אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

על סובלנות ועל רצחניות

הטלה נראה בטוח, אבל מה איתכם?
אני אוהב אנשים רוחניים (יש לי גם כמה חברים כאלה) אבל אני מקבל פריחה ואלרגיה מאנשים שמתיימרים להיות רוחניים אבל הם בפועל ההיפך הגמור. הניסיון הציבורי והאישי כבר לימד אותנו שככל שהאדם משתדל להראות יותר את צדיקותו ועליונתו המוסרית, כך יש להטיל ספק רב יותר בעליונות אוירית זו. ולהיפך, על פי רוב הנשמות הטהורות האמיתיות נחבאות בדרך כלל מן העין.
לכן, כשאני רואה או שומע על אדם שטוען בלהט שהוא רוחני, מוסרי ובעיקר טוב מאחרים, אני מיד נכנס לחרדה ולכוננות ספיגה.
הנה כמה דוגמאות שכולנו מכירים:

  • אנו שומעים על אנשים שמתהדרים בתרי"ג מצוות, בפלפול עיניים והתנדנדות נמרצת בתפילות, אבל מועלים ובועלים בסתר.
  • אנו שומעים על אנשים שטוענים שאורח החיים שלהם נעלה משל אחרים ולכן אין להטרידם בזוטות כמו צבא, עבודה או מיסים.
  • אנו רואים אנשים שמטיפים לממלכתיות וליושרה ובפועל אונסים ומטרידים (נגיד, נשיא מדינת ישראל לשעבר או סמפכ"ל).
  • אנו רואים אנשים ששומרים על הקופה הציבורית אבל גונבים ממנה בו זמנית (נגיד, שר האוצר לשעבר).
  • אנו רואים פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי רוח שמטיפים לאהבת עולם אינסופית אבל מוכנים לשנוא ומיד את כל מי שחושב אחרת מהם (נגיד, רשימה ארוכה).

והנה כמה דוגמאות שרלוונטיות לכאן:

  • "אני לא אוכל יצוריים חיים שגדלים בתנאים של שואה...אתה מוכן לרצוח ולכלוא יצוריים אנושיים רק כדי לספק את תאבת האוכל שלך" (שגיאת הכתיב במקור - "תאבת" במקום "תאוות" - ד.ש.)
  • "כל אשה שלובשת פרווה צריכה להאנס אונס כה אכזרי שתצולק לנצח וכל גבר שלובש פרווה צריך להאנס אונס אנאלי עד שישפכו בני מעיו"

שני הציטוטים האחרונים הם של שני שוחרי טוב לכאורה, המקדשים דיאטה טבעונית, נעלים בעיני עצמם מעל כל שאר המין האנושי ומקדשים דיאלקט גזעני ואכזרי (הבהרה: כשם שלא כל החרדים משתמטים, ולא כל הנשיאים אנסים, כך אין כל הטבעונים גזעניים חלילה. המדובר רק על המצוטטים הנ"ל, ואמונתי שהם המיעוט שאינו מעיד על הכלל). הציטוט הראשון הוא של אחד המגיבים כאן. שיפטו אתם מה קצר המרחק בין ההשוואה של אוכלי הבשר לנאצים ובין נקיטת מעשים לעצור את רצח ההמונים. מישהו אולי חושב שעדיין זה רעיון טוב להתנקש בהיטלר, לא? הרי אני עצמי מוכן בכל עת להתגייס על מנת לעצור ומיד "רוצח יצורים אנושיים" וגם אם מעצר זה כולל אלימות. הרי אין ברירה.
הציטוט השני, הציורי ועדין להפליא, הוא של לא אחר מאשר גארי יורופסקי, יקיר פייסבוק, שנחשב בעיני אלפים גורו של רוחניות והרמוניה סביבתית, זה שהרצאתו מלאת העוותים כבשה בסערה את העולם ואת הנפשות התמימות של גברים ונשים שקנו את ההבלים הפסידו-ביולוגים שהוא מוכר. מכל מקום, ולידע כללי, אותו גארי מנוע למהכנס לתחומי ארצות הברית וקנדה שכן הוא מוגדר כאדם מסוכן לציבור המעודד אלימות, והוא הוא אותו טבעוני נעים הליכות ושוחר כל טוב המנסה לשכנע אותנו לחבק ציפורים ועצים בעוד הוא מחרבן לנו על הראש שקרים ומעודד את הקיצוניים שבין מאמיניו לנקוט פעולות אלימות ומחרידות נגד חבריו לשעבר, בני האדם.
איך אנשים מעיזים לעשות לו לייק, תגידו. איך?

אם כך, מסקנת ביניים:
משה קצב לא ילמד אותי הליכות ונימוסים.
אברהם הרשנזון לא ילמד אותי מוסר ואתיקה.
יוסי הררי לא ילמד אותי פרקי סליחה וכפרה.
(הרב) מוטי איילון לא ילמד אותי פרקי אהבת הבריות.
גארי יופולסקי ומעריציו לא ילמדו אותי מאומה - לא ביולוגיה ולא אתיקה, לא סובלנות ולא תזונה.
האחרון רק לימד אותי (שוב) להזהר מבריות שתפיסתם כה גזענית עד שהאחר שאינו חושב כמוהם מוטב לו שיומת, יאנס ויירצח ובלבד שלא יערער על העליונות המוסרית לכאורה של הדובר.

בינתיים, וללא שום יומרה רוחנית, אכלתי הערב סרדינים טריים במחבת, חצי דלורית וכרובית אפויות יחד בתנור. הרגשתי טוב ומוסרי. 


Share/Bookmark

By מר קדמוני with 90 comments

90 הערות קוראים:

כבוד הוא לי, גם להכנס פה לבלוג ( יהיה מה לספר לילדים) וגם להכתב באותה שורה עם גארי יורופסקי.
האמירה הזאת נלקחה מראיון של גארי ברגע של עצבים אבל היא מככבת בכל האתרים שיוצאים נגדו, כנראה שזה הטענה הלא עניינת החזקה ביותר נגדו,הוא בעד לפגוע באנשים שרוצחים חיות, למרות שעד עכשיו הוא לא פגע במישהו בניגוד לאנשים שטוענים נגדו שהוא כזה.
אבל זו הדרך שלך, לא לתייחס לטענה עצמה, אלה לחפש טעויות קטנות ולנגח דרכם.
אז אני כלכך מצטער שהקלדתי שגיאת כתיב אצלך בבלוג, "תאוות".
ועכשיו תתייחס לטענה?

נתקלתי מספר פעמים ב"שוחרי השלום הלוחמניים" כמו שאני מגדירה אותם... הם מפתיעים אותי כל פעם מחדש.
טיפוסים שיהיו מוכנים להרוג אותך בדרכם לשלום עולמי וקרוב לבבות. מתווכחים, שוללים את דעת הזולת וכופים את דעתם.
ואני לא מזלזלת- מטרותיהם המוצהרות טובות וטהורות, אבל איך הם כל כך עיוורים לאלימות שבה הם נוקטים בדרך?
נבצר מבינתי.

קובי,

לא שחסרים טיעונים להתווכח עם העמדה שלך או של גארי, אבל פספסת את הנקודה של הפוסט: יש טענות שאין טעם להתייחס אליהן באופן ענייני.

בדיון ראוי יש החלפת דעות ואפשרות להשיג סינתזה כלומר שילוב אופטימלי בין ההשקפות.

בסיטואציה שבה צד אחד מרגיש עליונות ומראש טוען שהצד השני פסול ואינו בר שיח בגלל נחיתות מוסרית אין טעם בדיון שכן מדובר בויכוח עם עמדה שבמהותה היא אמונה דתית.

שיהיה בתיאבון לכולם.

פוסט פשוט גרוע ומתיימר. מלא התחכמות ומעט מאוד תובנות. לקחת ציטוט ולתקוע משפט כגון "דיאלקט גזעני ואכזרי" כאשר לא ברור איפה הדיאלקט ואיפה הגזענות. אין ספק שמדובר בציטוט נמוך אבל אתה בחרת את האופן בו אתה רוצה להציג את האדם שאותו בחרת לתקוף כדי להצדיק את התזונה שלך.
ובאשר להשוואה לשואה - הכוונה היא לאופן אחזקת החיות בכלובים קטנים, לדרכים בהם מעבירים אותם ממקום למקום, לתנאים האומללים להרעבות/ פיטום.
איפה בדיוק הוא מעודד אלימות?
אני חושבת שהאלימות פה היא הבלוג שלך והאופן בו אתה מסלף עובדות

קובי גיבור, אמירה כזו היא מאוד עניינית, הבנאדם פסיכופט.

אנונימי שני מעלי, אני חושב שלומר שבני אדם צריכים להיאנס זה עידוד אלימות. זה יפה לראות שאתה כל כך מסובב אידיאולוגית עד כדי כך שאתה מסרב להכיר בכך שהאליל שלך הוא במקרה הטוב עבריין וגזען.

"The time has come to forcibly free our family members [animals] from their captors, even if that means injuring or killing someone in the process."
עוד ציטוט מגארי, ידיד החיות, שונא האדם.
או שהכול מותר בשם אחינו הפרוותיים?

