז נכנסתי לחנות של נייקי כמו ילד לחנות ממתקים, רק בלי העניין הזה של ההורה העצבני. למרות זאת, מרוב הנעליים המוצגות בחנות אני לא מתלהב, בלשון המעטה, כי הן ההיפך הגמור ממה שאני מאמין שטוב וכדאי לרוץ עמו. אני מחפש נעליים מינימליות, קלות משקל, ללא שיכוך, ללא הגבהה של העקב, ושיהיו גמישות ועמידות. היחידות כמעט שנכנסות לקטגוריה הזו הן סדרת הנייק פרי. יאמר לזכות נייקי שהם היו החברה הראשונה, לדעתי, שקידמה ריצה "יחפה" בעזרת הנייק פרי שאמורות, לפחות לפי הפרסומות של נייק מלפני 5 שנים, לדמות ריצה יחפה. בפועל, הנייק פרי לא ממש תפסו ונשארו שנים ארוכות על "אש קטנה" ועם קומץ מכורים בלבד (אני אני). אבל, עם התחזקות המגמה היחפה העולמית נייק נותנים כיום חיזוק לסדרת הפרי הותיקה עם דגמים חדשים ועם פרסום הרבה יותר אגרסיבי לכוון נתח השוק הזה, שתופס סופסוף משקל על חשבון שוק הנעליים "המשככות זעזועים" המסורתי והטיפשי.
אז בסופו של דבר בחרתי בדגם החדש של ניק פרי 3.0 ולהלן הסקירה של איך התחושה בריצה ובהליכה.

עיצוב: הפרי 3.0 יש מראה בולט ואחר למדי. הן כחולות לגמרי ומעט מבריקות, והיתה תמימות דעים בחנות שהן יפות. המוכר אפילו ניסה להתחיל איתי. מאוחר יותר הנעליים עברו את אישור המקצועי של קובעת האופנה אצלנו בבית - אחינועם, ביתי הבכורה. מכל מקום, על טעם ועל ריח לא נתווכח כאן.

ארגונומיה: 3.0 מייצג את מספר המילימטרים בהם העקב מוגבה לעומת הכרית הקדמית של כף הרגל. כלומר 3.0 הן שטוחות הרבה יותר מה 7.0 שהיו לי וזה טוב ויותר "טבעי" או "יחף" מעט יותר אם תרצו. נכון, זה לא שטוח כמו VFF או יחפנות אמיתית אבל זה בכוון הנכון. פנים הנעל צר הרבה יותר לעומת הדגם הקודם, בעיקר בחלק הקידמי, וזה דווקא פחות נראה לי. סך הכל התחושה של הליכה עם הנעל היא רכה ונעימה. לא קפיצית מדי ולא קשה מדי. ככה היא באמצע. תחושה מאוד חתולית ושקטה. הנעל אוורירית. טוב לקיץ.

סוליה: לטעמי ולהבנתי, ההבדל העיקרי בין הנעל הנוכחית לקודמת הוא במבנה הסוליה ובמשמעות של זה למתאמן. הסוליה של הדגם הזה שונה מאוד מהסוליה של 7.0. היא מחולקת ל 14 שורות או מקטעים לעומת 10 שורות בלבד בדגם הקודם, מה שמאפשר לנעל עוד יותר גמישות. ביחוד הדבר בא לידי ביטוי ב"פירוק" בין השליש הקידמי של כף הרגל למרכז כף הרגל. התחושה היא שכרית כף הרגל משוחררת לחלוטין משאר הרגל וזה מקדם ריצה נכונה יותר ונחיתה על הכרית או מרכז כף הרגל. ב7.0 הנעל משוחררת יותר דווקא במרכז שלה ולא בקצה הקדמי, ו"מעיכה" סימולטנית של שתי הנעליים מדגימה היטב היכן כל אחת מהן מתקפלת.

