אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

כמה טוב שבאת הביתה (אבל גם כמה טוב היה בהרים)

חזרתי.
אחד עשר ימים של חופש אמיתי והתנתקות מעבודה (כן, גם את הבלקברי לא הפעלתי!). אוסטריה. אויר הרים. מים, רוח קרירה, נופי עד, משפחה. טיולים.
היינו בחבל זלצבורג, חלק משרשרת הרי האלפים. אני מספר על זה כי למרות שכבר הייתי בהרים הגבוהים של אירופה כמה וכמה פעמים, התחושה הראשונית של החוויה הטבע הענק התחדדה לי שוב בשבועיים האחרונים.
אני חושב שכאשר האדם נפגש שוב עם הטבע במלא עוצמתו, משהו מאוד ראשוני וקמאי בנפש מתעורר ומרגיש נכון. מרגיש בבית. מרגיש חזרה לשורשים. מרגיש רווחה ונחת.
אולי בגלל שהבלוג הזה נקרא "מר קדמוני" אני משוחד מעט, אבל בעצם, כשאני מתבונן על הילדים שלי שם בהרים, אני בטוח שאני לא טועה.
ובקצרה: צריך אדם לצאת אל הטבע האמיתי מדי פעם כדי להתחבר מחדש את שורשיו, כדי לתת לנפש את המקום לו היא זקוקה.
נכון שיש לי טבע גם כאן קרוב (אני גר בגליל), ונכון שאנחנו מטיילים כל השנה, אבל צר לי ואין דין גבעות הגליל התחתון או מישורי הנגב כדין הררי הבראשית של האלפים. באחרונים גם ללא כל מאמץ או שהות, מיד "נפתחות הצ'אקרות" והאדם מרגיש מיד שהוא חוזר אל מקורותיו, אל המקום בו התפתחנו במיליון שנים האחרונות, אל המקום היסודי, המוקדם, לפני שבאה הציויליזציה וכבשה את הירוק, והחליפה טבע פשוט ומתגה זאת כ"כיבוש השממה".
אתה באלפים. אתה מטפס שלוש שעות על הר שראשיתו בנהר איתן ופסגתו אינה נראית לעין, מעליך עצים וצפורים, לרגליך אדמה רטובה, טחב ושרכים, מולך עננים, בדרך מפלים, ובכיס האחורי הטלפון שלך סגור. יש לך אוכל על הגב, מים בתיק, וכובע על הראש, ושפע של זמן. אתה לא ממהר. אתה לא מאחר. אתה פשוט נמצא שם.
איני יודע מתי עשיתם את זה בפעם האחרונה, אבל אני חושב שזה must מדי פעם. נכון שאולי זה לא אלגנטי במסגרת "המצב הכלכלי" ושאולי מנהיגי המחאה החברתית יעקמו את האף למקרא הדברים האלה, אבל מה לעשות, החוויה הבראשיתית הזו  אמיתית וקיימת. צריך רק לייצר אותה.
יש לי חבר שאומר שטיול כזה צריך להיות כלול בסל הבריאות.
כשאותו חבר ואני היינו בני עשרים וחמש, הוא כבר יצא לטיולים כאלה עם אשתו לפחות פעם בשנה. גם אני וגם הוא היינו תפרנים, יחסית, ואני השתגעתי מאיפה, או יותר נכון, על חשבון מה, הוא ממן את הטיולים האלה. והוא אמר לי שהנפש שלו זקוקה לטיול הזה יותר מאשר הבית שלו זקוק לרהיטים חדשים.
באיחור של חמש עשרה שנים למדתי שהוא צודק ושאני לגמרי מסכים איתו.
חלק מהותי מבריאותנו הכוללת היא הבריאות הנפשית, והיכולת של הגוף לשגשג תלויה מאוד ביכולתה של הרוח להרגע ושל הנפש לפרוח. "נפש בריאה בגוף בריא" אמרו הכרזות בבית הספר היסודי שלי לפני 35 שנה, והיום הייתי מוסיף להם משפט "וגוף בריא בנפש בריאה".
אנחנו עוסקים כאן הרבה בטיפוח הגוף - בלאכול נכון, בלעשות פעילות גופנית, בלישון, בללכת - אבל עלינו לשמור ולטפח גם את הנפש - וזו צריכה חופש, מנוחה, ועדיף בצל הרים גבוהים עם תרמיל ומשפחה, בשקט.
לא בהכרח טיול כזה חייב לכלול 7000 אטרקציות יקרות וגני שעשועים. הוא גם יכול להיות ברובו טיולים רגליים בהרים (כניסה לשמורת טבע עולה בדרך כלל 2 יורו לאדם וחצי יורו לילד). עשינו גם וגם, ואני מאמין שבסופו של יום הטיול הפשוט, הרגלי, הקשה לעתים, הוא זה שנחרט בזכרון, הוא זה שמשמח את הלב יותר מכל. וכן, את זה אומרים בדיעבד גם הילדים שלי (לא שהם היו מוותרים על הסיבוב במגלשה האלפינית, אבל הביקור במפלי Krimml, למשל, המפלים הגבוהים באירופה, היו שווים עשר מגלשות).
אז מה למדנו היום?
שאנחנו צריכים לצאת לחופש, לתכנן אותו ולתקצב אותו, גם אם עוד מעט נגמרת העונה,
ושעדיף שהחופש הזה, לפחות מדי פעם, יהיה עמוק בתוך הטבע.
הנפש שלכם תאמר לכם תודה.


ספרו לנו מה עושים לכם הטיולים, ואם אתם מזדהים או לא.
שבת שלום ומנוחה של סוף הקיץ

Share/Bookmark

By מר קדמוני with 7 comments

7 הערות קוראים:

מעריך מאוד אנשים כמוך דעאל.
בעוד שאר האנשים נמצאים במירוץ החיים ללא הפסק וללא מנוחה רק כדי לצבור עוד קצת כסף, רק כדי לקנות עוד ספה חדשה או לשפץ את המטבח, אתה מוצא את הזמן לתת משהו טוב לנשמה, לתת משהו רוחני לך ולמשפחתך. על זה אני מעריץ אותך.

יפה מאוד, אוף איך בא לי לעוף לאיזה נופש
דעאל, אני חדש לבלוג שלך ואני כל כך שמח שתנועת הפליאו מגיעה לישראל (אומנם בקטנה)
הייתי רוצה ברשותך לפרסם פה את הבלוג החדש שפתחתי בנושא (אני לומד הכל באנגלית מברוקלין), אני מאמין שככל שהידע יגדל ונגיע ליותר אנשים - נוכל לעזור ליותר חבר'ה שבאמת צריכים עזרה היום

תודה, אביב

http://meeverlapaleo.blogspot.com/2012/09/blog-post.html

סליחה, זה לפוסט ספציפי, הבא יהיה לבלוג עצמו

http://meeverlapaleo.blogspot.com/

שוב תודה

אני קראתי בבלוג של מארק סיסון שביפן טיולים ליער כלולים בסל הבריאות לאנשים מסוימים.

אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:(+66 81 302 8552)

שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדיי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שהוא קיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לה הכל, אז היא אמרה לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל מטיל כישוף, כי גם היא באמת עשתה את זה. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתה. לאחר מכן היא נתנה לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר הילה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהיא מסרה לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שהוא יחזיר לי את בעלי ביומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. אחר כך אני עושה אותם, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות כלשהן, צור קשר עם Dr halo במייל:drhalo111@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +22999924583).

הוסף רשומת תגובה