יורופסקי או לא יורופסקי, התנאים בהם מוחזקים היום בעלי החיים הם נוראיים ואכזריים, אולי תכתוב על זה?! ותחקור קצת יותר לעומק מה עוברות החיות שם.
ודי כבר לתקוף, אתה לא מסכים עם השקפה מסוימת,זכותך! אתה בוחר להתעלם בנתונים מסוימים כמו תנאי החזקתם של החיות-זכותך!
בשורה התחתונה מה שיורפסקי מנסה לעשות זה לפתוח לך קצת את הלב. לא מתאים לך-זכותך!

תודה שירי
1. את מתבלבלת מעט מי תוקף את מי. אולי לא שמת לב, אבל זו תגובה למתקפת המשובטים הטבעונים שבאה לכאן רק כדי להציף אותי בתגובות נאצה.
2. יש לי רשימה ארוכה של נושאים לכתוב עליהם ותודה על ההצעה. כדי להפיס את דעתך הנה בקצרצרה מדרג הכדאיות המוסרית שלי: 1. לאכול חיות בר (למשל דגי ים) 2. לאכול חיות הגדלות בסביבתן הטבעית (למשל בקר מרעה) 3. לאכול חיות הגדלות בכלובים (כל השאר). 4. לא לאכול חיות העוברות התעללות (למשל, עופות פטם).
3. גארי לא מנסה לפתוח לי את הלב אלא לפתוח לי את הראש. עם אבן.

לשירי שמעלי ולאנונימים נוספים,
דרך מוזרה יש לגארי יורופסקי "לפתוח את הלב"- באיומים ובשקרים. יש לי כבוד רב לאנשים שמנסים לשפר את תנאי החיים של בעלי חיים במשק החי, ואני אישית לא צורך באופן סדיר בשר, חלב או ביצים ממקורות לא אורגניים או שאני לא יודע בוודאות שתנאי המחייה של החיות הם הוגנים. אין לי שום כבוד לאנשים כמו יורופסקי, שמשקרים במצח נחושה (חצי מההרצאה שלו מבוססת על שקרים ודמגוגיה וכל מי שלמד קצת ביולוגיה התפתחותית יודע זאת) ושעבורם המטרה מקדשת את כל האמצעים. יש דרכים אחרות לפעול להומניזציה של משק החי מאשר לשקר ולהפחיד, וזה ממילא לא יוביל אותו לשום מקום. רוצה להפוך אנשים לטבעונים- ספר להם את האמת, את היתרונות והחסרונות (והם רבים) של התזונה הזו. אל תשקר, אל תעוות את המציאות, אל תאיים.

אתה מרגיש מותקף-הדרך היא לא לתקוף בחזרה... בכל מקרה דעתי היא שאנחנו לא עליונים על החיות ולכן הם לא אוכל מבחינתי .רוב אם לא כל אוכלי הבשר צורכים את הבשר שלהם מהתעשיה ולכן הדרך היחידה לסיים את ההרג הזה היא להטיל עליו חרם.
בכל מקרה אין חנו עליונות על החיות ולכן הם לא אמורים להיות בצלחות שלנו. ודרך אגב דגים זו גם חיה,גם להם כואב.
ותעזבו כבר את יורופסקי !

כמה נוח להאשים את השליח. כמה נוח... וכמה מתחמק...

שירי,

שואל ברצינות - מה זה אומר 'עליונות' מבחינתך? האם לנמר יש עליונות על אנטילופה?

אל תשווה חיות טורפות אלינו,כיום יש לך אפשרות לבחור-אתה כבר לא חי במערות ולא חי מהבא ליד.
התפתחנו מבחינה אבולציונית ומוסרית, ואל תשווה אותך לנמר-אני מניחה שאתה ואני קצת שונים ממנו ובטח ששונים מהנאנדרטלים.
קל לומר שיש היררכיה בטבע והחזק שורד-מבחינתי זה אגואיזם

לשירי שלום אבולוציה היא עיוורת לא ממש מעניין אותה מה יורופסקי או שירי חושבים לא מוסר ולא אידיאלים
חיות אוכלות חיות ואנחנו חיות נקודה ( חוץ מאלה שלא ואותם בייתנו בקלות אחרת לא היו כלכך הרבה כמונו )
לפעמים החיות לצידנו לפעמים בצלחת זה מה יש כבר מיליוני שנים לא תשני את גנום ההומוסאפיינס
גם המהפכה החקלאית לא הצליחה( ולא לא התשננו אבולוציונית וכן כל אחד מאיתנו שהוא nonafrican מכיל 5 אחוז גן של נאנדרטל)
צורך הישרדותי זה לא אידיאלים מודרנים זה אמת אובייקטיבית
הפירות היחידים שהחרם שלך יקצור הם הפרוקטוז לוקטוז סוכרוז והדגנים שיגדלו "גידולים" אין סוף סכרת אביסטי ועוד הפתעות חולות אחרות
לגביי תנאי הגידול מסכים עם קדמוני
את תמיד יכולה לאכול בקר מרעה מאורוגווי או ארגנטינה יש קילמוטרים של עשב ולפניי השחיטה שרים לבקר נומי נומי סטייק שלי נומי נומי בום

ותתבגרי.

שירי היקרה,

יש למעלה בצד ימין איקס כזה אדום,ראית?
יופי מאמי,

פה זה בלוג של אוכלי בשר רעבתניים ומוסריים להפליא,לשנות אותנו את לא תשני,אז מה הטעם? אין לך ולחברייך הטבעוניים מקום פה אני בטוחה שהרשת מלאה בבלוגים טבעוניים מצויינים חפשי בגוגל..

שירי,

אני לא אומר את זה בכלל, ולא משווה אותי לנמר.
אני מנסה להבין קצת יותר טוב את המושגים שלך. למשל, כשאת אומרת 'היררכיה בטבע' או 'החזק שורד' למה את מתכוונת? לרמת החיה הבודדת? לרמת המין הביולוגי? מי נחשב יותר 'חזק' - אריה או נמלה? (הביו מאסה של נמלים גדולה פי כמה מכל היונקים יחד)

אני מצטער מאוד בפני כל חובבי ההרצאה הזו של גארי (וכל עשרות האנשים ששלחו לי קישורים שלה כ"הרצאה הכי טובה ששמעתי", אני מצטער שאין לי כבר את הסבלנות בפעם המליון להסביר את כל מה ששגוי (עובדתית ועקרונית) ב"הרצאה" הזו, שאם יורשה לי נשמעת יותר כמו הטפה דתית קיצונית (וזאת אמרו ידידי הצמחונים...) ומתלהמת.
בין יתר העיוותים שהוא עושה יש כמובן את אחת ה"הוכחות" לכך שאנו לא מותאמים לאכילת בשר כי אין לנו את המיומנות למשל לרוץ אחרי ארנבת, לתפוס אותה ולאכול אותה כך עם הפרווה...באמת שזה כבר מתיש להגיב לדברים כאלה אז קצר- אש, קרוב למליון שנה, כלים, אפילו יותר, מוח גדול=יצירתיות על חשבון כוח פיזי...וכו'
עוד הוא טוען שאנחנו לא מעכלים בשר ושהוא רעיל לנו- שוב, בכל שלבי האבולוציה שלנו כמעט אכלנו בשר, הגוף מכיר אותו יופי, בקושי 10,000 שנה אוכלים דגנים, הגוף לא מכיר, מלא חומרים לא טובים.
התחליפים שהוא מציע מלאים במוצרים, תחליפים, וחיקויים של המקור (הבשרי) מה שיוצא זה שבמקום תזונת פליאו שגורמת לך לשאוף לפשטות וטבעיות עד כמה שאפשר, אתה הופך לצרכן של מוצרים מעובדים באריזות- סטייק טופו, חביתה ללא ביצים וכו'.
הפן הסביבתי הכולל והאקולוגיה קצת נשכחים תוך כדי רצונות העז של גארי לגונן על חיות (ספציפיות יש לציין, כי הרי שדות חיטה/שעועית/תירס... הם לא ממש בית גידול אידיאלי לחיות שהיו שם קודם).
למען השם, הוא אפילו מטיף להאכלת הכלב שלכם במזון טבעוני. חברים, זו דוגמא לרמת עיוות קיצונית באמת. אולי בנוגע לבני אדם אנחנו עוד מתווכחים מה נכון לנו לאכול, אבל שכלב לא יאכל בשר כי הבעלים שלו לא מאמין בזה זה כבר מוגזם לדעתי, עוד מעט הוא יטען שגם כלבים לא מותאמים לאכילת בשר כי אין להם מספיק ניבים או משהו...בקיצור הגישה של גארי מעודדת להתרחקות מטבעי ופשוט ומעודדת אותך להיות צרכן יותר מאשר בנאדם (זו דעתי).

לסיכום, כמו שנאמר כאן יותר מפעמיים, יש הסכמה בנוגע לתנאי החזקת החיות וכל ההתעללות הקשורה בתעשיית הבשר (רק לציון-כל תעשיה גדולה הופכת לדבר די נוראי, גם של חיטה וגם של נעליים...) ויש מקום למאבקים בנושא.
אבל, לנסות ולשכנע אנשים לפעול ע"י שקרים, סילוף עובדות, מניפולציות על האמת בכל הנוגע לבריאות שלהם וגישה של מטיף נוצרי דתי הן גרועות בעיני לא פחות. מאבק לא יכול להיות צודק כשיש בו כל כך הרבה טעויות ועצימת עיניים על השפעות נוספות מלבד היעד ה"עילאי" שבחר לו ה"נביא", צורה כזו של צרות עין היא רעה ומסוכנת, ולדעתי אפילו קצת לא בוגרת וילדותית.

