אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

לפני שנה התחלתי עם השטות הזאת שנקראת פליאו, ומה אני אגיד לך, אני מאוכזב!

* הנה מכתב שקיבלתי היום. לא נגעתי. תקראו ואז ספרו לנו מה תאמרו על (ואל) רן, המתגורר ממש בקצה הצפוני של ארצנו? *

דעאל היקר...
לפני כמעט שנה התחלתי את השטות הזאת שנקראת פליאו, ומה אני אגיד לך, אני מאוכזב... מעצמי!!!
מאוכזב על שפקפקתי אפילו לרגע.
אחרי שנה ו-28 קילו פחות אין בי אפילו טיפת ספק. אני ממש רוצה להודות לך. כאדם שרוב חייו היה בעודף משקל כזה או אחר, וסובל מתסמונת טורט, פיברומיאלגיה, אסתמה ועוד שלל דברים, להיות במשקל תקין מאוד (גובה 1.86, בתמונות למטה רואים את השינוי מ-106 קילו ל-78 קילו) זה ממש מיוחד עבורי.
הכל התחיל כשאחי הגדול הכיר לי את התזונה הזאת, באיזה ארוחת שישי אחת. באופן טבעי הרמתי גבה כששמעתי את זה ואפילו זלזלתי, אבל בכל זאת הרגשתי איזה צורך לא מוסבר לבדוק על זה באינטרנט.
וככה הגעתי לבלוג שלך. מה אני אגיד לך, זה היה נראה כל כך הגיוני וכל כך פשוט שלא הבנתי איך לא חשבתי על זה קודם. באותה תקופה הגעתי לשיא המשקל שלי, 106 קילו, וחוץ מזה המצב הבריאותי כאמור לא היה משהו בעליל, אז אמרתי שאין לי מה להפסיד ואתן לזה צ'אנס.
בהתחלה הייתי ממש בקריז ללחמניות ומתוקים, אבל ראיתי שחוץ מהמשקל שירד בהתחלה בקצב יפה של קילו בשבוע, אני גם חווה שיפור בעיכול. באמת שתוך שבועות ספורים החשק הזה ירד, ואני מרגיש ממש טוב!
כמובן שהסביבה הייתה נגד בהתחלה, אני חושב שזה חבר שלי סרגיי שאמר "נתראה כשייסתמו לך העורקים בגיל 30". אבל היום כשהם רואים כמה רזיתי ושבדיקות הדם שלי טובות הם סותמים את הפה, ויותר טוב: אבא שלי ואחותי הוריד קמח וצמצמו בסוכרים, אמא שלי 80% פליאו, ויש לי חבר שגם מתחיל כרגע.
זה מאוד מחזק, בעיקר כשאתה רואה שהדימוי העצמי משתפר פלאים וההרגשה היומיומית הרבה יותר טובה. תמיד לא הבנתי איך זה יכול להיות ש4 שעות אחרי שאכלתי חצי מגש פיצה אני רעב כאילו אני אחרי צום, והנחתי שזה בגלל שאני דפוק, שאין לי סיכוי לרדת במשקל ואין טעם להילחם בנטייה להשמנה. אני מודה שעד היום לחמניה עם נוטלה עושה לי את זה בגדול, אבל אני כבר לא מכור לזה ואין לי בעיה להגיד לזה לא. מי האמין שאוכל להעביר 16 שעות בלי להרגיש רעב, וגם אז לא להתנפל על אוכל! וכמובן המעי הרגיז ממנו סבלתי השתפר פלאים. אני באמת קורא לכל האנשים להיכנס לבלוג ולקרוא. פשוט לקרוא ולעבור על הכל. באמת שווה כל רגע.
בנוסף, אני עוסק בפעילות גופנית מאוד מתונה בעיקר הליכות וקצת תרגילי כוח, כך שאין לשייך את הירידה שלי לפעילות גופנית.

הערה: אין לי בעיה שתפרסם את התמונות שלי, אבל בחייאת, תחתוך את הפנים, ירשתי אותם מהצד הכורדי.
להתראות ותודה,
רן



מסקנת ביניים: תזונה קדמונית אינה פוגעת בחוש ההומור!
ומה המסקנה שלכם?
מבחינתי, כיף לקבל כאלה סיפורי הצלחה נפלאים! אנא שתפו גם אתם את הסיפור שלכם. הדרך הפשוטה ביותר, הגם שהיא אנונימית במקצת, היא אונליין בקובץ "הסיפור שלי עם תזונה קדמונית". אבל כמובן ששם מלא וגם תמונה יהיו נחמדים ותמיד אפשר לשלוח לי מייל אישי. בשמחה.
כבוד גדול רן.

