אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

סלט בריאות צבעוני לקיץ


לא, זה לא הסלט שאתם חושבים עליו אינטואיטיבית, אבל זה סלט בריא יותר, מזין יותר וככל הנראה גם יפה יותר מרוב הסלטים שאתם מדמיינים כרגע.

אני מדבר על סלט semi קדמוני.
לא יודע אם אתם יודעים אבל תרבויות של ציידים לקטים לא אוכלים ירקות עלים. "סלט ירוק" מחסה, רוקט, וכו' כולל מעט מאוד קלוריות ואיה "כלכלית" במונחים של ציידים לקטים ואכילת עלים נחשבת פעולה מודרנית ומערבית וכמעט ואינה קיימת אצל ידידינו הקדמונים. באופן דומה הסלט שלנו היום כולל מעט מאוד מרכיבים, כמעט ובלי עלים ועם מזונות עתירי קלוריות ועשירים תזונתית: כבד בקר. מנגו. ובצל ירוק לקישוט והזדהות עם אוכלי העלים המערביים. וצריך גם שמן זית, מלח ופלפל גרוס.

קחו את כבד הבקר, צלו קלות על האש או בגריל והשלימו את הטיגון במחבת פסים כבדה. תנו לו להתקרר טוב טוב, ואפשר גם להוציא אותו מהמקרר למחרת כדי להכין את הסלט.
את הכבד אתם חותכים עם סכין גדולה וחדה לפרוסות דקיקות ככל הניתן, גג 1 מ"מ עובי. את החתיכות האלה אתם קוצצים לשלושה חלקים כך שמתקבלות רצועות קצרות ודקיקות של 2 ס"מ בערך. 3 פרוסות כבד מספיקות לסלט גדול, יחסית. ראו בתמונה שהכבד צריך להיות ורדרד עדין בפנים ולא אפור לגמרי, אבל גם לא אדום.
שימו בקערה.
קולפים מנגו. חצי אוכלים וחצי חותכים לרצועות דקיקות כנ"ל בדיוק.

קוצצים בצל ירוק לרצועות באורך סנטימטר (לא מאוד קטן, כדי שיתאים לאוירה של הסלט).
שמים הכל בקערה נחמדה, מוסיפים שמן זית משובח, הרבה פלפל שחור גרוס ומלח.
מערבבים בעדינות בקערה, עדיף עם הידיים.
זהו. הסלט מוכן. הוא יפהפה, הוא טעים, הוא צריך להיות קר, הוא רענן ומתאים לקיץ, והוא ילווה כל ארוחה בשרית בחגיגיות ובלי תלונות. הבעיה היחידה שהוא היה כל כך טעים שאכלנו אותו לפני שהספקתי לצלם את התוצר הסופי, אבל תדמיינו. מבטיח צילום כזה בקרוב.
עדכון: רק בשבילכם הוספתי בראש הפוסט הזה צילום של סלטון כזה שהכנתי לעצמי היום בצהרים.

בתיאבון

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 1 comment

1 הערות קוראים:

אולי בהשראה, חיפשתי איך לעשות את הטונה שלי מעניינת.
חתכתי בצל בגודל בינוני ופלפל צהוב, הקפצתי עם קצת שמן זית עד שהבצלים התחילו להשחים ואז זרקתי לבפנים טונה עד שהוא התחיל להשחים.. מתבלנים לפי הטעם, מוזגים לקערה ונהנים.
לקח לי בערך 5 דקות לאחלה סלט/ארוחת ערב/ארוחה אחרי אימון.
http://imageshack.us/f/854/13332248308621.jpg/
שיהיה שבוע טעים

הוסף רשומת תגובה