מקווה שאנשים יבדקו יותר לעומק "הרצאות" שמועברות כך בפייסבוק לפני שחותמים על איזו אמת כזו או אחרת.
והנה שוב בלי להתכוון הגבתי לסרט הזה...למרות שלא תכננתי.

שירי,
אם הנמר לא עליון על האנטילופה, ועדיין אוכל אותה,
אז גם בני אדם (שאינם עליונים על שאר החיות) יכולים לאכול אותן... לא?
ומלבד זאת- את מבינה שלהיות צמחוני/טבעוני/לא משנה מה גם פוגע בבעלי חיים, נכון? איך לדעתך גדלה כל החיטה/תירס שאת צורכת? בסופר או בשדות ענק שמזיקים לסביבה ובהם לא גדל מגוון טבעי של בע"ח וצמחים?

אגב תזכורת לכל הפליאוליטים
וגם לך שירי אם ברצונך מעט להשכיל ולא להישטף.

ב9 לאוגוסט מתחיל האנססטרל סימפוזיון בהרוורד בוסטון

למי שלא מכיר זה כנס בו מרצים אנשים כמו קורדן, ססון, טאובס,וולף ועוד רבים וטובים

קישור http://ancestralhealthsymposium2012.weebly.com/index.html


-The Ancestral Health Symposium is a scientific conference serving To foster collaboration among scientists, healthcare professionals as well as laypersons who study and communicate about health from an evolutionary perspective, in an effort to develop solutions to our modern health challenges.

חייב לתקן פה טעות נפוצה בנוגע לאבולוציה- התרגום הנכון לעברית הוא לא החזק שורד, כי אם -המותאם- שורד.
מי שהכי מתאים עצמו לתנאים המשתנים בסביבה, כך שאפשר לשחרר קצת מהדיון על כוח ועליונות בשם האבולוציה, לא לשם היא מכוונת.
נכון שהיום יש לנו אפשרות לבחור, אבל כמו בהרבה דברים, אנחנו כבני אדם מצליחים לסבך את עצמנו כי אנחנו חושבים הרבה יותר. אז נראה לנו לא בסדר להרוג חיות, לגיטימי, אבל, אי אפשר להתכחש לכך שהגוף הוא מכונה פיזיולוגית שדורשת דלק מסויים (וויכוח ארוך פה הוא איזה דלק) ובהנחה שהדלק הזה הוא גם בשר, אז עד כמה שזה לא נראה לך במוח, הגוף שלך צריך זאת כדי להיות בריא.

עוד נקודה קצת יותר עמוקה שחשבתי להעלות. כל ה"מוסריות" הזו שמציגים כל הזמן היא לטעמי רק חצי מוסריות (במקרה הטוב, אם לא פחות) מכיוון שאנחנו כבני אדם (ובעצם כל חיה בסביבתה אבל אנחנו יותר) משנים ומשפיעים על סביבתנו והיא עלינו. אדם שמחובר באמת לעיקרון הזה- דוגמת תרבויות אדמה קדומות כגון האינדיאנים בצפון אמריקה, מבין שאין הבדל בין להרוג חיה למאכל, לבין לכרות עץ לקשת, או אפילו לשבור סלע ולהפכו לכלי, מכולם אתה מבקקש רשות להתשמש בהם אבל ברור לך שכיצור אנושי יש לך בהם צורך. החיבור הוא כה חזק ואמיתי שישנה הבנה שהכל ניתן לנו כמתנות ולהכל יש להתייחס בכבוד. מה שקורה היום הוא שאנחנו "מוסריים" רק כלפי דברים עם פרצוף חמוד ולא מבינים שהתמונה האמיתית של סביבה ואקולוגיה כוללות את -ה-כ-ל. חיות, צמחים, אדמה, מים, אוויר. וכמו שאני רואה את הדברים, כל מי ששואף לחינוך אנשים לסביבתיות, צריך לשאוף לאידאל הזה של כבוד מלא ושלם לכל המשאבים תוך הכרה בכך שכדי לחיות בריא יש לך צרכים פיזיולוגיים שאין לך הרבה מה לעשות לגביהם כרגע.
אנחנו עוד מאוד רחוקים מכזו רמה של אכפתיות, או יותר נכון אנחנו -כבר- רחוקים מאוד מאחר ואי שם מזמן כל יצורי האדם הבינו את זה.

מבחינה אבולוציות התברר שהתכונה הכי מוצלחת ביונקים(מוצלחת=תורמת לשגשוג המין הביולוגי) היא להיות טעים לבני אדם. מי שנשארה בו טיפת מוסריות שיצא לאכול סטייק במיידי!

דבר ראשון אני שמח שעכשיו יש פה וויכוח, זה מוסיף קצת טעם לכתיבה וכמובן הנאה בקריאה ולמידה של עוד דעות ועובדות.
הבעיה שלי היא לא עם אנשים כמו מר קדמוני, לפחות לא בעניין של אכילת בשר. אתה אדם מבוגר עם דעות מוסריות צודקות או לא אבל יש לך עדיין ערך לרווחת החיות ודאגה להם עד כמה שאפשר אני מתאר לעצמי. בתור אדם מבוגר שככול הנראה מבוסס כלכלית אני מאמין שיש לך גם את היכולת לבחור בין לקנות חיות שעברו התעללות, לאלו שנחסכו מהם רוב התעללויות וכך גם לגבי גבינות וביצים, וכל הכבוד לך!
הבעיה היא עם קוראי הבלוג, אני סבור שרובם מסתכלים יותר על הפן הבריאותי שבסדר ושושחכים שאלה חיות, וגם האדם הקדמון דאג להם וחי איתן בהרמוניה. בשבילהם זה רק עוד קילו בשר, או ביצה ולא מעניין אותם מאיפה זה בא.
לכן אני חושב שזה חשוב פי כמה שדווקא בבלוג כזה, יהיה דגש על הומניות ודאגה לרווחת החיות. כך יכולו לטעון "אנו אוכלי בשר, אבל עושים זאת עם מירב הדאגה לחיות ואהבה אליהן".

קובי אני מבין שייש לך בעיה עם קוראי הבלוג זה מהכרות אישית או יכולת טלפתית או אוליי רגישות יתרה ליצורים חיים ?
ואם יכולת ההבחנה השיפוטית מוסרית כוללנית שלך
לפני שאתה קובע עובדות כמו

"הבעיה היא עם קוראי הבלוג, אני סבור שרובם מסתכלים יותר על הפן הבריאותי שבסדר ושושחכים שאלה חיות"

תלמד את החומר- - פליאו כתזונה וכרעיון
גורס כי החיות אותם אנו מזינים יש להזין ולהתייחס אליהן בכבוד
ובלי קשר מאיפה החוצפה והיומרה למדוד רגש כאב או אינטיליגנציה של חיה אחת בכלים של חיית אדם (הומוסאפיינס)קצת מתנשא לא?

לאנונימי שדיבר על השבטים שמכבדים כל דבר שהטבע נותן להם, זאת גישה מדהימה ואיתה אני הכי מסכים.
אני אחזור שוב על דברים שאמרו, גם דונמים על דונמים של שדות סויה גורמים למוות בלתי נתפס של חיות. אם על ידי גזילת שטח המחיה או ריסוס. כן גם ג'וקים הם בעלי חיים וגם כל החיות שאוכלות את החיות שאוכלות את החיות שאוכלות את הג'וקים.
אתם רוצים לדאוג לבעלי החיים הכלואים? תלחמו למען גידול אורגני.

קובי. יש לך לאן להדרדר. מכיר את הפרוטורייניים? הם אוכלים רק פירות וירקות שנשרו מהעץ, כי עצם הקטיף מכאיב לשיח המניב. הם הרבה יותר מוסריים ממך. ולסיכום אצטט את האדמו"ר הומר סימפסון- "אם אלהים לא היה רוצה שנאכל חיות הוא לא היה בורא אותן מבשר".

שמע נא קובי

ע"פ כלי המדידה שלך ושל גרי חברך
יש להוציא צו מעצר לאריות על רצח זברות
מה עם זכויות כל האורגנזמים החיים האחרים
מה דעתך לגביי רצח ילדים וסימומם בסוכרים מסרטנים ?
ומה לגביי הקיבורד עליו אתה מקיש ברגעים אלו ממש שה?ורכב ע"י רעבים לאיזה צוואר מלפפון ברוטב חול ים

את התגובה מעלי לא הבנתי תתנסח יותר טוב.
לאנונימי, תסתכל על התגובות פה, רוב התגובות של המגיבים הם בסגנון אנחנו אוכלי חיות לזה נועדנו, או אי אפשר לאכול רק פירות. ואני שואל מה הקשר?!@
אם אתה אוכלים חיות זה חייב להיות בדרך שכרוכה בכלכך הרבה סבל לצד לחיות? אני אומר כל מי שמנסה לאכול בשר ולצמצם את הסבל שנגרם לחיות יבורך.
כל מי שלא בעיניי הוא לא "קדמוני" משום שהוא מפר את האיזון בטבע ואת ההסכם בין טורף לנטרף.

"ובלי קשר מאיפה החוצפה והיומרה למדוד רגש כאב או אינטיליגנציה של חיה אחת בכלים של חיית אדם (הומוסאפיינס)קצת מתנשא לא?"


