אתר זה נראה הכי טוב בדפדפן Chrome

מה רואים בתמונה ומה הקשר לטבעונות


בפעם הבאה שחוכמולוג תורן יגיד לכם "זה מסוכן לאכול בשר, כי בני האדם הם בעצם צמחוניים/טבעונים", תראו לו בבקשה את האבן העגולה הזו, שאינה גדולה בהרבה מאגרוף.
אבן עגולה, כבדה למדי, שאפשר לאחוז בכף יד אחת בנוחות.
עשרות אבנים שכאלו נמצאו במערת קסם (מערה בה חיו בני אדם ברצף כ 200 אלף שנים! החל מלפני 400 אלף שנים, ועד שסללו את כביש 6). אבל כדורי האבן הללו לא מיוחדים רק למערת קסם. אבנים דומות מאוד נמצאו באתרי רבים של האדם הקדמון, באפריקה ובאירופה, ורובם מתוארכים כעתיקים בהרבה. כבר לפני שני מיליון שנים ההומינידים ההם (שעדיין לא היו בני אדם כלל אלא מיני אדם קדומים יותר) ייצרו וסיתתו בשיטתיות אבני יד כאלו, שתכליתם היתה סתומה לחוקרים. הרי לא היו להם בליסטראות, אז לשם מה לייצר מעין כדורי תותח מאבן?
התשובה התגלתה כעת במערת קסם שלנו.
בשילוב של הוכחות מיקרוסקופיות ושחזור מעשי הוכח כי האבנים הללו הן הדרך היעילה והנוחה ביותר לפצח עצמות בקר (וחיות גדולות אחרות כמו עצמות פילים, היפופוטמים, קרנפים וכדומה שכולם היו המזון העקרי של אבותינו) . פיצוח שהביא שלל אדיר: את מוח העצם השומני, המזין והבריא כל כך.
בני האדם הכינו את הכלי הייעודי הזה ברצף מיליוני שנים, פשוטו כמשמעו, בכל מקום בו הם היו.
האבן העגולה היא הכלי הקדום שהביא לנו מזון מעולה וקלוריות נדירות באיכותן - שום יצור אחר לא הצליח להגיע אל מח העצם של עצמות ענק. אפילו לסתות הצבועים החזקות כל כך אינן מצליחות לפצח עצמות גדולות של ממש. אבל האבן, ידידתנו, הצליחה ובזכותה גידלנו מוח ענקי שהשאיר את הקופים מאחור ואותנו העיף עד לירח.
אבן בת 400 אלף שנים, בגודל אגרוף.
אבן שמספרת את כל הסיפור התזונתי שלנו, בני האדם.
את האבולוציה שעברנו למזון עשיר, רווי, מהחי.
המזון הותיק והבטוח ביותר עבורנו גם כיום.
בתיאבון.


Share/Bookmark

By Dael with 2 comments

2 הערות קוראים:

שלום דעאל.
הסרטון הקצרצר הבא קשור לטבעונים והצליח לבלבל אותי:
https://www.youtube.com/watch?v=jP6dvgo25Z8

גישה מתנשאת. בכל מקרה תמשיך לאכול בשר, נגיד שנניח בצד את הסבל והמוסריות (מה שמסתדר עם גישה מתנשאת), לא יישארו בעולם הזה מים מתוקים, יערות גשם, מגוון ביולוגי, יכולת לווסת מזג אוויר ועוד. אבל עדיף כמובן לאכול חיות כי זה בריא. תודה לך.
ואם אתה חסיד של טכנולוגיה שתציל את המצב, בהצלחה, זה כבר דיון אחר

הוסף רשומת תגובה