*עדכון של הפוסט מה 30 לאפריל, אחרי שרן שלח לי תשובה לשאלות שלכם*
"כאמור, שמתם לב שאני לא אדם בריא במיוחד. אפשר להאשים את הגנטיקה, התזונה או זה שהייתי נתון בסטרס כרוני הרבה שנים עקב נסיבות חיים. כמובן שגנטיקה ואת העבר אי אפשר לשנות, והתרופות שאני לוקח, נגיד את זה בלשון המעטה "לא עוזרות". אז שיניתי את התזונה.
אני חושב שהצינון הכרוני היה הדבר הראשון ששמתי לב שמשתפר. עד לפני שנה, הייתי מנוזל כל שנה, כל השנה כך שקשה שלא לשים לב שהאף פתאום משוחרר יותר.
שנית, הפיברומיאלגיה. מחלה לא סימפטית, שמלווה בכאבים, תשישות, נדידות מצב רוח ומעי רגיז. 3 מתוך אלו השתפרו בהחלט, ולא תודות לתרופות (קשה לי להאמין שפתאום אחרי שנה וחצי התרופה תתחיל לפעול, ובדיוק כששיניתי את התזונה). העיכול טוב הרבה יותר, אני יותר אנרגטי והמצב רוח יותר נשלט, שעל זה אני רוצה קצת לדבר. אותי תמיד לימדו שצריך פחמימות כי זה מעלה סרוטונין וכך עושה מצב רוח טוב. אוי, כמה הם טעו. אמנם זה נותן הרגשה זמנית טובה, אבל הנפילה אחרי זה היא זו שקשה. אחרי שנגמלים (כן כן, נגמלים), מצב הרוח הרבה יותר מאוזן, ואפילו מרגישים אנרגטיות מסוימת.
וכמובן - אקנה! ציפיתי שהוא יעבור לי בסיום התיכון אבל זה לא קרה. היום כמעט ואין לי אקנה בפנים, ובגב הפצעים בהחלט הצטמצמו. אני סובל מעוד כמה דברים, אבל מטעמי פרטיות אעדיף לא לפרט אותם.
תסמונת הטורט לצערי, לא השתפרה, אבל אותה בוודאות אני יכול לשייך לסטרס כרוני וגנטיקה.
רק בריאות :)"


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 21 comments

21 הערות קוראים:

איך משיגים את כתובת המייל של רן ? :/

כל הכבוד!! הישג אדיר! אני מצפה לירידה של עוד 12% ממשקל הגוף... והוא בהחלט נותן עוד כוח להמשיך!!

למה שיוריד עוד?

בגובה שלו, הוא יכול בכיף לשקול 85 קילו.

הייתי מציע לו להירשם לחדר כושר, ולהתחיל להרים משקולות ולצבור מסת שריר.

כל הכבוד. נראה טוב ונשמע מצויין. סחתיין עליך רן :)

האם שילוב כושר הוא חובה? אני עם בעיות גב כך שכושר היא לא האופציה ....

כל הכבוד רן! לא מובן מאליו לעשות זאת בצל כל המחלות, מראה עד כמה חזק אתה.
במשקלך ובגובה הנוכחי שלך אני ממליץ להפסיק לחשוב על המשקל...מנסיון חיים שלי ושל אחרים תמיד שואפים ליותר ככה אנחנו מתוכנתים כנראה...
מה שנשאר זה מכון כושר :q החלק הכיפי בסיפור.(!)

רן יא תותח!

לא מובן מאליו!

שאלה לגבי כושר
מה אתם חושבים אל אופני כושר ועל אופניים בכלל? וריצות?
האם אלו לא פעיליות שמעמיסות על הברכיים והגב יותר מדי?
אני מנסה למצוא פעילות גופנית אירובית שהיא בטוחה יחסית ועם זאת מתגמלת מבחינת מאמץ
בינתיים אני רק הולך אבל אני מרגיש שזה לא מאתגר אותי מספיק

תודה

הי שאול. אופנים וריצה שתיהן פעולות שיכולות להיות מתגמלות ובטוחות. אבל, הייתי מאוד ממליץ לך לשלב אימוני אנטרוולים או ריצות קצרות עד בינוניות ולא אימוני נפח וריצות כרוניות.