ואני שואל, מה?

אמור לי קובי - בדת שלך לא מבינים או לא רוצים להבין?

אין בטבע "הסכמים" יש קיום לפעמים מאוזן יותר לפעמים פחות
ונראה שאתה לא ממש מעוניין להבינו

אני ינסח לבני דתך את השאלה מחדש
מה בדיוק הכלים האמפירים בהם מדדת את הרגש או ההבנה של הבקר מולו עמדת , מלבד רצונך האגואיסטי ומצפונך המדומיין להמשילו לשלך ?

בכל מקרה בהצלחה

דבר אחד בטוח אני יכול לומר לך עיקבי אתה לא
וחבריי הפורם הרבה יותר אינטילגנטים מכפי שאתה מסיק

כל טוב

קובי אין בעיה שאתה בא לפה וטעון שאתה יותר מוסרי זה אלוהים ישפוט.
כשאתה טוען שהדרך שלך יותר בריאה אני מתחיל לחשוב שאתה חולה בנפש.
אני ממש מעוניין לשמוע פירוט לעניין (ויסלחו לי האחרים שאני נותן פה עוד פרצה) למה התזונה שלך עדיפה לאדם (לא לקוף) מהגישה הכללית שמוצגת כאן.

קובי,
הטבע מאוזן רק בראש של אנשים. אלא אם כן אתה טוען שהאדם הוא לא חלק מהטבע. ומה זה "הסכם בין טורף לנטרף"? אתה מנסה להשתמש במושגים שיצר המוח האנושי כדי לתאר יחסים בין בעלי חיים שלא מסוגלים לחשוב באותה רמה אם בכלל.

לא יודעת מי אתה חמודד, אבל כנראה שאני יותר בריאה ממך. הטון שאתה כותב בו הוא ילדותי ויהיר.
לא ברור לי למה חלק מכם לוקחים את טענותי כהתקפה,זו דעתי וזכותי. תניח לאגו שלך בצד.
אז ממממ תתבגר

גיבור, מעניין אם היית מדבר ככה גם פנים אל פנים.
אני לא רוצה ולא מנסה לשנות למרות שאתה חושב שכן.
מאוד פשוט להגיב בבלוג שתומך בך ולכן אתה "גיבור״
לא מתאים לך אל תקרא את מה שאני כותבת!!!

הי, כל מה שאני אומרת זה שאתה יצור תבוני וההשרדות שלך היום אינה ההשרדות שהיתה פעם, עזוב מי עליון על מי או מי חזק לרגע, תבין שאני מתייחסת לתעשיה ולמשחטות ולא לאדם הבודד שאוכל סטק למרות שמכאן מגיע השינוי. אדם חכם ממני אמר שאם קירות בית המטבחיים היו שקופים כנראה שכולנו היינו צמחוניים-זה באמת נורא מה שקורה שם.
משם ומהמקום הזה אני בחרתי באורח החיים שלי. ואני שמחה שסוף סוף יש מישהו שמדבר בצורה בוגרת ולא כמו ילד בן 3. אז תודה:)

אם קירות בית המטבחיים היו שקופים- הייתי נעשה רעב, לא צמחוני.

חברים, כנראה שהפוסט הזה גירה עצבים חשופים של צמחונים וקרניבורים כאחד, שכן שמחתי מאוד לראות את מבול התגובות כאן! ושתי הערות ממני:
1. אני חושב שחלק מההיענות היא בגלל שלרבים מבני הקהילה כאן (קהילת הקדמונים) קצת נמאס שמתייחסים אלינו כהזויים בריאותית וכאזרחים סוג ב' מוסרית. נמאס לנו להתנצל. נמאס לנו ולהסביר כל הזמן בסגנון "אבל אנחנו גם אוהבים ללטף כלבים". חלאס.
2. אנשים הפוסלים אותי, המכנים אוכלי בשר "לא-אנושיים", אנשים הקוראים לנו ולמגדלי החיות "נאצים" או "רוצחים", ממשיכים מצידם לגלגל עיניים ולומר שאין באמירות האלה שום קשר לאלימות, רק "חינוך". מעניין אם הם סוברים שגם האנשים שהניפו את השלט של רבין במדי אס-אס לא עודדו אלימות. ואולי זו בכלל הייתה הפגנה של אנונימוס אחרי שראו את רבין יוצא מסטקייה??

חברה באו לא נתיחס לכול השטויות איש איש באמונתו...אני אוהב את מה שאני קורא כאן אני מחכה למתכונים , לשיעור היומי איך לחיות טוב לי זה עשה טוב . קדמוני ,תכה באנו תורה

1- אם קירות בית מטבחיים שקופים יהפכו רבים לצמחונים, אני אשמח, כי אנשים יפסיקו לשקר לעצמם לגבי המזון שלהם ונהיה צעד אחד יותר לקראת מזון טבעי יותר (גם בשר!) ובריא יותר. אני אישית מקבל את כל האחריות והאשמות שאני לוקח חלק בתעשיה נוראית מהסיבה הפשוטה שבנקודת חיי כיום, אני שם את הבריאות שלי לפני כל דבר אחר, וזה כולל אכילת בשר (מיותר לציין שאני כן תר כל העת אחר בשר טבעי יותר/אורגני/אוכל עשב/חופש...).

2- לשירי, היותנו יצורים תבוניים נותן לנו הרבה יתרונות אמנם, אך כפי שכבר נכתב כאן בתגובות, כשזה מגיע לדלק שלנו, אנחנו עדיין "קדמונים" הגוף הפיזיולוגי שלנו צריך את אותם חומרים שהיה צריך בתקופה הפליאוליתית גם אם את הדלק הזה הוא מזמין דרך האייפון ולא מחכה שעות במארב לאיזה אייל...
גם פרארי וגם סובארו טנדר (בלי להעליב אף אחד) צריכות בנזין, אז מה אם אחת מהן הרבה יותר מתקדמת טכנולוגית?!

מי שאוכל בשר אבל מכחיש את מקורו, הוא שקרן ולדעתי צריך להפסיק לאכול בשר. מי שלא אכפת לו מהתעשייה הוא קצת אטום לטעמי (למרות שאני גם מרגיש קצת אטום בנושא) אבל אני כמו שציינתי מכיר בעובדות ובוחר במודע לשים את בריאותי לפני רוווחתה של הפרה עד כמה שזה נשמע רע. עם כל זאת, אני מאמין שבעתיד, בעולם מתוקן, רווחת הפרה תהיה אינטרס של כולם מאחר והיא גם תהיה בריאה יותר בשבילנו כמזון.

סתם כי בא לי לשאול... מישהו התעניין בכאב שחווים הצמחים כשאנחנו קוטפים / קורעים / חותכים אותם מבתרים ואוכלים אותם חיים / מבושלים. או שנקודת המוצא שלנו היא שהם לא מדברים , או לא בשפתנו , או שלא ניתן לשמוע את קולם ... אז אולי נאכל גם את כל מי שהוא אילם או לא מדבר בשפתנו כי זה מה שמסתתר בעצם בין השורות של כל מי שאומר " אני צמחוני , טבעוני " באמת מישהו חושב שצמח שחי עד לפני רגע ומאבד את חייו , מדובר בסוג של הגשמת חלום , מבחינתו ?! בוטם ליין , אנא הפסיקו לזבל את השכל , איכלו את מה שאתם אוהבים ומאמינים שטוב לגופכם , כמובן , לדעתי , עדיף שיהיה בשרי , ובבקשה לא להתחיל להתפלצן ולספר לי שלצמחים אין מערכת עצבים... אחלה יום בשרי לבוחרים בכך, ותודה .

לא חייבים לרדת לרמת הצמחים. אפשר להתבונן בתנאי המחיה והעבודה של הרבה מהאנשים היצרנים בעולם (סינים, הודים, אפריקאים ועוד) שעובדים בתת תנאים כדי לייצר לכולנו את הדברים שנפשנו הכי חשקה בהם ברגע הנוכחי (זה מתחלף הרי אחרי כמה ימים/ שבועות/ חודשים עם השדרוג הבא, האופנה הבאה וכו').
כך שבאמת קשה להפריד רק את עניין אכילת הבשר משאר החיים שלנו.
אני חושבת שמה שמייחד אנשים שבאים לקרוא פה זה שהם מוכנים ללמוד ולהעמיק בתחום שלאו דווקא נחשב "נכון" או "מוסרי" כי הם הבינו שזה מה שנכון לגוף שלהם.
חלק מבינים זאת ממש מתוך הגוף שלהם- כי היו בעבר צמחונים/ טבעונים וכו' וזה לא באמת עבד עבורם.
חלק מקבלים מסרים חד משמעיים מהגוף שלהם בדמות מחלות, בעיות בריאותיות, אלרגיות, הגבלות ועוד.
חלק הבינו זאת אחרי שוטטול, קריאה, בחינה מעמיקה, לימוד הנושא והתחברות אליו.

זה בסדר שאנשים יבחרו להיות צמחונים/ טבעוניים ועוד.
אם עדיין מעניין את אותם צמחונים/ טבעוניים ללמוד עוד על הבריאות של בני האדם הם יכולים להיחשף לעוד חומרים, גם מגישות שונות ומנוגדות ולהחליט בעצמם.
אגב, זה עובד ככה גם בכיוון השני. יש אוכלי בשר שבחרו להיות צמחונים/ טבעוניים על אף שזה ממש מנוגד לטבע הבסיסי שלהם והם מוצאים עצמם מתייסרים פיזית הרבה זמן. אולם הם מחזיקים את עצמם בשם אמונה מוסרית.
לא תמיד זה מחזיק, כי הגוף הוא חזק מאד... על אף שהיינו רוצים להיות מתקדמים מאד כמו המיינד שלנו, לא תמיד זה ככה...