ההבדל האחר הוא ברוחב הסוליה. הדגם הנוכחי צר יותר וקצר יותר מקודמו. מדדתי עם סרגל את הסוליות בשני זוגות הנעליים ובעקב, במרכז הרגל ובכרית הקדמית של 3.0 הסוליה צרה בערך ב 7 מ"מ לעומת דגם ה 7.0 (בשני הזוגות אני מידה 45). זה לא נשמע הרבה אבל כשיצאתי איתן לריצה מיד הרגשתי שיש פחות תמיכה בכף הרגל. הסוליה גם קצרה יותר בערך בסנטימטר (בעיקר בעקב שהוא פחות מוארך). זה מחדד את הצורך שלא לנחות על העקב וזה טוב.
הסוליה ב 3.0 גם לבנה הרבה יותר, אבל אני חושש שבפרמטר הזה ההבדל לא נעוץ ביצרן אלא דווקא בצרכן...
חלק עליון: הנעל כולה עשויה בד. להבדיל מהדגם הקודם שרובו עשוי היה עור ומיעוטו בד דקיק, כאן ההימור הוא על נעל שכולה בד דק ונושם. מעניין אם גם הנעל הזו תחזיק מעמד כמו אחותה הבכירה למרות החומר הרך. החומרים השונים מודבקים זה לזה וללא תפרים כלל (כנ"ל). הלשון של הנעל עשויה מגומי שחור, מחורר ורך שמרגיש נעים ושלא זז בכלל מהמקום בזמן הריצה. נחמד. השרוכים שטוחים ודקים. השרוכים הקודמים היו עגולים ונפתחו בכל ריצה אלא אם עשיתי קשר כפול. כאן השרוכים איכשהו נשארים הדוקים ולא נפתחים. יפה.

אז מה קורה בריצה. טוב, עדיין לא הספקתי לרוץ איתן הרבה אבל מהמעט שרצתי, הספקתי ללמוד ולהתרשם לגמרי לחיוב. קודם כל, ברמת העובדות, בריצה קצרה של 2 מייל (3200 מ - יש לי מסלול קבוע, חציו עליה וחציו ירידה, שאני מודד את עצמי על זמן פעם בחודש בערך), השגתי שיפור עצום ו"גילחתי" כמעט דקה שלמה מהשיא שלי. אני לא מאמין שזה רק בגלל הנעליים, אבל כנראה שהן לא הזיקו, לכל הפחות. הריצה איתן הרגישה אחרת, ולפחות בהתחלה הייתי צריך לשים לב איך אני נוחת. התחושה היתה שהעקב מוחזק היטב ולא זז ושקל מאוד לנחות על הכרית הקידמית או מרכז כף הרגל בלי יותר מדי לחשוב. הנעל מקדמת ריצה בטכניקה נכונה באופן טבעי. ה"אחיזת כביש" שלהן מצוינת. בעליות כמו גם בירידות הרגשתי שהנעל נצמדת היטב לאספלט. הן קלות מאוד על הרגל ומרגישות נוח ונעים.

מחיר: הן לא זולות בכלל. המחיר הרשמי בחנות הוא 549 ש"ח. אני קניתי בהנחה אישית שיש לי אי-שם, אבל אני חושב שהמחיר המלא סביר יחסית לחלופות בארץ. נעל ריצה קלה וטובה עולה בערך ככה.

שאלות מישהו?
וספרו לנו: עם מה אתם רצים או מתאמנים?

(וכרגיל, אם אתם חושבים שיש בפוסט הזה משהו שיכול להיות רלוונטי גם לאנשים אחרים שאתם מכירים ושעדיין לא מזדמנים לבלוג הזה, אתם מוזמנים לחלוק את המידע במגוון הדרכים האלקטרוניות לשיתוף במידע העומדות לרשותכם כמו כפתורי הפייסבוק והמייל וכו').

עדכונים:
אם אתם כבר כאן, אולי תתעניינו גם בסקירה שלי על Vivobarefoot שהם נעלים מינימליסטיות אחרות, מעולות ומתאימות לריצת שטח. 

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 22 comments

22 הערות קוראים:

נראה לי ש-YNET קראו את מחשבותיך:

http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3517327,00.html

אני לא אוהב את הנייקי פרי. אני חושב שהבעייתיות שלהם היא בכך שהאצבעות מאוד צמודות בכף הרגל, וזה מונע הרגשה טבעית. אני מחזיק ה VFF וגם חושב שצריך עוד נעל נוספת. אני מנסה עכשיו את דגם של merrell
trail glove.
היתרון שלהם הוא במרחב של האצבעות של כף הרגל, וגם ישנה הגבהה באיזור של כריות כף הרגל, מה שמוביל לתחושה מעניינת ולהתמקדות בדריכה על הכריות ולא על העקב.

אכן, כמו שכתבתי, פנים הנעל בחלק הקידמי צר מאוד וזה חד משמעי לרעה. ספר לנו איך הולך עם המארל, שנדע גם.