לדעתי האמת נמצאת איפשהו באמצע
להיות קיצוני ולא לאכול פחמימות זה לא טוב ומצד שני גם לא צריך להפריז בהם
כשאני באופן אישי לא אוכל פחמימות בכלל, ועשיתי לא מעט דיאטות דלות פחמימה (אני מתאמן ועושה תקופת מאסה ותקופת דיאטה כל פעם מחדש) מרגיש ירידה חדה בחשק המיני וגם במצב רוח.

שלום, קניתי את הספר והתחלתי אתמול. מעורר השראה! שאלה בקשר לזרעים - לא כל כך ברור לי איזה זרעים מותרים ובאיזה כמויות. צ'יה? שוםשום? פלאקסיד? ומה עם שבבי קוקוס לא קלויים? יחבל בירידה במשקל?

שלום, רציתי לדעת מדוע לא לשתות אבקת חלבון עם חלב

שמח שאהבת את הספר. זרעים ככלל מעולם לא היו חלק משמעותי בתזונה האנושית, ובהתאם יש לאכול אותם... שבבי קוקוס קלויים אינם זרעים אלא קוקוס, שהוא מצויןץ הבעיה שרוב אלו שתמצאי בחנויות כשבבים קלויים הם עם סוכר מוסף!! אז תבדקו טוב את המקור. צ'יה, פלאקס סידס, וכו' אפשר לאכול אם בא לכם, לא באמת מזיק, אבל גם אין סיבה להשתגע איתם.

על אבקות חלבון אכתוב בהזדמנות אחרת. ככלל, חלב ניגר הוא לא משהו שאני מעודד עבור רוב האנשים. ואבקות חלבון אינן חלק "טבעי" מתזונה קדמונית, אבל עשויות להיות פתרון למצבים מסוימים.

נחשפתי לא מזמן למר קדמוני, מיד חרשתי את האינטרנט ואני בצעדי הראשונים לפלאו. אני מלאת פליאה על התקדמותו והישגיו של רן. הייתי רוצה לעזור לו לבעיה הבלתי פתורה שלו - יש המלצות רבות לפתרון על ידי מגנזיום כלוריד או שמן מגנזיום שספיגתו מצויינת דרך העור, במריחה, עיסוי, אמבטיות וכו, מחסור במינרל הזה היא כרונית בימנו וגורמת לבעיות אין ספור.

שלום לך מר קדמוני, שמי קורל ואני בת 22 אני עושה פליאו כבר עוד מעט חודש ואני לא ירדתי כלל במשקל. יש כמה דברים שאני עושה שאני יודעת שזה לא פליאו. אבל ממש קשה לי בלעדיהם ורציתי לשמוע את דעתך אם זה הגורם העיקרי לעיכוב הירידה במשקל שלי. אני שותה בקפה שלי רבע כוס חלב ואני שותה קפה פעמיים ביום. אני אוכלת קובייה של שוקולד מריר 86% פעם ביום. ואני אוכלת לעיתים פריכיות אורז.

אשמח לשמוע ממך טיפים שיעזרו לי עם הירידה במשקל ואת דעתך בנושא.

המון תודה והמשך יום נעים

אני לא מבין למה את מאוכזב אני רואה שהשגת תוצאות יפות, גם אני הגעתי לתוצאות יפות איפה שהתאמנתי, מכון כושר בחיפה של הולמס פלייס שממש עזרו לי שם ואני מאוד מרוצה מהם, כי שיטת פליאו היא טובה לאללה.

היי בנאדם
אני רוצה להתחיל בתזונה הזאת, יש איזה מקום שאני יכולה לקבל בו הדרכה מדוייקת?
אני ספורטאית (או מתיימרת להיות..) ולא בא לי לפגוע בתהליכים בלי לדעת מה אני עושה
תודה :)

הי. בדיוק בשביל צרכים כאלה (בין היתר) אני מקים את paleo.co.il. בינתיים תרגישי חופשי לשלוח מייל או שאלות. בהצלחה! דעאל

הי אני בת 61 עושה פלאו כבר יותר מחודש ולא יורדת...מה עושים?

הוסף רשומת תגובה