כמו שאמר פה מישהו למעלה האבולוציה עוד לא ממש התקדמה לשלב הפיזי הזה... אולי זה עוד יגיע לשם, מי יודע. אם כן זה בטוח ייקח לא מעט זמן. לא בגלגול הזה מה שנקרא

ינון
לפני שקראתי את תגובתך ותגובת האנונימי בתהחלה לא האמנתי שיש אנשים כאלה מפגרים ומוגבלים שכלית בעולמניו
התגובה שלך משקפת את חוסר ההבנה הדפוקה שלך בביולגיה..
"מישהו התעניין בכאב שחווים הצמחים כשאנחנו קוטפים / קורעים / חותכים אותם מבתרים ואוכלים אותם חיים / מבושלים"
חתכית ילד חסר השכלה שכמותך, אם תלמד קצת ושוב אני מדגיש קצת!!
אתה תלמד שלצמחים אין מערכת עצבים,שוב פעם אין מערכת עצבים, ושוב פעם כי אתה לא משכיל במיוחד: איןןן מערכתת עצביםם!!!!!!!
זאת אומרת שהם לא מרגישים כאב!!! כמו החיות שאתה אוכל..
מבין??? או שאני צריך להסביר את זה עוד פעם??
ואני לא אתפלא אם עוד אוכלי בשר פה ירצו הסבר נוסף..
(למר קדמוני אנא אל תמחק את תגובתי פשוט יש אנשים שמדברים ללא כל הבנה בסיסי ביותר אשר מביישים את הבלוג שלך, למרות שאני לא מסכים עם דעתך)

לגרגר החיטה אין מערכת עצבים אבל הוא מוגן, לא אכיל במצבו הטבעי ללא בישול, רעיל בצורה טבעית, רעיל ע"י ריסוסים שמשמידים את כל החיות שיכלו עוד לחיות במין שדה שכזה, וזה מה שהגאון יורופסקי ממליץ לכולנו לאכול בהרצאה שלו.
כנראה שצריך סופר אגו ענקי לחשוב שהמזון הטבעי לבני אדם הוא חיטה ולא בשר.
מערכת העצבים שלי גמורה מהשטויות שהעבריין הזה מוציא.
הוא ממליץ על דגנים קטניות וטוען בתוקף שהם לא מזיקים לאף אחד בתהליך היצור.
הוא לא מבין כמה אהבה יש לרפתן אמיתי לפרות, בתור אחד שעבד 12 שנה ברפת.
הוא חושב שירקות לא מעבירים מחלות.
די ראיתי את זה פעם ראשונה הפסקתי עכשיו אחרי 37 דקות זה מתיש הוא אומר שחלבון מחיות גורם למחלות, טוען שכל ההינדים הרזים והחלשים שכולנו בהודו הם בריאים.
לא ראיתי כזאת דמגוגיה שקרית ורעילה בחיי.

וואו דעאל, איזה באלאגן עשית....

אז חבר'ה, אני קדמוני/פליאוליטי ולא מרגיש הזוי בכלל.
בטוח שגם אתם כמוני, חדורי אמונה בכך שאתם בנתיב הנכון.
כשלומדים את הדברים לעומק, קוראים חוקרים ומתנסים, רוב קוראי התיגר (שבתחילה קוראים לנו הזויים...)מובסים בנוקאאוט בסיבוב השלישי - חלק מהם מצטרפים די מהר לעדר הקדמוני (העדר שאני רועה הולך וגדל).
והיוררווופפוופפססססקקי הזה, עם כל הדמגוגיה הזולה שלו, קודם כל "שיוריד חולצה" (ציטוט של עדו פורטל...)

אני אוכל בשר כי זה בריא לי וטוב לי.
וכן, יכול להיות שזה מעשה לא מוסרי, סבבה, זה לא משהו שמפריע לי לחיות וזה לא משהו שאני לא נרדם בגללו בלילה.
המלחמה הזו על מי מוסרי יותר היא פשוט ילדותית, טיפשית, ולא רלוונטית מבחינתי.
אני יעשה מה שבריא לי וטוב לי ואם יש בזה מעט חוסר מוסר- סבבה, זה בעיה שלי ורק שלי ואת החשבון אני יעשה עם עצמי.

שרמן, מי אמר לך שחיטה הוא מזון בריא לאדם??
אני לא מסכים עם יופןבסקי הזה אבל אני טבעוני ולא אוכל חיטה או סויה או כל זה
אני אוכל רק פירות ירקות שקדים ואגוזים
אז אל תנסו להפריח את כל עניין הטבעונות בגלל חיטה סויה או שיבולת שועל
כי דברים כאלה הם לא נכונים לאדם לאכול..

שתי שאלות לדודו:
איך אתה מקבל B12, אבץ, יוד, זרחן? (באים רק במזון מן החי)
האם אתה מקבל מספיק אנרגיה ומגיע לשובע בלי לתסף?

אז קודם כל כן, אני מגיע לשובע בלי שום תוסף כל שהוא, רק פירות שהם 80% מהאוכל שלי, ירקות, שקדים ואגוזים.
דבר שני, אבץ יש בפירות ואני מגיע ל8-11 גרם אבץ ביום.
יוד וזרחן לא יודע..
B12 זה נושא אחר שיש לו כמה תאוריות,
1.שהוא נוצר על ידי בקטריות מוסימות שהיו באדמה והיו מעברים את הB12 פירות והירקות אבל מכיוון שמרססים כיום ומדשנים את האדמות אז הם הרגו את הבקטריות
2.יש עוד תאוריה שאומר שהבקטריות שמייצרות B12 נמצאות בקיבה אבל מכיוון שאכלנו בילדות מוצרים מן החי,מלח ותבלינים הם הורסים שם את הבקטריות..
חוץ מזה עשיתי בדיקות דם ויש לי B12 ואבץ כמו שצריך ולא חסר לי כלום..

דודו, יש עוד תיאוריה קטנה ששכחת: שבני אדם לא התפתחו להיות צמחונים, ולכן מניחים קבלת ויטמינים גם המחי. ואכן, פרימטים צמחוניים (כמו גורילות) אוכלים מדי פעם את הצואה שלהם, כדי לקבל את הB12 שאכן מיוצר ע"י בקטריות במעי (זו לא תיאוריה והבקטריות האלה לא הלכו לשום מקום ומוצרים מן החי ומלח לא הורגים אותן. זו שטות מוחלטת ואתה כנראה מאמין בקלות לדמגוגיה שהלעיטו אותך בה). בכל מקרה, המעי שלנו קצר מכדי שהB12 יוכל להספג למחזור הדם, ולכן עליו להגיע מהתזונה.
ומכל מקום, אני שמח שאתה בריא, ותמשיך כך!
וחשוב: אתה לא אוכל רעלים וזה המפתח לבריאות. פשוט הבחירות התזונתיות שלך מאוד מצומצמות אבל זה כאמור, לגמרי בחירה אישית שלך, ולבריאות. יוד תוכל לקבל בקלות מאצות.

דודו אני האמת די סקרן לגבי הדיאטה שלך, האם אתה אוכל ירקות מבושלים?

האם אתה צם לפעמים?

האם אתה מחזיק בטענה שהדיאטה שבחרת היא הכי 'נכונה' מבחינה האבולוציה של האדם?

דודו, מנקודת מבט קדמונית בפירות והירקות שהאדם אכל חיו חיות אחרות - תולעים ועוד (לפני הריסוס, כן?)
האם הדיאטה הצמחונית שלך / יורופסקי אדוננו ומושיענו יוצאים מנקודת הנחה שהאדם הקדמון ירק החוצה את כל אותם בעלי חיים קטנים המתגוררים באוכל שלו כדי שחלילה לא יפגע באחיו החיות?