באופן מוזר היתה עוד תגובה ששלחו לי ומשום מה היא לא מופיעה כאן (היא גם לא בתגובות הספאם. אם למישהו כאן קרה שהוא פרסם תגובה והיא לא פורסמה, נא שלחו לי מייל שאדע ואוכל לטפל בזה). מכל מקום הנה התגובה של אנונימי נוסף (תודה לך):

נראה לי ש-YNET קראו את מחשבותיך:

http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3517327,00.html

פתרון לדורבן?
לפני שנה התחיל לי דורבן בכף הרגל. מצאתי שהנעל שהכי נוח לי איתה היא נעל טיולים גבוהה. כרגע אני הולך רוב הזמן עם סולומון.
ניסיתי את הויבראם, וגם נייקי פרי, והרגשתי שהם מחמירים לי את בעיית הדורבן. האם למישהו יש פתרון לבעייה?

מה אתה אומר על הנעל הזאת?
http://www.saucony.com/store/SiteController/saucony/productdetails?stockNumber=20072-3&showDefaultOption=true&skuId=***4********20072-3*M080&productId=4-103840&catId=cat10004

קשה לשפוט נעל לפי התמונה (וזאת נראית דווקא עם סוליה די מסיבית ולא ממש מינימלית), אבל אני מניח שצריך למדוד, להרגיש ולא פחות - לקרוא תגובות והמלצות של רצים יחפים/מינימליים אחרים ברשת. לי אין דעה על הנעל הזו.

אתמול קניתי סאקוני פראמונט 3
בנתיים סבבה לי :)
אבל גם לא ממש זולות - 600 שקל

איפה ניתן לקנות את הנייק פרי 3 V2 ?
מחפש לקנות מהארץ !
אשמח לתשובה במייל csd777@walla.com
תודה.

סקירה נרחבת

http://zero-drop.com/?page_id=759

אני אדם השוקל 90 קילו-עם 20 אחוז שומן..השאלה היא אם אדם כבד כמוני השוקל לא מעט יכול לבצע הליכה (לא ריצה)עם הנעליים של נייק פרי?אני קצת פוחד מהעומס על המפרקים בגלל המשקל
ומה שקורה בהליכה להבדיל מריצה שיש גלגול של העקב קשת ואז כרית כף הרגל.ובריצה יש גלגול של הקשת ואז כרית כף הרגל..השאלה היא אם זה נכון ללכת אם נעלי נייק פרי בהליכה או שזה יותר מתאים לריצה?

חברים יש המלצות לנעליים קלות ורחבות במיוחד?

אנונימי, אתה מפחד ללכת? תהיה רגוע. נייק פרי מיועדות לריצה כמו-יחפה אבל הן קלות ויתאימו מאוד להליכה. אין שום סיבה לנעול נעליים יקרות ועם "בולמי זעזועים" להליכות. אתה לא כזה קרנף, והמפרקים שלך יהיו בסדר גמור. וחוץ מזה, אם אתה כבר בחוץ, תשלב גם קצת ריצות. יהיה נחמד. אל תדאג.

ודור, ראה את ההמלצה שלי על vivobarefoot שרוב הדגמים שלהם מאוד רחבים מלפנים. http://www.kadmoni.com/2012/02/vivobarefoot-breatho.html

היי..יש את הדגמים האלה שציינת לעיל על נעלי הVIVO בארץ?
באמת נייק צר מידי..אשמח לשמוע המלצות על נעליים קלות..
מה דעתכם על סקוני קינברה?לי היו אותם אך הם מתפרקות מהר..
ויש גם דגם חדש לני בלנס עם סוליית VIBRAM..אני רק ראיתי אותם.מישהו התנסה בהם?

אמנם שתי הנעליים הן מסדרת דגמי פרי, אבל הישנה היא נעל שמיועדת לתנועה חופשית במרחב (ניתורים, שינויי כיוון, תרגילים הקשורים במשחקי כדור וכו׳) ולכן בעלת סוליה רחבה יותר ועם תוספת רוחב בצד הלטראלי (החיצוני) ליציבות משופרת בנחיתה (בדומה לנעלי כדורסל), והחדשה היא נעל שמיועדת לריצה נקייה (ולכן סולייתה מעט שונה ברוחבה).

מישהו מכיר נעליים קלות כמו הנייק פרי שציינו פה?
ובאיזה חנות הוא קנה אותה?

האם הנייר פרי טובות גם לסוגי ספורט אחרים מרוצה כמו כדורגל או כדורעף?

לא משהו לכדורגל כי הקצה רך. לדברים אחרים, למה לא.

תודה רבה עזרת לי מאוד!!

חלק משיפור הזמן שלך הוא אולי מהמשקל המופחת של הנעל. בנייק פרי במיוחד, רוב המשקל הוא בסוליה - ולכן ה-3.0 קלה משמעותית ביחס ל-7.0 .

your website is wonderful, let alone the content material!
נעלי מטיילים

הוסף רשומת תגובה