יכול להיות שגם הוא אכל את החיות הקטנות האלו..
אני לא יכול לדעת את זה..
רוני, אני לא אוכל ירקות מבושלים, כל התזונה שלי היא תזונה נאה, ללא בישול אפייה טיגון או חימום כלשהו..
אני צם אחת לחודש בערך, צום של יומיים ורק על מים.
לשאלה השלישית:כן, לדעתי הדיאטה הזאת היא הכי נכונה מבחינה אבולוציונית לאדם, אין לי כח להסביר אז אני אתן קישור שתוכל סתם לבדוק ולהסתכל על דעה נוספת:http://30bananotleyom.com/
מר קדמוני, זה נכון שהגורילות אוכלות את צואתם וזה מזין אותם בB12,.
יכול להיות שהאינסטינקטים שלנו נהרסו ופעם היינו אוכלים את צואתנו, אני באמת שלא יודע ולא רוצה סתם להגיד, אבל זה הדבר היחיד שנשאר אצלי לא פתור וזה החיסרון היחד שאני רואה בתזונתי לעומת תזונה מן החי.
חוץ מזה יש לי שאלה שאני אשמח שתענה לי עליה:
1.אם אני אוכל פרי או ירק מקולקל, אני יקבל ככל הנראה קלקול קיבה, שלשול, הקאה וזהו, שזה מנגנון הגנה.
אם אני אוכל בשר לא טוב, שנגוע בחיידקים או אני לא יודע במה, אני יכול להגיע למצב שאני יהיה חייב אישפוז ובדיקות ותרופות בבתי חולים.. וזה קרה כבר כמה פעמים לאנשים ואפילו לדוד שלי לפני כמה שנים..
זה לא אומר אצלך משהו???
חוץ מזה אתה כל פעם מזכיר שפירות זה סוכר טהור, גורם לעמידות לאינסולין ועוד שלל תופעות לוואי.
אז איך זה יכול להיות שמאז שאני אוכל 80\10\10
הבדיקות שלי מצוינות וגם עליתי כ4 קילו ב4 חודשים האחרונים.
אחוזי השומן שלי ירדו, הפנים שלי נהיו רזות יותר(דבר שמאוד משמח אותי כי הייתי שמן בפנים)השרירים גדלו, שמעתי המון מחמאות על זה ואנשים באמת לא מאמנים שרק מה שאני אוכל זה פירות כל היום, והדבר הכי חשוב , נהיו לי קוביות סוף סוף אחרי ששנים אני מנסה לרדת באחוז שומן ולא הולך לי..
איך זה יכול להיות?? הרי פירות הם סוכר טהור שבכלל לא בריא לגוף ?? לא???

תודה על התגובה דודו,
תראה לי האלמנט החשוב ביותר אפילו לפני צריכת בשר, שומן, או צום לסירוגין הוא אכילת אוכל מבושל (טרי אין לי מיקרו), לדעתי זהו היתרון המשמעותי של המין שלנו.
כמובן שכל חברת ציידים לקטים צורכת גם הרבה מזונות 'חיים' אך המגוון הגסטרונומי שלנו התאפשר תודות לתהליך הצלייה שמנטל רעלים במזון ועושה דחוס וקל לעיכול.
תהיה בריא ותודה על הקישור בהחלט מצעתי שם מספר מאמרים מועילים.

שבת שלום.

העדויות לשימוש באש הן קדומות ביותר וכבר הזכירו פה את התפיסה שאומרת שאת הקפיצה המשמעותית שלנו בהתפתחות המוח עשינו כי יכולנו להשיג יותר קלוריות וחומרים מזינים מהמזון בצורתו המבושלת.

לגבי אכילת רק פירות, דיברנו על זה פעם שבחברת שפע שיש היום זה אולי אפשרי אבל לטעון שזו תזונת האדם הטבעית זה קצת מפוקפק מכמה טעמים- 1)תקופות ארוכות שלא היו פירות זמינים, או כי זו לא העונה אבל בעיקר היו בעולם תקופות קרח ארוכות שבהן רב המזון הזמין לבני אדם היה בשר (מאחר ועשב אנחנו לא אוכלים).
2) יש תחרות רבה על פירות בטבע, ולמעשה האדם די נחות מבחינה זו, חרקים, ציפורים, חיות מטפסות או עם צוואר ארוך הם בעלי יתרון משמעותי, מה גם שדרושה כמות פירות גדולה יחסית כדי לקבל מספיק קלוריות ונוטריאנטים (30 בננות ביום?!).

3) מתצפית על אורח חיים של שבטים מסורתיים כיום, אלו ששרדו כמובן, אפילו באיזורים שופעים יחסית כמו האמזונס, האוכל האמיתי אחריו מחפשים הוא בשר (קופים, עטלפים, מכרסמים, דגים...) ולא פירות למרות שאם יש מקום של שפע אז יערות גשם זה המקום, עם זאת, לא רואים שם אנשים שמשקיעים את רב הזמן בקטיף (גם כי אין כל השנה) אלא בציד. בשר/שומן (כל הזמן שוכחים, אבל המהות היא השומן מבחינת קלוריות) נותנים תמורה רבה יותר יחסית להשקעה האנרגטית יחסית לפירות, ששוב אני מציין- אינם זמינים כל השנה ונדרשת כמות גדולה מאוד שלהם יחסית למה שמצוי סתם כך בטבע.

ודבר אחרון- אני לא מבין איך חוסר היכולת שלנו להתמודד עם אוכל מקולקל היא מדד לטיב האוכל הלא מקולקל עבורנו?
למה אם בשר מקולקל הוא לא טוב זה אומר גם שבשר טרי הוא לא טוב.

הרי יש לך היום מוצרים שיכולים להחזיק שנים באריזה שלהם אבל לא הייתי רוצה להתקרב אליהם גם כשהם יוצאים מהמפעל...

1. אף אחד לא מת מהרעלת מזון של צמחים?

אולי כדאי שתקרא את הרשימה הזו (חצי ממנה הן הרעלות מזון הקשורות למוצרים מהצומח):

http://en.wikipedia.org/wiki/Deadliest_foodborne_illness_incidents

1.1. מכיר את התמונו של ילדים אפריקאים עם בטן נפוחה? בניגוד למיתוס, זהו איננו רעב (רעב נטו נותן תוצאות של רזון קיצוני) אלא malnutrition - אכילה של אוכל מורעל (בעיקר בפטריות) ועל מה פטריות יושבות? לא על בשר.

1.2. אתה יודע מה אף פעם, אבל אף פעם לא מתקלקל? מרגרינה. בתיאבון.

רק הערה קטנה בקשר ליורופסקי (אותו אני מתעב), אתה כותב שהכניסה לארצות-הברית נאסרה עליו, אם אינני טועה - הוא אמריקאי במקורו ולכן קשה לי להאמין (לצערי, אגב) שזהו אכן המצב..

דווקא אנחנו צריכים לעודד אנשים כמו גארי יורפובסקי.
יותר טבעונים= פחות ביקוש לבשר= מחיר הבשר יורד= אנחנו נהנים= אנחנו בריאים.

מעניין אותי מה דעתך על אנשים אלימים שחושבים שפרה טובה היא פרה מתה, או אנשים שבטח גם נמצאים לך בפייסבוק, שמאחלים איידס ומוות לכל טמבל שגנב אייפון. מעניין אותי האם לדעתך פרסום מגיל אפס לבשר הוא לא שטיפת מוח אלימה והכי חשוב, האם לדעתך יורופסקי הוא האדם הכי מסוכן לאנושות כרגע שיש לכתוב כנגדו בבלוגים, או שזה סתם כי הוא מאמין במשהו שמאיים על שלוות הנפש והאינטגריטי שלך.

תהנה מהסרדינים. מעניין אותי אם כתבת את זה בשביל להביע עמדה ואולי להתריס כנגד כמה טבעונים שיקראו את המילים האלו שלך.

תודה. רפרוף מהיר בבלוג שלך מראה שאתה דוגמא נפלאה לטענה שלי: אנרכיסט שונא אדם, לאום, מסורת או כבוד הדדי. ואכן, אנשים כמוך וכמו יורופסקי הם מסוכנים בעיני, נעלים בעיני עצמם, שכל הוויות המציאות האנושית אינה רלוונטית עבורם שכן השואה, מחנות ריכוז, אונס והרג משמשים אצלך בערבוביה של שנאה ואלימות מילולית.
לעומתך אנו כאן אנשים פשוטים: חיים כמו אבותינו הקדמונים, אוהבי אדם, חי וטבע, מכבדים את הסביבה ואת המסורת שלנו, ולא מתחברים ולא מעוניינים בהטפות האולטרה אפוקליפטיות שלך. חסוך לנו אותן.

קשקשני, לדרוש שוויון בזכות לחיות זה לשנוא בני אדם יותר משלדרוש שוויון לשחורים זה לשנוא לבנים. אתה מטעה את עצמך בשביל להצדיק את האג'נדה שלך. כבוד הדדי? אתה סתם מעלה האשמות על מנת לא לענות לשום שאלה? איפה שנאה? למה אי אפשר להשוות למחנות ריכוז? איפה הכשל בלוגיקה?

אני מכבד את זכותך, קדמוני, אדם פשוט שחי כאבותיו הקדמונים ויושב במזגן תוך שהוא כותב את הגיגיו בבלוג קדמוני במיוחד. אתה בטח גם יוצא לציד כמו אבותיך, אז אליך אני לא בא בטענות, אבל אתה מאמין שיש אנשים שאומרים בדיוק את מה שאתה אומר, ומקשקשים כמה הם חיים כמו אבותיהם הקדמונים, ובעצם הולכים לקנות בשר בסופר? היית מאמין?

אתה אוהב את החי? באמת? או רק את הכלב שלך? מכבד את הסביבה? אתה רציני? אתה יודע משהו על ההשלכות של תעשיית הבשר על הסביבה? או שדברים מטופשים כמו עובדות לא מעניינים אותך?

אתה לא צריך לענות לי, חבל, תחסוך לעצמך את המבוכה, אבל אני מציע לך לסדר עם עצמך את עמדתך הרעועה כדי לשמור על יושר מינימלי, אתה שחי כמו אבותיך הקדמונים. אתה מוזמן לעשות חושבים לאחר שתסיים להשחיז את חנית אבן הצור שלך. באמת.

מר קדמוני, אני חושב שיש פה התממות בתגובות שלך.
אני בתור אוכל בשר גאה (עד כדי כך שאם היה מצעד לאוכלי בשר גאים הייתי משתתף בו) לא מתיימר להצדיק את עצמי ואת ההחלטות שלי, לא מתיימר להראות כמה מוסרי אני וכמה בן אדם ערכי אני- כי אני לא, כולנו לא (כן, גם הטבעונים).
לכן, גם הטבעונים וגם אנשי הפליאו- בואו נחסוך את הדיונים על מי מוסרי וערכי יותר, ונדבר קצת על מי בריא וחזק יותר.

apocapitalism אתה עוד נוד פסדו-היפר מתחכם ומתחנגל שרוצה להיות צודק אז מציע להתאבד. אם כבר זה הגישה ומילא מתים בסוף אז תהנה תאכל חיות תלך לים, תזיין, תטייל.
קראתי את הבלוג שלך, מכבסת מילים מביכה, סמרטוט...

רוני, תודה על הביקורת. קצת קשה לי להבין למה אני מתחנגל ומתאבד, אך אני מניח שלו כתבת משהו קצת מעל לרמה של אוהד בית"ר הייתי מבין יותר. כנ"ל לגבי מכבסת המילים, אבל אני מניח שסתם הרגשת צורך לנסות לפגוע בגלל שקראת משהו שאין לך תשובה עליו, אז אני סולח לך ואוהב אותך.

לליצן אפוקפיטליזםחרטאטיזם
הקרנופוב וחבריו מרעיו
carnophobia

carnophobia An excessive fear of, or aversion to, a meat diet or the mere sight of raw or cooked meat.

ואפילו יש טיפול

http://common-phobias.com/Carno/phobia.htm

איזו איכות של נאצות כלפי! אכן כבוד גדול.

לאנונימי שמעלי, זה ממש מצחיק, הלינק ששלחת, תודה. תגיד, חוץ מזה שאני נגד גרימת סבל ליצורים חיים אחרים, ונגד תעשייה שרוצחת כמעט שישים מליארד בעלי חיים בשנה רק כדי שיהיה לך המבורגר כפול במקדונלדס, וזה שאני נגד אותה תעשייה, שהיא המזהם העיקרי בכדור הארץ כרגע, ובזבזן המים העיקרי גם כן, אני גם נגד אונס בצורה מוחלטת.

עכשיו, בטח ידידך הקדמוני יסכים איתי שאונס היה הרבה מקובל פעם, בזמנים קדמונים בהם לא באמת הקשיבו למה שהיה לנשים להגיד. אז מה, זה גם פוביה? יש לך דרך לטפל בזה? תודה גבר גבר!

apocapitalism אני אכן אוהד בית"ר מוכן לשים כסף מזומן שאני הרבה יותר משכיל ממך.
להבדיל אני בנאדם, אתה צדיק. ציטוט מההגיגים שלך:

*מסורת, קיום של מנהג רק בגלל שקודמינו קיימו אותו, מבלי להבין בכלל מהי משמעות המעשה. היש סיבה מופרכת מכך לביצוע פעולה כלשהי?

אוח אתה כל כך דוחה שאפשר לשים אותך בתור חומר דוחה יתושים.

למה מתחנגל, ציטוט מהפח שלך:

"אני נמצאת כרגע בסגירת מעגל מטורפת (הערת הכותב – אני משום מה יודע שהיא מתכוונת למפגש איתי), בקע לי בבית נחש שבולע את עצמו. " האורבורוס הכפול הזה, אותו היא מתארת, יושב לי ככתר עגול סביב הלב מהרגע שקמתי.

איזה לוזר!

להתאבד זה מה שאתה רוצה אבל אין לך אומץ

נו, צדקתי לגבי בית"ר ירושלים, הכל מובן עכשיו.

אולי במקום לספר לי כמה אני דוחה, תסביר לי איפה אני טועה בהקשר למסורת. אתה הרי אדם משכיל, אז נסה את כוחך. לפני שאתה נעלב כמו ילדה קטנה, כשאני כותב מסורת, אני מתכוון לכל מסורת, לא רק למסורת שמירת שבת.

יאללה, נסה את כוחך.

אני מבין ששימוש בדימויים מהווים עבורך חותמת לכך שהכותב הוא מתחנגל. אני מתחיל להבין איזה סוג של משכיל אתה.

תיזהר כשאתה מרמז לגבי מוות לאחרים. מר קדמוני פה עוד יחשוב שאתה מסוכן כמו גארי יורופסקי.

עזוב אתה הזוי, עוד פיוטים שלך:

אין ישועה ואין כפרה כל עוד נמשיך בעניינינו. להלן מספר נושאים אשר עושים אותי עצוב. בעיות אשר בגללן אני תוהה אם יש לנו בכלל עתיד. א', אני מקווה שאת קוראת, אני חושב שאת מסכימה.

*להיחשב לקיצוני בתור טבעוני. – "תראה, אני מודע לסבל של בעלי החיים, ומה שקורה להם במשחטות זה נוראי, אבל לא צריך להיות קיצוניים, ולאכול בשר פעם בכמה זמן זה בסדר". אם זה משפט שנראה לכם הגיוני, אנא נסו את המשפט הבא – "תראה, אני מודע לסבל של נשים (וגברים), ואני נגד אונס, אבל לא צריך להיות קיצוניים, ולאנוס פעם בהרבה זמן זה בסדר".

אז על מה אתה חי גאון בננות? סויה? במקרה שלך אולי זה הגיוני, כאלה דברים לא הגדילו לאבותינו את המוח, שומן ובשר בשר ושומן אלה הגורמים אני מת שמישהו יוכיח אחרת.

אתה פשוט מסוג הנודים שמנתחים כל דבר במקום להנות מהחיים, אתה לא נהנה וגם לא חכם, אתה פשוט אדם מוזר מכפר הזר.

בטח השארת פתק ליום שתתאבד בו אתה מצווה לא לבצע שום טקס אם סיום השלכת האפר שלך בים.

הרי חשוב לא לשמור על שום מסורת, מכונות רציונליות!

אני אמנם אוכל בשר , אבל לפי הרמה של התגובות מעדיף להשתייך חברתית לצמחוניים/טבעוניים פה ...

כל הכבוד לך. ממשיך להתחמק מלחשוב, ומתמקד רק בהתקפות שרק מראות כמה בור אתה. מה אתה מנסה להוכיח? אנשים חיים חיים מצויינים עם דיאטה טבעונית, ואתה הולך לשלול את זה עם הטענה שאני הזוי? אתה ממש מעולה. לא משכיל ולא מנמק. לא מסוגל לענות לשאלות ולא מסוגל להתמודד עם אתגרים, רק לתקוף בצורה הכי פרימיטיבית וחסרת ערך שקיימת, אבל העיקר שלא יגעו לך באמונה שלך.

אני רואה שאתה ממש נעלבת מעניין המסורת. יש סיבה לכך?

כן אני ממשיך דרכו של ההומו ספיינס בעל מסורת אכילת החיות ובגלל זה נפגעתי

הוא גם גר במערות, אנס נשים, וניצל חלשים. את זה אתה גם מאמץ?

מצטער שפגעתי בך, חמודי, אבל זה אתה שנכנסת לבלוג שלי ועוד הרגשת צורך לצעוק ולצעוק בלי להגיד משהו קונקרטי.

קח, צפה בזה, זה אמור לעודד כל מי שנעלב ממשהו אי פעם.

http://www.youtube.com/watch?v=9tn2EhGK5ok

מאמץ הכל, APOCAPITALISM נודליזם אין לך תוכן, אתה טמבל לא הבנת את הדבר הבסיס שאין לי אין מסר אני רוצה להנות אתה רוצה למרר ולבכות ולהתפלש בחזיונות אפוקליפטיים.
לי כיף לך לא. שנינו נמות בסוף.

עוד דבר שאתה מתאב:
*נהנתנות חסרת מעצורים.

אתה בנאדם?

אבל אתה תנצח יאללה תגיד את המילה האחרונה, פשוטי העם שומעים:

שנינו נמות בסוף, אבל הדיאטה שלך גורמת לכך שהילדים שלך יחיו בעולם שימות גם כן בקרוב. אם אתה יודע לקרוא אנגלית אז תחפש מחקרים לגבי הנזק שתעשיית הבשר גורמת לכדור הארץ. זו דוגמא לנהנתנות חסרת מעצורים, בה אתה נהנה ממשהו בזמן שאחרים (בעלי חיים ובני אדם אחרים) סובלים. גם אונס הוא דוגמא לנהנתנות חסרת מעצורים (אתה יכול לקרוא על המונח jackrolling, לדוגמא). אם לשנוא נהנתנות מסוג כזה זה לא להיות בן אדם, אז אני לא בן אדם, וטוב שכך.

בינתיים אני לא זה שבוכה, זה אתה שמתעצבן פה על משהו שמישהו שאתה לא מכיר כתב פעם, אותי זה רק מצחיק. תגיד, הומו ספיינס שכמוך, אתה גם יוצא לצוד כמו אבות אבותיך? או שפה אתה מעגל פינות וקונה בשר בסופר? יש לי הרגשה שבכל מה שקשור לציד לא שמרת על המסורת בכזו גאווה, אה שמנצ'יק?

מה זה הקדמונים האלו? אתם קבוצה של ילדים בחטיבה?

אני קונה בסופר, לעומתך שמלקט.
נהנתי לשמוע שאתה יכול להנות מהחיים ולצחוק זאת הייתה כל המטרה, אם שיחקת פעם כדורסל 5 שעות הייתה יודע מזה נהנתנות חסרת מעצורים. 'הנזק' שתעשיית הבקר גורמת נובע מצורת הגידול, בדיוק כמו הנזק שהסויה גורמת. הטיעון הזה הוכח על ידי מומחים כדבילי http://www.paleostyle.co.il/?p=773
תראה תלמד קצת. אפוקשקשניזם

אה ואני בעל אזרחות אמריקאית שיודע אנגלית הרבה יותר טוב ממך

הופה!!! שתי נקודות ענייניות בפסקה אחת! אנחנו מתקדמים!!

שנינו קונים בסופר. אני לא מלקט. מצד שני, אני לא מקשקש קשקושים בדבר לחיות כמו שאבותי הקדמונים חיו.

תקרא קצת על כמה מים דרושים על לכל המבורגר שאתה אוכל. סויה הורסת את האדמה? כן, כמו כל גידול חקלאי. תקרא כמה מהתוצר החקלאי מתבזבז על אותם בעלי חיים שאתה אוכל. אותם בעלי חיים לא גדלים על אדמה שמגדלים עליה גידולים חקלאים אחר כך, אלא במחנות ריכוז מזוהמים. בשנת 2010, לדוגמא, גודלו ב14 מליארד פרות עבור תעשיית הבשר. אתה יכול לדמיין כמה פרה אחת אוכלת, אז תכפיל ב14 מליארד. אתה יכול לבדוק לגבי עוד סוגים של בעלי חיים כאן -

http://faostat.fao.org/site/573/DesktopDefault.aspx?PageID=573#ancor

הטענה השלישית שלך קת פחות עניינית אבל עדיין אחלה. סחטיין עליך שאתה משחק חמש שעות כדורסל ביום, אבל זה לא קשור. בנהנתנות או הדוניזם הכוונה היא לא לדברים כאלה, אלא אובססיה בקשר לתענווגות הגוף וסיפוק חושים. אכילה זללנית היא דוגמא אחת.קיום יחסי מין בצורה אובססיבית היא דוגמא אחרת. תהנה במשחקי הכדורסל, זה מצויין.

נו אפו מה האלטרנטיבה שלך?

אני חייב להגיד שהסיבה שאני מתנגד לאכילת בשר היא מוסרית ולא סביבתית, אבל מה לעשות, פה נמצא גם הפתרון לגסיסה של כדור הארץ. חקלאות היא לא דבר טוב, לא יעזור בית דין, אבל רובה הגדול מבוזבז על תעשיית הבשר. אתה יכול לקרוא דוחות של האו"ם לגבי מספרים מדוייקים. שלושים אחוזים מהאדמה המנוצלת על ידינו שייכים לתעשיית הבשר. אם אני לא טועה, שבעים אחוזים מהמים הולכים לאותה מטרה. אם בשנה אחת 14 מליארד פרות מגודלות על מנת להירצח, מספר התרנגולים, לדוגמא, הוא 19 מליארד. תחשוב כמה משאבים דרושים למספרים כאלו שהם פי שתיים ופי שלוש ממספר בני האדם על פני כדור הארץ. אלו מספרים המתייחסים רק לתעשיית הבשר. לא לתעשיית החלב ולא לתעשיית הביצים, אז צריך להבין שמדובר במספרים הרבה יותר גדולים.

אולי לא תאכל המברוגרים, זה לא כל כך נורא, תאמין לי, אבל אם נעצור את התעשיות האלו ונעלים אותם, יהיו מספיק מקום ומשאבים על מנת להאכיל כל פה רעב על פני כדור הארץ. פתרון מאד פשוט.

שוין האו"ם זה לא אלוהים, כל טרוריסט עולה לנאום שם.
אני רוצה להיות בריא, לא לגסוס בדרך למוות, כן העוף הוא לא אותו עוף אז אני משתדלים לקנות טבעוף.
בני אדם במשך מאות אלפי שנים לא סתם סיכנו את חייהם בדיג וצייד המוח שלנו דורש בשר ושומן, ככה עוצבנו.
גידול בעלי חיים כשלעצמו הוא לא הבעיה אלה הצורה, אני מוותר בכיף על כל מוצרי החלב וביצים תן לי רק מרעה.
'בעיית הרעב' היא בעצם בעיית הריבוי, האנרגיה והקרקעות בעולם, גידול בעלי החיים רבים יותר בצורה נכונה רק יכול לפתור בעיות.

אז אתה חושב שלתת שטח מחייה רחב ועשיר שיוכל להכיל שישים מליארד בעלי חיים ברווחה יעשה טוב לכדור הארץ? אנחנו הרי לא מצליחים להספק מקום לשבעה מליארד בני אדם!

תעשה לי טובה, אתה מחפש תירוץ למה לא להקשיב לנתונים האלה, ומה שמצאת זה שטרוריסטים נואמים באו"ם, תחפש משהו קצת יותר משכנע, ואם אתה יכול, ללא כל מיני הכרזות מדעיות יותר ומדעיות פחות. תקרא כמה רעל אתה מכניס לך לגוף כשאתה שותה חלב או אוכל בשר. לפני שאתה קורא, רק תמצא מקומות שיכילו מרעה עבור חמש עשרה מליארד פרות. בהצלחה.

אם הייתה בעיית רעב שנובעת מחוסר במזון, חצי מהעולם לא היה סובל מהשמנת יתר חולנית.
בעיית הרעב נובעת מבעיה של חוסר בכסף, לא חוסר במזון.

apocapitalism תבדוק מה קרה לכל מליוני הבאפלואים שמילאו את ערבות ארצות הברית- (וגם דאגו לדשן את הקרקע), כנראה הם לא שם כי היינו צריכים לגדל לך סויה. כן חיות לא חייבות סויה או תירס או חיטה.
טוב לדעת שבשר הוא רעל, אנחנו מרעילים את עצמינו 2 מיליון שנה.
שטח יש בלי סוף, חבל לבזבז אותו על רעלים לא מזינים.

Not only did the whites view the survival of buffalo as a means of perpetuating Native American life ways, they saw the buffalo as being incompatible with their dream of a Great Plains cattle culture. It was a simple matter of competition; as long as buffalo remained wild, they would out-compete the cattle for forage and stand as a living reminder to the uncivilized nature of the pre-conquest West. These undercurrents come to the surface in the following speech against a bill which would have made it illegal for whites to kill buffalo.




http://www.buffalofieldcampaign.org/aboutbuffalo/bisonslaughterhistory.html

According to www.soyatech.com:

“About 85 percent of the world’s soybean crop is processed into meal and vegetable oil, and virtually all of that meal is used in animal feed. Some two percent of the soybean meal is further processed into soy flours and proteins for food use… Approximately six percent of soybeans are used directly as human food, mostly in Asia.”

http://gentleworld.org/as-we-soy-so-shall-we-reap/

A new study by Harvard School of Public Health (HSPH) researchers has found that red meat consumption is associated with an increased risk of total, cardiovascular, and cancer mortality. The results also showed that substituting other healthy protein sources, such as fish, poultry, nuts, and legumes, was associated with a lower risk of mortality.


http://news.harvard.edu/gazette/story/2012/03/red-meat-raises-red-flags/

Well l I've looked at those studies non of them confirm your point, specially the last one.
It's clear you backed off and now poultry is fine from your side what happened?
Blaming the world problems on red meat consumption is stupid.
The real challenge is to shift to batter methods of agriculture.
Cattle aren't the case; growing wheat for example on the same soils for hundreds of years causes damage that take years to repair, can you blame someone who eats bread?
As you know best for the ground to recover is by fertilizing with grass fed cows crap.
Now if you are interested in good way of raising Buffalos her is an example:
http://www.eatorganicbuffalo.com/About_Us.html
My point is that I'm willing to give up on the must similar foods that made us who we are without real healthy alternatives.
I'm sorry but without meat and fat it's not going to work, our brain demanded it every sane person that came across some grilled meat became instantly hungry, that's a real fact no one can diminish.
Read this:
http://www.amazon.com/Vegetarian-Myth-Food-Justice-Sustainability/dp/1604860804/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1253056339&sr=8-1

לא עניתי לך על השאלות? אמרת שסויה לא הולכת לחיות, הראתי שכן. שאלת מה קרה עם הבופלו, סיפרתי לך מה קרה. זה שיש חווה שמגדלת אותם כמו שאתה חושב שצריך זה לא קשור לכל הבופלו שנרצחו. תרנגולים לא מסוכנים? שפעת עופות. עברת מסויה לחיטה? בבקשה :

http://www.news.cornell.edu/releases/aug97/livestock.hrs.html

שמע, אתה מגיע לויכוח שממש לא מעניין אותי. כמו שאמרתי, הנזק האקולוגי העצום של תעשיית הבשר פחות מעניין אותי מהרצח עצמו. אתה יכול להמליץ לי על ספרים באמזון עד מחר, זה לא באמת מעניין. אתה יכול להמשיך לחשוב שאפשר להאכיל כמעט שישים מליארד בעלי חיים בשאריות אוכל של שבעה מליארד בני אדם אם אתה רוצה. אני לא אומר לך מה לעשות. בהצלחה עם מציאת פתרונות אקולוגים יותר לגידול בשר עבור כל אוכלוסיית האדם. מצפה לך פרס גדול, אני מתאר לעצמי.

אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:(+66 81 302 8552)

הוסף רשומת תגובה